abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:50:57 #1
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_213885767
Ik heb nu tot twee keer toe ongeveer 24 minuten bij mijn wasmachine voor het einde van het programma een kortdurend gebonk gehoord. Hij centrifugeert op dat moment niet, maar is rustig aan het draaien. 24 minuten voor het einde hoor ik vijf keer gebonk, en daarna doet hij het weer zoals normaal.
Het is Samsung ecobubble die een jaar of vijf oud is, en die ik nieuw heb gekocht.

- er werd me verteld dat het zou kunnen zijn dat er iets van veters of touwtjes oid door de trommel heen zouden kunnen steken waardoor de trommel misschien net even 'scheef loopt'. Ik heb het echter ook gehad toen er alleen maar beddengoed in zat.
- misschien is een schokdemper het aan het begeven. Maar het lijkt mij dat hij dan wel meer zou bonken dan even vijf keer en verder niets geks doet of niet?
- misschien zit er iets in het filter. Ik ga hem nog openmaken, maar als dat zo is zou ik toch ook wel vaker gebonk moeten horen?

Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Edit: ik heb het filter eruit gehaald en daar vond ik een klein ijzeren kettinkje wat een keer in mijn broekzak had gezeten. Ik draai morgen weer een was, maar ik ben bang dat het gebonk niet weg zal zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ypmaha op 12-06-2024 22:01:39 ]
pi_213885780
Ik heb precies hetzelfde met dezelfde machine van nog geen jaar oud. Ik lees mee!
Protège moi de mes désirs.
  Spellchecker woensdag 12 juni 2024 @ 22:58:20 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213886512
Heb je bv dekbedovertrekken en lakens erin zitten?
Dat de lakens in de dekbedovertrekken terecht zijn gekomen?
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:19:40 #4
338340 88-4
Last van de tijd
pi_213886802
Mijn buren hebben dat. Heel irritant. :{
De tijd dringt, het einde nadert. De dagen tikken weg.
En dan... verschijnt hij.
Hij kijkt je recht aan en lacht.
Die lach is het laatste wat je hoort.
  donderdag 13 juni 2024 @ 09:56:56 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213889307
www.circuitsonline.net dan Forum, dan Witgoed. Plaats je vraag hier eens.
  donderdag 13 juni 2024 @ 10:13:10 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213889501
Ik heb dat ook soms, volgens mij is het gewoon een probleem dat de kleding in de machine niet gelijkmatig verdeeld is (kan een fout bij het laden zijn, maar het kan ook gewoon gebeuren tijdens de was-fase). Als dan de machine wil gaan centrifugeren, slaat de trommel bij het opspinnen tegen de zijwand aan, maar als er dan wat water uit is is de onbalans minder en komt de machine op volle toeren. Weinig aan te doen, behalve eens proberen of het minder erg wordt als je wat minder was tegelijk in de trommel doet.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_213889583
zijn de veren niet versleten?
pi_213889963
Ik schrik me hier af en toe ook de tandjes van dat gebonk, het is niet altijd en het houdt gelukkig ook na korte tijd weer op, maar soms blijft hij daarna nog een tijdje echt veel meer herrie maken en schudden.
Ik ga er maar vanuit dat deze Miele die nu 4 jaar oud is het niet zo lang gaat uithouden als mijn vorige.
pi_213889981
bij onze vorige wasmachines waren de lagers kaduuk , met gebonk als resultaat
pi_213890870
Samsung dingetje. Heeft die van mij (12 jaar oud) ook met een lading handdoeken.

Probeert ze een goede balans te vinden voor het centrifugeren, heeft soms een paar pogingen nodig om alles goed te verdelen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 12:59:01 #11
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_213902935
Ik heb het filter schoongemaakt. Er bleek een metalen kettinkje in te zitten wat ik ruim een jaar geleden (misschien zelfs twee) op werk heb gebruikt en wat nog in een broekzak was achter gebleven. Op de een of andere manier was hij daarna een stuk stiller :P :'), en in de wasbeurt erna heb ik het gebonk ook niet gehoord.

Ook de pootjes weer opnieuw afgesteld omdat ik hem had verplaatst. Het pootje linksvoor zat muurvast, maar de andere konden wel worden versteld.

Hopelijk blijft het geluid nu weg. Ik zal er op letten de trommel wat gelijkmatiger te verdelen.
pi_213903456
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_213904569
Bij onze vorige wasmachine klonk er af en toe een piepgeluid, was een jaar of tien oud dus ach als die er mee kapt dan kopen we een nieuwe. Op een gegeven moment een herrie net als een vliegtuig die opstijgt zo,n soort geluid en een allejezus klap vlak daarna, was de trommel op 1 beugel afgebroken tijdens het centrifugeren :).

Meestal komt het bonken van wasgoed wat niet goed ligt voor het centrifugeren zoals al een paar keer getyped is.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 20:10:45 #14
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')