quote:Op zondag 2 juni 2024 12:18 schreef Ridocar het volgende:
Eerst behangen is niet handig. Het behang beschadig je sowieso als je er iets aan plakt, en dan zou het behang ook nog het gewicht van je panelen moeten dragen.
Waarom niet gewoon boren en schroeven? Het zit dan een stuk steviger.
Vraag anders een handige buur om een boormachine, misschien wilt de man/vrouw in kwestie de gaten zelfs boren voor je.
Dat behang scheurt natuurlijk volledig af als je zo’n paneel er van af trekt, als het al blijft hangenquote:Op zondag 2 juni 2024 12:28 schreef Tweedledee het volgende:
[..]![]()
De gedachte achter behangen is niet zozeer dat als de panelen er ooit af mochten gaan er een leuk behangetje onder vandaan komt, maar meer dat je het behang netter van de muur af kunt krijgen dan montagekit. Het zou alleen dienen als tussenlaag om de muur netter te houden.
Ik kan niet vinden of dat heel iets anders is dan de lattenwand montagekit die ze erbij adviseren bij de bouwmarktquote:Op zondag 2 juni 2024 12:51 schreef Nismo1991 het volgende:
High tack kit, volgens mij krab je die er best makkelijk vanaf als de muur glad is. Die kit adviseren ze trouwens ook voor die panelen en werkt echt top.
Snap ikquote:Op zondag 2 juni 2024 12:42 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dat behang scheurt natuurlijk volledig af als je zo’n paneel er van af trekt, als het al blijft hangen
Dit soort dingen moet je met een klopboor en pluggen in de muur verankeren ipv plakken
Oh dat is wel sterk en ruw idd, ga ik onderzoeken!quote:Op zondag 2 juni 2024 15:50 schreef ToT het volgende:
Is glasweefselbehang een optie? Met de bijbehorende extra sterke lijm?
Hoeft ook niet, als je een dwarslat op de muur boort met 3 punten vast (ofzo, afhankelijk van het gewicht) en daar de rest op monteert heb je maar 3 gatenquote:Op zondag 2 juni 2024 15:06 schreef Tweedledee het volgende:
[..]
Snap ikik zit alleen niet te wachten op 30 gaten in mijn muur.
Met isofix rachels heb je dan weer extra ruimteverlies als je die op de dwarslat zou bevestigen, en het zal ook een stuk minder stevig zitten als de kruislings overlappende delen van die dwarslatten en de rachels de enige plekken zijn waar je het kunt verlijmen.quote:Op zondag 2 juni 2024 18:01 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, als je een dwarslat op de muur boort met 3 punten vast (ofzo, afhankelijk van het gewicht) en daar de rest op monteert heb je maar 3 gaten
En je hebt gewone visgraatmotieven, of vierkantjes enz, maar misschien laat dat rare puntjes op de muren achter na verwijdering, maar dat valt wel makkelijk weg te werken tegen die tijd.quote:Op zondag 2 juni 2024 16:36 schreef Tweedledee het volgende:
[..]
Oh dat is wel sterk en ruw idd, ga ik onderzoeken!
Isofix rachels ken ik niet, eens ‘French Cleat’ is a wt ik bedoeldequote:Op zondag 2 juni 2024 18:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Met isofix rachels heb je dan weer extra ruimteverlies als je die op de dwarslat zou bevestigen, en het zal ook een stuk minder stevig zitten als de kruislings overlappende delen van die dwarslatten en de rachels de enige plekken zijn waar je het kunt verlijmen.
Die rachels zijn verder wel absoluut ideaal omdat het enige contactpunt wat je hebt uit geperste schuimvlokken bestaat, en daar zit een dun laagje MDF op of zo waar je de gipsplaten op kunt schroeven; je hebt dan helemaal geen gedoe met contactgeluiden met schroeven en hout e.d.
Maar de echte isolatielaag die je bij die rachels meegeleverd krijgt, daar zijn de meningen dus hevig over verdeeld.
Hey, handig ophangsysteem!quote:Op zondag 2 juni 2024 19:01 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Isofix rachels ken ik niet, eens ‘French Cleat’ is a wt ik bedoelde
Dit maar dan 20x dunner
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |