Een mat/bak eronder lijkt me de simpelste oplossing ja. Wij hebben er eentje die niet fatsoenlijk kan drinken uit een normaal bakje, dan wordt ook alles zeiknatquote:Op donderdag 23 januari 2025 08:53 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb hier al tijden last van, maar het begint me nu goed te irriteren.
Ik heb 2 katten en zo'n automatische drinkbak waar het water altijd stroomt. 1 van de 2 katten vindt het fantastisch om daar steeds zijn pootje tegen aan te houden waardoor er allemaal water op mijn keukenvloer terecht komt. Dat wordt steeds meer aangezien meneer er plezier aan lijkt te beleven.
Zelf zat ik te denken aan om die drinkbak in een plastic opvangbak te zetten of zo. Maar misschien dat jullie betere ideeën hebben
Welke heb je?quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:53 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb 2 katten en zo'n automatische drinkbak waar het water altijd stroomt. 1 van de 2 katten vindt het fantastisch om daar steeds zijn pootje tegen aan te houden waardoor er allemaal water op mijn keukenvloer terecht komt. Dat wordt steeds meer aangezien meneer er plezier aan lijkt te beleven.
Zelf zat ik te denken aan om die drinkbak in een plastic opvangbak te zetten of zo. Maar misschien dat jullie betere ideeën hebben
Niet exact deze, maar hij lijkt er wel veel op.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:49 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Welke heb je?
Een van mijn katten gaat er ook mee spelen als er een straaltje uit komt met zoals bij kraan zegmaar, dus ik heb er nu een waar dat niet zo is. Nu wordt er gewoon braaf gedronken en verder niks.
Ah, had net mn post hierboven aangevuld. Dat zou bij mijn kat dus ook problemen geven, die gaat dan met zn pootje ernaar slaan en mee spelen en dan is idd in no time alles zeiknat. Misschien kijken of een buisje vanuit dat gat het water in helpt? Dus dat het water niet meer 'vrij' naar beneden valt (en er dus niet meer mee gespeeld kan worden), maar het water wel blijft stromen? Als dat helpt dan zou je altijd nog kunnen kijken naar een versie fontein waar zo'n straal sowieso niet in zit als je dat handiger vindt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Niet exact deze, maar hij lijkt er wel veel op.
[ afbeelding ]
Ze drinken (allebei) graag vanuit de straal. Dat wil ik ze niet ontnemen. Dus ik heb zojuist maar een lekbakje besteldquote:Op donderdag 23 januari 2025 11:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ah, had net mn post hierboven aangevuld. Dat zou bij mijn kat dus ook problemen geven, die gaat dan met zn pootje ernaar slaan en mee spelen en dan is idd in no time alles zeiknat. Misschien kijken of een buisje vanuit dat gat het water in helpt? Dus dat het water niet meer 'vrij' naar beneden valt (en er dus niet meer mee gespeeld kan worden), maar het water wel blijft stromen? Als dat helpt dan zou je altijd nog kunnen kijken naar een versie fontein waar zo'n straal sowieso niet in zit als je dat handiger vindt.
Een groot dienblad eronder zou volgens mij moeten werken.quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:53 schreef onlogisch het volgende:
Ahh, dat is dan weer jammer. Bij mij werd er met de straal alleen gespeeld en dan vervolgens gedronken uit het water daarnaast, dus dan was dit een makkelijke oplossing. Hopelijk werkt de lekbak voldoende!quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:07 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ze drinken (allebei) graag vanuit de straal. Dat wil ik ze niet ontnemen. Dus ik heb zojuist maar een lekbakje besteld
@Cat-astrophe heeft hier vast ervaring mee, en @Candaasje heeft misschien ook wel nuttige tips!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:57 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben inmiddels ons oog op een prachtige pikzwarte poes laten vallen. Twee jaar oud, in een gastgezin. Over een paar weekjes gaan we haar ophalen.
Heb uiteraard al wat gelezen hier en daar, maar al jullie ervaringen over 2 poezen aan elkaar laten wennen zijn welkom. Onze Saar (7) is heeeeeeel erg lief en knuffelig en kan goed met soortgenoten (heb haar opvang waar ze vandaan komt daarover gecontacteerd), maar ze vind alles in eerste instantie spannend en "she came a long way". Ik wil dit echt laten slagen.
Laat beiden wennen aan elkaar. Als kat #1 vlucht naar een verstopplekje als deze kat #2 ziet, laat dat beest dan. Na een paar uurtjes kun je hem rustig lokken met wat voer of snoepjes. Dat wennen kan best een paar dagen / weken duren. Het komt vanzelf wel goed.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:57 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben inmiddels ons oog op een prachtige pikzwarte poes laten vallen. Twee jaar oud, in een gastgezin. Over een paar weekjes gaan we haar ophalen.
Heb uiteraard al wat gelezen hier en daar, maar al jullie ervaringen over 2 poezen aan elkaar laten wennen zijn welkom. Onze Saar (7) is heeeeeeel erg lief en knuffelig en kan goed met soortgenoten (heb haar opvang waar ze vandaan komt daarover gecontacteerd), maar ze vind alles in eerste instantie spannend en "she came a long way". Ik wil dit echt laten slagen.
Thanks!quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Laat beiden wennen aan elkaar. Als kat #1 vlucht naar een verstopplekje als deze kat #2 ziet, laat dat beest dan. Na een paar uurtjes kun je hem rustig lokken met wat voer of snoepjes. Dat wennen kan best een paar dagen / weken duren. Het komt vanzelf wel goed.
De kans is bijna 100% dat ze gaan blazen naar elkaar. Dat is waarschijnlijk om de dominantie te bepalen; wie is de 'sterkste'?
Als ze gaan blazen, ga dan niet met verheffende stem of een luidruchtig gebaar daar iets tegen doe: die beesten moeten hun dominantie ook afbakenen. Als het te erg wordt, dan kun je langzaamaan wat strenger worden.
En: als kat #1 niet op plek X mag komen, 'straf' dan ook gelijk kat #2 af als deze dat ook probeert.
Het is hoe dan ook wennen voor ze. Maar mijn advies zou zijn niet de nieuwe kat poes per direct in een aparte kamer opgesloten te houden: dat zorgt er alleen maar voor dat het langer duurt voordat ze aan elkaar gewend zijn.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:27 schreef Quoi het volgende:
[..]
Thanks!
Om dit af te vangen en omdat veel toch om geurtjes en territorium gaat, wilden we 'de nieuwe' in een kamertje laten wennen met eigen kattenbak, voerspul en krabding. Daarna een geurtje van de nieuwe poes introduceren bij Saar, dan eens de deur open zetten om aan elkaar te laten snuffelen en dan stap voor stap.
Nu zag ik ook zo'n opvouwbare bench. Misschien iets voor in de woonkamer? Want zo'n kamertje is ook maar ongezellig om haar in op te sluiten in eerste instantie.
Afijn, dilemma's.
Ja, van wel al lang geleden. Een katje dat we gevonden hadden bleek kattenaids te hebben. Het was nog een jong beestje en we hebben alles geprobeerd om haar te redden, maar is niet gelukt.quote:Op woensdag 29 januari 2025 22:00 schreef douche-eendje het volgende:
Hi, is er iemand met ervaring met FiLV/Leukemie bij zijn/haar kat?
Sorry ik zie mijn typo, FeLV had er moeten staan. Katten aids (FIV) is iets anders. Maar bedankt voor je reactiequote:Op woensdag 29 januari 2025 22:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, van wel al lang geleden. Een katje dat we gevonden hadden bleek kattenaids te hebben. Het was nog een jong beestje en we hebben alles geprobeerd om haar te redden, maar is niet gelukt.
Wij gebruiken Samba die we bij Makro kopenquote:Op donderdag 30 januari 2025 07:39 schreef Zwansen het volgende:
Wie heeft er tips voor kattenbakvulling dat ook echt goed klontert? Dat hadden we ooit, maar nu al een paar keer de verkeerde gekocht en we kunnen niet meer herinneren welke soort we in het begin hadden.
Ik gebruik klonterende silica kattenbakvulling van Tijgerino. Dit in combinatie met een schepzeefje zoiets -> (quote:Op donderdag 30 januari 2025 07:39 schreef Zwansen het volgende:
Wie heeft er tips voor kattenbakvulling dat ook echt goed klontert? Dat hadden we ooit, maar nu al een paar keer de verkeerde gekocht en we kunnen niet meer herinneren welke soort we in het begin hadden.
Lijken wel bitterballen. Even de frituur in en klaar.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:14 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik gebruik klonterende silica kattenbakvulling van Tijgerino. Dit in combinatie met een schepzeefje zoiets -> ( [ afbeelding ] Werkt perfect. Na het scheppen is de bak brandschoon
Ah, ik twijfelde al. Met leukemie heb ik gelukkig geen ervaring.quote:Op donderdag 30 januari 2025 07:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Sorry ik zie mijn typo, FeLV had er moeten staan. Katten aids (FIV) is iets anders. Maar bedankt voor je reactie
😂🤣😂 idd. De silica die ik gebruik is wit. Da’s handig want dan valt het meteen op als de urine een vreemde kleur heeft.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lijken wel bitterballen. Even de frituur in en klaar.
Wow! Heb je het ooit zo gedaan?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:33 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Quoi ik kwam deze nog tegen toen ik op youtube aan het rondneuzen was: Bekijk deze YouTube-video
Hopelijk heb je er wat aan!
Ik zelf niet, heb twee broertjesquote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:52 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wow! Heb je het ooit zo gedaan?
Wat een grappig figuur.
Zijn tv-programma (My cat from hell) wordt ook op tv uitgezonden in NL (op TLC).quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:52 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wow! Heb je het ooit zo gedaan?
Wat een grappig figuur.
Was naar de DA geweest. Vermoedelijke ontsteking, wss niks ernstigs. Heeft medicatie en wormtabletten gehad. Tot nu toe geen bloed erbij gehad. Wel slappe poep, maar dat is denk omdat hij nu natvoer krijgt voor de medicatie te geven ipv brokken.quote:
Ik gebruik die witte van de Lidl.quote:Op donderdag 30 januari 2025 07:39 schreef Zwansen het volgende:
Op HBO-max staat zijn hele serie, ik ben fan van die man.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:08 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik zelf niet, heb twee broertjes
Maar in Amerika is hij nogal bekend als katten-gedrags-expert. In de comments zag ik ook wat mensen die aangaven het zo gedaan te hebben en dat het goed werkte. Ik 'ken' hem van het programma my cat from hell op.. tlc geloof ik? Waar mensen met problemen met hun kat zijn hulp vragen en hij het komt 'fixen' (door te kijken waar het mis gaat en ze huiswerk te geven om mee aan de slag te gaan enzo), en volg hem tegenwoordig ook op insta vanaf de pagina van mn katten (naast nog een hoop katten/rescuer accounts uit vs)
PIX!quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:43 schreef Quoi het volgende:
Bench staat klaar (hondenbench 120x75 hihi), feliway stekkers ingeplugd en verder bijna alles aanwezig. We gaan onze nieuwe aanwinst een weekje eerder halen, komende zondag![]()
Heel veel plezier en raak niet in paniek van blazende katjes.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:43 schreef Quoi het volgende:
Bench staat klaar (hondenbench 120x75 hihi), feliway stekkers ingeplugd en verder bijna alles aanwezig. We gaan onze nieuwe aanwinst een weekje eerder halen, komende zondag![]()
quote:Op zondag 9 februari 2025 17:39 schreef Quoi het volgende:
Onze nieuwe dame - zwart bolletje, grote ogen - zit verscholen in haar reismandje en in een grote bench. Eten staat voor haar neus en we laten haar zelf maar een beetje tevoorschijn komen. Voor de deur van die kamer zit onze andere poes zéér nieuwsgierig op wacht
Zodra ze uit haar reismandje komt, post ik een foto. Ze is zwart en heel klein, dus bijna onzichtbaarquote:
Fotooooosquote:Op zondag 9 februari 2025 19:21 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zodra ze uit haar reismandje komt, post ik een foto. Ze is zwart en heel klein, dus bijna onzichtbaar
Wat wil je afleren?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:14 schreef Ama het volgende:
Is het makkelijk om een kat van 10 maanden nog dingen af te leren? 🤔
Heb haar sinds 1.5 week in huis. Overgenomen van een oud vrouwtje die niet wist wat ze met een jong druk (maar wel heel lief) katje aan moest.
Was een serieuze vraag. Want het afleren van springen op het aanrecht is anders dan het afleveren van krabben aan de bank.quote:Op maandag 10 februari 2025 00:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Moest ook even heel hard lachen. Een kat is geen hond.
Sterkte dat zal wel zwaar zijn jaquote:Op zondag 9 februari 2025 20:03 schreef douche-eendje het volgende:
Met onze poes Luna (met FeLV/Leukemie) gaat het nog boven verwachting goed. Dierenarts gaf haar vorige week nog een paar dagen/weken, maar met medicatie is ze gelukkig nog haar irritante zelf. Ze krijgt nu dagelijks pijstiller/ontstekingsremmer en eetlust opwekkende zalf. Ze slaapt wel wat meer dan normaal, maar dat is niet gek.
Het is wel echt kak hoor. Afgelopen augustus is Lily doodgereden en nu Luna zo ziek
Overal op springen. Krabben aan de gordijnen. TV staat sinds gisteren ook vast aan de muur omdat ze er de hele tijd tegenaan sprong (niet een keer maar hele tijd).quote:Op maandag 10 februari 2025 07:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Was een serieuze vraag. Want het afleren van springen op het aanrecht is anders dan het afleveren van krabben aan de bank.
Aluminiumfolie op het aanrecht leggen wil helpen, daar schrikken ze van. Gordijnen hebben ze bij mij afgeleerd toen ze wat ouder werden, maar het helpt sowieso als je genoeg/veel krabmogelijkheden hebben.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Overal op springen. Krabben aan de gordijnen. TV staat sinds gisteren ook vast aan de muur omdat ze er de hele tijd tegenaan sprong (niet een keer maar hele tijd).
Ik verwacht niet dat ze alles kan afleren maar heb haar liever niet in de gordijnen en op de salontafel (als ik er bij ben iig hehe). Dit heb ik mn vorige kat als kitten allemaal heel goed af weten af te leren dus daarom mijn vraag of het nog mogelijk is.
Ja we missen Lily best wel l en dan de wetenschap dat Luna er ook straks niet meer is. Luna is gewoon een hele bijzondere poes en we kunnen eigenlijk niet zonder haar. En ze is nog zo jong, net 6 gewordenquote:
Folie geef ze weinig om en ik heb ook al de plantenspuit geprobeerd ook al is het niet helemaal mijn favoriet maar daar heeft ze schijt aan.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Aluminiumfolie op het aanrecht leggen wil helpen, daar schrikken ze van. Gordijnen hebben ze bij mij afgeleerd toen ze wat ouder werden, maar het helpt sowieso als je genoeg/veel krabmogelijkheden hebben.
Plantenspuit is een beetje gemeen, maar wil bij sommige katten wel helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |