quote:
Ik denk dat dit wel een aanrader is en dat je de producten van je keuze kunt zien en aanraken en van daaruit een keuze maken. Ongezien kopen vanaf een foto op internet is altijd risiko dat het in de werkelijkheid anders uitziet, aanvoelt en tegenvalt. En dan zit je met het op en af retour gedoe te kijken.
Overal wordt natuurlijk ook budget meuk van twijfelachtige kwaliteit verkocht daar is Duitsland niet van gevrijwaard. Maar over het algemeen staat service en klantgerichtheid wel iets hoger aangeschreven dan bij ons nuchtere Nederlanders. Daarnaast heeft Duitsland een ander en voor ons vaak voordeliger belastingstelsel een groter land met meer vraag en aanbod wat op de prijzen reflecteert.
Nu heb ik niet direct ervaring met sanitair, maar bv. het merk Plieger wat hier erg veel wordt verkocht is inmiddels van een Duits bedrijf uit Bremen.Verder heb ik geen ervaring met sanitair kopen in Duitsland maar ben een vervent 'doe het zelver' en woon een steenworp van de Duitse grens en wanneer ik wat dan ook nodig heb, informeer ik ook altijd bij verkopers in Duitsland. Met name speciaal gereedschap vaak van Duitse makelij, waar hier minder vraag naar is gaat 3 of 4 x over de kop qua prijs en is alleen ergens in het land bij speciaalzaken te vinden. Waarschijnlijk vraag en aanbod, omdat het hier dan als dood kapitaal lang op lager ligt of zelfs in backorder staat.
En in Duitsland trek ik het dan zo van het rek bij de eerste beste gereedschapswinkel voor 1/3 van de prijs wat ze er hier voor durven vragen. Daar kan soms echt een debiel verschil in zitten, daar ¤ 30 en hier ¤89.95 hetzelfde ding van hetzelfde merk. Wat hier dan als speciaal wordt aangemerkt en in donker krochten weggestopt is zou daar zomaar alledaags gangbaar kunnen zijn, vooral wanneer het Duitse merk producten zijn.
Edit: Oh ja, zo heb ik dit ook eens gehad met een speciale slang voor een kraandouche in de keuken. Hier in Nederland nergens te vinden, overal alleen maar op bestelling met X levertijd, allemaal moeilijk-moeilijk.... Hop ik de grens over naar bouwmarkt "Alles bei OBI" hangen er daar 3 verschillende lengtes en modellen zomaar in het rek vanaf ¤10,- en klaar.
[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 20-06-2024 10:59:10 ]