je begrijpt het niet. Ik doe dat niet. Ik doe gewoon mijn werk heel goed. Je zou denken dat je daar beloond voor wordt, dat zeggen jullie ook. Maar dan kom je net in de vuurlijn van die carrièretijgers te liggen. En die gaan er hard tegenaan.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Soms werkt dat, naar boven slijmen en naar beneden trappen. Een beetje capabele leidinggevende prikt daar doorheen, heeft direct door wat voor vlees hij in de kuip heeft en werkt je naar buiten. Dat zou ik tenminste wel doen.
Wil je carriere maken moet je gewoon beginnen met je werk goed doen.
Ik neem slechts dingen waar en verbaas me daar vervolgens over. Niet meer en niet minder.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je roept dus maar wat, en hebt geen flauw idee wat er werkelijk speelt.
Wat een raar verhaal.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
je begrijpt het niet. Ik doe dat niet. Ik doe gewoon mijn werk heel goed. Je zou denken dat je daar beloond voor wordt, dat zeggen jullie ook. Maar dan kom je net in de vuurlijn van die carrièretijgers te liggen. En die gaan er hard tegenaan.
Bij mijn vorige baan werd het hele management vervangen door Amerikanen. Dan weet je wel wat er gebeurt. Of althans, toen wist ik het nog niet, maar nu wel.
Ja, zodra jij oordeelt dat iemand wel kan werken terwijl die persoon volledig afgekeurd is ga je, ongehinderd door enige kennis, op de stoel van de arts zitten.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik neem slechts dingen waar en verbaas me daar vervolgens over. Niet meer en niet minder.
Als jij dat interpreteert als op de stoel van de dokter gaan zitten.
Nee, het nieuwe management was het er unaniem over eens dat ik weg moest, dus na 3 maanden WW in de bijstand.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal.
Voorbij gestreefd door internationale competitie en vervolgens eindig je in De Wajong?
De kennis zit in de kracht van de eigen waarneming. Als ik mensen fysiek of mentaal bepaalde dingen zie ondernemen die sterk lijken op bepaalde werkzaamheden dan kunnen ze in mijn ogen ook gewoon wat werken.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, zodra jij oordeelt dat iemand wel kan werken terwijl die persoon volledig afgekeurd is ga je, ongehinderd door enige kennis, op de stoel van de arts zitten.
Dus een management besluit unaniem dat jij weg moet? En dat ligt niet aan jou maar aan het management.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, het nieuwe management was het er unaniem over eens dat ik weg moest, dus na 3 maanden WW in de bijstand.
Ik had misschien ook niet ongevraagd die vergaderingen met al die kopstukken voor moeten zitten.
Nee, het management zegt een heleboel waar de rest niets mee kan en zit onderling een beetje ruzie te maken. Verder is het stil. Dus na een tijdje ga ik dan vragen stellen, hun ruzie bemiddelen, uitleggen hoe het in elkaar zit en opkomen voor de belangen van de ontwikkelaars. De zaak in goede banen leiden, zeg maar.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dus unaniem besluit een management dat jij weg moet? En dat ligt niet aan jou maar aan het management.
Ongevraagd vergaderingen voorzitten? Hoe moet ik dat zien? Jij krijgt er lucht van dat er ergens een management vergadering plaatsvindt en daar kom je dan ongevraagd binnen en gaat de vergadering leiden?
quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je roept dus maar wat, en hebt geen flauw idee wat er werkelijk speelt.
quote:De kwaliteit van arbeidsongeschiktheidsbeoordelingen door het UWV is zwaar onder de maat. In meer dan de helft van de gevallen zijn de onderzoeken onzorgvuldig, worden medische gegevens niet geraadpleegd of zijn conclusies over inzetbaarheid niet juist.
AD.nl
Je vergeet wat stukjes.quote:
Andersom net zo goed. Die beoordelingen zijn kennelijk van een lachwekkend niveau.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je vergeet wat stukjes.
Dat is in het licht van dat teveel mensen juist goedgekeurd worden en er een hoop info niet word meegenomen in het oordeel wat betreft die 35% drempel en dergelijke.
Ik heb dat bij meerdere cliënten alleen gezien in de wajong.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Andersom net zo goed. Die beoordelingen zijn kennelijk van een lachwekkend niveau.
Dit rapport gaat over arbeidsongeschiktheidsuitkeringen in het algemeen, ik neem aan dat De Wajong daar ook bij zit.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik heb dat bij meerdere cliënten alleen gezien in de wajong.
Waar hele belangrijke medische feiten gewoon genegeerd werden, dit liep meestal hoog op tot aan (bestuur)rechters aan toe.
In de WIA zie ik juist heel uitgebreide onderzoeken en conclusies, hoewel het helpt als je als cliënt al van te voren allerlei onderzoeken en onafhankelijke arbeidsdeskundige rapportages hebt.
Want dan kunnen ze er niet zomaar meer omheen.
Jaren geleden toen ik zelf een wajong had ook meegemaakt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit rapport gaat over arbeidsongeschiktheidsuitkeringen in het algemeen, ik neem aan dat De Wajong daar ook bij zit.
Vaakste gaat het mis bij telefonische consulten van mensen met een psychische stoornis.
Dat is dan zeer vervelend voor hem dat hij niet full-time kan werken.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:00 schreef Origami94 het volgende:
Een vriend van mij zit in de wajong, topgozer hoor, doet niemand kwaad. Ooit een psychose gekregen en in dat hele systeem blijven hangen.
Het zal toch nooit veel zijn dat hij kan sparen, aangezien een wajong-uitkering maximaal 70 % van het minimumloon is.quote:Alleen kan hij makkelijk alles betalen en volgens mij ook sparen, door de hele dag thuis te zitten. Gun het hem maar misschien is een VVD systeem waarbij mensen reintegreren zoals een andere vriend van mij heeft gedaan een beter idee.
De mensen die full-time kunnen werken, kunnen toch dankbaar en blij zijn met het feit dat zij geen arbeidsbeperking hebben? Dat is namelijk veel geld waard.quote:De hele dag thuis zitten, geld trekken lijkt mij ook saai en is oneerlijk tegenover de mensen die 40 uur in de week werken (60 uur soms in de praktijk) en net zoveel overhouden of minder (exclusief lasten want een huisje huren in de vrije sector gaat je veel meer kosten dan een sociale huurwoning)
Je hele leven vastzitten aan de hoogte van een wajong-uitkering. Nou, wat een feest.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:00 schreef Origami94 het volgende:
Een vriend van mij zit in de wajong, topgozer hoor, doet niemand kwaad. Ooit een psychose gekregen en in dat hele systeem blijven hangen.
Alleen kan hij makkelijk alles betalen en volgens mij ook sparen, door de hele dag thuis te zitten. Gun het hem maar misschien is een VVD systeem waarbij mensen reintegreren zoals een andere vriend van mij heeft gedaan een beter idee.
De hele dag thuis zitten, geld trekken lijkt mij ook saai en is oneerlijk tegenover de mensen die 40 uur in de week werken (60 uur soms in de praktijk) en net zoveel overhouden of minder (exclusief lasten want een huisje huren in de vrije sector gaat je veel meer kosten dan een sociale huurwoning)
van wat ik hoor krijgen ze rond de 1,4kquote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is dan zeer vervelend voor hem dat hij niet full-time kan werken.
[..]
Het zal toch nooit veel zijn dat hij kan sparen, aangezien een wajong-uitkering maximaal 70 % van het minimumloon is.
[..]
De mensen die full-time kunnen werken, kunnen toch dankbaar en blij zijn met het feit dat zij geen arbeidsbeperking hebben? Dat is namelijk veel geld waard.
1,4k, sociaal huurhuisje met allerlei toeslagen. Lekker hoorquote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Je hele leven vastzitten aan de hoogte van een wajong-uitkering. Nou, wat een feest.
quote:Bijstandsnormen
Tabel: Bijstandsnormen Leefsituatie Leeftijd Hoogte bijstandsnorm
Gehuwd of samenwonend 21 jaar tot AOW-leeftijd ¤ 1.834,04
Alleenstaande 21 jaar tot AOW-leeftijd ¤ 1.283,83
Maar als men hele dagen thuis zit heeft men ook hogere energielasten en hogere waterlasten en hogere toiletpapierlasten en hogere snoeplasten etc.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:16 schreef Origami94 het volgende:
[..]
van wat ik hoor krijgen ze rond de 1,4k
verschilt echt per woning en contract en gemeente.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar als men hele dagen thuis zit heeft men ook hogere energielasten en hogere waterlasten en hogere toiletpapierlasten en hogere snoeplasten etc.
Dat betekent voornamelijk dat jouw maandlasten te hoog waren en die van die vriend in een koophuis te laag.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:53 schreef Origami94 het volgende:
[..]
verschilt echt per woning en contract en gemeente.
ik kreeg 1200 euro terug van vorig jaar wat ik te veel betaalde aan servicekosten van een sociale huurwoning terwijl een vriend van mij met een koophuis hetzelfde bedrag minimaal moet bijbetalen
Ik had het dan ook over de hogere lasten van die Wajongers die niet full-time kunnen werken, ten opzichte van de mensen die wel full-time werken en die dus hele dagen niet thuis zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:53 schreef Origami94 het volgende:
[..]
verschilt echt per woning en contract en gemeente.
ik kreeg 1200 euro terug van vorig jaar wat ik te veel betaalde aan servicekosten van een sociale huurwoning terwijl een vriend van mij met een koophuis hetzelfde bedrag minimaal moet bijbetalen
nee, dus totaal niet. Ik heb het vermoeden dat de energieleveranciers proberen te cashen zolang de politiek een oogje toeknijpt. Hoor het vaker en lees het vaak in de media.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat betekent voornamelijk dat jouw maandlasten te hoog waren en die van die vriend in een koophuis te laag.
Als je vriend in de koopwoning zijn servicekosten/energiekosten niet veel te laag had ingeschat had hij niet bij hoeven betalen.
Dat laatste is wel zo'n beetje het prototype wajonger; in een stinkend flatje tot 11:00 in bed liggen meuren om vervolgens tot 04:00 's nachts te playstationen en joints te roken.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:16 schreef Twiitch het volgende:
Hoe ver moet je heen zijn om anno 2024 nog Wajong te krijgen eigenlijk? Weet dat er vroeger allerlei verhalen waren dat het niet zo moeilijk was als je maar een beetje kon acteren. Al zijn dat natuurlijk maar anekdotes. In mijn eerste kansenflat had ik een wajonger als buurman maar die was gewoon stevig verslaafd aan drank en waarschijnlijk ook wel wat ander spul. Drama was die vent.
quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan toch wel iets productiefs uit je klauwen krijgen? Je zit hier ook gewoon de hele dag bijdehand te doen op een forum.
Waarmee je van het werken tegen minimumloon dus min of meer verkapte slavernij maakt. Vergeet nl. niet dat banen waar je het minimum inkomen mee verdient vaak (fysiek) zwaar zijn, hoge werkdruk kennen, op tijdstippen plaatsvinden waarmee ze een sociaal leven (deels) in de weg staan etc.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:05 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Bruto ¤1550. Dit kan je allemaal zelf opzoeken trouwens. Best opmerkelijk dat je dat niet doet voor een onderwerp wat je zo aan het hart gaat.
Ik vind een kwart minder dan het minimumloon best fors, maar goed, het is inderdaad boven het bestaansminimum. Ik ga ervanuit dat mensen in de wajong liever zouden werken, maar dat echt niet kunnen. Die gun ik evenveel als t minimumloon (wat ze minimaal zouden verdienen als ze wél kónden werken). That's it. Begrijpelijk als je er anders over denkt verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |