abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213942311
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:09 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik denk niet dat eender welk geloof dan ook, bij gaat dragen aan minder verkrachtingen. Ik ga er geen bronnen van zoeken, de verhalen zijn onderhand wel bekend.
Dat is een andere discussie die ik prima wil voeren, maar niet in dit topic.
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik persoonlijk ben géén voorstander van vrij wapenbezit zoals in de VS. Levert meer problemen (en vooral (ook) onschuldige doden/gewonden) op dan dat het oplossingen biedt.
Je noemde in post 4 educatie voor mannen. Hoe zie je dat voor je?
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:14:26 #182
236264 crew  capricia
pi_213942314
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:12 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Ter verduidelijking;

Mijn antwoorden zijn niet alleen om niet in verkrachting te vallen, ze zijn op de eerste plaats om überhaupt niet in seks buiten het huwelijk te vallen, dus de stap naar verkrachting is dan nog verder!

Maar nogmaals, waar zijn jouw suggesties om dit probleem op te lossen?
Wat is de link tussen vreemdgaan en verkrachting?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942316
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Geen seks buiten het huwelijk mogen is dan ook relifundamentele bullshit.
Mag je vinden.

Heb je ook nog suggesties over dit onderwerp? Het anti religie topic is ergens anders denk ik.
  maandag 17 juni 2024 @ 00:17:24 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942325
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:14 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Mag je vinden.

Heb je ook nog suggesties over dit onderwerp? Het anti religie topic is ergens anders denk ik.
Mijn oplossing is overigens heel simpel:
JE BLIJFT VAN MENSEN AF!

Gewoon niet doen als je niet zeker weet dat het gewenst is.
Gewenst dus, niet "geaccepteerd".

En het is hier geen pro-religie of "religie is de oplossing" topic, dus hou die relifundamentele BS maar lekker voor je, het is 2024, niet 1598.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:17:48 #185
236264 crew  capricia
pi_213942329
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:13 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
[..]

Haar stelling is wel degelijk on topic.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942332
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist meer seksuele voorlichting op scholen (ipv minder wat sommige groepen graag willen).

Hogere straffen op verkrachting en aanranding. Harder aanpakken. Heel veel duidelijkheid geven. Seksueel geweld in oorlogen is bijv pas sinds 2000 of zo een misdaad tegen de menselijkheid. Absurd hè.
Campagnes dat topless zonnen niet betekent dat je dan maar een kech bent. En zulks.
Ik vind hogere straffen op verkrachting en aanranding op zichzelf een goed idee. Het houdt echter ook in dat je beide kanten van het verhaal nog duidelijker op tafel moet hebben en je als slachtoffer met steviger bewijs moet komen wat uiteindelijk als gevolg heeft dat de straf hoger is maar de bewijslast ook en dus minder gestraft zal worden.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:18:56 #187
236264 crew  capricia
pi_213942333
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
JE BLIJFT VAN MENSEN AF!

En het is hier geen pro-religie of "religie is de oplossing" topic, dus hou die relifundamentele BS maar lekker voor je, het is 2024, niet 1598.
En ook sis je niet naar mensen. En je commentaar op mensen mag je ook voor je houden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:19:55 #188
236264 crew  capricia
pi_213942338
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:18 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik vind hogere straffen op verkrachting en aanranding op zichzelf een goed idee. Het houdt echter ook in dat je beide kanten van het verhaal nog duidelijker op tafel moet hebben en je als slachtoffer met steviger bewijs moet komen wat uiteindelijk als gevolg heeft dat de straf hoger is maar de bewijslast ook en dus minder gestraft zal worden.
Bewezen is bewezen.
Gewoon hogere minimum straffen.
Plus de rest van mijn suggesties. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 juni 2024 @ 00:19:56 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942339
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:13 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
[..]
Je noemde in post 4 educatie voor mannen. Hoe zie je dat voor je?
Hoe ik educatie voor mannen voor me zie?

Ik zie het eerlijk gezegd eigenlijk niet alleen voor jongens/mannen voor me, maar voor iederéén.

Liefst vanaf een jonge leeftijd, op school. Dat iedereen elkaars lichamelijke integriteit dient te respecteren. Dat nee = nee. Ongeacht de situatie, ongeacht mate van (ont)kleding, ongeacht hoe "gezellig" het was etc..

Dat NIEMAND graag aangerand/verkracht wil worden. Dat je van elkaar afblijft tenzij toestemming. Dus NIET eerst graaien (of erger), tong in de mond rammen etc..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213942343
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
JE BLIJFT VAN MENSEN AF!

Ja, hier is over het algemeen niemand met je over oneens denk ik. Er zijn ook genoeg mensen die dat kunnen, maar welke middelen moeten er op individueel en maatschappelijk vlak worden genomen opdat die individueën die dat toch (mogelijk) doen dat niet/minder snel doen?
  maandag 17 juni 2024 @ 00:20:49 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942344
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:14 schreef capricia het volgende:

[..]
En de link tussen seks buiten het huwelijk en verkrachting, want die suggestie wordt er ook zo even tussendoor gepropt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:21:55 #192
236264 crew  capricia
pi_213942346
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
En de link tussen seks buiten het huwelijk en verkrachting, want die suggestie wordt er ook zo even tussendoor gepropt.
Juist. Viel mij ook al op. :)

Maar ik ga slapen. Deze discussie met een relifundi is absurd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942347
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Bewezen is bewezen.
Gewoon hogere minimum straffen.
Plus de rest van mijn suggesties. :D
Het lost het probleem niet op. Een potentiële verkrachter gaat voor hij/zij zijn/haardaad uitvoert niet eerst uitgebreid stil staan bij de mogelijke straffen die hem/haar boven het hoofd staan als hij/zij de daad toch voortzet.
pi_213942348
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik moet nog zien of zij wel een oplossing kunnen brengen.

Maar laatst las in een topic van @:za over topless zonnen. En ik moet bekennen dat ik dat dus ook niet meer doe op publieke stranden in NL.
Je krijgt gewoon nare opmerkingen naar je hoofd.
Uiteraard.

Checks and balance... Iedereen werkt elkaar hard tegen en internationale verdragen en diens interpretatie van supranationale gerechtshoven maakt het nogal... In brons gegoten. Om een andere weg in te slaan ben je decennia bezig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 17 juni 2024 @ 00:22:20 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942349
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:20 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Ja, hier is over het algemeen niemand met je over oneens denk ik. Er zijn ook genoeg mensen die dat kunnen, maar welke middelen moeten er op individueel en maatschappelijk vlak worden genomen opdat die individueën die dat toch (mogelijk) doen dat niet/minder snel doen?
Die personen moeten zich onder behandeling laten stellen, zij zijn het probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213942350
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Haar stelling is wel degelijk on topic.
Dat weet ik, maar als ik hier uitgebreid op in wil gaan moet ik dieper over de islam gaan praten en het is duidelijk dat dat niet gewenst is. Om dus te voorkomen dat dit topic enkel over de islam gaat ga ik er hier dus niet op in..
pi_213942356
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die personen moeten zich onder behandeling laten stellen, zij zijn het probleem.
Maar gaat elke (potentiele) verkrachter roepen dat hij een (mogelijke) verkrachter is en hulp nodig heeft? Nee toch..?

En hoe zou die behandeling er dan uit moeten zien?

[ Bericht 2% gewijzigd door Abdullah2 op 17-06-2024 00:51:13 ]
pi_213942359
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik had het niet over vreemdgaan?
  maandag 17 juni 2024 @ 00:25:24 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942362
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
En de oplossing daarvoor is? Want dat gaan ze uiteraard niet doen. En het staat ook niet op iemands voorhoofd geschreven.
  maandag 17 juni 2024 @ 00:29:12 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942375
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En de oplossing daarvoor is? Want dat gaan ze uiteraard niet doen. En het stast ook niet op iemands voorhoofd geschreven.
Nee, maar het goedpraten onder het mom van religie en stellen dat vrouwen zichzelf maar niet in een positie moeten laten komen waarin ze risico op seksueel geweld lopen is het probleem volledig bij de slachtoffers neerleggen.
De daders zijn het probleem, ongeacht of ze zichzelf als dader of probleemgeval zien.

Het feit dat het vaak gebagatelliseerd wordt, dat mensen het goedpraten en... het slachtoffer de schuld geven, want dan had ze maar niet zus of zo legitimeert hun misdadige gedrag alleen maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 17 juni 2024 @ 00:30:47 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942382
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist. Viel mij ook al op. :)

Maar ik ga slapen. Deze discussie met een relifundi is absurd.
Er is geen "discussie met een relifundi". Er is iemand met een religieus perspectief die meedoet aan de discussie. En die ook graag perspectieven van anderen hoort.

Als hij tenminste niet de hele tijd voor rotte vis uitgemaakt wordt.

Godsamme zeg, ik vind jullie inmiddels storender voor de discussie dan hij..

En voor de miljoenste x: zijn oplossingen zijn niet de mijne.

[ Bericht 3% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-06-2024 00:36:40 ]
  maandag 17 juni 2024 @ 00:32:37 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942387
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, maar het goedpraten onder het mom van religie en stellen dat vrouwen zichzelf maar niet in een positie moeten laten komen waarin ze risico op seksueel geweld lopen is het probleem volledig bij de slachtoffers neerleggen.
De daders zijn het probleem, ongeacht of ze zichzelf als dader of probleemgeval zien.

Het feit dat het vaak gebagatelliseerd wordt, dat mensen het goedpraten en... het slachtoffer de schuld geven, want dan had ze maar niet zus of zo legitimeert hun misdadige gedrag alleen maar.
Hij praat niks goed.
  maandag 17 juni 2024 @ 00:33:53 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942392
Maar ik vind het ook wel genoeg geweest voor vandaag. Truste.
  maandag 17 juni 2024 @ 00:35:00 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942396
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Er is geen "discussie met een relifundi". Er is iemand met een religieus perspectief die meedoet aan de discussie. En die ook graag perspectieven van anderen hoort.

Als hij tenminste niet de hele tijd voor rotte vis uitgemaakt wordt.
Dat "religieuze perspectief" helpt de discussie niet bepaald, het helpt de onveiligheid van vrouwen ook niet dat zo'n middeleeuws man/vrouwbeeld aangedragen wordt en vrolijk vededigd wordt in een discussie over een onderwerp dat in principe gaat over de veiligheid van vrouwen in een vrije, moderne samenleving.

Maar sommigen willen kennelijk liever naar een The Handmaid's Tale samenleving, want dan is het allemaal zo lekker veilig voor de vrouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 17 juni 2024 @ 01:21:50 #205
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213942458
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Het staat tegenover alles waar we hier in NL voor staan.
Wil je oplossingen of niet? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213942500
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:03 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Volgens mij zegt niemand hier dat mannen hier geen rol in hebben. Het is heel voor de hand liggend juist dat zij een rol hebben en denk dat we het daar ook allemaal over eens zijn; daarom is het onderwerp juist ook wat vrouwen ook kunnen doen. Omdat het vanzelfsprekend is dat mannen zaken moeten doen is daar amper discussie over.
Zo vanzelfsprekend dat amper iemand komt met een realistische oplossing, die past in een moderne samenleving waar we gelijkwaardig met elkaar om willen gaan. De discussie ontaardt volledig over de discussie, maar inhoudelijk komt er bar weinig uit. De discussie over jouw oplossing is wel genoeg gevoerd, daar wil ik niet op in gaan, maar wel opvallend hoe mager de oogst aan antwoorden is uit verschillende kanten over een onderwerp dat zo vanzelfsprekend zou zijn.

Ik zou willen toevoegen aan wat er al gezegd is, dat je heel goed in de publieke ruimte andere mannen kan aanspreken, als je het idee krijgt dat er iets gebeurt wat de vrouw niet prettig vindt. “Hallo, gaat alles goed hier?” En als dat zo is, wens je ze een fijne avond.

Als je een man vrouwonvriendelijke bullshit hoort uitslaan kun je doorvragen/daar iets van zeggen en later misschien een discussie beginnen over aanranding. Een wereldbeeld waarin vrouwen minder respect krijgen dan mannen is wel een risicofactor voor seksueel grensoverschrijdend gedrag. Binnen het huwelijk wordt een belangrijk deel van het seksueel geweld gepleegd, dat telt ook en het vindt dus ook bij mensen plaats waar je het niet verwacht.

Je zou ook toevallig een discussie met andere mannen kunnen hebben over victim blaming nav een artikel in de krant en als een vriend dan zegt: “Ja nou als ze een kort rokje aan hebben vragen ze er wel om.” Kun je zeggen: “het leven zou makkelijker zijn als je niet in de verleiding komt, maar we krijgen niet meer moeilijke dingen te verduren dan we kunnen dragen, dus het is volledig de schuld van die man, wat een zwakkeling.” Normeren dus.

Als die oude vieze man op je werk weer een opmerking naar de secretaresse maakt, kun je als man ook ingrijpen en zeggen dat wat hij zegt ongepast is, in plaats van die verantwoordelijkheid bij de vrouw leggen die al lastig gevallen wordt. (Google eens active bystander training oid)

Je eventuele kinderen kun je leren over consent en respect voor het lichaam van vrouwen.

Als er een man op tv trots lachend vertelt hoe hij een vrouw heeft verkracht met een kaars, kun je niet mee lachen en niet vergoelijkend praten, maar het afkeuren en samen met je vriendenclub een discussie over het onderwerp voeren. (Zoals je merkt denk ik dat praten en je gedachten hierover ontwikkelen met anderen een belangrijk deel van de oplossing is.)

Dit was mijn lijst(je) voor nu, misschien kunnen we dit onderwerp wat meer uitwerken in plaats van ons altijd alleen focussen op wat vrouwen zouden moeten doen. Beetje meer daderblaming en kijken wat we wél kunnen doen om mannen ander gedrag te laten vertonen. Want dat is een van de schadelijke dingen aan victim blaming: het is een strategie die toegepast wordt om niet over de dader te hoeven praten. Niet omdat het niet nodig is omdat die kant zo vanzelfsprekend is, maar omdat we de schuld ergens neerleggen waar die niet hoort, zodat we die leuke zanger nog kunnen luisteren, zodat we die ene vriend nog met een goed geweten kunnen blijven zien of omdat het helaas gewoon een mannenwereld is.
pi_213942553
quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Heel goed topic! Hier moet ik zijn.

quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
"Dus omdat er dieven zijn moeten we de dure glimmende iPhones achter slot en grendel zetten...."

Wijsheid en verstand!

quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het is én én. Onderwijs die hitsige boys. Maar daarnaast leer de dames bewust te zijn in welke signalen ze uitzenden en welke gevolgen deze kunnen hebben. Leer ze ook (extreme) duidelijkheid in communicatie.

Oh. Hebben ze je weer losgelaten met je bekrompen gedachten... :{ x2.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_213942563
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:40 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Nog vergeten te noemen wat een man zelf kan doen;

Zichzelf niet in verleiding brengen. Dus onnodig contact met vrouwen vermijden, niet naar haar schoonheid kijken, niet alleen met een vrouw zijn, geen alcohol drinken zodat hij zich aan zijn grenzen houdt, trouwen zodat hij zijn behoefte kwijt kan en anders vasten.

Dit wel zo'n beetje.
Ik drink geen alcohol, dus ik kom al in aanmerking voor 1 vinkje.

Tijd om te slapen. Genoeg lol voor 1 nacht.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 03:48:55 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213942594
quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ok, leg die dikke iPhone 15 MAX Pro's uitgestald voor de winkel. Kijken of ze er mogen nog liggen.

Vergelijking is onzin

In het geval van het korte rokjes ligt de iPhone niet onbewaakt voor de winkel, ze bewaakt hem zelf

Wat jij zegt is dat je geen reclame zou moeten maken voor die iPhone en hem niet in de etalage zou moeten leggen omdat je anders dieven op het idee brengt dat ze het willen hebben en zo werkt het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 04:00:35 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213942599
Het is niet dat de dames hun iPhone 15 Max Pro niet willen verkopen

Ze verkopen het alleen liever niet aan jou
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')