Een doldwaas avontuur met een
iPad in de hoofdrol. Dat beleefde Henk Krol zaterdag tijdens een treinritje naar Groningen. Vlak voor de noordelijke provinciehoofdstad zocht de voormalige partijleider van 50Plus een toilet en verloor daarbij zijn tas eventjes uit het oog. Het gevolg? Zijn
iPad werd gestolen, om uren later op te duiken in een asielzoekerscentrum in Drachten.
„Stom, stom, stom”, zegt de markante oud-voorman van de seniorenpartij tegen De Telegraaf. Hij kan zichzelf wel voor zijn hoofd slaan dat hij zaterdag zijn tas onbewaakt achterliet op zijn treinstoel. Bij terugkomst, 30 seconden later, stond de rits open en bleek zijn
iPad verdwenen. De dader zag hij nog net wegglippen: „Licht getint, modern gekleed en met een petje.”
Krol: „Ik ben de trein nog doorgelopen, op zoek naar de dader of een conducteur. Dat leverde niks op. In Groningen dacht ik slim te zijn. Het is een eindstation, dus ben ik helemaal naar de voorkant van de trein gelopen en daar uitgestapt. Ik dacht: ik ga daar staan, want dan moeten alle passagiers langs me heen en kan ik hem misschien grijpen.”
Geen signaal meer
De oud-politicus kwam bedrogen uit, vertelt hij. „Ze zijn het station aan het verbouwen. Iedereen moest juist de andere kant uit. Op mijn
iPhone kon ik mijn
iPad volgen. Ik zag hem nog bij een bushalte, maar daar is hij uitgezet en kreeg ik geen signaal meer.”
Uren later had Krol alsnog beet: een witte stip met de woorden ’iPad van Henk Krol’ dook op bij het asielzoekerscentrum in Drachten. „Het zal niet wáár zijn...”, dacht de markante BN’er.
„Ik heb gebeld met de bewaking van het azc. Ze zouden de politie waarschuwen. Ik heb zelf Ze zouden de politie waarschuwen. Ik heb zelf ook de politie gebeld. Ze gingen er meteen werk van maken. Erg netjes, ik kan niet anders zeggen.”
Krol, die via Whats App contact hield met de politie, laat weten dat zijn apparaat zaterdag tijdens een doorzoeking in het azc niet is gevonden. Volgens hem laat het korps het er niet bij zitten. Zo zullen er camerabeelden worden bekeken.
Bron:
https://www.telegraaf.nl/(...)kerscentrum-drachten[ Bericht 21% gewijzigd door Jippie op 16-06-2024 00:44:46 ]