quote:
Op vrijdag 31 mei 2024 08:36 schreef Mike het volgende:[..]
Je romantiseert die tijd. Ik ben ook lid van Netflix vanaf dag 1 en was als filmliefhebber natuurlijk blij dat zo'n dienst bestond. Toch was ik in die tijd nog volop aan het downloaden want niet alleen veel nieuwe films kwamen er nooit op, films ouder dan 20 jaar geleden hoefde je sowieso amper te verwachten.
Dat is echt anders nu, mits je geabonneerd bent op genoeg diensten. Het is nog verre van optimaal en ik zie ook dat het steeds duurder wordt en dat de versnippering toeneemt. En dat het dus logisch is dat er weer meer gedownload gaar worden. Maar dat staat los van het feit dat er echt amper wat te vinden was in de begintijd van Netflix vergeleken met nu.
Omdat ik nieuwsgierig werd, ben ik eens gaan zoeken naar webartikelen uit de tijd dat Netflix in Nederland verscheen, er is altijd wel iemand geweest die overzichten bijhield.
En eerlijk: dat was lastiger dan gedacht. En ja, het begon matig.
Op 11 september 2013 ging Netflix van start met 600 titels. Maar, wel de kanttekening dat er toen élke week wat bij kwam, met in week 40 meteen 88 titels er nieuw bij. Toen werd er ook natuurlijk nog niks verwijderd. De eerste verwijderronde kwam na precies een jaar, omdat toen de licenties van producties begonnen te verlopen.
Is wel het doorlezen waard.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.