quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:08 schreef vlindertje89 het volgende:
Heel eerlijk werkt bij mij niet zoveel. Mandjes de hele tijd in de kamer, lekkere dekentjes erin, ze er regelmatig in voeren.. als ze er in moeten omdat ik ze mee wil nemen voelen ze dat toch altijd vrij goed aan. Hoewel ik eigenlijk het erin voeren ook wat slimmer zou moeten aanpakken, want dat deed ik meestal in avond maar dierenarts is natuurlijk meestal overdag. Dus dat ga ik komende tijd nog wel even oefenen, kijken of dat beter werkt.
Wat hier eigenlijk nog het beste werkt is juist mandje niet hele tijd in kamer, maar nieuw in kamer leggen kort voor ik weg moet. Dan gaan ze eraan snuffelen en er in om te onderzoeken en rits ik heel gauw dicht. Bij eentje dan, want twee tegelijk erin lukt me vrijwel nooit (zelfs niet in de mand die daar groot genoeg voor is) en zodra ik er eentje heb opgesloten, weet de ander natuurlijk genoeg. Ik heb inmiddels stuk of vier mandjes die ik kan gebruiken en meestal lukt het om ze er binnen een halfuur in te krijgen. En als echt alle lieve manieren niet werken en kat verstopt zich onder bank, dan zet ik mandje naast bank en pak ik de stofzuiger, dan is mandje toch veiliger dan de grote boze stofzuiger. Zodra daarin natuurlijk stofzuiger uit en mandje snel dicht. Gelukkig is dat wel uitzondering dat dat nodig is, want voel me dan altijd heel gemeen
Oh en mandjes met metaal zijn hier een no-go, om de een of andere reden is het geluid van het metalen deurtje al een enorme trigger.
Als ze terugkomen van de dierenarts liggen ze vervolgens trouwens wel dagenlang ineens vooral in de dierenartsmand(en) te slapen![]()
Nee hier twee dierenartsen zelfstandig volgens mij… maar ze zijn sowieso allemaal pokkenduur haha maar die ketens nog duurder dan?quote:Op woensdag 11 september 2024 16:34 schreef Seeburg54 het volgende:
Momenteel zitten we hier in het dorp zonder dierenarts. Alles in de buurt is inmiddels in handen van de boeven van Anicura en Evidensia. Ik hoor daar echt de meest slechte verhalen over, en mijn eigen ervaringen zijn ook niet best met deze ketens. Het schijnt een probleem te zijn om bij een goede betaalbare dierenarts terecht te kunnen, het is toch niet best?
Hoe zit dat bij jullie in de omgeving?
Ik ken hier in de omgeving zeker 4 dierenartsen die opgestapt zijn omdat ze niet meer bij Evidensia willen werken. Juist omdat ze meer van dieren houden dan van geld. En omdat ze een slecht gevoel hadden om de torenhoge bedragen aan de eigenaren te berekenen.quote:Op woensdag 11 september 2024 18:03 schreef vlindertje89 het volgende:
De mensen die er werken doen het absoluut niet voor de poen, en absoluut wel voor het dier, óók bij Evidensia of AniCura. Ik ken minstens één iemand die bij zo'n keten werkt en ik kan je garanderen dat die absoluut niet genoeg betaald krijgt voor de werkdruk die er is, de uren (en tijdstippen van die uren) die ze maakt en de verantwoordelijkheden die ze heeft. En die houdt ongelooflijk veel van dieren en geeft (emotioneel/energie etc) veel meer dan ze voor haar eigen welzijn zou moeten in haar werk, juist voor de dieren.
Edit: deze post ging dus over de dierenartsendiscussie van vorige pagina
Ja, het is niet normaal.quote:Op woensdag 11 september 2024 18:05 schreef Magica het volgende:
[..]
Nee hier twee dierenartsen zelfstandig volgens mij… maar ze zijn sowieso allemaal pokkenduur haha maar die ketens nog duurder dan?
Jeetje wat een bedragquote:Op woensdag 11 september 2024 18:19 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, het is niet normaal.
Ik heb een aantal jaren geleden al een keer te maken gehad met zo'n praktijk. Consult oogonderzoek prednisonzalfje, spuitje. Stond na 10 minuten weer buiten, 680 euro lichter. En het oog moest er een week later ook nog uit omdat ze de situatie niet goed hadden ingeschat.
Ze leert er vast van door de volgende wesp te mijden, echt hoor, dat gaat lukken.quote:Op zondag 15 september 2024 16:35 schreef Majoraan het volgende:
Het lijkt mee te vallen. Is niet meer dikker geworden sinds mijn vorige post, eerder afgezwakt. En ze likt niet meer en niet meer schudden met kop
Omdat ik bang was dat het misschien dikker zou worden en ze misschien niet goed kon drinken heb ik extra vocht gegeven. Ik had nog wat blikjes Lily s kitchen schredded filiets staan voor verwenmomentje. Deze bevatten heel veel vocht, net als Felix soup Kiki en mama stonden te smikkelen en aten beide hun bakje schoon leeg.
Dit zou ik heelgoed laten onderzoeken, een echo of fotos laten maken.quote:Op maandag 23 september 2024 15:19 schreef bedachtzaam het volgende:
Een vraag waar ik mee zit is wat braken van de kat kan veroorzaken, natuurlijk doen ze dat als ze een haarbal kwijt moeten maar bij Veleda is het in feite buitengewoon dat ze braakt en als ze dat doet dan is het schuim.
Mocht ze net gegeten hebben dan komen de brokjes er weer uit.
Het is ook niet alsof ze een infectie heeft, gaat daarna weer eten en niets aan de hand tot een of twee dagen later waarna ze weer begint te braken.
Komende woensdag moet ik met haar naar de dierenarts voor nacontrole dus zal het daar zeker ook gelijk over hebben want ik weet echt niet waar dat nu door komt.
Als voeding heeft ze Royal Canin urinari s/o en Gourmet Perle en enkele zakjes Mon Petit doorheen de dag.
Elke dag krijgt ze ook een eendagskuiken welke soms blijft liggen of half opgegeten word.
Dank voor je reactie.quote:Op maandag 23 september 2024 15:48 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Dit zou ik heelgoed laten onderzoeken, een echo of fotos laten maken.
Ik wil je niet bang maken maar dit kan van alles zijn, van vastzittende grasspriet, ingeslikt draadje, geirriteerde maagwand, tot tumor ergens in of rondom slokdarm maag darmen enz enz
Bedoel je 'uit voorzorg' omdat je denkt dat er misschien nu toch iets mis is, of met het idee om eens een uitgebreidere check te doen om te kijken of er dingen spelen waar je misschien wat mee kunt nu om te voorkomen dat dat op korte termijn problemen gaat geven?quote:Op zondag 29 september 2024 00:45 schreef Firuze60 het volgende:
Oja en dan mijn vraag, moet ik uit voorzorg met mijn 16-jarig oud katertje naar de DA? Hij heeft een paar weken erg slecht gegeten en enorm veel geslapen, 23 uur per dag. Na een sterfgeval van een poes, waarmee hij is opgegroeid. Schijt peentjes als hij haar bijna direct achterna gaat. Hij oogt sinds kort weer levendig en heeft eetlust.
Uit voorzorg toch maar gaan?
Het braken na het eten doet me denken aan mijn vorige kat. Ze kon eigenlijk niets binnenhouden. Paar keer naar DA geweest die het op stress schoof (had haar net uit het asiel). Tot na een paar weken hele grote levende spoelwormen mee kwamen in het braaksel. Na een grondige ontwormen was het braken ook schuim etc. over. Hoeft bij jouw kat niet zo te zijn. Toevallig heb ik nu soortgelijke vraag over braken en ontwormen die zal ik hieronder stellenquote:Op donderdag 26 september 2024 15:10 schreef bedachtzaam het volgende:
Vandaag is ze weer thuis, medicijnen tegen misselijkheid en braken heeft ze mee gekregen en antibiotica voor maagdarm infectie.
Glucose was licht verhoogd maar komt door stress en verder waren alle waarden goed.
Wel weten we nu door de foto's die gemaakt zijn dat ze artrose heeft en dat is ook waarom ze last krijgt en mank gaat lopen, dat willen ze in de toekomst gaan behandelen.
Je hebt ook van die pipetten voor ontworming. Wellicht is dat iets?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:17 schreef Pierre_Ranja het volgende:
Ik heb een poes uit het asiel met een zwerfverleden die af en toe slijmerig bloed in haar ontlasting heeft. Ontlastingonderzoek door dierenarts leverde niets op. Zodoende heb wat met voer geexperimenteerd op diens aanraden. Toen ik milbemax gaf, hield ze die 10 minuten binnen voordat ze die uitbraakte, maar dit leverde toch al een aantal grote dode spoelwormen in de ontlasting. Het bloeden stopte toen gelukkig maar na 2 a 3 weken begon het weer. Nog een weekje gewacht en eens een halve milbemax gegeven. Deze hield ze 2 uur binnen voor het uitbraken en dasr zag ik wat jonge spoelwormen in. Daarna was het bloeden weer 1 a 2 weken weg!!! Ze braakt echter de pil snel uit, wat ervoor zorgt dat de wormen niet volledig uitgeroeid worden. De dierenarts stelde een scopie voor omdat er geen wormen in haar ontlasting zaten bij het onderzoek, maar gezien het bloed telkens na ontworming stopt, en ik wel wormen zie daarna, lijkt een scopie meer een laatste stap voor zo’n bange kat. Hebben jullie tips, zoals ontwormingspasta, aangezien ze de pil niet lang binnenhoudt en ik wel graag even alle wormen wil uitroeien om dit uit te sluiten? Verder is ze speels en eet en drinkt goed.
Edit; het gaat niet om veel bloed,een kleine hoeveelheid slijmerig bloed.
Figaro, een kitten van Veleda is naar een thuis gegaan waar een kat overleden was.quote:Op zondag 29 september 2024 00:45 schreef Firuze60 het volgende:
Oja en dan mijn vraag, moet ik uit voorzorg met mijn 16-jarig oud katertje naar de DA? Hij heeft een paar weken erg slecht gegeten en enorm veel geslapen, 23 uur per dag. Na een sterfgeval van een poes, waarmee hij is opgegroeid. Schijt peentjes als hij haar bijna direct achterna gaat. Hij oogt sinds kort weer levendig en heeft eetlust.
Het is wel weer tijd voor een milbemax maar het braken kwam door een bacterie waar ze medicatie voor gekregen heeft.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:53 schreef Pierre_Ranja het volgende:
[..]
Het braken na het eten doet me denken aan mijn vorige kat. Ze kon eigenlijk niets binnenhouden. Paar keer naar DA geweest die het op stress schoof (had haar net uit het asiel). Tot na een paar weken hele grote levende spoelwormen mee kwamen in het braaksel. Na een grondige ontwormen was het braken ook schuim etc. over. Hoeft bij jouw kat niet zo te zijn. Toevallig heb ik nu soortgelijke vraag over braken en ontwormen die zal ik hieronder stellensterkte met jouw kat!
Hoe oud is de poes?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:17 schreef Pierre_Ranja het volgende:
Ik heb een poes uit het asiel met een zwerfverleden die af en toe slijmerig bloed in haar ontlasting heeft. Ontlastingonderzoek door dierenarts leverde niets op. Zodoende heb wat met voer geexperimenteerd op diens aanraden. Toen ik milbemax gaf, hield ze die 10 minuten binnen voordat ze die uitbraakte, maar dit leverde toch al een aantal grote dode spoelwormen in de ontlasting. Het bloeden stopte toen gelukkig maar na 2 a 3 weken begon het weer. Nog een weekje gewacht en eens een halve milbemax gegeven. Deze hield ze 2 uur binnen voor het uitbraken en dasr zag ik wat jonge spoelwormen in. Daarna was het bloeden weer 1 a 2 weken weg!!! Ze braakt echter de pil snel uit, wat ervoor zorgt dat de wormen niet volledig uitgeroeid worden. De dierenarts stelde een scopie voor omdat er geen wormen in haar ontlasting zaten bij het onderzoek, maar gezien het bloed telkens na ontworming stopt, en ik wel wormen zie daarna, lijkt een scopie meer een laatste stap voor zo’n bange kat. Hebben jullie tips, zoals ontwormingspasta, aangezien ze de pil niet lang binnenhoudt en ik wel graag even alle wormen wil uitroeien om dit uit te sluiten? Verder is ze speels en eet en drinkt goed.
Edit; het gaat niet om veel bloed,een kleine hoeveelheid slijmerig bloed.
Het asiel schat haar ongeveer 6. Heb zelf het idee dat ze iets jonger is. Ik las ergens dat als ze binnen 4 uur overgeven de kuur niet effectief is. Pipet kan ik nog overwegen, maar ze is nog heel schuw.quote:Op zondag 6 oktober 2024 00:53 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hoe oud is de poes?
Voor de kittens gebruikte ik wormpasta maar ook dan gaan ze na anderhalf uur moeten braken.
Bedoel je dit, Luchtbel?quote:Op donderdag 5 december 2024 21:43 schreef Luchtbel het volgende:
Weet iemand wat een mandje is dat met zuignappen aan het raam bevestigd kan worden? Het liefst ooo m’n bh bv v nog bij bol te koop ivm cadeaubonnen.
We hadden er eentje die 4 jaar goed stevig gehangen heeft. Helaas pas stuk gegaan toen kat erop zat met twee stoeiende kittens (logees) En blijft nu niet meer hangen. Is een fijne plek voor mijn kat, helaas is het mandje dat wij hebbe niet meer te koop en zoek ik een alternatief.
Dat weet ik niet, als ik op de link druk dan opent de app van bol? Maar niet bij een product. Het was gewoon een recht ding met twee draden en vier zuignappen. Ik zie wel soortgelijke maar lees ook negatieve reacties veel, over de zuignappen. Dus ik hoopte dat er bij iemand thuis zo’n ding ook al een aantal jaar hing?quote:
Raar inderdaad van die link. Ik had gezocht op kattenmand aan raam bij bol en er een paar gevonden met wel overwegend positieve reviews. Maar in heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb een vensterbankkussen voor mijn kat en daar ligt ze wel veel op.quote:Op donderdag 5 december 2024 23:10 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, als ik op de link druk dan opent de app van bol? Maar niet bij een product. Het was gewoon een recht ding met twee draden en vier zuignappen. Ik zie wel soortgelijke maar lees ook negatieve reacties veel, over de zuignappen. Dus ik hoopte dat er bij iemand thuis zo’n ding ook al een aantal jaar hing?
En nanotape gebruiken om de oude weer vast te maken? Dat een optie? Is behoorlijk stevig en niet zo duur.quote:Op donderdag 5 december 2024 23:10 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, als ik op de link druk dan opent de app van bol? Maar niet bij een product. Het was gewoon een recht ding met twee draden en vier zuignappen. Ik zie wel soortgelijke maar lees ook negatieve reacties veel, over de zuignappen. Dus ik hoopte dat er bij iemand thuis zo’n ding ook al een aantal jaar hing?
Ik ga straks nog even kijken, misschien deed ik iets verkeerd/ niet goed genoeg gezocht. Een kussen in de vensterbank is er ook maar ivm niet zo’n warm huis is het wel fijn als ze die extra zon kan pakken op een hoge plek. Volgens de buren zit ze er in de winter heel veel als ik er niet ben.quote:Op vrijdag 6 december 2024 06:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Raar inderdaad van die link. Ik had gezocht op kattenmand aan raam bij bol en er een paar gevonden met wel overwegend positieve reviews. Maar in heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb een vensterbankkussen voor mijn kat en daar ligt ze wel veel op.
Slim, dank je wel. Ik wist niet dat dit bestond. Ik had al wel de draden vastgemaakt in het kozijn aan plankdragers maar geen oplossing voor de onderste zuignappen. Misschien kan dit wel.quote:Op vrijdag 6 december 2024 07:22 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
En nanotape gebruiken om de oude weer vast te maken? Dat een optie? Is behoorlijk stevig en niet zo duur.
Hoe is het nu met je kater?quote:Op zondag 29 september 2024 00:45 schreef Firuze60 het volgende:
Aardig dat je het vraagt. Het gaat goed, hij slaapt nog wel veel. Maar hij is ook bejaard, vind ik niet verontrustend genoeg. Eet goed, is alert en levendig als ie wakker is, zit goed in zijn vacht, ontlasting is goed. Ik zie op dit moment geen reden om met hem naar de dierenarts te gaan.quote:
Nee, dat is sowieso een stressvolle activiteit voor de meeste katten. Volgens mij zijn bij oude beestjes niet meer goed eten, poep en plas niet kunnen inhouden en een slechte vacht pas echt signalen dat het niet goed gaat.quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Aardig dat je het vraagt. Het gaat goed, hij slaapt nog wel veel. Maar hij is ook bejaard, vind ik niet verontrustend genoeg. Eet goed, is alert en levendig als ie wakker is, zit goed in zijn vacht, ontlasting is goed. Ik zie op dit moment geen reden om met hem naar de dierenarts te gaan.
[ afbeelding ]
Wow wat fantastisch en aangezien je hier speciaal een account voor aanmaakt moet het wel waar zijn!quote:
Ik heb z'n voicemail al ingesproken om te vragen of hij wil stoppen met z'n spam.quote:Op donderdag 9 januari 2025 20:44 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Wow wat fantastisch en aangezien je hier speciaal een account voor aanmaakt moet het wel waar zijn!
Ik zou de dierenarts even bellen. Misschien kan die het drolletje bekijken en zien wat er aan de hand is. (hoeft poezel misschien niet meteen mee) Parasieten of zo?quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:32 schreef Miniem het volgende:
Heb vorige week woensdag mijn beide katten van het pension opgehaald na vakantie.
Donderdag merkte ik wat bloed tussen de ontlasting van 1 van mn katten. In de gaten gehouden en het werd minder en dacht dat t over was. Maar vandaag lag er weer zon stinkende drol met een dot bloed erin. Hoe ernstig is dit?
Op internet lees ik dat het mee zou vallen als de kat zich verder normaal gedraagd en normaal eet en drinkt.
En dat doet hij verder ook.
Zou dit nog stress kunnen zijn van het pension bijv?
Dit is absoluut niet normaal, ga asjeblieft vandaag nog naar een DAquote:Op woensdag 15 januari 2025 10:32 schreef Miniem het volgende:
Heb vorige week woensdag mijn beide katten van het pension opgehaald na vakantie.
Donderdag merkte ik wat bloed tussen de ontlasting van 1 van mn katten. In de gaten gehouden en het werd minder en dacht dat t over was. Maar vandaag lag er weer zon stinkende drol met een dot bloed erin. Hoe ernstig is dit?
Op internet lees ik dat het mee zou vallen als de kat zich verder normaal gedraagd en normaal eet en drinkt.
Hoe gaat het nu?quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:32 schreef Miniem het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |