abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 3 juni 2024 @ 16:25:46 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213777316
Julian Nagelsmann, de trainer van het Duitse nationale elftal, heeft geschokt gereageerd op de uitkomst van een enquête onder zo’n dertienhonderd Duitsers. Omroep ARD deed onder meer onderzoek naar de verschillende culturen binnen de nationale ploeg. 21 procent van de ondervraagden gaf aan liever meer witte spelers in het Duitse team te zien.

Ook Ilkay Gündogan kwam ter sprake in de vragenlijst. Zeventien procent van de deelnemers aan de enquête vindt het niet kunnen dat een speler met Turkse roots de aanvoerdersband van Duitsland draagt.

Eerder bestempelde Joshua Kimmich het onderzoek als ‘absoluut racistisch’. Hij stelde dat het ‘waanzin’ is voor een publieke omroep om zulke vragen te stellen. Nagelsmann was het met zijn middenvelder eens. ,,Ik heb er even over nagedacht en ik heb het gevoel dat we een beetje wakker moeten worden”, zei de Duitse bondscoach op het trainingskamp ter voorbereiding op het komende EK.

,,Er zijn mensen in Europa die hebben moeten vluchten vanwege oorlog, economische factoren, milieurampen, mensen die gewoon opgevangen willen worden. We moeten ons afvragen wat we op dit moment doen? Wij hebben het hier heel, heel goed en dan zeggen we zoiets? Ik vind het raar dat mensen zulke dingen kunnen uitsluiten.”

Nagelsmann zei dat Kimmich gelijk had toen hij zei dat een voetbalteam een ​​voorbeeld kan zijn voor de manier waarop verschillende culturen, religieuze achtergronden en huidskleuren zich in een groep kunnen verenigen om samen te werken aan belangrijke doelen.

,,Ik vind het altijd bizar dat we allemaal op vakantie gaan om andere culturen te leren kennen, maar dat als andere culturen hier komen, we erover klagen. Dat is bizar. Dan kan ik dus niet op vakantie en moet ik altijd blijven waar ik ben.”

Duitsland opent het EK
Nagelsmann benadrukte dat hij zeer tevreden is met zijn geselecteerde spelers, ongeacht de kleur van hun huid. ,,We spelen een EK voor iedereen in het land. En iedereen die topvoetbal kan spelen, wordt uitgenodigd om hier te komen en alles te geven voor zijn land. Dat is wat wij doen. En ik hoop dat ik nooit meer over zo’n onderzoek hoef te lezen.”

Duitsland begint het EK op 14 juni tegen Schotland in München. Ook Hongarije en Zwitserland zitten in de poule van Duitsland.

https://www.ad.nl/ek-voet(...)racistisch~ad8f71f4/

Totaal geschift om zo'n onderzoek te houden. Probeer je eens voor te stellen dat je zelf "gekleurd" bent. Of hoe denken niet-blanken op FOK! hierover ?

P.S.: In 1974 werd het doelpunt van Kostedde in de wedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach door de Duitse televisiezender ARD verkozen tot Tor des Jahres (doelpunt van het jaar).

Het was eveneens in 1974 dat Kostedde zijn debuut maakte in het Duits voetbalelftal. Hij was daarmee de eerste niet-blanke speler in het nationale voetbalelftal. Het feit dat Gerd Müller van Bayern München, die een vaste waarde was en op dezelfde positie speelde, zorgde ervoor dat Kostedde slechts drie wedstrijden kon spelen voor het Duitse elftal. In deze wedstrijden kwam hij niet tot scoren.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213777328
Andersom mag je de vraag wel stellen. "Is het Duitse team te wit"?
  Moderator maandag 3 juni 2024 @ 16:27:50 #3
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_213777332
21% valt mee
What can change the nature of a man?
  maandag 3 juni 2024 @ 16:41:15 #4
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213777405
Ja ga maar weer janken en boete doen om 21% :')
Je bent een waardeloze agent.
  Trouwste user 2022 maandag 3 juni 2024 @ 16:42:10 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_213777414
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:41 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ja ga maar weer janken en boete doen om 21% :')
:?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 3 juni 2024 @ 16:42:53 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_213777424
Een randdebiel zei toen ik was opgenomen dat er te veel buitenlanders in Oranje speelden. :D :{

Moderator maandag 3 juni 2024 @ 16:50:23 #7
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_213777488
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:42 schreef tong80 het volgende:
Een randdebiel zei toen ik was opgenomen dat er te veel buitenlanders in Oranje speelden. :D :{

Wat niet kan want iedereen heeft een Nederlands paspoort :T
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Trouwste user 2022 maandag 3 juni 2024 @ 16:51:59 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_213777506
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:50 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Wat niet kan want iedereen heeft een Nederlands paspoort :T
Duh......Hij bedoelde dus donkere voetballers.

pi_213777611
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:25 schreef tong80 het volgende:
Totaal geschift om zo'n onderzoek te houden. Probeer je eens voor te stellen dat je zelf "gekleurd" bent.
Het lijkt me juist vooral zo belachelijk omdat het voor de selectie helemaal geen rol dient te spelen welke huidskleur iemand heeft en het daarom volledig doorgeslagen is dat wel als selectie-criterium te gaan voorstellen.
Of ik me nu wel of niet 'voorstel' gekleurd te zijn, maakt het niet meer of minder dom.

De enquete gaat erover in "hoeverre de geselecteerde spelers duitsland zouden representeren met hun achtergrond":
en nergens laten ze in hun vraagstelling toe dat respondenten aangeven: "het maakt geen flikker uit of iemand wit of zwart is", maar alle aangegeven antwoorden gaan uit dat ofwel de mensen het slecht geven dat een bepaalde huidskleur geslecteerd is, of dat ze het juist goedkeuren dat een persoon met die huidskleur gekozen zou zijn;
Alsof hun huidskleur een selectie-criterium zou zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  FOK!fotograaf maandag 3 juni 2024 @ 17:08:34 #10
842 Zorro
Z
pi_213777634
quote:
99s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:27 schreef Feola het volgende:
Andersom mag je de vraag wel stellen. "Is het Duitse team te wit"?
Nee, dat is nou eenmaal ooit zo gekozen dat ze in het wit spelen
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_213777673
Zo geschift dat het geen topic verdient.
  Trouwste user 2022 maandag 3 juni 2024 @ 17:24:51 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_213777727
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 17:16 schreef Yakari het volgende:
Zo geschift dat het geen topic verdient.
Ik zie dat jij inderdaad in hoogstaande topics post........

https://forum.fok.nl/user/history/467728

maandag 3 juni 2024 @ 17:30:33 #13
33189 RM-rf
1/998001
pi_213777759
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2024 17:08 schreef Zorro het volgende:

[..]
Nee, dat is nou eenmaal ooit zo gekozen dat ze in het wit spelen
dat is weer een ander (non-)voetbal -thema in duitsland waar een hoop domme mensen zich enorm over opwinden:

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213778397
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 17:24 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik zie dat jij inderdaad in hoogstaande topics post........

https://forum.fok.nl/user/history/467728

Zo'n zure reactie verandert niks aan mijn mening. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')