abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214758895
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 15:06 schreef onlogisch het volgende:
Ik ben pas een weekje op vakantie geweest. Mijn katten (ik heb er 2) bleven thuis. Mijn broer is iedere dag langs geweest om ze naar buiten te laten, de bak te doen en ze eten te geven.

De poes daar is iets mee. Ik merk dat ze veel overgeeft en diarree heeft. De diarree lijkt inmiddels verleden tijd. Maar zojuist gaf ze weer over. En kwam wat eten mee en een stukje gras. Ze geeft eigenlijk nooit over.

Een paar dagen geleden vond ik ook op een aantal verschillende plekken resten van braak.

Reden tot zorg of nog even een weekje aankijken?
Hou haar even binnen om in de gaten te houden, en ga naar de DA.
Ze kunnen de buik voelen, in het keeltje kijken en temperatuur meten of ze koort is.
De combi diarree en braken is nooit goed eigenlijk.
Er gaan ook verschillende
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:13:46 #102
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214758975
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 07:54 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Hou haar even binnen om in de gaten te houden, en ga naar de DA.
Ze kunnen de buik voelen, in het keeltje kijken en temperatuur meten of ze koort is.
De combi diarree en braken is nooit goed eigenlijk.
Er gaan ook verschillende
De afspraak is gemaakt. Ik ga vanmiddag langs de DA. :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_214761930
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 08:13 schreef onlogisch het volgende:

[..]
De afspraak is gemaakt. Ik ga vanmiddag langs de DA. :)
Succes! Laat je wat weten?

Ik weet niet waar de rest van mijn laatste zin was gebleven, maar ik wilde dus zeggen dat er ook verschillende kattenvirussen rond gaan momenteel met die symptomen.
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:57:48 #104
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214761946
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:56 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Succes! Laat je wat weten?

Ik weet niet waar de rest van mijn laatste zin was gebleven, maar ik wilde dus zeggen dat er ook verschillende kattenvirussen rond gaan momenteel met die symptomen.
Ja, dat zei de DA ook. Ze had gelukkig geen koorts wat op een ontsteking of iets dergelijks kan wijzen. Voor nu heeft ze een spuitje gehad tegen het braken en een pilletje gehad om de eetlust op te wekken.

Als dit niet helpt volgt een bloedonderzoek maar voor nu moet ik het even 2 dagen aankijken. Als het vrijdag nog niet beter gaat dan terug naar de DA.
4045
onlogisch
pi_214762568
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ja, dat zei de DA ook. Ze had gelukkig geen koorts wat op een ontsteking of iets dergelijks kan wijzen. Voor nu heeft ze een spuitje gehad tegen het braken en een pilletje gehad om de eetlust op te wekken.

Als dit niet helpt volgt een bloedonderzoek maar voor nu moet ik het even 2 dagen aankijken. Als het vrijdag nog niet beter gaat dan terug naar de DA.
Kun je op de factuur zien of het cerenia/prevomax/maropitant (allemaal hetzelfde, maar andere merknaam) was, de injectie?

Zoja (en dat denk ik eigenlijk wel, want ik ken geen andere middelen) dan mag ze hier niet meer doorheen braken. Doet ze dit wel, dan moet je eerder contact opnemen met je dierenarts. Dan kan het zijn dat ze iets geks gegeten heeft en zorgt voor een obstructie. (Kan ook een vastgelopen haarbal zijn, of een touwtje, of elastiekje, of…noem het maar)

Eet ze nog wel goed?
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:58:34 #106
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214763183
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Kun je op de factuur zien of het cerenia/prevomax/maropitant (allemaal hetzelfde, maar andere merknaam) was, de injectie?

Zoja (en dat denk ik eigenlijk wel, want ik ken geen andere middelen) dan mag ze hier niet meer doorheen braken. Doet ze dit wel, dan moet je eerder contact opnemen met je dierenarts. Dan kan het zijn dat ze iets geks gegeten heeft en zorgt voor een obstructie. (Kan ook een vastgelopen haarbal zijn, of een touwtje, of elastiekje, of…noem het maar)

Eet ze nog wel goed?
We hebben te maken met een kenner ;) Het was inderdaad prevomax. En wat jij zei gaf de DA ook aan ja. Het braken moet nu echt klaar zijn, anders direct contact opnemen. De DA gaf verder aan dat het ongeveer 1 tot 1,5 uur zou duren voordat het pilletje zijn werk zou doen m.b.t. het eten. Ze heeft een zakje natvoer gegeten. Verder miauwde ze behoorlijk, ze wilde wat aandacht leek het. Meer dan normaal. Ze heeft net een uurtje bij me op schoot gezeten en toen had mevrouw er genoeg van. Nu ligt ze lekker op de vensterbank. Misschien, alleen als het haar uitkomt, mag ik later vanavond nog als slaapplek dienen.

Ik hoop dat ze morgen echt aanzet mbt droogvoer. Want na het natvoer begon ze wel aan het droogvoer maar na 3 hapjes was ze er alweer klaar mee. Dat is gedrag was ik na de injectie/pilletje nog steeds bij haar waarneem. Goed, dat was ook slechts 1,5 uur na het bezoek aan de DA.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:05:46 #107
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214763217
Het lijkt wel alsof ze mee las. Zojuist naar haar droogvoer gelopen, maar wederom 3 hapjes en terug naar de vensterbank.
4045
onlogisch
pi_214763348
Het probleem bij katten is ook dat als ze niet eten door iets (tijdelijks), daarvan misselijk worden en nog niet gaan eten.
Heeft je kat misschien iets waar ze helemaal dol op is maar nooit krijgt? Gehakt, stukje vis, ongezonde brokjes, snoepjes, liquid snack enz..
Als ze maar weer gaat eten, kleine beetjes ook prima.
Van eten gaat ze weer eten als de oorzaak is opgelost O+
  woensdag 21 augustus 2024 @ 09:58:26 #109
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_214766415
Vraag: long shot maar probeer het hier toch maar.

Mijn kat (poes) heeft de laatste tijd vaak last van een dikke onderlip.
Vorig jaar ook al een keer gehad, toen kreeg ik antibiotica van de dierenarts en dat hielp, dikke lip trok weg en probleem was opgelost.

Nu zo'n anderhalve maand geleden had ze weer een dikke onderlip, dus ik weer naar de dierenarts en weer middeltje gekregen, dat hielp wel, maar toen het op was kwam de dikke lip ook weer snel terug.
Weer antibiotica gekregen en het trok weer weg, antibiotica op en de dikke lip was weer terug binnen 4 dagen.

Alergie is het ook niet, want ik geef haar al 6jaar hetzelfde merk eten/snoepjes en daar is niks in veranderd.

Als je googled vind je dingen dat het van plastic voerbakken kan komen o.i.d. maar ik geef haar eten gewoon op een bord, en drinken doet ze nu sinds 2 weken weer uit een metalen kommetje (had eerst een drinkfontein)

Ook zou je insecten beten kunnen uitsluiten volgens de dierenarts, want dat zou er anders uit moeten zien zegt hij.

Morgen krijgt ze een Xray van haar bekkie en word het nog nabehandeld, maar wat dat betekend weet ik niet.
Ik hoop dat er iets uitkomt maar het lijkt zo'n probleem wat niemand kan verklaren en niemand een oplossing voor heeft.

Heeft iemand dit welleens meegemaakt met zijn of haar kat? ben je erachter gekomen waar het door kwam?
Ik heb het idee dat ze het zichzelf aandoet, dat ze iets in huis doet waardoor dit veroorzaakt word, maar ik zou niet weten wat..

Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_214766492
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]
We hebben te maken met een kenner ;) Het was inderdaad prevomax. En wat jij zei gaf de DA ook aan ja. Het braken moet nu echt klaar zijn, anders direct contact opnemen. De DA gaf verder aan dat het ongeveer 1 tot 1,5 uur zou duren voordat het pilletje zijn werk zou doen m.b.t. het eten. Ze heeft een zakje natvoer gegeten. Verder miauwde ze behoorlijk, ze wilde wat aandacht leek het. Meer dan normaal. Ze heeft net een uurtje bij me op schoot gezeten en toen had mevrouw er genoeg van. Nu ligt ze lekker op de vensterbank. Misschien, alleen als het haar uitkomt, mag ik later vanavond nog als slaapplek dienen.

Ik hoop dat ze morgen echt aanzet mbt droogvoer. Want na het natvoer begon ze wel aan het droogvoer maar na 3 hapjes was ze er alweer klaar mee. Dat is gedrag was ik na de injectie/pilletje nog steeds bij haar waarneem. Goed, dat was ook slechts 1,5 uur na het bezoek aan de DA.
Beroepsdeformatie :+

Ze eet gelukkig nog wel iets, dat is soms al heel wat bij katten. Dus dat is wel positief. :) Kan ook even duren, ik heb hier ook zo'n exemplaar dat maar zeer matig eet als 'ie zich niet top voelt en dat houdt dan een paar dagen aan. Maar als het niet verbeterd, dan is bloedonderzoek vrijdag wel verstandig :Y
pi_214766567
quote:
15s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:58 schreef junkiesietze het volgende:

Vorig jaar ook al een keer gehad, toen kreeg ik antibiotica van de dierenarts en dat hielp, dikke lip trok weg en probleem was opgelost.

Nu zo'n anderhalve maand geleden had ze weer een dikke onderlip, dus ik weer naar de dierenarts en weer middeltje gekregen, dat hielp wel, maar toen het op was kwam de dikke lip ook weer snel terug.
Weer antibiotica gekregen en het trok weer weg, antibiotica op en de dikke lip was weer terug binnen 4 dagen.

Alergie is het ook niet, want ik geef haar al 6jaar hetzelfde merk eten/snoepjes en daar is niks in veranderd.

Als je googled vind je dingen dat het van plastic voerbakken kan komen o.i.d. maar ik geef haar eten gewoon op een bord, en drinken doet ze nu sinds 2 weken weer uit een metalen kommetje (had eerst een drinkfontein)

Ook zou je insecten beten kunnen uitsluiten volgens de dierenarts, want dat zou er anders uit moeten zien zegt hij.

Morgen krijgt ze een Xray van haar bekkie en word het nog nabehandeld, maar wat dat betekend weet ik niet.
Ik hoop dat er iets uitkomt maar het lijkt zo'n probleem wat niemand kan verklaren en niemand een oplossing voor heeft.

Heeft iemand dit welleens meegemaakt met zijn of haar kat? ben je erachter gekomen waar het door kwam?
Ik heb het idee dat ze het zichzelf aandoet, dat ze iets in huis doet waardoor dit veroorzaakt word, maar ik zou niet weten wat..

[ link | afbeelding ]
Misschien eet ze binnen of buiten van een plant die dit veroorzaakt? Een allergie van iets anders in huis? Misschien loopt ze door onkruidverdelgers/ schoonmaakmiddelen en krijgt ze een dikke lip als ze haar pootjes schoon likt?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_214766569
quote:
15s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:58 schreef junkiesietze het volgende:

[ link | afbeelding ]
Hm... eosinofiel granuloom complex, moest ik aan denken. Als je googled krijg je voornamelijk katten met zweren in de bovenlip te zien, maar er zijn ook wel voorbeelden van katten met verdikte onderlippen of andere verdikte, rodere plekken huid op het lichaam. Is een een aandoening waarbij de ontstekingscellen wat overactief worden door een overgevoeligheidsreactie of allergie. (Meestal hebben de katten er zelf verder weinig last van in/rondom de bek, maar het kan wel gaan uitbreiden.)

Maar dat zou je dan moeten laten bevestigen door je dierenarts en/of door het lab als je een biopt wil laten nemen. (Indien twijfel, kun je ook overwegen eerst een afspraak te maken bij een dermatoloog.)

Voedselallergie kan overigens ook op latere leeftijd ontstaan.

Nu eerst foto's van de kaak zijn op zich niet verkeerd, als ze goede (dentale) röntgen maken kun je een tand/kaakbotprobleem daar vaak wel op zien/ daarmee uitsluiten. :)
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:25:55 #113
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_214766952
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:26 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Misschien eet ze binnen of buiten van een plant die dit veroorzaakt? Een allergie van iets anders in huis? Misschien loopt ze door onkruidverdelgers/ schoonmaakmiddelen en krijgt ze een dikke lip als ze haar pootjes schoon likt?
Het is een binnenkat, dus dat kan het allemaal niet zijn :)
en ik heb ook een auto.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:27:58 #114
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_214766965
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hm... eosinofiel granuloom complex, moest ik aan denken. Als je googled krijg je voornamelijk katten met zweren in de bovenlip te zien, maar er zijn ook wel voorbeelden van katten met verdikte onderlippen of andere verdikte, rodere plekken huid op het lichaam. Is een een aandoening waarbij de ontstekingscellen wat overactief worden door een overgevoeligheidsreactie of allergie. (Meestal hebben de katten er zelf verder weinig last van in/rondom de bek, maar het kan wel gaan uitbreiden.)

Maar dat zou je dan moeten laten bevestigen door je dierenarts en/of door het lab als je een biopt wil laten nemen. (Indien twijfel, kun je ook overwegen eerst een afspraak te maken bij een dermatoloog.)

Voedselallergie kan overigens ook op latere leeftijd ontstaan.

Nu eerst foto's van de kaak zijn op zich niet verkeerd, als ze goede (dentale) röntgen maken kun je een tand/kaakbotprobleem daar vaak wel op zien/ daarmee uitsluiten. :)
allergie op natvoer/droge brokjes hoop ik toch niet, ze is best kieskeurig kwa eten :P

Ben ook benieuwd wat de uitslag van de xray zal zijn
en ik heb ook een auto.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 15:53:38 #115
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214768862
Mijn poes heeft geen diaree meer. Ze oogt niet meer zo apatisch en ze geeft ook niet meer over *O* Het eten gaat nog niet fantastisch, maar ze eet tenminste. En ze drinkt ook gewoon. Ze had zelfs tijd om haar te nieuwsgierige broer een haal te geven. Dus die lijkt op de weg terug :D

[ Bericht 16% gewijzigd door onlogisch op 21-08-2024 15:59:23 ]
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 22 augustus 2024 @ 09:05:48 #116
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214773623
Nu ligt er op zolder toch weer verse ontlasting. :{

Wat moet ik daar nu weer van denken. De ontlasting ziet er wel gewoon gezond uit.
4045
onlogisch
pi_214827287
quote:
15s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:05 schreef onlogisch het volgende:
Nu ligt er op zolder toch weer verse ontlasting. :{

Wat moet ik daar nu weer van denken. De ontlasting ziet er wel gewoon gezond uit.
En hoest nu met het beessie?
pi_214827296
Wat denken jullie? 9,5 maand na vorige inenting kan de nieuwe er al in dan? Wil eigenlijk even naar de dierenarts sowieso maar het liefst combineren maar twijfel of het lang genoeg is
  Moderator woensdag 28 augustus 2024 @ 22:41:01 #119
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214829589
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:35 schreef Magica het volgende:

[..]
En hoest nu met het beessie?
Ze is weer helemaal de oude O+
4045
onlogisch
pi_214829614
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:37 schreef Magica het volgende:
Wat denken jullie? 9,5 maand na vorige inenting kan de nieuwe er al in dan? Wil eigenlijk even naar de dierenarts sowieso maar het liefst combineren maar twijfel of het lang genoeg is
Ik zou je dierenarts gewoon even bellen en het daar vragen :). Kunnen zij je vast een goed antwoord op geven!
  woensdag 28 augustus 2024 @ 22:43:52 #121
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214829622
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:37 schreef Magica het volgende:
Welke inenting? Kattenziekte of niesziekte of allebei?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 22:48:55 #122
37150 livelink
pi_214829676
Bij ons redelijk dichtbij was een uitbraak van kattenziekte, dus heb ik iets vervroegd laten vaccineren, maar dat was al wel tegen de drie jaar geleden. De dierenarts kan je inderdaad het beste adviseren.
pi_214829959
Ja een van de twee zag dat hij vorig jaar 2 had gehad. Bel morgen wel even haha :P
  donderdag 29 augustus 2024 @ 10:42:48 #124
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_214831982
Ik heb in de bouwvak weer eens een loopwiel gemaakt en deze werd uiteraard direct bij thuiskomst geprobeerd.

De poezen waren al een loopwiel gewend ;)
  donderdag 29 augustus 2024 @ 10:49:06 #125
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_214832039
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 10:42 schreef ueberduitser het volgende:
Ik heb in de bouwvak weer eens een loopwiel gemaakt en deze werd uiteraard direct bij thuiskomst geprobeerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De poezen waren al een loopwiel gewend ;)
Cool! Lopen ze een beetje veel op dat ding?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_214832268
Voorzichtige :W want over een paar uur hebben we 2 kittens *O*
2 jongetjes van het asiel, 4 maanden oud, we hebben al een hoop voorbereid in huis O+
- Gecastreerd
- Ingeënt tegen kattenziekte en niesziekte
- Geen broertjes, wel vriendjes van elkaar
- Namen moeten we nog verzinnen (de gegeven namen vinden we niet mooi)
Zin in O+ O+
  donderdag 29 augustus 2024 @ 11:33:13 #127
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_214832317
quote:
19s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 10:49 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Cool! Lopen ze een beetje veel op dat ding?
Ja hoor, maar dit zijn niet mijn poezen/katten hoor. Dit is bij degene thuis die het loopwiel van me gekocht heeft.
(ik maak loopwielen als hobby)
  donderdag 29 augustus 2024 @ 11:40:56 #128
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_214832368
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 11:33 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Ja hoor, maar dit zijn niet mijn poezen/katten hoor. Dit is bij degene thuis die het loopwiel van me gekocht heeft.
(ik maak loopwielen als hobby)
kost da?
en ik heb ook een auto.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 11:47:53 #129
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_214832410
quote:
11s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 11:40 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
kost da?
Een standaard wiel met een doorsnede van 1200mm kost ¤500.
Een XL-wiel tot ca. 1500mm kost ¤675.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 12:12:25 #130
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_214832546
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 11:47 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Wat zijn de volledige afmetingen? HxBxD?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 29 augustus 2024 @ 12:13:39 #131
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_214832553
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 11:47 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
oh wow, das een boel geld voor iets waarvan ik niet weet of mijn kat er uberhaupt gebruik van gaat maken
en ik heb ook een auto.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 12:37:40 #132
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_214832736
quote:
19s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 12:12 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Wat zijn de volledige afmetingen? HxBxD?
Een standaard wiel heeft een 250mm breed loopvlak, is in totaal zo'n 1275mm hoog en 450mm diep.
Het frame bestaat uit stalen koker 50x50, gepoedercoat.
Het wiel zelf bestaat uit 18mm multiplex, balkjes 44x44, 3,2mm hardboard en het loopvlak is bekleed met vilttapijt of EVA-foam.
quote:
15s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 12:13 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
oh wow, das een boel geld voor iets waarvan ik niet weet of mijn kat er uberhaupt gebruik van gaat maken
Dat is altijd een gok. De meeste mensen die bij mij een wil kopen hebben er al een maar willen een betere, lees stiller wiel.
pi_214833738
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 12:37 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Een standaard wiel heeft een 250mm breed loopvlak, is in totaal zo'n 1275mm hoog en 450mm diep.
Het frame bestaat uit stalen koker 50x50, gepoedercoat.
Het wiel zelf bestaat uit 18mm multiplex, balkjes 44x44, 3,2mm hardboard en het loopvlak is bekleed met vilttapijt of EVA-foam.
[..]
Dat is altijd een gok. De meeste mensen die bij mij een wil kopen hebben er al een maar willen een betere, lees stiller wiel.
Misschien is er een markt voor twijfelaars. Een wiel dat je voor een maand kunt huren voor je er een koopt?
  vrijdag 6 september 2024 @ 09:57:47 #134
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_214905677
Moest even kijken of ik in het juiste topic zat :D Een loopwiel, wat een idee.

Wij hebben de afspraak met de dierenarts maar afgebeld, want we krijgen mevrouw temperamentje niet in het kattenmandje (again).
  vrijdag 6 september 2024 @ 11:50:56 #135
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214906549
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 11:25 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Voorzichtige :W want over een paar uur hebben we 2 kittens *O*
2 jongetjes van het asiel, 4 maanden oud, we hebben al een hoop voorbereid in huis O+
- Gecastreerd
- Ingeënt tegen kattenziekte en niesziekte
- Geen broertjes, wel vriendjes van elkaar
- Namen moeten we nog verzinnen (de gegeven namen vinden we niet mooi)
Zin in O+ O+
Ik heb ook twee mannetjes, ook gecastreerd, wel broertjes. Ook uit het asiel, gekregen toen ze ongeveer 3 maanden waren. Ze hebben ontzettend veel lol, maar ook ontzettend veel steun aan elkaar. Beste beslissing ooit om een mannetjesduo te nemen, dus geniet ervan straks O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 7 september 2024 @ 11:21:39 #136
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_214915423
Klinkt fijn @SEMTEX O+

Ik wil toch eens kijken voor een andere reismand. Lastig figuur, onze Saar, en ze zal natuurlijk nooit zomaar in wandelen, maar misschien kunnen we het wat makkelijker maken.

Deze reismand is nl van onze vorige katten geweest. Dus qua geur wellicht geen goede keuze. En ik wil er standaard een fijn plekje met haar voer of een mandje van maken. En dat we die dan makkelijk dicht kunnen doen.

Welke hebben jullie en nog tips voor een lastig te vangen kat en reismandje? Alle most obvious tips hebben we al opgevolgd.
pi_214915754
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 11:21 schreef Quoi het volgende:
Klinkt fijn @:SEMTEX O+

Ik wil toch eens kijken voor een andere reismand. Lastig figuur, onze Saar, en ze zal natuurlijk nooit zomaar in wandelen, maar misschien kunnen we het wat makkelijker maken.

Deze reismand is nl van onze vorige katten geweest. Dus qua geur wellicht geen goede keuze. En ik wil er standaard een fijn plekje met haar voer of een mandje van maken. En dat we die dan makkelijk dicht kunnen doen.

Welke hebben jullie en nog tips voor een lastig te vangen kat en reismandje? Alle most obvious tips hebben we al opgevolgd.
Ik zet de reismand in de badkamer en zet de reismand op zijn achterkant. Pakt deken/handdoek pakt kat. Doet douchedeur dicht (geen ontsnapping mogelijkheden). Doet kat in de reismand.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_214916051
I
quote:

Ik heb deze: https://www.zooplus.nl/shop/katten/transport/benches/709582?activeVariant=709582.0

De mand zet ik al dagen (weken) voordat we naar de da moeten in de woonkamer, zonder deurtje
En ik leg er dan gelijk een kleedje in waar ze al eerder op heeft gelegen.
Kan ze vast aan het object wennen (erin gaat ze niet vanzelf)
Voordeel dat boven helemaal open kan, krijg haar er dan gemakkelijker in.
Bij de DA ook gemakkelijker eruit te halen.
En er kan een voer en drinkbakje gevuld worden (is er ook af te halen)
pi_214916064
Ik heb blijkbaar een rare kat (en de vorige was ook raar) en had het ook nooit eerder meegemaakt.
Maar ik zet de mand op de eettafel. Madame is nieuwsgierig en gaat erin liggen.
In een andere kamer staat het mandje van de overleden kat en daar lig ze ook regelmatig in
We have far more in common than that which devides us..
pi_214916820
quote:

Ik heb een honden transport box voor ons 3 tal. (al begint het tegenwoordig wat zwaar te worden om 3 volwassen katten in dat ding te dragen). Deze box staat het hele jaar door op de overloop met karton op de bodem en een lekkere dikke deken of handdoek er in. Ze gebruiken hem vaak om een dutje te doen.
pi_214917018
Heel eerlijk werkt bij mij niet zoveel. Mandjes de hele tijd in de kamer, lekkere dekentjes erin, ze er regelmatig in voeren.. als ze er in moeten omdat ik ze mee wil nemen voelen ze dat toch altijd vrij goed aan. Hoewel ik eigenlijk het erin voeren ook wat slimmer zou moeten aanpakken, want dat deed ik meestal in avond maar dierenarts is natuurlijk meestal overdag. Dus dat ga ik komende tijd nog wel even oefenen, kijken of dat beter werkt.

Wat hier eigenlijk nog het beste werkt is juist mandje niet hele tijd in kamer, maar nieuw in kamer leggen kort voor ik weg moet. Dan gaan ze eraan snuffelen en er in om te onderzoeken en rits ik heel gauw dicht. Bij eentje dan, want twee tegelijk erin lukt me vrijwel nooit (zelfs niet in de mand die daar groot genoeg voor is) en zodra ik er eentje heb opgesloten, weet de ander natuurlijk genoeg. Ik heb inmiddels stuk of vier mandjes die ik kan gebruiken en meestal lukt het om ze er binnen een halfuur in te krijgen. En als echt alle lieve manieren niet werken en kat verstopt zich onder bank, dan zet ik mandje naast bank en pak ik de stofzuiger, dan is mandje toch veiliger dan de grote boze stofzuiger. Zodra daarin natuurlijk stofzuiger uit en mandje snel dicht. Gelukkig is dat wel uitzondering dat dat nodig is, want voel me dan altijd heel gemeen ;(

Oh en mandjes met metaal zijn hier een no-go, om de een of andere reden is het geluid van het metalen deurtje al een enorme trigger.

Als ze terugkomen van de dierenarts liggen ze vervolgens trouwens wel dagenlang ineens vooral in de dierenartsmand(en) te slapen _O-
  zondag 8 september 2024 @ 10:54:47 #142
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214924203
Ik heb deze reismand, kan zowel boven als voor geopend worden:
https://www.amazon.nl/dp/(...)_dt_b_fed_asin_title
Was erg fijn met mijn kat met FIP in het voorjaar. Die kreeg kalmerende middelen om bloedonderzoeken te ondergaan. Ik kon hem dan zo via de bovenkant eruit tillen.

[ Bericht 25% gewijzigd door SEMTEX op 08-09-2024 11:40:33 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 8 september 2024 @ 11:30:52 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_214924547
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:31 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
[ afbeelding ] Ik heb een honden transport box voor ons 3 tal. (al begint het tegenwoordig wat zwaar te worden om 3 volwassen katten in dat ding te dragen). Deze box staat het hele jaar door op de overloop met karton op de bodem en een lekkere dikke deken of handdoek er in. Ze gebruiken hem vaak om een dutje te doen.
Ja die zag ik ook. Handig, die bodem. Ze plast nog weleens van de zenuwen in dat ding. Vandaar geen tas.

Maar voor 1 kat wellicht een super groot ding?

@Ebinas ik vind die van jou best ok. Alleen wel een groot ding om standaard in de woonkamer te zetten, vanwege die openklappende bovenkanten?
pi_214926576
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 11:30 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ja die zag ik ook. Handig, die bodem. Ze plast nog weleens van de zenuwen in dat ding. Vandaar geen tas.

@:Ebinas ik vind die van jou best ok. Alleen wel een groot ding om standaard in de woonkamer te zetten, vanwege die openklappende bovenkanten?
Dat heeft ook voordelen. Toen 1 van mijn katten geopereerd moest worden hoefde ze niet in een hokje van de dierenarts te overnachten maar lag lekker in haar vertrouwde mand. (deze boxen kun je trouwens in verschillende maten krijgen)
pi_214931315
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 11:30 schreef Quoi het volgende:

[..]

@:Ebinas ik vind die van jou best ok. Alleen wel een groot ding om standaard in de woonkamer te zetten, vanwege die openklappende bovenkanten?
Ja open geklapt is het best onhandig groot. Ik heb de bovenkant dicht, met het deurtje eruit.
Ze gaat er niet echt in liggen, maar verstopte brokjes haalt ze er wel op haar gemakje uit.

Bij de da is de bovenkant helemaal open ook handig. Die van mij is zo enorm gestrest, dat ze de eerste onderzoekjes in de mand kunnen doen. Voelt voor haar zichtbaar iets veiliger.
pi_214951258
quote:
2s.gif Op zondag 8 september 2024 10:54 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb deze reismand, kan zowel boven als voor geopend worden:
https://www.amazon.nl/dp/(...)_dt_b_fed_asin_title
Was erg fijn met mijn kat met FIP in het voorjaar. Die kreeg kalmerende middelen om bloedonderzoeken te ondergaan. Ik kon hem dan zo via de bovenkant eruit tillen.
Heb je de grote of de kleine?
  woensdag 11 september 2024 @ 15:22:31 #147
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214952260
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 13:19 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Heb je de grote of de kleine?
Ik geloof de kleine, die prima was voor 1 Europees korthaar.
pi_214952955
Momenteel zitten we hier in het dorp zonder dierenarts. Alles in de buurt is inmiddels in handen van de boeven van Anicura en Evidensia. Ik hoor daar echt de meest slechte verhalen over, en mijn eigen ervaringen zijn ook niet best met deze ketens. Het schijnt een probleem te zijn om bij een goede betaalbare dierenarts terecht te kunnen, het is toch niet best? }:|
Hoe zit dat bij jullie in de omgeving?
  woensdag 11 september 2024 @ 17:34:04 #149
37150 livelink
pi_214953572
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2024 16:34 schreef Seeburg54 het volgende:
Momenteel zitten we hier in het dorp zonder dierenarts. Alles in de buurt is inmiddels in handen van de boeven van Anicura en Evidensia. Ik hoor daar echt de meest slechte verhalen over, en mijn eigen ervaringen zijn ook niet best met deze ketens. Het schijnt een probleem te zijn om bij een goede betaalbare dierenarts terecht te kunnen, het is toch niet best? }:|
Hoe zit dat bij jullie in de omgeving?
Onze dierenarts is net dit jaar onderdeel geworden van Evidensia. Het blijft natuurlijk dezelfde dierenarts, dus daar ben ik niet ontevreden over. Wel is het nu buiten kantoortijden wel een ramp en het is duurder geworden :(

Blij ben ik er niet mee, maar ga nu niet wisselen, hoewel ik er wel aan twijfel. Er is nog een andere dierenarts in ons stadje namelijk.
pi_214953639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 17:34 schreef livelink het volgende:

[..]
Onze dierenarts is net dit jaar onderdeel geworden van Evidensia. Het blijft natuurlijk dezelfde dierenarts, dus daar ben ik niet ontevreden over. Wel is het nu buiten kantoortijden wel een ramp en het is duurder geworden :(

Blij ben ik er niet mee, maar ga nu niet wisselen, hoewel ik er wel aan twijfel. Er is nog een andere dierenarts in ons stadje namelijk.
Onze dierenarts wilde een stapje terug doen en dacht dat hij dat kon als hij met Evidensia in zee ging. Kort daarop sloot Evidensia de praktijk en stuurde de dierenarts vervroegd met pensioen. Dus ik moet sowieso een nieuwe dierenarts. De pest is, alles in de omgeving is van of Evidensia of Anicura.
Ik hoor van mensen dat ze duizenden euro's kwijt zijn,en erg voor het blok werden gezet.
Ik vind dat treurig, het is niet meer voor het dier maar puur voor de poen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')