Kom ik in de keuken, ligt de helft van de zakjes op de vloer, helemaal ondergekwijld en afgesabbeld.
Vond ik wat minder.
Maar als je lol wilt hebben met je kat, geef hem dan zo'n theezakje en je weet niet wat je ziet. Ze reageren er zeg maar 'verliefd' op...
Wel schattig hoor..kun je geen foto maken?
Valerian (Valerianae radix)
The Valerian is an old medical plant, and is recognized as such over the whole world.
The scent of the flowers is intense, sweet, and many will find it too strong to be pleasant. However, the cats adore the odour and the plant seems to have aphrodisiac properties on cats.
The Valerian powers are calmative on the central neural network, but it improves at the same time the ability for mental concentration.
The plant has valuable effects as 'sleeping medicine' and by internal restlessness. The Valerian oil has good antispasmodic effects on the stomach and the intestinal canal.
Gelukkig zijn ze gecastreerd...ik zal 's proberen een foto te maken van een vrijsessie tussen een theezakkie en een kat.
quote:Als er valeriaan inzit dan werkt het!
Op maandag 17 februari 2003 19:13 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Hehe damn... zit dat ook in die zonnatura nachtrust zakjes? Die hebben wij volgens mij liggen hier in huis... jammer dat mijn eigen kat dood is... oh well misschien vind die van mijn moeder het ook wel leuk, hoewel ze er niet echt het type voor lijkt
quote:Hmm er zit maar 7 of 9% in ofzo, ze vindt het in ieder geval niet interessant
Op maandag 17 februari 2003 19:25 schreef lamaris het volgende:[..]
Als er valeriaan inzit dan werkt het!
Tja niet alle katten zijn er gevoelig voor maar die 2 van mij wel hoor. Als ik ze catnip geef dan gaan ze helemaal flippen.
Maar zodra ik dat ding in de lucht heen en weer bungel...
En inderdaad, niet alle katten zijn er gevoelig voor.
quote:Nnnnnnnee. Ik bedoelde DAT in ieder geval niet.
Op maandag 17 februari 2003 22:18 schreef hunky het volgende:
Catnip ken ik niet, dus ik tikte het ff in op Google.
Kom ik op deze site terecht. Lachen!
Quote:
"Catnip is best known for inducing a euphoric response in cats. Cats purr contentedly, tear with delight, and roll in ecstasy on the crushed leaves of catnip."
Da's precies wat een van m'n 2 katten er ook mee doet: pakt het zakje tussen de pootjes en begint heen en weer te rollen, en af en toe stopt ze om het zakje kopjes te geven. M'n andere kat is totaal niet onder de indruk van het spul.
"The Nepetalactone chemicals responsible for the intoxication of cats seem to be similar to the natural sedative in Valerian, supporting the traditional use of catnip for humans as a mild tranquilizer and sedative."
In Nederland kun je dat kruid in kleine juten zakjes (ongeveer 10x10 centimeter) kopen op kattenshows of de beter gesorteerde dierenwinkel.
-edit- maak er gelijk even een icoon van -edit-
[Dit bericht is gewijzigd door -Dark_VisioN- op 18-02-2003 03:16]
quote:ga ik snel proberen!!! U hoort nog van mij!!
Op maandag 17 februari 2003 18:50 schreef lamaris het volgende:
Ik heb vandaag een pakje thee gekocht. Geen gewone thee maar thee voor een goede nachtrust.
Er zit valeriaan in. Daar worden katten helemaal leip van, net als kattekruid.Kom ik in de keuken, ligt de helft van de zakjes op de vloer, helemaal ondergekwijld en afgesabbeld.
Vond ik wat minder.
Maar als je lol wilt hebben met je kat, geef hem dan zo'n theezakje en je weet niet wat je ziet. Ze reageren er zeg maar 'verliefd' op...
Nikki is trouwens erg stout vandaag. Ik betrapte hem net op heterdaad:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |