abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 juni 2024 @ 09:08:43 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213783275
Gaat het Nederlands elftal er deze zomer in Duitsland opnieuw met de Europese titel vandoor? Veel Nederlanders achten dat scenario onmogelijk: slechts 3 procent van de Oranjefans voorspelt een eindzege voor Ronald Koeman en zijn manschappen. Ondertussen hoopt ruim een derde van de fans dat Oranje tijdens het toernooi een statement maakt tegen oorlog of over maatschappelijke problematiek.

Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag in de aanloop naar het EK in Duitsland, dat op 14 juni begint. Het televisieprogramma legde 26.142 Nederlanders met uiteenlopende achtergronden enkele stellingen voor over het toernooi.

Uit de antwoorden blijkt dat het merendeel achter bondscoach Ronald Koeman staat. 67 procent van de mensen die EK’s en WK’s goed volgen, zegt vertrouwen in hem te hebben. ‘Slechts’ 20 procent heeft dat niet. Het overige deel weet het (nog) niet, of vindt dat Koeman het tijdens het toernooi moet laten zien.

Veel vertrouwen in de EK-titel is er dan weer niet. Niet meer dan 3 procent van de ondervraagden denkt dat Oranje kampioen wordt in Duitsland. De meeste supporters, zo'n 43 procent, verwachten dat Oranje strandt in de kwartfinale. Dat zou een verbetering zijn ten opzichte van het laatste EK, toen Nederland in de achtste finale verloor tegen Tsjechië.

Statement tijdens EK
De deelnemers aan het onderzoek werd ook gevraagd of zij vinden dat het Nederlands elftal een statement moet maken tijdens het toernooi. Het EK is het eerste grote landentoernooi sinds het veelbesproken WK in Qatar. Dat toernooi stond bol van de meningen en statements. Zo wilden zeven landen, waaronder Nederland, de OneLove-armband dragen om de lhbti-gemeenschap te ondersteunen en te ageren tegen de mensenrechtenkwestie in Qatar. Dat werd verboden door de FIFA. Het Duitse elftal protesteerde tegen dat besluit door vlak voor de openingswedstrijd tegen Japan op de teamfoto de hand voor de mond te houden.

Zulke gebaren worden dit jaar niet verwacht. Voor de grootste groep Oranjefans (61 procent) is het dan ook niet nodig om dit EK een statement te maken. Ruim een derde van de Oranjesupporters (35 procent) verlangt op het EK voetbal wél een statement van het Nederlands elftal.

‘Werelden niet vermengen’
Een kwart van de fans hoopt op een signaal tegen racisme en/of discriminatie in en rond het voetbal. Een op de tien Oranjefans vindt dat de selectie aandacht moet vragen voor de oorlogen die gaande zijn. ‘Dit zijn uitstekende momenten om een statement te maken. Miljoenen mensen kijken’, reageert een panellid.

Andere fans zijn fel tegen het maken van een statement. Zo schrijft iemand: ‘Alsjeblieft, ik smeek het: laat dit EK weer losstaan van politiek en andere standpunten. Sport moet verbroederen, sport moet verbinden. Je moet deze werelden niet met elkaar vermengen.’

https://www.ad.nl/ek-voet(...)tijdens-ek~a38904de/

Waarom moeten voetballers een statement maken :? Dat hoeven bouwvakkers of groenteboeren toch ook niet ? "Goedemiddag mevrouw, wat zegt u? Een bloemkool en een onsje statement ? Welke wilt u precies ? Ik kan u het statement tegen Rusland aanbevelen. Of heeft u liever iets Afrikaans ?"

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213783288
Ik hoop dat ze gewoon gaan voetballen en zich niet gaan bemoeien met politieke en / of sociale statements. Hypocriete shit altijd. Zeker zolang er zo goed als nog geen enkele homo in het voetbal meedoet.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 juni 2024 @ 09:51:50 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213783610
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Zeker zolang er zo goed als nog geen enkele homo in het voetbal meedoet.
Je bedoelt neem ik aan zo goed als nog geen enkele homo die publiekelijk uit de kast heeft durven/willen komen, groot verschil, zeker in een homofobe wereld als het voetbal.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_213783654
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Je bedoelt neem ik aan zo goed als nog geen enkele homo die publiekelijk uit de kast heeft durven/willen komen, groot verschil, zeker in een homofobe wereld als het voetbal.
Inderdaad.
pi_213783886
Zolang de bonden zelf niet besluiten om hard in te grijpen (lees: Qatar 2022 boycotten) dan moet je de spelers niet opzadelen met dit soort acties.
pi_213784259
quote:
Ondertussen hoopt ruim een derde van de fans dat Oranje tijdens het toernooi een statement maakt tegen oorlog of over maatschappelijke problematiek.
Een voetballer moet voetballen en verder z'n bek houwe. Statements maak je maar in bed bij je wijf.
pi_213784528
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 10:53 schreef Nober het volgende:

[..]
Een voetballer moet voetballen en verder z'n bek houwe. Statements maak je maar in bed bij je wijf.
https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/huiselijk-geweld
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 juni 2024 @ 11:45:33 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_213784795
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik hoop dat ze gewoon gaan voetballen en zich niet gaan bemoeien met politieke en / of sociale statements. Hypocriete shit altijd. Zeker zolang er zo goed als nog geen enkele homo in het voetbal meedoet.
Eén op de 10 Nederlanders is homoseksueel. Bij de dames komen ze er vaak voor uit. Dat vinden we normaal. Typisch dat er bij de mannen geen homoseksuelen zijn. Het lijken wel twee verschillende rassen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 juni 2024 @ 11:46:26 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_213784805
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 10:53 schreef Nober het volgende:

[..]
Of bij de buurvrouw.

dinsdag 4 juni 2024 @ 11:49:09 #10
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_213784834
Statement voor een nuke op Berlijn
pi_213785252
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 11:45 schreef tong80 het volgende:

[..]
Eén op de 10 Nederlanders is homoseksueel. Bij de dames komen ze er vaak voor uit. Dat vinden we normaal. Typisch dat er bij de mannen geen homoseksuelen zijn. Het lijken wel twee verschillende rassen.

Homo's kunnen niet voetballen die hebben geen goede motoriek groetjes frank de b.
No bitch to me
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 juni 2024 @ 12:46:27 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_213785387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:31 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Homo's kunnen niet voetballen die hebben geen goede motoriek groetjes frank de b.
Niet van der Gijp ?

dinsdag 4 juni 2024 @ 12:49:21 #13
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_213785415
Idd niet gaan flauwekullen, maar gewoon gaan voetballen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 juni 2024 @ 13:17:34 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_213785838
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:49 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Idd niet gaan flauwekullen, maar gewoon gaan voetballen.
Ernst Happel: 'Kein geloel, fussballen.' _O_

pi_213785942
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:46 schreef tong80 het volgende:

[..]
Niet van der Gijp ?

Die zei volgens mij iets in de trant dat homo's er geen interesse in hebben en dat ze liever kapper worden.
No bitch to me
pi_213785968
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:46 schreef tong80 het volgende:

[..]
Niet van der Gijp ?

Homo's zijn "minder a-sportief" blijkt.
pi_213785970
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik dacht dat het met de motoriek te maken had? :P
  dinsdag 4 juni 2024 @ 13:37:35 #18
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213785991
Ga maar eens proberen de bal in het netje te krijgen. Gewoon voor de verandering zeg maar... :')
Je bent een waardeloze agent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')