abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:36:15 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213891114
quote:
Hongarije moet een boete van 200 miljoen euro betalen, omdat het land tegen de Europese regels in asielzoekers blijft opsluiten. Dat is een "ongekende en uiterst ernstige inbreuk" op de Europese wet, oordeelt het Europees Hof van Justitie donderdag

Het hof oordeelde 3,5 jaar geleden al dat Hongarije, dat al jaren een heel streng migratiebeleid voert, zich niet aan de regels houdt. Het EU-land gunt afgewezen asielzoekers bijvoorbeeld niet de tijd om beroep tegen hun afwijzing in Hongarije af te wachten.
Ook gaat Hongarije niet correct om met migranten uit zogeheten veilige landen.
De regering van premier Viktor OrbŠn heeft dat beleid niet gecorrigeerd, beaamt de hoogste Europese rechter na een klacht van de Europese Commissie. Hongarije moet daarom de boete van 200 miljoen euro betalen. Iedere dag dat de regering in Boedapest doorgaat met het beleid, moet zij een dwangsom van 1 miljoen euro betalen.
OrbŠn vindt maatregelen 'schandalig en onacceptabel'
Het Hof van Justitie van de Europese Unie legt zelden zo'n hoge dwangsom op. Polen werd drie jaar geleden bestraft met een dwangsom van een half miljoen euro. Toen het land weigerde dat te betalen, hield de Europese Commissie het bedrag in op EU-subsidies voor Polen.

Hongarije wentelt zijn verantwoordelijkheid af op de andere EU-lidstaten, oordeelt het hof in Luxemburg. Dat geldt volgens het hof ook voor de "financiŽle verantwoordelijkheid" van Hongarije. Het land "ondergraaft het beginsel van solidariteit en eerlijke verdeling van verantwoordelijkheid daarmee ernstig".
Op ťťn punt heeft Hongarije zijn leven na het vonnis uit 2020 wel gebeterd. Het land heeft de detentiekampen aan de grens met ServiŽ waar het asielzoekers opsloot, opgedoekt.
OrbŠn vindt de boete en dwangsom "schandalig en onacceptabel". Hongarije verdedigt slechts de grenzen van de Europese Unie, zegt hij op X. "Het lijkt erop dat illegale migranten belangrijker zijn voor de Brusselse bureaucraten dan hun eigen Europese burgers."

https://www.nu.nl/buitenl(...)s-over-migratie.html

“Massamigratie is een natuurverschijnsel, er valt gewoon niks tegen te doen”

Als Orban dan wel iets doet en voorkomt dat zijn volk verdwijnt krijgt hij een boete.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_213891182
Tja ergens kan ik hem wel begrijpen.
Hebben die sancties tegen Polen enig effect gehad?
blablablabla
pi_213891227
Wel de lusten niet de lasten. Net een klein kind die orban
Hoi
pi_213891494
Hongarije is natuurlijk prima bezig, men beschermt het land tegen de enorme influx van migranten uit landen die niets met het Westen hebben. Het is als je er even over nadenkt ook vreemd dat EU-landen quasi verplicht zijn om migranten op te vangen. Dat zou een kwestie moeten zijn die op nationaal niveau wordt geregeld.

De EU blijft verder natuurlijk een fantastische uitvinding, maar wat ooit begon als een economische unie is nu uitgegroeid tot een autoritair orgaan dat vanuit Brussel de natiestaat uitholt en landen denkt te kunnen dicteren om progressief links beleid te implementeren. Daarom mogen best even wat landen de kont tegen de krib gooien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213891555
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:43 schreef Bofjijff het volgende:
Wel de lusten niet de lasten. Net een klein kind die orban
Dit is meteen al een misvatting. Europese landen zouden niet moeten dienen als opvanghuis voor kansarmen van duizenden kilometers ver, die bovendien ook nog eens uit een cultuur komen die haaks staat op de normen en waarden van het Westen en waarvan velen zelfs antiwesters zijn. Die mensen zijn simpelweg niet onze verantwoordelijkheid.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 13 juni 2024 @ 13:09:42 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213891556
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:05 schreef HowardRoark het volgende:
Hongarije is natuurlijk prima bezig, men beschermt het land tegen de enorme influx van migranten uit landen die niets met het Westen hebben. Het is als je er even over nadenkt ook vreemd dat EU-landen quasi verplicht zijn om migranten op te vangen. Dat zou een kwestie moeten zijn die op nationaal niveau wordt geregeld.

De EU blijft verder natuurlijk een fantastische uitvinding, maar wat ooit begon als een economische unie is nu uitgegroeid tot een autoritair orgaan dat vanuit Brussel de natiestaat uitholt en landen denkt te kunnen dicteren om progressief links beleid te implementeren. Daarom mogen best even wat landen de kont tegen de krib gooien.
Het is bizar dat het beleid is dat je je eigen bevolking moet vervangen voor het grootste deel binnen 50 jaar. In Nederland zijn we al over de helft hiermee.
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_213891591
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is bizar dat het beleid is dat je je eigen bevolking moet vervangen voor het grootste deel binnen 50 jaar. In Nederland zijn we al over de helft hiermee.
Tja, sommigen willen dit nu eenmaal heel erg graag. Zoals we weten is men binnen bepaalde kringen een groot voorstander van deze razendsnelle demografische veranderingen. Hoe meer, hoe beter zo vindt men onder de smoes dat deze mensen zogenaamd aanwinsten zijn op de arbeidsmarkt. Het bekende verhaal van 'de apothekers uit Aleppo' bijvoorbeeld.
pi_213891632
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, sommigen willen dit nu eenmaal heel erg graag. Zoals we weten is men binnen bepaalde kringen een groot voorstander van deze razendsnelle demografische veranderingen. Hoe meer, hoe beter zo vindt men onder de smoes dat deze mensen zogenaamd aanwinsten zijn op de arbeidsmarkt. Het bekende verhaal van 'de apothekers uit Aleppo' bijvoorbeeld.
We hebben geleerd dat we mensen die terecht vluchten niet meer de deur moeten wijzen. Daar plukken we de vruchten (in alle soorten en maten) van
En niemand 'wil graag'. Al meer dan 30 jaar maakt meer dan 80% van de Nederlanders zich enigsins zorgen om vluchtelingen.
  donderdag 13 juni 2024 @ 13:15:39 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213891640
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja. Ik denk dat wat initieel een argument was om mensen die tegen immigratie de mond te snoeren op zeker moment echt geloofd wordt door een groot aantal mensen, inclusief beleidsmakers die dit vaak verkondigd hebben.
pi_213891642
Kan iemand even uitleggen wanneer Hongarije een verdrag heeft ondertekend dat het dwingt tot solidariteit met landen met een slap immigratiebeleid en dus demografische verandering moet toelaten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213891653
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Kan iemand even uitleggen wanneer Hongarije een verdrag heeft ondertekend dat het dwingt tot solidariteit met landen met een slap immigratiebeleid en dus demografische verandering moet toelaten?
2004
pi_213891767
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:
En wanneer hebben wij dat gedaan?
61,5 % was tegen volgens mij, het was gewoon landverraad.
pi_213891785
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
We hebben geleerd dat we mensen die terecht vluchten niet meer de deur moeten wijzen. Daar plukken we de vruchten (in alle soorten en maten) van
Ik zou een een sterke polarisatie, een enorme oververtegenwoordiging in de criminaliteit, een constante dreiging voor terreur en een hele moeizame of in sommige gevallen zelfs onmogelijke integratie niet op die manier willen omschrijven.

Er zijn uiteindelijk meer nadelen dan voordelen. En uiteraard zijn er gelukkig ook nog mensen met een migratieachtergrond die wel goed integreren, maar dit weegt niet op tegen de hierboven opgesomde nadelen.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:15 schreef opgebaarde het volgende:
En niemand 'wil graag'. Al meer dan 30 jaar maakt meer dan 80% van de Nederlanders zich enigsins zorgen om vluchtelingen.
Dat is natuurlijk niet waar, er zijn nog altijd een aantal politieke partijen die pro-migratie zijn en dit ook verder onder het mom van "noodzakelijk arbeidskrachten" zelfs verder willen faciliteren.
  donderdag 13 juni 2024 @ 13:35:22 #14
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_213891837
Ik snap hem ergens wel hoor, maar ik begin me wel steeds meer af te vragen waarom ze Łberhaupt nog EU-lid willen zijn gezien ze nogal vaak aan het steigeren zijn. Soms best begrijpelijk, maar op een gegeven moment ga je toch verwachten dat er een lampje gaat branden en dat ze zich realiseren dat het misschien beter is voor iedereen om er maar gewoon uit te stappen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 13 juni 2024 @ 13:37:53 #15
504895 Bofjijff
Fijne dag he
pi_213891863
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is meteen al een misvatting. Europese landen zouden niet moeten dienen als opvanghuis voor kansarmen van duizenden kilometers ver, die bovendien ook nog eens uit een cultuur komen die haaks staat op de normen en waarden van het Westen en waarvan velen zelfs antiwesters zijn. Die mensen zijn simpelweg niet onze verantwoordelijkheid.
ik ben ook niet voor de eu als opvanghuis maar als dit wel de afapraak is samen en die lap je aan je laars (net als meerdere dingen) als orban zijnde hoef je ook geen handje op te houde
Hoi
pi_213891888
Terecht oprotten met criminele gelukzoekers
pi_213891921
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:37 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
ik ben ook niet voor de eu als opvanghuis maar als dit wel de afapraak is samen en die lap je aan je laars (net als meerdere dingen) als orban zijnde hoef je ook geen handje op te houde
Dan wordt het misschien tijd om Europees deze 'afspraken' te herzien of je er aan te houden (zoals bv het Dublin akkoord).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213892068
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik snap hem ergens wel hoor, maar ik begin me wel steeds meer af te vragen waarom ze Łberhaupt nog EU-lid willen zijn gezien ze nogal vaak aan het steigeren zijn. Soms best begrijpelijk, maar op een gegeven moment ga je toch verwachten dat er een lampje gaat branden en dat ze zich realiseren dat het misschien beter is voor iedereen om er maar gewoon uit te stappen.
Hier heb je 1 van de redenen voor die landen om erbij te blijven.
pi_213892085
Bijzonder dat Luxemburg zoveel krijgt van de EU.
pi_213892100
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:57 schreef ...TomTom het volgende:

[..]
[ [url=https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/width:1920/plain/https://s3-newsifier.ams3(...)jpeg@webp]afbeelding[/url] ] Hier heb je 1 van de redenen voor die landen om erbij te blijven.
Nederland als klein land betaalt verhoudingsgewijs het meest. Belgie krijgt alleen maar, zeker om al die EU verspilling van te betalen.
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 14:04:28 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213892127
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:40 schreef Elan het volgende:
Tja ergens kan ik hem wel begrijpen.
Hebben die sancties tegen Polen enig effect gehad?
PiS is weggestemd. Dus zeg het maar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_213892129
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Bijzonder dat Luxemburg zoveel krijgt van de EU.
Belgie zou ik ook niet onderaan verwachten. :{
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 14:06:08 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213892146
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Als je miljarden wil hebben van de EU, en dat wil Hongarije, en je maakt afspraken met de EU dan moet je die gewoon nakomen.

Zo niet dan doe je maar zonder die miljarden en ga je lekker je eigen cultuur dingetje doen maar doe dat dan maar lekker buiten de EU. Net als Rusland of Wit-Rusland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_213892326
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
PiS is weggestemd. Dus zeg het maar.
PiS had nipt verloren, voglens jouw logica is gl/pvda helemaal weggestemd.
pi_213893303
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou een een sterke polarisatie, een enorme oververtegenwoordiging in de criminaliteit, een constante dreiging voor terreur en een hele moeizame of in sommige gevallen zelfs onmogelijke integratie niet op die manier willen omschrijven.

Er zijn uiteindelijk meer nadelen dan voordelen. En uiteraard zijn er gelukkig ook nog mensen met een migratieachtergrond die wel goed integreren, maar dit weegt niet op tegen de hierboven opgesomde nadelen.

[..]
Dat is natuurlijk niet waar, er zijn nog altijd een aantal politieke partijen die pro-migratie zijn en dit ook verder onder het mom van "noodzakelijk arbeidskrachten" zelfs verder willen faciliteren.
In 1995 maakte ruim 80% van de linkse kiezers zich zorgen om de instroom van niet westerse migranten. Je doet de aanname dat linkse mensen voor immigratie zijn, dat zijn ze niet, ze accepteren dat nadelen erbij horen

Je geeft aan dat voor jou de nadelen leidend zijn. Een eerlijke mening. Als de criminaliteit van die groep onder een bepaald cijfer is, is het dan wel okť of is alles hoger dan de autochtoon per definitie de maatstaf?
pi_213893332
Het zal weer een ingewikkelde juridische discussie zijn, maar feit blijft dat het om niet-onderdanen gaat zonder duurzaam verblijfsrecht voor de EU.

Onbegrijpelijk dat deze groep niet in beperking mag worden gezet. Dat hoeft niet gelijk achter tralies te zijn maar ook gesloten interneringskampen zijn verboden. Absurd om deze mensen het absolute recht te geven om zich vrij binnen het land te bewegen. Op basis van wat??
pi_213893570
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Als je miljarden wil hebben van de EU, en dat wil Hongarije, en je maakt afspraken met de EU dan moet je die gewoon nakomen.

Zo niet dan doe je maar zonder die miljarden en ga je lekker je eigen cultuur dingetje doen maar doe dat dan maar lekker buiten de EU. Net als Rusland of Wit-Rusland.
Accepteer omvolking of ga uit de EU? Waarom pleit je er niet, met net zoveel gemak voor, dat in de EU besloten moet worden dat lidstaten hun eigenheid mogen bewaken?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 16:53:52 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213893624
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Accepteer omvolking of ga uit de EU? Waarom pleit je er niet, met net zoveel gemak voor, dat in de EU besloten moet worden dat lidstaten hun eigenheid mogen bewaken?
Vraag 1: Heeft Hongarije de EU om toelating gevraagd? Ja
Vraag 2: Wist Hongarije dat er meer aan de EU vastzit dan alleen economische regels? Ja.
Vraag 3: Heeft Hongarije een verdrag ondertekent waarin het de principes en regels van de EU erkende en zich gebonden die uit te voeren? Ja.
Vraag 4: Is Hongarije een netto ontvanger van EU gelden? Ja.

Jij komt dan met wappie gelul over omvolking aan maar daar gaat het dus totaal niet om.
Als Hongarije zich niet thuisvoelt in de EU, en dat mag uiteraard, dan moet Hongarije consequent en eerlijk zijn en vertrekken. Tot die tijd moeten ze de regels en afspraken van de EU gewoon respecteren en nakomen.

Dat geld overigens ook voor Nederland uiteraard.
pi_213893753
Is het probleem met (draagvlak voor) migratie in het algemeen, niet simpelweg dat er geen enkele "bodem", conditie, of voorwaardelijkheid wordt gegeven? Ik doel hier op de verdragen die landen eraan houden een -in theorie- oneindige stroom migranten op te vangen.

Om het te 'testen' een voorbeeld : Stel er komen nu, as we speak, 10 miljoen migranten en-masse via alle mogelijke wegen, water, etc naar Europa en stel dat ze allen hun zinnen hebben gezet op Nederland.

In theorie, komen er dus 10 miljoen migranten naar Nederland, hoe het ze lukt geen idee: Maar het lukt ze.

Is er dan ook maar 1 regel te vinden, 1 uitzondering, voorwaardelijkheid, conditie of bodem, in de verdragen die zegt: Dat is teveel?

Als dat er niet in zit, dan is de kritiek op (deze vorm van) massa-migratie toch gewoon terecht? Er moet toch een bodem gegeven zijn, die ONS hiertegen beschermt?

Ik heb tot nog toe, geen enkele zinsnede in het verdrag kunnen vinden die er blijk van geeft, dat "wij er ook nog zijn" en "ook nog moeten leven en wonen" in Nederland. Als je het verdrag platslaat, zou elk land dat het heeft ondertekend, in theorie, volledig overlopen kunnen worden: Er lijkt geen bodem, geen einde, geen voorwaardelijkheid, geen conditie, geen ENKELE zorg over het gastland te zijn.

Moet ik daar dan uit opmaken, dat de aanwezigheid van Nederlanders in Nederland (e.a.) slechts "virtueel" en daarmee ontkoppeld is?? De mensen die de verdragen hebben opgetekend, lijken dat ermee te zeggen.
quote:
Dwingt het Vluchtelingenverdrag een land hele grote groepen vluchtelingen op te nemen?
Het verdrag verbiedt vluchtelingen terug te sturen naar een herkomstland waar ze gevaar lopen. Dat verhindert een land niet om vluchtelingen elders in een veilig land onder te brengen. Binnen de Europese Unie wordt dat geprobeerd. Helaas stuit die verdeling op onwil van nogal wat landen, vooral in Midden-Europa. Dat is geen probleem dat uit het verdrag voortkomt, maar een politiek probleem van de EU
bron: https://www.amnesty.nl/en(...)verdrag-in-10-vragen

Ze zeggen hier weliswaar dat men -tegen het 'regelend recht' in- mensen elders kan huisvesten, maar ze zeggen NIET dat het verdrag erin voorziet. Ze zeggen WEL dat het verplicht is, dus zo neem ik aan, als het aan Amnesty en het "Verdrag" ligt, is het antwoord: JA, je zal ze allemaal moeten opnemen, je mag ze niet terug sturen, alle 10 miljoen uit dit voorbeeld dus.

Heb ik het mis?

[ Bericht 6% gewijzigd door Buikbrein op 13-06-2024 17:09:38 ]
pi_213893883
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vraag 2: Wist Hongarije dat er meer aan de EU vastzit dan alleen economische regels? Ja.
Vraag 3: Heeft Hongarije een verdrag ondertekent waarin het de principes en regels van de EU erkende en zich gebonden die uit te voeren? Ja.

Jij komt dan met wappie gelul over omvolking aan maar daar gaat het dus totaal niet om.
Als Hongarije zich niet thuisvoelt in de EU, en dat mag uiteraard, dan moet Hongarije consequent en eerlijk zijn en vertrekken. Tot die tijd moeten ze de regels en afspraken van de EU gewoon respecteren en nakomen.

Dit is allemaal bekend en doet niet ter zake in relatie tot mijn vraag. De principes en regels zijn immers - de uitwerking ervan anno 2024 in ogenschouw nemende - hopelijk vatbaar voor verandering. Dat erkennende, stel jezelf de vraag nogmaals.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213894004
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Geld. Dat is het enige.
Google is your friend, abuse your friends
pi_213895554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:01 schreef Buikbrein het volgende:
Is het probleem met (draagvlak voor) migratie in het algemeen, niet simpelweg dat er geen enkele "bodem", conditie, of voorwaardelijkheid wordt gegeven? Ik doel hier op de verdragen die landen eraan houden een -in theorie- oneindige stroom migranten op te vangen.

Om het te 'testen' een voorbeeld : Stel er komen nu, as we speak, 10 miljoen migranten en-masse via alle mogelijke wegen, water, etc naar Europa en stel dat ze allen hun zinnen hebben gezet op Nederland.

In theorie, komen er dus 10 miljoen migranten naar Nederland, hoe het ze lukt geen idee: Maar het lukt ze.

Is er dan ook maar 1 regel te vinden, 1 uitzondering, voorwaardelijkheid, conditie of bodem, in de verdragen die zegt: Dat is teveel?

Als dat er niet in zit, dan is de kritiek op (deze vorm van) massa-migratie toch gewoon terecht? Er moet toch een bodem gegeven zijn, die ONS hiertegen beschermt?

Ik heb tot nog toe, geen enkele zinsnede in het verdrag kunnen vinden die er blijk van geeft, dat "wij er ook nog zijn" en "ook nog moeten leven en wonen" in Nederland. Als je het verdrag platslaat, zou elk land dat het heeft ondertekend, in theorie, volledig overlopen kunnen worden: Er lijkt geen bodem, geen einde, geen voorwaardelijkheid, geen conditie, geen ENKELE zorg over het gastland te zijn.

Moet ik daar dan uit opmaken, dat de aanwezigheid van Nederlanders in Nederland (e.a.) slechts "virtueel" en daarmee ontkoppeld is?? De mensen die de verdragen hebben opgetekend, lijken dat ermee te zeggen.

quote:
Dwingt het Vluchtelingenverdrag een land hele grote groepen vluchtelingen op te nemen?
Het verdrag verbiedt vluchtelingen terug te sturen naar een herkomstland waar ze gevaar lopen. Dat verhindert een land niet om vluchtelingen elders in een veilig land onder te brengen. Binnen de Europese Unie wordt dat geprobeerd. Helaas stuit die verdeling op onwil van nogal wat landen, vooral in Midden-Europa. Dat is geen probleem dat uit het verdrag voortkomt, maar een politiek probleem van de EU

bron: https://www.amnesty.nl/en(...)verdrag-in-10-vragen

Ze zeggen hier weliswaar dat men -tegen het 'regelend recht' in- mensen elders kan huisvesten, maar ze zeggen NIET dat het verdrag erin voorziet. Ze zeggen WEL dat het verplicht is, dus zo neem ik aan, als het aan Amnesty en het "Verdrag" ligt, is het antwoord: JA, je zal ze allemaal moeten opnemen, je mag ze niet terug sturen, alle 10 miljoen uit dit voorbeeld dus.

Heb ik het mis?
Interessante vraag. Opgeslagen in Word.
  donderdag 13 juni 2024 @ 20:05:01 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213895688
Het vreemde is dat Hongarije best wel een miljoen jonge inwoners zou kunnen gebruiken , ruimte zat, woningen zat
2 x zo groot als nederland en slechts de helft van het aantal inwoners
https://www.populationpyramid.net/hungary/2039/

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hongarije?variant=zh-cn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213895994
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 20:05 schreef michaelmoore het volgende:
Het vreemde is dat Hongarije best wel een miljoen jonge inwoners zou kunnen gebruiken , ruimte zat, woningen zat
2 x zo groot als nederland en slechts de helft van het aantal inwoners
https://www.populationpyramid.net/hungary/2039/

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hongarije?variant=zh-cn
Nieuwe generaties kan men zelf wel voor zorgen, daar zijn geen SyriŽrs, SomaliŽrs of Noord-Afrikanen voor nodig.
  donderdag 13 juni 2024 @ 20:22:13 #35
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213896020
Moeten we hier ook gaan doen. Criminaliteit zal meteen dalen. Er zijn eigenlijk geen echte nadelen wanneer je er logisch over nadenkt.
pi_213896292
quote:

[..]

Toen Hongarije zich bij de EU had gevoegd had het niet voor de huidige regels getekend. Deze zijn inmiddels meermaals herzien en op basis van een meerderheid worden die veranderingen vervolgens doorgevoerd. Recent nog, zie bijvoorbeeld:

EU completes reform of migration rules despite Poland and Hungary voting against

Het argument dat een land als Hongarije zelf voor dit soort regels heeft getekend gaat dus niet op en dit zien we met meerdere kwesties. Landen treden toe tot de EU, maar een x-aantal jaar later heeft de wetgeving allerlei veranderingen ondergaan waar landen het wellicht helemaal niet mee eens zijn. Toch zit men dan vast aan die regels.

En zien ook de cijfers bij die artikel, de afgelopen tien jaar alleen al bijna 10 miljoen asielaanvragen. In de praktijk zullen dat er wellicht nog wel wat meer zijn. Het is dan ook een onhoudbare situatie op de lange termijn. De EU-landen zouden niet moeten dienen als een opvanghuis voor de rest van de wereld.
  donderdag 13 juni 2024 @ 20:48:00 #37
323876 michaelmoore
pi_213896332
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2024 20:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nieuwe generaties kan men zelf wel voor zorgen, daar zijn geen SyriŽrs, SomaliŽrs of Noord-Afrikanen voor nodig.
nee dat kan niet..
deze bevokings piramide gaat steeds minder kinderen maken
gemiddlede leeftijd is 50+
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213896360
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:57 schreef ...TomTom het volgende:

[..]
[ [url=https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/width:1920/plain/https://s3-newsifier.ams3(...)jpeg@webp]afbeelding[/url] ] Hier heb je 1 van de redenen voor die landen om erbij te blijven.
En zie gelijk waarom een nexit een oplossing is.
Dan worden de anderen extra belast en stoppen van zelf er ook mee.

We hadden nooit niet met een eu moeten beginnen maar gewoon EEG moeten blijven .
Er was niks mis mee met hoe we waren voor dat de EU instap.
pi_213896419
Als ze de regeltjes niet willen hanteren staat het hen natuurlijk ook vrij om uit de EU te stappen. Bespaart weer heel heel veel miljarden. Gewoon eruit trappen die handel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213896465
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2024 20:54 schreef Mutant01 het volgende:
Als ze de regeltjes niet willen hanteren staat het hen natuurlijk ook vrij om uit de EU te stappen. Bespaart weer heel heel veel miljarden. Gewoon eruit trappen die handel.
Tja, ook dat gaat niet zomaar.
  donderdag 13 juni 2024 @ 20:57:21 #41
323876 michaelmoore
pi_213896471
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 20:50 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
En zie gelijk waarom een nexit een oplossing is.
Dan worden de anderen extra belast en stoppen van zelf er ook mee.

We hadden nooit niet met een eu moeten beginnen maar gewoon EEG moeten blijven .
Er was niks mis mee met hoe we waren voor dat de EU instap.
voor Nederland is de Euro perfect , de rijkdom stroomt binnen , door de economische divergentie

voor de zuidelijke landen werkt dat helaas andersom en die hebben er ook nog de klimaat verandering problemen bij
pi_213896491
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2024 20:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, ook dat gaat niet zomaar.
Nee precies, maar wel als een parasiet teren op de miljarden van de EU.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 13 juni 2024 @ 21:00:03 #43
323876 michaelmoore
pi_213896506
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2024 20:54 schreef Mutant01 het volgende:
nee niks er van

de euro is door de hele wereld geaccepteerd en wereldwijd in kassa en kluizen beland en die betalen allemaal mee aan onze geld ontwaarding

de gulden was wereldwijd helemaal niets
pi_213896534
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 20:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voor Nederland is de Euro perfect , de rijkdom stroomt binnen , door de economische divergentie

voor de zuidelijke landne werkt dat helaas andersom en die hebben er ook nog de klimaat verandering problemen bij
Voor de rijke en bedrijven.
Wegens import en export.
Voor de burgers niet zo.
Alleen maar massa interne inflatie.

Zo lang de loon ,btw , en anderen zooi in de EU landen niet gelijk zijn.
Dan zal het alleen maar de verschillen groter worden.

https://www.manners.nl/ko(...)restaurant-goedkoop/

Stukje uit de bron.

Bijna iedereen in Nederland verdient meer salaris dan vorig jaar. Maar aangezien de prijzen bijna net zo hard stijgen, hebben we er weinig aan. Tenzij we ons loon meenemen naar een goedkoop land en het daar uitgeven.

De lonen in Nederland stijgen in 2024 naar verwachting gemiddeld met 5,4 procent, maar de prijzen gaan met 3,6 procent omhoog. Schiet niet heel erg op dus. Het meest profijt van je hogere loon heb je als je het meeneemt naar een land waar de prijzen het laagst liggen. In dit artikel lees je in welke Europese landen je euro het meest waard is − qua kosten van het levensonderhoud, prijzen in de supermarkt ťn de rekening in restaurants en cafťs.

Land Kosten levensonderhoud
1. Noord-MacedoniŽ 34.1
2. BosniŽ-Herzegovina 34.7
3. ServiŽ 38.3
4. Bulgarije 38.7
5. RoemeniŽ 38.8
6. AlbaniŽ 40.8
7. Montenegro 40.9
8. Polen 41.9
9. Hongarije 43.4
10. Portugal 46.6

Vind je vreemd dat velen hier 10 maanden werken en weer terug gaan.?
Dan hoeven ze ook geen belasting te betalen.

Eu is niet wat het is wat het zal moeten wezen.
Omdat ze elke keer de regels aan passen en steeds meer arme waardeloos landen toevoegen.
pi_213896541
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2024 20:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee precies, maar wel als een parasiet teren op de miljarden van de EU.
De helft van de EU zijn parasieten. En wij als klein kikkerland betalen voor een groot deel.
pi_213896558
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 21:03 schreef QAnonn het volgende:

[..]
De helft van de EU zijn parasieten. En wij als klein kikkerland betalen voor een groot deel.
Bron voor deze kosten-baten analyse?
pi_213896657
quote:

[..]
Hoezo zijn er naast regels ook principes? Op welke regel uit welk verdrag is dit gebaseerd?
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 21:14:54 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213896686
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 21:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hoezo zijn er naast regels ook principes? Op welke regel uit welk verdrag is dit gebaseerd?
De dingen die je leert:

https://european-union.eu(...)s/aims-and-values_en

Artikel 3, Lissabon.
pi_213896747
200 miljoen is een schijntje vergeleken met de miljarden kostende steekmigranten.
pi_213896833
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 21:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De dingen die je leert:

https://european-union.eu(...)s/aims-and-values_en

Artikel 3, Lissabon.
Even los van alle schendingen door de EU zelf in het algemeen:::

quote:
promote peace, its values and the well-being of its citizens
Asielschooiers zijn geen citizens van de EU.

quote:
The aims of the EU within the wider world are:

uphold and promote its values and interests
Dit zijn overigens geen regels voor de lidstaten, maar voor de EU zelf.

Dan de values.
quote:
Freedom of movement gives citizens the right to move and reside freely within the Union.
Niet aan anderen dan citizens.

quote:
The functioning of the EU is founded on representative democracy.
Maar niet die van Hongarije?

quote:
The EU is based on the rule of law. Everything the EU does is founded on treaties, voluntarily and democratically agreed by its EU countries
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')