Dat is een andere discussie die ik prima wil voeren, maar niet in dit topic.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:09 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik denk niet dat eender welk geloof dan ook, bij gaat dragen aan minder verkrachtingen. Ik ga er geen bronnen van zoeken, de verhalen zijn onderhand wel bekend.
Je noemde in post 4 educatie voor mannen. Hoe zie je dat voor je?quote:Op maandag 17 juni 2024 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik persoonlijk ben géén voorstander van vrij wapenbezit zoals in de VS. Levert meer problemen (en vooral (ook) onschuldige doden/gewonden) op dan dat het oplossingen biedt.
Wat is de link tussen vreemdgaan en verkrachting?quote:Op maandag 17 juni 2024 00:12 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Ter verduidelijking;
Mijn antwoorden zijn niet alleen om niet in verkrachting te vallen, ze zijn op de eerste plaats om überhaupt niet in seks buiten het huwelijk te vallen, dus de stap naar verkrachting is dan nog verder!
Maar nogmaals, waar zijn jouw suggesties om dit probleem op te lossen?
Mag je vinden.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen seks buiten het huwelijk mogen is dan ook relifundamentele bullshit.
Mijn oplossing is overigens heel simpel:quote:Op maandag 17 juni 2024 00:14 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Mag je vinden.
Heb je ook nog suggesties over dit onderwerp? Het anti religie topic is ergens anders denk ik.
Haar stelling is wel degelijk on topic.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:13 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie die ik prima wil voeren, maar niet in dit topic.
[..]
Ik vind hogere straffen op verkrachting en aanranding op zichzelf een goed idee. Het houdt echter ook in dat je beide kanten van het verhaal nog duidelijker op tafel moet hebben en je als slachtoffer met steviger bewijs moet komen wat uiteindelijk als gevolg heeft dat de straf hoger is maar de bewijslast ook en dus minder gestraft zal worden.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist meer seksuele voorlichting op scholen (ipv minder wat sommige groepen graag willen).
Hogere straffen op verkrachting en aanranding. Harder aanpakken. Heel veel duidelijkheid geven. Seksueel geweld in oorlogen is bijv pas sinds 2000 of zo een misdaad tegen de menselijkheid. Absurd hè.
Campagnes dat topless zonnen niet betekent dat je dan maar een kech bent. En zulks.
En ook sis je niet naar mensen. En je commentaar op mensen mag je ook voor je houden.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn oplossing is overigens heel simpel:
JE BLIJFT VAN MENSEN AF!
Gewoon niet doen als je niet zeker weet dat het gewenst is.
Gewenst dus, niet "geaccepteerd".
En het is hier geen pro-religie of "religie is de oplossing" topic, dus hou die relifundamentele BS maar lekker voor je, het is 2024, niet 1598.
Bewezen is bewezen.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:18 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik vind hogere straffen op verkrachting en aanranding op zichzelf een goed idee. Het houdt echter ook in dat je beide kanten van het verhaal nog duidelijker op tafel moet hebben en je als slachtoffer met steviger bewijs moet komen wat uiteindelijk als gevolg heeft dat de straf hoger is maar de bewijslast ook en dus minder gestraft zal worden.
Hoe ik educatie voor mannen voor me zie?quote:Op maandag 17 juni 2024 00:13 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie die ik prima wil voeren, maar niet in dit topic.
[..]
Je noemde in post 4 educatie voor mannen. Hoe zie je dat voor je?
Ja, hier is over het algemeen niemand met je over oneens denk ik. Er zijn ook genoeg mensen die dat kunnen, maar welke middelen moeten er op individueel en maatschappelijk vlak worden genomen opdat die individueën die dat toch (mogelijk) doen dat niet/minder snel doen?quote:Op maandag 17 juni 2024 00:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn oplossing is overigens heel simpel:
JE BLIJFT VAN MENSEN AF!
Gewoon niet doen als je niet zeker weet dat het gewenst is.
Gewenst dus, niet "geaccepteerd".
En de link tussen seks buiten het huwelijk en verkrachting, want die suggestie wordt er ook zo even tussendoor gepropt.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is de link tussen vreemdgaan en verkrachting?
Juist. Viel mij ook al op.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
En de link tussen seks buiten het huwelijk en verkrachting, want die suggestie wordt er ook zo even tussendoor gepropt.
Het lost het probleem niet op. Een potentiële verkrachter gaat voor hij/zij zijn/haardaad uitvoert niet eerst uitgebreid stil staan bij de mogelijke straffen die hem/haar boven het hoofd staan als hij/zij de daad toch voortzet.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Bewezen is bewezen.
Gewoon hogere minimum straffen.
Plus de rest van mijn suggesties.
Uiteraard.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik moet nog zien of zij wel een oplossing kunnen brengen.
Maar laatst las in een topic van @:za over topless zonnen. En ik moet bekennen dat ik dat dus ook niet meer doe op publieke stranden in NL.
Je krijgt gewoon nare opmerkingen naar je hoofd.
Die personen moeten zich onder behandeling laten stellen, zij zijn het probleem.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:20 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Ja, hier is over het algemeen niemand met je over oneens denk ik. Er zijn ook genoeg mensen die dat kunnen, maar welke middelen moeten er op individueel en maatschappelijk vlak worden genomen opdat die individueën die dat toch (mogelijk) doen dat niet/minder snel doen?
Dat weet ik, maar als ik hier uitgebreid op in wil gaan moet ik dieper over de islam gaan praten en het is duidelijk dat dat niet gewenst is. Om dus te voorkomen dat dit topic enkel over de islam gaat ga ik er hier dus niet op in..quote:Op maandag 17 juni 2024 00:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Haar stelling is wel degelijk on topic.
Maar gaat elke (potentiele) verkrachter roepen dat hij een (mogelijke) verkrachter is en hulp nodig heeft? Nee toch..?quote:Op maandag 17 juni 2024 00:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die personen moeten zich onder behandeling laten stellen, zij zijn het probleem.
Ik had het niet over vreemdgaan?quote:Op maandag 17 juni 2024 00:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is de link tussen vreemdgaan en verkrachting?
En de oplossing daarvoor is? Want dat gaan ze uiteraard niet doen. En het staat ook niet op iemands voorhoofd geschreven.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die personen moeten zich onder behandeling laten stellen, zij zijn het probleem.
Nee, maar het goedpraten onder het mom van religie en stellen dat vrouwen zichzelf maar niet in een positie moeten laten komen waarin ze risico op seksueel geweld lopen is het probleem volledig bij de slachtoffers neerleggen.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En de oplossing daarvoor is? Want dat gaan ze uiteraard niet doen. En het stast ook niet op iemands voorhoofd geschreven.
Er is geen "discussie met een relifundi". Er is iemand met een religieus perspectief die meedoet aan de discussie. En die ook graag perspectieven van anderen hoort.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist. Viel mij ook al op.![]()
Maar ik ga slapen. Deze discussie met een relifundi is absurd.
Hij praat niks goed.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar het goedpraten onder het mom van religie en stellen dat vrouwen zichzelf maar niet in een positie moeten laten komen waarin ze risico op seksueel geweld lopen is het probleem volledig bij de slachtoffers neerleggen.
De daders zijn het probleem, ongeacht of ze zichzelf als dader of probleemgeval zien.
Het feit dat het vaak gebagatelliseerd wordt, dat mensen het goedpraten en... het slachtoffer de schuld geven, want dan had ze maar niet zus of zo legitimeert hun misdadige gedrag alleen maar.
Dat "religieuze perspectief" helpt de discussie niet bepaald, het helpt de onveiligheid van vrouwen ook niet dat zo'n middeleeuws man/vrouwbeeld aangedragen wordt en vrolijk vededigd wordt in een discussie over een onderwerp dat in principe gaat over de veiligheid van vrouwen in een vrije, moderne samenleving.quote:Op maandag 17 juni 2024 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is geen "discussie met een relifundi". Er is iemand met een religieus perspectief die meedoet aan de discussie. En die ook graag perspectieven van anderen hoort.
Als hij tenminste niet de hele tijd voor rotte vis uitgemaakt wordt.
Wil je oplossingen of niet?quote:Op zondag 16 juni 2024 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Het staat tegenover alles waar we hier in NL voor staan.
Zo vanzelfsprekend dat amper iemand komt met een realistische oplossing, die past in een moderne samenleving waar we gelijkwaardig met elkaar om willen gaan. De discussie ontaardt volledig over de discussie, maar inhoudelijk komt er bar weinig uit. De discussie over jouw oplossing is wel genoeg gevoerd, daar wil ik niet op in gaan, maar wel opvallend hoe mager de oogst aan antwoorden is uit verschillende kanten over een onderwerp dat zo vanzelfsprekend zou zijn.quote:Op zondag 16 juni 2024 23:03 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Volgens mij zegt niemand hier dat mannen hier geen rol in hebben. Het is heel voor de hand liggend juist dat zij een rol hebben en denk dat we het daar ook allemaal over eens zijn; daarom is het onderwerp juist ook wat vrouwen ook kunnen doen. Omdat het vanzelfsprekend is dat mannen zaken moeten doen is daar amper discussie over.
quote:
quote:Op zondag 16 juni 2024 12:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Dus omdat er dieven zijn moeten we de dure glimmende iPhones achter slot en grendel zetten...."
Wijsheid en verstand!²
Oh. Hebben ze je weer losgelaten met je bekrompen gedachten...quote:Op zondag 16 juni 2024 12:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is én én. Onderwijs die hitsige boys. Maar daarnaast leer de dames bewust te zijn in welke signalen ze uitzenden en welke gevolgen deze kunnen hebben. Leer ze ook (extreme) duidelijkheid in communicatie.²
Ik drink geen alcohol, dus ik kom al in aanmerking voor 1 vinkje.quote:Op zondag 16 juni 2024 23:40 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Nog vergeten te noemen wat een man zelf kan doen;
Zichzelf niet in verleiding brengen. Dus onnodig contact met vrouwen vermijden, niet naar haar schoonheid kijken, niet alleen met een vrouw zijn, geen alcohol drinken zodat hij zich aan zijn grenzen houdt, trouwen zodat hij zijn behoefte kwijt kan en anders vasten.
Dit wel zo'n beetje.
Vergelijking is onzinquote:Op zondag 16 juni 2024 12:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, leg die dikke iPhone 15 MAX Pro's uitgestald voor de winkel. Kijken of ze er mogen nog liggen.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |