abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2024 @ 16:08:41 #26
33189 RM-rf
1/998001
pi_213824197
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 00:05 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Hij moet nog wel effe Nederlands leren, want this is off course niet de bedoeling he
Ik werd daadwerkelijk een tijdje terug door een duitser gevraagd waarom Frimpong nooit in het duits in match-interviews antwoord, terwijl ze daar gewend zijn dat nederlanders _altijd_ Duits spreken na de match...

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 14:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bij Leverkusen speelt Xavi centraal, maar wijkt ook wel eens wat uit. Xavi is de enige creatieve speler die op hoog niveau echt de beste van zijn club is en een lichtpuntje in de duisternis, die kun je echt niet op de bank zetten.
Ik denk dat je RB Leipzig bedoeld;
als je echter zn bewegingspatroon/heatmaps bekijkt, beweegt Simons veel vaker aan de linkerzijde van het centrum in veld.
Tevens, buiten de corners komen de laatste twee seizoen Bundesliga, op een na _al_ zijn assists vanaf de linkerzijde (beste corners komen bij hem wel van rechts)

zeker als je dat vergelijkt met iemand als Memphis Depay, valt op dat die een soortgelijk bewegingsgebied hebben, alhoewel ze an sich een andere speelstijl hebben.

Toch lijkt het me een behoorlijk potentieel probleem: Als coach moet je dan duidelijk voorkomen dat die twee elkaar vooral in de weg lopen en een duidelijke opdrachtenset meegeven, terwijl beide spelers toch ook vooral uitblinken in een enigszins vrije rol....

Tegen Canada was overduidelijk dat bv de combinatie Frimpong + Depay juist best goed lijkt te functioneren;
Iets waar Xavi toch een zeker probleem heeft in het Ned. Elftal, omdat hij tot nog toe helemaal nooit daar uitgeblonken heeft, ondanks dat hij zeker de indruk wekt dat graag te willen en zeker het potentieel ertoe heeft, schat ik de kans in dat hij moet wachten tot hij een voorgaande generatie (zeker Depay) afdankt, en de speelstijl veel meer ruimte vor hem bied.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')