abonnement Unibet Coolblue
pi_213891816
Wie kan mij uitleggen waarom “rechts” toch vaak in sommige media, maar ook daarbuiten als iets slechts wordt gezien?

Even los van extreem rechts uiteraard.

Ik merkte dit bij mij in mijn omgeving al op het HBO, maar ook soms bij vrienden en familie.

Als je dan een goede discussie start krijg je nooit echt fatsoenlijke argumenten waar dan uit blijkt dat rechts de ondergang van Nederland zou betekenen.
  donderdag 13 juni 2024 @ 13:35:17 #2
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213891836
Was het maar zo'n feest dat rechts als slecht werd gezien, dan zaten we niet met deze shitshow in dit lelijke, grauwe strontchagrijnige in zichzelfgekeerde calimero-racistische kutland opgescheept.
pi_213891906
Er bestaat in Nederland nauwelijks nog "gewoon" rechts. Een partij als de vvd was dat ooit, maar is tegenwoordig op veel aspecten ook radicaal rechts geworden, in een totaal mislukte poging om de wind uit de zeilen van extreem rechts zoals pvv te halen. Rechts gaat tegenwoordig alleen om haat jegens alles dat van buiten komt, corruptie, enorm egoisme en schaamteloze leugenachtigheid.
  donderdag 13 juni 2024 @ 13:54:16 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213892045
Dat gaat vooral om populistisch rechts.

En de reden is dat dat soort partijen vooral leugens verspreiden en met beleid komen dat schadelijk is voor leefomgeving en voor de democratische rechtsstaat. En daar ook weer over liegen.
  donderdag 13 juni 2024 @ 14:00:52 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_213892093
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:54 schreef Hexagon het volgende:
Dat gaat vooral om populistisch rechts.

En de reden is dat dat soort partijen vooral leugens verspreiden en met beleid komen dat schadelijk is voor leefomgeving en voor de democratische rechtsstaat. En daar ook weer over liegen.
Je beschrijft nu net zo goed links.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_213892095
Omdat solidariteit en meritocratie mooie ambities zijn
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 14:02:31 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213892109
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]
In Nederland? Dat komt mij wat onwaarschijnlijk voor als we kijken naar de punten die Hexagon noemt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 13 juni 2024 @ 14:11:00 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213892229
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Weer een typisch voorbeeld van waar dit topic over gaat. Anderen beschuldigen van je eigen foute kanten. Iets dat populisten altijd doen.

Daarom zien veel mensen populistisch rechts terecht als slecht.
pi_213892298
Populistisch rechts wordt gezien als slecht omdat het nou eenmaal leeft van leugens en (buitenlander)haat. Maar ook gewoon rechts wordt wel eens gezien als slecht, omdat rechts vaak gelijk staat aan eigenbelang, niet willen delen van hoe goed je het hebt en puur aan jezelf denken. Het afbreken van het samen uit de samenleving en de verzorgingsstaat.

Er zijn trouwens best rechtse punten die prima kunnen zijn, prima als men bijvoorbeeld zoals de nieuwe minister van financiŽn zuinig om wil gaan met belastinggeld omdat een torenhoge staatsschuld doorgeven aan een volgende generatie ook niet netjes is.

En op dit moment kun je ook niet goed rechts hebben gestemd, of hooguit de SGP. Anders heb je op haatzaaiers gestemd (PVV, FvD), op voormalige haatzaaiers (JA21), op idioten die het land willen slopen (BBB) of op partijen die haatzaaiers en idioten aan de macht helpen (VVD, NSC). Blijft geen goede keus over, al was tot de verkiezingen de keus voor VVD of NSC echt nog wel wat te verdedigen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 13 juni 2024 @ 14:26:13 #10
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_213892342
Rechts van het midden is niks mis, hetzelfde als links van het midden.
Maar ga je richting de extremen wordt het wel iets gevaarlijks.

En heb wel het idee dat we ver van het midden nu af zitten en deze koers de gure conservatisten uit de diepe krochten laat komen.
Waar het land verre van bij gebaat is.

Het nadeel van de rechtse koers nu is, is het dat erg individualistisch is.
En het ook erg egoistisch over komt als je dat stemt en dat wordt weer gezien dat je 0 komma niks geeft om je medemens.
Is dat slecht?
Je zou dat zo kunnen uitleggen.

Persoonlijk wordt dit kabinet voor een klein deel het beste kabinet ooit.
Maar ik kan je op een briefje geven dat het voor een groot deel niet zo is en laten we het over de toekomstige inwoners al helemaal maar niet hebben.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_213892351
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:35 schreef VoMy het volgende:
dit lelijke, grauwe strontchagrijnige in zichzelfgekeerde calimero-racistische kutland
Met zo'n grondhouding wordt iets snel slecht ja.
pi_213892353
quote:
Was het maar zo'n feest dat rechts als slecht werd gezien, dan zaten we niet met deze shitshow in dit lelijke, grauwe strontchagrijnige in zichzelfgekeerde calimero-racistische kutland opgescheept.
ZIEDEND
  donderdag 13 juni 2024 @ 14:32:19 #13
319979 Fok-it
All is well
pi_213892385
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Met zo'n grondhouding wordt iets snel slecht ja.
Nou ja, het oh zo empathische, oh zo tolerante Nederland is het natuurlijk al lang niet meer. Als je Social Media als norm zou nemen zou je denken dat het inmiddels een flink groot deel van de bevolking is wat totaal verzuurd is en zich alleen nog maar voed met haat.

Gelukkig is Social Media niet representatief aan de gehele bevolking. Maar het lijkt wel een trend aan het worden om gewoon zo haatvol en bitter mogelijk te zijn.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213892393
Verder is rechts = slecht toch echt een omgevingsdingetje hoor, ik zou me er niet te druk om maken. Alleen op Fok leer je dat alleen SGP (sic) verantwoord rechts stemmen is geweest, buiten die bubbel kan je gewoon normaal rechts zijn en is Nederland ook gewoon centrum-rechts binnen haar eigen sociaal-democratische spectrum.
  donderdag 13 juni 2024 @ 14:35:43 #15
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_213892423
Omdat rechts mensen uitsluit. Vooral buitenlanders.
94257 - 478969
Unbearable, isn't it? The suffering of strangers, the agony of friends. There is a secret song at the center of the world, Joey, and its sound is like razors through flesh. I'm here to turn up the volume.
pi_213892445
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nou ja, het oh zo empathische, oh zo tolerante Nederland is het natuurlijk al lang niet meer. Als je Social Media als norm zou nemen zou je denken dat het inmiddels een flink groot deel van de bevolking is wat totaal verzuurd is en zich alleen nog maar voed met haat.

Gelukkig is Social Media niet representatief aan de gehele bevolking. Maar het lijkt wel een trend aan het worden om gewoon zo haatvol en bitter mogelijk te zijn.
Je wil toch ook niet zo'n dekselse deuger zijn? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213892456
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:32 schreef nostra het volgende:
Verder is rechts = slecht toch echt een omgevingsdingetje hoor, ik zou me er niet te druk om maken. Alleen op Fok leer je dat alleen SGP (sic) verantwoord rechts stemmen is geweest, buiten die bubbel kan je gewoon normaal rechts zijn en is Nederland ook gewoon centrum-rechts binnen haar eigen sociaal-democratische spectrum.
Ja, natuurlijk kan je gewoon VVD of NSC stemmen. Maar dan heb je toch, hopelijk tegen wil en dank, nu mensen als Markuszower, Madlener, Klever, Van Marum en Wiersma aan de macht geholpen. En eigenlijk natuurlijk in feite ook Wilders. Achteraf kan ik me dan moeilijk voorstellen dat je nog blij bent met je stem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213892478
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:42 schreef Farenji het volgende:
Er bestaat in Nederland nauwelijks nog "gewoon" rechts. Een partij als de vvd was dat ooit, maar is tegenwoordig op veel aspecten ook radicaal rechts geworden, in een totaal mislukte poging om de wind uit de zeilen van extreem rechts zoals pvv te halen. Rechts gaat tegenwoordig alleen om haat jegens alles dat van buiten komt, corruptie, enorm egoisme en schaamteloze leugenachtigheid.
altijd grappig dit soort argumenten

4 jaar geleden was vvd links
nu zijn ze extreem rechts

maar eigenlijk zijn ze gewoon corrupt en populistisch
pi_213892487
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:42 schreef Origami94 het volgende:

[..]
altijd grappig dit soort argumenten

maar eigenlijk zijn ze gewoon corrupt en populistisch
Niemand met gezond verstand heeft de VVD ooit links genoemd.
  donderdag 13 juni 2024 @ 14:43:52 #20
319979 Fok-it
All is well
pi_213892489
quote:

[..]
Ze zijn nooit links geweest
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 13 juni 2024 @ 14:46:22 #21
307331 aloa
pi_213892504
quote:
9s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Stel je voor dat je het goed voor hebt met mensen _O-
94257 - 478969
Unbearable, isn't it? The suffering of strangers, the agony of friends. There is a secret song at the center of the world, Joey, and its sound is like razors through flesh. I'm here to turn up the volume.
  donderdag 13 juni 2024 @ 14:48:21 #22
319979 Fok-it
All is well
pi_213892521
quote:
9s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als je me even een minuut geeft. mijn basisschool presentatie over deepthroating is bijna af
pi_213892562
quote:
Wie zegt dat? Ik niet iig.
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 14:54:39 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213892564
quote:
4s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:35 schreef aloa het volgende:
Niet echt als je naar de VVD kijkt. Het is maar was je als rechts benoemd.

Sommige mensen noemen alles wat geen PVV of FvD is links, bijvoorbeeld, daar klopt echter geen zak van. We hebben hier rechtse users die nooit mensen uitsluiten of zich racistisch uitlaten.

Er zit een wereld van verschil tussen rechts en rechts en dan speelt het ook nog een rol hoe men in sociaal-culturele zaken staat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_213892593
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Als je me even een minuut geeft. mijn basisschool presentatie over deepthroating is bijna af
Mijn nichtje van 5 kreeg ook al les in rimmen! :(
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:01:48 #26
307331 aloa
pi_213892621
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet echt als je naar de VVD kijkt. Het is maar was je als rechts benoemd.

Sommige mensen noemen alles wat geen PVV of FvD is links, bijvoorbeeld, daar klopt echter geen zak van. We hebben hier rechtse users die nooit mensen uitsluiten of zich racistisch uitlaten.

Er zit een wereld van verschil tussen rechts en rechts en dan speelt het ook nog een rol hoe men in sociaal-culturele zaken staat.
Klopt.
Daarom vind ik het ook schijnheilig dat de VVD nu in deze regering zit.
Voor hoe lang het duurt uiteraard.
94257 - 478969
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:09:48 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_213892725
quote:
4s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:35 schreef aloa het volgende:
rechts haalt juist en masse mensen binnen. goedkope arbeiders.

links geeft ze vervolgens een paspoort
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:10:36 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_213892730
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In Nederland? Dat komt mij wat onwaarschijnlijk voor als we kijken naar de punten die Hexagon noemt.
ja in Nederland
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 15:12:06 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213892747
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]
ja in Nederland
Daar kan ik mij weinig bij voorstellen, eigenlijk, als je dat zou kunnen toelichten dan zou ik dat op prijs stellen.
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:24:29 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_213892866
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daar kan ik mij weinig bij voorstellen, eigenlijk, als je dat zou kunnen toelichten dan zou ik dat op prijs stellen.
Fijn dat je het vraagt. Laten we er even doorheen gaan:

De originele quote

quote:
En de reden is dat dat soort partijen vooral leugens verspreiden
- Liegen over kernenergie
- Liegen over GMO's
- Liegen over de zgn schadeloosheid van pubertijdblockers in jonge kinderen
- Liegen over vluchtelingen (aantallen, soorten, etc..)
- Liegen over criminaliteitscijfers en vooral het aandeel daarvan door immigranten

en met beleid komen dat schadelijk is voor leefomgeving en voor de democratische rechtsstaat.
- En masse hyperconservatieve mensen uit islamitische landen paspoorten geven, nareizen bieden voor volledige aanhang. Deze mensen krijgen vervolgens stemrecht. Over 30 a 40 jaar sharia in Nederland. Gewoon straks via de democratische weg (zoals Hitler die ook heeft bewandeld) Is dat gevaarlijk genoeg voor de rechtstaat voor je?
pi_213892917
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De originele quote
[..]
- Liegen over GMO's
- Liegen over criminaliteitscijfers en vooral het aandeel daarvan door immigranten

en met beleid komen dat schadelijk is voor leefomgeving en voor de democratische rechtsstaat.
- En masse hyperconservatieve mensen uit islamitische landen paspoorten geven, nareizen bieden voor volledige aanhang. Deze mensen krijgen vervolgens stemrecht. Over 30 a 40 jaar sharia in Nederland. Gewoon straks via de democratische weg (zoals Hitler die ook heeft bewandeld) Is dat gevaarlijk genoeg voor de rechtstaat voor je?
Hahaha. Nee. Na 9/11 werd geroepen dat dat 'over 20 jaar' al zou zijn, en nu zijn we meer dan 20 jaar verder en schuif je dat punt nog even 40 jaar op. :')
pi_213893052
quote:

[..]
Over 30 a 40 jaar sharia in Nederland.
Met 5% moslims, een percentage wat al decennia stabiel is?

Kijk, als je vraagt waarom rechts als slecht wordt gezien, dan is het omdat ze dit soort leugens verspreiden.
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:54:17 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_213893133
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hahaha. Nee. Na 9/11 werd geroepen dat dat 'over 20 jaar' al zou zijn, en nu zijn we meer dan 20 jaar verder en schuif je dat punt nog even 40 jaar op. :')
kan jij een post aanwijzen dat ik dat in 2001 heb geroepen?
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:55:03 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213893140
quote:

[..]

De originele quote
[..]
- Liegen over GMO's

Ja weer een hele post vol leugens over alles en iedereen. Anderen beschuldigen van wat populistisch rechts zelf doet. Een van de kernbeginselen van die ideologie.
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:56:03 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213893147
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat er eerder is. De Sharia hier of alle gouden bergen van de Brexit die ons beloofd zijn.
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 16:48:47 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213893580
quote:

[..]

De originele quote
[..]
- Liegen over GMO's

Je roept over liegen maar ik kan zo uit mijn hoofd al een aantal punten noemen waarop niet linkse partijen maar rechtse partijen leugens vertellen.
Ik zie je ook geen enkele onderbouwing geven voor die punten.

Verder zie ik geen enkele linkse regering in Nederland en zie ik niemand paspoorten uitdelen. Ik krijg toch een beetje het gevoel dat je relaas niet echt op feiten gebaseerd is.
pi_213893607
Omdat de linkse steeds uitbreidende klimop geen op dezelfde grootte blijvende rechtse vetplant is.
Google is your friend, abuse your friends
pi_213893640
Neem de twee bekendste moraalfilosofische theorieŽn: het utilitarisme en de categorische imperatief. In beide gevallen komt rechts er niet best af. Neem basiswaarden zoals gelijkwaardigheid en mensenrechten. Daar scoort rechts ook niet echt lekker. Zie de uitwerkingen van rechts beleid: zachtst gezegd moreel ook niet van een respectabel niveau.

Rechts beleid is leuk voor de kleine groep die ervan profiteert. Voor de rest is het per definitie negatief.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:57:52 #39
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_213893687
Omdat voor rechts financiŽle motieven altijd zwaarder wegen dan morele motieven.
pi_213893779
Je zult altijd mensen houden die negatief denken over alles wat rechts is. Die hebben een hekel aan het soort individualisme van rechts. Die verwijten hen een gebrek aan solidariteit, medemenselijkheid en empathie.

Die polarisatie is wel aan het toenemen. Maar dat ligt mijns inziens vooral aan de opkomst van autoritair-rechtse partijen zoals MAGA, Verenigd Rusland of Fidesz. Wel lullig voor de lui die normaal rechts zijn en niet met dat soort randdebielen geassocieerd willen worden.
Incelfrikandel
pi_213894036
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand met gezond verstand heeft de VVD ooit links genoemd.
Dus Dilan loopt eigenlijk te liegen op het partij congres wanneer ze spreekt van twee vleugels?
pi_213894063
quote:
9s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:28 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dus Dilan loopt eigenlijk te liegen op het partij congres wanneer ze spreekt van twee vleugels?
Waar ben je precies verbaasd over?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213894081
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Die polarisatie is wel aan het toenemen.
Nee hoor. De radicalisering op rechts neemt toe. De rest komt juist eerder dichter bij elkaar.
pi_213894093
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:31 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Waar ben je precies verbaasd over?
Nergens over
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 17:38:45 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213894166
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Je zult altijd mensen houden die negatief denken over alles wat rechts is. Die hebben een hekel aan het soort individualisme van rechts. Die verwijten hen een gebrek aan solidariteit, medemenselijkheid en empathie.

Die polarisatie is wel aan het toenemen. Maar dat ligt mijns inziens vooral aan de opkomst van autoritair-rechtse partijen zoals MAGA, Verenigd Rusland of Fidesz. Wel lullig voor de lui die normaal rechts zijn en niet met dat soort randdebielen geassocieerd willen worden.
Ja, dat dus. Ik zie plenty rechtse users in POL maar die zijn dan blijkbaar niet rechts genoeg of zo want die hebben gewoon fatsoenlijke posts en hebben normale argumenten.

Rechts of links zijn sowieso niet per definitie slecht of goed.
  donderdag 13 juni 2024 @ 18:15:47 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213894515
quote:
verhuis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 13 juni 2024 @ 18:16:15 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_213894518
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je roept over liegen maar ik kan zo uit mijn hoofd al een aantal punten noemen waarop niet linkse partijen maar rechtse partijen leugens vertellen.
Ik zie je ook geen enkele onderbouwing geven voor die punten.
Nogal wiedes. Niemand op dit forum wordt geacht om ELKE claim in ELK topic volledig essay-achtig uit te gaan diepen in elke reactie. Vooral niet terwijl ik op mijn werk zit. Als je wil kunnen we per punt wel een topic openen en helemaal uitdiepen totdat we er samen helemaal naar van worden. Doe maar. Let's go.

quote:
Verder zie ik geen enkele linkse regering in Nederland en zie ik niemand paspoorten uitdelen. Ik krijg toch een beetje het gevoel dat je relaas niet echt op feiten gebaseerd is.
Generaal pardon vergeten?
Verder zou ik als ik jou was eens gaan verdiepen in hoe makkelijk paspoorten te verkrijgen zijn. Inburgering is kinderlijk makkelijk gemaakt door de linkse partijen. Afgebroken tot een kleuterwandeling waar je op elk punt diepe ondersteuning krijgt.

Pas sinds kort is de eis B1 voor nederlands bijvoorbeeld. Sinds dit jaar.
pi_213894534
quote:
9s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:28 schreef Origami94 het volgende:

[..]
YeşilgŲz heeft de VVD nooit links genoemd. Een linker vleugel hebben, een vleugel die nog steeds rechts van het midden zit, is wat anders dan links zijn.
  donderdag 13 juni 2024 @ 18:22:56 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213894560
Rechts = kleine overheid en ruim baan voor de vrije markt.
Links = grote overheid en een gereguleerde markt.

Alle andere definities zijn onzin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213894573
Omdat het links stemmen kost.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')