abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213757292
Hey all,

Sinds kort zit ik weer met een projectje in gedachten waar ik eens aan wil gaan werken...

Ik wil met een arduino een soortement van digitale meter maken. Het zou leuk zijn als ik met een simpel bordje en wat modules/tft schermpje ik kan zien hoeveel volt/ampere bepaalde apparaten gebruiken. Nu weet ik dit mogelijk is om te maken dus maakt het mijn idee wat meer realiseerbaar..

Echter, mijn kennis is nog nihil en zoek eigenlijk een cursus die mij stap voor stap mee neemt in de praktijk met een klein beetje theorie. Ik ben een geboren praktijk mens en leer daar heel veel meer van dan maar theorie stampen. Klinkt misschien raar maar al het programmeren in mijn leven heb ik geleerd door code door te nemen, te veranderen en zien wat er veranderde. Daarmee heb ik heel veel leuke programma's, scripts en websites geschreven zonder dan ook maar 1 boek te lezen (wel genoeg naslagwerken over gebruik van functies etc).

Dus eigenlijk zoek ik een cursus die mij iets van het volgende aanbied.
- Installatie software/connectie bord
- Code uitleg/bord opzet

En dat laatste veelvuldig herhaald.

Weet iemand zo'n cursus? of youtuber die dit op een zeer prettige manier in de praktijk brengt?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_213757375
Kun je programmeren in een andere taal?
pi_213757494
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 20:35 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Kun je programmeren in een andere taal?
Ik kan leren. Mijn historie is reeds; begonnen in basic (10, 20, 30, 40, je weet wel). Toen QuickBasic (PDS), VisuaBASIC (beetje), Pascal (beetje) en daarna voornamelijk met PHP wezen spelen. En af en toe een beetje Python. En heb al wel eens wat Arduino code gezien en doorgenomen en is redelijk goed op te nemen! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 1 juni 2024 @ 21:53:16 #4
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_213758773
Bij de Arduino-IDE zitten al een hoop voorbeeld-scripts. Als je dan nog zo'n starter-kit met een breadboard weerstanden, LED's, knopjes, een display e.d. erbij haalt kan je een hoop spelend leren.
pi_213758796
quote:
80s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 21:53 schreef Mano_ het volgende:
Bij de Arduino-IDE zitten al een hoop voorbeeld-scripts. Als je dan nog zo'n starter-kit met een breadboard weerstanden, LED's, knopjes, een display e.d. erbij haalt kan je een hoop spelend leren.
Klopt, dat had ik gezien en veel snap ik daar wel van.

Echter het bordje opzetten dan weer niet, dat is een stukje electronica wat er bij mij niet zo snel ingaat maar als het stap voor stap uitgelegd wordt is het voor mij wel weer realiseerbaar..

Ik heb al jaren een berg met spul voor Arduino maar nooit de tijd/energie/ideeen om er iets mee te gaan doen.
Ooit wel de RPI met camera gehad (maar zonder external breadboards en gebruik van andere componenten) en toen gebruikt om een soortement van camera met motion sense op basis van verschillend beeld te maken (dus geen motion sensor er op maar beelden vergelijken). Coderen was toen in Python.
Like trump...
pi_213763604
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 21:54 schreef Chandler het volgende:

[..]
Klopt, dat had ik gezien en veel snap ik daar wel van.

Echter het bordje opzetten dan weer niet, dat is een stukje electronica wat er bij mij niet zo snel ingaat maar als het stap voor stap uitgelegd wordt is het voor mij wel weer realiseerbaar..
Die ingebouwde scrips hebben ook voorbeeldjes van hoe je ze aansluit (en wat je nodig hebt qua hardware) ;)
https://docs.arduino.cc/built-in-examples/

Als je daar een beetje mee gaat rondspelen (en simpel begint) moet je al een heel eind komen door daarna gewoon wat dingen te gaan combineren.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')