abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214193186
Ik vind momenteel het kiezen van juiste kattenbakgrit nog heel lastig.
Ben blij dat mijn 2 enorm stuivende zogenaamd niet stuivende 30l beaphar grit op zijn.

De eerste 2 weken gooide ik alle keutels en aanhang in de groene biobak. De bak werd behoorlijk zwaar, maar toen de warme dagen aankwamen en het behoorlijk begon te stinken ging ik googelen.
Toen las ik dat kattenbakafval beslist niet in de biobak mag, maar ja, hij zat al halfvol.

De bak werd bijna geleegd en ik voelde me schuldig. Ik dacht okee, voor deze ene keer gooi ik de hele bak er nog in leeg en dan schoonmaken.
Maar wat als er een camera in de vuilniswagen zit? nog snel wat onkruid uit de tuin geplukt om erop te gooien en ik had ook nog 2 verlepte boeketten bloemen staan en die erover verdeeld. De volgende ochtend zenuwachtig voor het raam kijken of ik betrapt werd of dat de vuilniswagen überhaupt de zware bak kon tillen.
Dat tillen ging goed, maar er kwam me toch een metershoge stofwolk uit....

Nu doen we het netjes in een vuilniszak in de grijze container.
pi_214193191
Ik begrijp nu hoe heerlijk relaxt het is om je katten in de tuin van de buren te laten schijten (sarcasmemodus)
En ik zie ook de oplossing om buren niet om te toveren tot kattenhater: kattenbak aanschaffen
pi_214193623
De high end tips die ik geef zijn puur dat: tips. Want je beurs zal idd niet bodemloos zijn, ik kreeg alles via het asiel betaald.
Als zaken echt belangrijk zijn, dan pik je dat vast op in mijn tekst. En zo zie je maar weer hoe geheel logisch het is om een vergoeding te vragen per kitten. Want de kosten lopen snel op.

Komt er meteen nog eentje (die volgens mij gelukkig niet te duur is): vanaf nu is het goed om niet-klontvormend grit te gaan gebruiken, als je dat al niet deed. Want je kittens gaan de eerste weken kattengrit ‘eten’ alsof het brokjes zijn. Niet-klontvormend grit spugen ze weer uit, klontvormend grit (en zeker silicaat) blijft in hun bekjes plakken of slikken ze in waar het klonten kan vormen en dat wil je écht niet.
Het stuift als een malle, je moet het vaker in zijn geheel verschonen (want je kunt de klonten er niet uit halen) maar wel belangrijk voor het welzijn van je jonge gezin. Mogelijk kunnen houtkorrels ook, maar die heb ik zelf nooit geprobeerd. Zolang het maar uit elkaar valt als het nat wordt.
Ik heb nooit gehoord of geweten dat dat niet in de biobak mag :D Heb het er jaren gewoon in gedaan en nooit een opmerking gehad.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214193839
Ja, ik heb klontvrij grit.

(Misschien kletsen die Google resultaten over biobak maar wat :p )
pi_214195023
Hier kregen we ook containers dus ik heb de hvc (huisvuilcentrale) gebeld hoe dat zat met het kattegrit, er mocht dus on de groene (bio) bak alleen houtkorrel kattebakspul in waarop ik sarcastisch zei kunnen jullie in mijn portemonnee kijken.

Ik moet klontvormend grit hebben i.v.m. mijn kattenbak dus bij ons gaat het gewoon bij de restafval.
pi_214195437
https://euqs.shein.com/1p(...)tType=4&imgRatio=1-1 Als de kittens straks groot zijn en je mag klontvormend gebruiken dan is dit wat ik gebruik.
Klontvormende silica (Tijgerino) in combinatie met een kattenbak zeefje (ipv een schepje) dat haalt de kleinste vervuiling er uit waardoor de bak het na het scheppen brandschoon is en je absoluut niks ruikt. En je dus ook enkel weg gooit wat vuil is dus ook een stuk zuiniger is. (gebruik een zeefje met kleine gaatjes) _O_ ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_214195951
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 10:48 schreef Sorella het volgende:
Hier kregen we ook containers dus ik heb de hvc (huisvuilcentrale) gebeld hoe dat zat met het kattegrit, er mocht dus on de groene (bio) bak alleen houtkorrel kattebakspul in waarop ik sarcastisch zei kunnen jullie in mijn portemonnee kijken.

Ik moet klontvormend grit hebben i.v.m. mijn kattenbak dus bij ons gaat het gewoon bij de restafval.
Maar dat is toch niet het probleem van de hvc of jij wel of geen houtkorrel kan betalen? Je mag ook andere nemen, maar die moet dan in de andere bak. Er horen nou eenmaal kosten bij een huisdier.
pi_214198434
Hier mag geen enkel grit in de groenbak, ook de zakken waarop staat dat het wel mag niet. Met goede redenen ook, namelijk ivm het risico op parasieten etc.

Verder ook benieuwd naar foto's O+
pi_214211454
Sinds mijn jongste poesje na een vlooienmiddel (in de nek gegeven door mijn zoon, die dacht dat ze vlooien had) enorm ziek geworden is en zelfs opgenomen is bij de DA, ben ik huiverig voor elk vlooienmiddel. Zeker met jonge kittens. Het lijkt mij het meest belangrijk dat ze op tijd hun vaccinaties krijgen.
pi_214211470
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 12:22 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Maar dat is toch niet het probleem van de hvc of jij wel of geen houtkorrel kan betalen? Je mag ook andere nemen, maar die moet dan in de andere bak. Er horen nou eenmaal kosten bij een huisdier.
Dat belerende toontje van de telefoon Mevr. stuitte me tegen de borst, ze had het ook op een normale manier kunnen zeggen cq uitleggen.
pi_214211476
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 15:59 schreef Sorella het volgende:

[..]
Dat belerende toontje van de telefoon Mevr. stuitte me tegen de borst, ze had het ook op een normale manier kunnen zeggen cq uitleggen.
Ik gebruik al jaren houtkorrels en mik ze in de groene ton. Parasieten, ammehoela. In tuinafval kan ook zomaar drolletjes zitten van wat voor beestjes ook.
  maandag 8 juli 2024 @ 17:28:02 #212
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214212359
Is het alweer tijd voor nieuwe foto’s O-)

:Y :Y :Y
pi_214216360
quote:
6s.gif Op maandag 8 juli 2024 17:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is het alweer tijd voor nieuwe foto’s O-)

:Y :Y :Y
Wordt aan gewerkt. Mijn telefoon staat barsensvol, maar ik ben niet zo'n goede fotograaf, uploader,

pi_214216400

pi_214216441
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 00:16:27 #216
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214216507
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_214216515
Okee, ik begrijp net Gayzo weer een klein beetje en nu ( na een paar uren uitvogelen ) is het feest alweer afgelopen, ik moet upgraden naar de betaalde Pro versie. Want maximaal 10 gifs.
pi_214217715
Ik gebruik imgur. Die blijft gratis.
Tot ze ooit gaan bedenken ook geld te vragen, maar de afgelopen jaren is dat niet gebeurd.

Scharrelscharrel kittens O+
En luiers verschonen *O* (Zo noem ik het als moeder kontjes likt om urine en ontlasting op te vangen. Binnenkort is dat werkje voor haar gelukkig afgelopen :P )
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Spellchecker dinsdag 9 juli 2024 @ 08:22:47 #219
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 08:51:09 #220
382129 crew  Donna
pi_214217990
O+
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 08:56:45 #221
184769 crew  Deisyy
pi_214218025
Wat een heerlijkheid, hier kan ik de hele dag naar kijken O+
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_214246557
Vanavond voor 3 minuten een kitten gecatnapt voor stiekeme ontmoeting met oppashond O+

pi_214246895
Eergisteren waren de kittens 3 weken oud. maar ik heb ze nog steeds niet ontwormd. 1 spuitje is voor een kitten tot 900 gram. Die van mij wegen maximaal de helft,
Ik vind het zo eng om ze vergif toe te dienen. Ik had panacur petpaste gekocht bij dierenarts. Maar als ik de bijsluiter lees zie ik enge dingen als vermijd elk contact met (van verzorger) huid, Maar dan mag dat wel op de kwetsbare tongetjes van de kittens? en wat als ze daarna met hun bekjes vol vergif aan de tepels van mama zuigen?
Is het erg als ik nog een paar dagen wacht???
pi_214257428
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 01:23 schreef Majoraan het volgende:
Eergisteren waren de kittens 3 weken oud. maar ik heb ze nog steeds niet ontwormd. 1 spuitje is voor een kitten tot 900 gram. Die van mij wegen maximaal de helft,
Ik vind het zo eng om ze vergif toe te dienen. Ik had panacur petpaste gekocht bij dierenarts. Maar als ik de bijsluiter lees zie ik enge dingen als vermijd elk contact met (van verzorger) huid, Maar dan mag dat wel op de kwetsbare tongetjes van de kittens? en wat als ze daarna met hun bekjes vol vergif aan de tepels van mama zuigen?
Een paar dagen zal echt wel goed komen. En het wormmiddel is natuurlijk niet perfect. Zullen ze zich even misselijk/ beroerd voelen na het toedienen? Zou best kunnen. De tepel van moeders wordt ook wel weer schoon. Maar deze nadelen zijn minder erg als een buikje vol wormen. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_214267201
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 01:23 schreef Majoraan het volgende:
Oh jakkes, in mijn ogen veel te jong om dat vergif toe te dienen. Niet doen, overleg met de dierenarts waarbij je de vaccinaties wil laten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')