abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214267368
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 22:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh jakkes, in mijn ogen veel te jong om dat vergif toe te dienen. Niet doen, overleg met de dierenarts waarbij je de vaccinaties wil laten doen.
Wat een onzin. Ontwormen op jonge leeftijd is juist belangrijk. Een buik vol wormen is ook niet bepaald gezond voor een kittenlijfje. Uiteraard wel in de juiste dosering en met voor kittens geschikt middel. Als je je daar aan houdt, is het ook gewoon veilig.

@Cat-astrophe heb jij uit je ervaring toevallig voorbeelden van wat het doet als kittens niét op tijd ontwormd worden? Misschien helpt dat een beetje om het wel ontwormen wat minder spannend te maken, door te zien dat de andere optie niet per se beter is voor kittenlijfjes.

Verder echt super schattige foto's en gifjes O+
pi_214267400
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 22:59 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wat een onzin. Ontwormen op jonge leeftijd is juist belangrijk. Een buik vol wormen is ook niet bepaald gezond voor een kittenlijfje. Uiteraard wel in de juiste dosering en met voor kittens geschikt middel. Als je je daar aan houdt, is het ook gewoon veilig.

@:Cat-astrophe heb jij uit je ervaring toevallig voorbeelden van wat het doet als kittens niét op tijd ontwormd worden? Misschien helpt dat een beetje om het wel ontwormen wat minder spannend te maken, door te zien dat de andere optie niet per se beter is voor kittenlijfjes.
Ontwormen prima, maar dan de juiste dosering en de juiste leeftijd.
pi_214267436
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 23:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ontwormen prima, maar dan de juiste dosering en de juiste leeftijd.

Ze zijn al de juiste leeftijd, ontwormen doe je bij 3-6-9-12 weken (en daarna nog vaker maar dan zijn ze waarschijnlijk bij nieuwe baasjes), en ze zijn nu 3 weken. Juiste dosering uiteraard, dat stond ook in mijn post. Maar wat je nu zegt is al wat heel anders dan 'in mijn ogen veel te jong om dat vergif toe te dienen. Niet doen.'.
pi_214267477
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 23:05 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ze zijn al de juiste leeftijd, ontwormen doe je bij 3-6-9-12 weken (en daarna nog vaker maar dan zijn ze waarschijnlijk bij nieuwe baasjes), en ze zijn nu 3 weken. Juiste dosering uiteraard, dat stond ook in mijn post. Maar wat je nu zegt is al wat heel anders dan 'in mijn ogen veel te jong om dat vergif toe te dienen. Niet doen.'.
Ok, maar dan is het advies om de juiste dosering met de DA te overleggen toch niet vreemd? Ik zou zelf zoiets hebben van beter te weinig dan teveel.
pi_214267528
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 23:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ok, maar dan is het advies om de juiste dosering met de DA te overleggen toch niet vreemd? Ik zou zelf zoiets hebben van beter te weinig dan teveel.
Dan zou ik vooral even kijken naar je verwoording. 'in mijn ogen veel te jong om dat vergif toe te dienen. Niet doen.' met daarachter overleg met de dierenarts, komt heel anders over dan 'Als je je er zorgen over maakt, zou ik gewoon nog even overleggen met de dierenarts of dit middel veilig is voor kittens en hoe je het goed kunt doseren'.

Wat betreft beter te weinig dan teveel: allebei beter niet. Teveel uiteraard niet, maar echt te weinig is niet effectief, dan gaan de wormen er niet van dood, dus dan heb je er ook niet zoveel aan.
pi_214269518
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 23:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Maar TS heeft het middel bij de dierenarts gehaald, zegt ze.
Ben het met @vlindertje89 eens: let wat op je woordkeuze. Wij kunnen niet in je hoofd kijken hoe je dingen bedoelt, als je het anders opschrijft dan je in gedachten had. En dan kun je foute info geven.

Ik heb geen ervaringsverhalen van te laat ontwormen… want ik deed dat bij de tientallen kittens die ik heb opgevangen altijd vanaf 3 weken. Op schema. Met middelen van de dierenarts.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214269536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 01:23 schreef Majoraan het volgende:
Eergisteren waren de kittens 3 weken oud. maar ik heb ze nog steeds niet ontwormd. 1 spuitje is voor een kitten tot 900 gram. Die van mij wegen maximaal de helft,
Ik vind het zo eng om ze vergif toe te dienen. Ik had panacur petpaste gekocht bij dierenarts. Maar als ik de bijsluiter lees zie ik enge dingen als vermijd elk contact met (van verzorger) huid, Maar dan mag dat wel op de kwetsbare tongetjes van de kittens? en wat als ze daarna met hun bekjes vol vergif aan de tepels van mama zuigen?
Is het erg als ik nog een paar dagen wacht???
Ik zou het wel snel doen. Wormen leven van voedingsstoffen die de kittens nodig hebben om te groeien.
Met die giftigheid voor jezelf en moeder valt het wel mee. Je moet het niet uren op je handen laten zitten (en waarom zou je?) maar het is een middel wat oraal genomen wordt. Contact met tongetjes en tepel is onvermijdelijk en daar zal vast over nagedacht zijn. Bij mijn opvangnestjes heb ik nooit nare gevolgen ervan gezien.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214269959
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Maar TS heeft het middel bij de dierenarts gehaald, zegt ze.
Ben het met @:vlindertje89 eens: let wat op je woordkeuze. Wij kunnen niet in je hoofd kijken hoe je dingen bedoelt, als je het anders opschrijft dan je in gedachten had. En dan kun je foute info geven.

Ik heb geen ervaringsverhalen van te laat ontwormen… want ik deed dat bij de tientallen kittens die ik heb opgevangen altijd vanaf 3 weken. Op schema. Met middelen van de dierenarts.
Ik ging er ook vanuit dat jij het zelf altijd op tijd gedaan had door :Y ik dacht wellicht heb je een keer kittens opgevangen die pas bij 6 weken gevonden werden en dus de eerste keer gemist hadden, of zo. Maar jij deed natuurlijk vooral moeders-met-kittens he? Dan zal dat idd niet zo vaak gebeuren.
pi_214270424
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik ging er ook vanuit dat jij het zelf altijd op tijd gedaan had door :Y ik dacht wellicht heb je een keer kittens opgevangen die pas bij 6 weken gevonden werden en dus de eerste keer gemist hadden, of zo. Maar jij deed natuurlijk vooral moeders-met-kittens he? Dan zal dat idd niet zo vaak gebeuren.
Ik heb wel oudere nesten gehad. Die waren bijna standaard te mager en haalden dat bij mij in.
Maar welk aandeel het ontwormen en welk aandeel het eindelijk goed voeren van moeder en kinders had kun je nooit precies zeggen ;)
Vaak hadden ze dan ook diarree en dat kan fataal zijn. Lang leve de antibiotica in dat geval. Ook voor mijn hoeveelheid wasgoed.
pi_214270904
Allemaal bedankt voor de discussie over ontworming. De angst voor wormen won het van de angst voor overdosering. Het was weer een eyeopener
Ze hebben de eerste dosis gehad, moet 3 opeenvolgende dagen.

Ik had het bij de dierenarts gehaald: panacure petpaste
pi_214309743
Hoe gaat het nu? Kun je al karaktertjes onderscheiden? Weet je inmiddels wie wat (kater of poes) is? Hoe gedraagt moederpoes zich?

Kortom, graag een update.. *O*
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:07:04 #237
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214309769
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:03 schreef Firuze60 het volgende:….
Foto’s *O* *O*
pi_214314008
Ze zijn nu 4 weken en echt elke dag kunnen ze meer en rennen ze harder.

Zo trof ik ze vanochtend aan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214314016
Echt superlief!
pi_214314017
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:03 schreef Firuze60 het volgende:
Hoe gaat het nu? Kun je al karaktertjes onderscheiden? Weet je inmiddels wie wat (kater of poes) is? Hoe gedraagt moederpoes zich?

Moederpoes gedraagt als een lieve zorgzame moeder. Ze blijft maar wassen en voeden en ze in de gaten houden, hoewel haar tepels er "zeer" uitzien. Soms geeft ze eentje op zijn donder en daar schrok ik eerst van, dacht dat ze hem wilde vermoorden. Dan grijpt ze de kitten bij de keel en schopt hem met haar achterpoten .

Ik kan zeker al karaktertjes onderscheiden. Die in mijn horgordijn klom is de lichtste en vanaf het begin haantje de voorste. Een daredevil en krijgt ook het meeste straf van mama
pi_214314022
Ik heb niet het hele topic doorgenomen maar wat ga je met ze doen? Blijven ze bij je of ga je ze verkopen?
pi_214314030
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2024 01:05 schreef Moass het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgenomen maar wat ga je met ze doen? Blijven ze bij je of ga je ze verkopen?
Ik hoop ze te kunnen verkopen
pi_214314033
Op dit moment zou ik ze eigenlijk stiekem allemaal willen houden _O-
pi_214314046
Mama Toto kletst me soms de oren van mijn hoofd, maar ik spreek nog steeds niet Kat.
Dan vraag ik heb je honger of zin in een snack, heb je pijn, moet ik helpen met de kleintjes, moet je bak verschoond of wil je een aai.
Wat ik wel weet is dat we elkaar lief vinden en waarderen en vertrouwen *;
pi_214314055
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 01:11 schreef Majoraan het volgende:
Op dit moment zou ik ze eigenlijk stiekem allemaal willen houden _O-
Ik zou datzelfde hebben en snap je volkomen. Het is niet realistisch. Op een gegeven moment moet je ze toch loslaten en hopelijk naar goede nieuwe huisjes. O+
pi_214314631
Wat een boefjes O+

Nu begint het opvoeden en zo te lezen doet Toto dat goed. De kittens moeten grenzen leren. Dus als ze te ruw zijn… dan worden ze door mam daar zonder tanden of nagels, maar wel zeer duidelijk op gewezen. Hoort er allemaal bij.

Snappen ze de kattenbak al?
pi_214314651
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat een boefjes O+

Nu begint het opvoeden en zo te lezen doet Toto dat goed. De kittens moeten grenzen leren. Dus als ze te ruw zijn… dan worden ze door mam daar zonder tanden of nagels, maar wel zeer duidelijk op gewezen. Hoort er allemaal bij. :D

Snappen ze de kattenbak al?
Ja ze vinden de kattenbak hoogst interessant, de grote :D
pi_214333913
En we hebben een winnaar :) :

Vandaag het eerste plasje 8-)

En mijn stoel blijkt het coolste klimtoestel
  vrijdag 19 juli 2024 @ 00:13:58 #249
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214334227
POLL
pi_214335779