https://www.rtl.nl/nieuws(...)-nederlandse-vrouwenquote:Eén of twee dagen verlof, omdat je menstrueert: in sommige landen heel normaal, in Nederland (nog) niet. Een meerderheid (56 procent) vindt ook niet dat het in de wet opgenomen moet worden.
Toch zijn er wél veel vrouwen die er behoefte aan hebben. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag en Spot On onder ruim 2100 vrouwen die menstrueren.
Niet functioneren
Van de vrouwen die menstrueren zou 1 op de 5 bijna iedere maand gebruik willen maken van menstruatieverlof.
"Ik moet me nu bijna elke maand ziek melden omdat ik niet functioneer", legt iemand in het onderzoek uit. "Dus ik weet zeker dat ik verlof zou opnemen, als dat zou kunnen."
Menstruatieklachten komen op allerlei manieren voor en hebben een grote invloed op je lichaam en humeur. We hebben al eerder een video gemaakt over de effecten ervan. Hieronder zie je hoe ernstig deze kunnen zijn.
Alice Groen liep 12 jaar met klachten rond voordat ze eindelijk de juiste diagnose kreeg: premenstrual dysphoric disorder. Twee weken voor haar menstruatie kan ze alleen maar huilen. En als ze ongesteld is geweest, voelt Alice zich weer gelukkig.
Een grotere groep, 2 op de 5, zou het niet maandelijks nodig hebben, maar het wel eens opnemen als dat nodig is.
Kwetsbaarder
De helft van de panelleden ziet het als iets positiefs wanneer hun werkgevers menstruatieverlof aanbieden. Toch vindt de meerderheid van hen niet dat de overheid het recht op menstruatieverlof wettelijk vast zou moeten leggen.
En dat is vooral omdat zij zich zorgen maken over hun positie op de arbeidsmarkt.
Mannelijke Kamerleden ervaren menstruatiepijn met elektrische schokken
Mannelijke Kamerleden ervaren menstruatiepijn met elektrische schokken
"Ik denk dat het de kwetsbare positie van vrouwen op de arbeidsmarkt alleen nog maar kwetsbaarder maakt. Wie wil er straks nou een vrouw aannemen als ze constant voor van alles vrij kan krijgen?", zegt een panellid.
Nauwelijks last
Voor een ander deel van de vrouwen die menstrueren is het niet nodig om zich daardoor af te melden.
Zij hebben bijvoorbeeld nauwelijks last van hun menstruatie of gebruiken anticonceptie om de menstruatie te stoppen.
Die post is dan ook echt een zwaktebod. Alle schuld bij de blanke heteroman schuiven is net zo debiel als aangeven dat vrouwen niet zo moeten zeiken.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:07 schreef Lenny77 het volgende: [..]
Zo ga je gewoon hetzelfde pad op als de mannen die vrouwen minder vinden. Ga dit pad niet op joh. De gewone doorsnee blanke man maakt meer dan genoeg shit mee. We ploeteren allemaal maar verder...
Meen je dat nou?quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:13 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Die post is dan ook echt een zwaktebod. Alle schuld bij de blanke heteroman schuiven is net zo debiel als aangeven dat vrouwen niet zo moeten zeiken.
Vrouwen zijn zacht, sensueel en teder, ze hebben een fijne elastische huid, als je eraan ruikt krijg je het Zwitsal gevoel. Ze verdienen echt een andere behandeling dan ze heen en weer gooien van man tot man alsof het bouwvakkers zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit zou schattig kunnen zijn als het niet zo overduidelijk was dat jij een zeer dubbele agenda hebt![]()
De vrouw interesseert jou geen fluit, jij wil gewoon terug het baasje zijn...
Zeker is er genoeg geld. Wil jij dat geld dan liever besteden aan de huisvesting van illegallen?quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:14 schreef Metalfrost het volgende:
En gratis chocola in dat ziektepakket zeker?
De Staat maar laten betalen want oh oh oh er is toch wel genoeg geld.
Het zal mij verrekken waar het belastinggeld naartoe gaat. Betalen moeten we toch.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zeker is er genoeg geld. Wil jij dat geld dan liever besteden aan de huisvesting van illegallen?
Het is iets wat vrouwen moeten regelen/bepalen als daar voldoende draagvlak voor is, maar wat ik lees is de meerderheid van de dames er überhaupt niet voor te porren.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:07 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
jij schijnt je niet in vrouwen te kunnen inleven zo te lezen en neemt een wat ouderwets standpunt in dus vergeef me dat ik jouw mening hierover niet echt serieus neem.
Zegt verder niks of er een wet hiervoor moet komen overigens
Ik ben oud, gerimpeld en soms ontzettend chagrijnig. Maar ik ben wel een vrouw.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vrouwen zijn zacht, sensueel en teder, ze hebben een fijne elastische huid, als je eraan ruikt krijg je het Zwitsal gevoel. Ze verdienen echt een andere behandeling dan ze heen en weer gooien van man tot man alsof het bouwvakkers zijn.
Tederheid verdiend tederheid.²
Het is jouw geld. Rare manier van redeneren. Als je een of andere golddiger tegenkomt, reageer je dan ook zo laconiek?quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:20 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het zal mij verrekken waar het belastinggeld naartoe gaat. Betalen moeten we toch.
als hetero blanke vent kan ik alleen al vanuit mijn eigen ervaringen ja zeggen. Scheer mensen niet over 1 kam, dat gaat beide richtingen op.quote:
Wij van het andere geslacht hebben manieren om onszelf erop te wijzen om te ontdekken dat iemand een golddigger is of niet.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het is jouw geld. Rare manier van redeneren. Als je een of andere golddiger tegenkomt, reageer je dan ook zo laconiek?
Wat dan? De lengte van je erectie?quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:26 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Wij van het andere geslacht hebben manieren om onszelf erop te wijzen om te ontdekken dat iemand een golddigger is of niet.
Ik weet niet hoor, maar uit sommige posts lijkt het net alsof je vers uit het klooster bent gearriveerd op het verzorgingstehuis omdat je te oud bent om de dagelijkse christelijke gebedsvormen te kunnen uitvoeren.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben oud, gerimpeld en soms ontzettend chagrijnig. Maar ik ben wel een vrouw.
En neem van mij aan, broekie, vrouwen zijn echt wel veel meer dan een zacht huidje en en lekkere geurtjes.
Vrouwen kunnen ontzettend gemeen zijn, achterbaks, moordlustig, schijnheilig, en vies.
Vrouwen kunnen ook ongelooflijk wreed en sadistisch zijn.
En leugenachtig. En corrupt.
Kortom, vrouwen kunnen soms als mannen zijn.
En ze kunnen ook enorm stinken.![]()
En dat is nou precies wat ik al die tijd doe. En de 'mannetjes' komen niet verder dan alle vrouwen afschilderen als profiterende lamzakken.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:26 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
als hetero blanke vent kan ik alleen al vanuit mijn eigen ervaringen ja zeggen. Scheer mensen niet over 1 kam, dat gaat beide richtingen op.
quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:14 schreef Metalfrost het volgende:
En gratis chocola in dat ziektepakket zeker?
De Staat maar laten betalen want oh oh oh er is toch wel genoeg geld.
elke man is toch anders? Net als elke vrouw?quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En dat is nou precies wat ik al die tijd doe. En de 'mannetjes' komen niet verder dan alle vrouwen afschilderen als profiterende lamzakken.
Onder andere haar ondergeplamuurde uiterlijk, de manier van lopen en uit de hoogte doen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat dan? De lengte van je erectie?
Ik laat me graag informeren door je. Waar hebben we het precies over? De kantoorgirl die het moet hebben van haar looks maar doet of het pure kwaliteit en expertise is wellicht?quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:34 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Onder andere haar ondergeplamuurde uiterlijk, de manier van lopen en uit de hoogte doen.
Weet ik veel.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik laat me graag informeren door je. Waar hebben we het precies over? De kantoorgirl die het moet hebben van haar looks maar doet of het pure kwaliteit en expertise is wellicht?²
Ja, we zitten op een lijn en zal daarom je verdere posts met extra aandacht volgen. Dank voor zover.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:38 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Weet ik veel.
Ik ging uit van Hiddendoe's aanname, niet om jouw brede perspectief over het onderwerp.
Huh?quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:28 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar uit sommige posts lijkt het net alsof je vers uit het klooster bent gearriveerd op het verzorgingstehuis omdat je te oud bent om de dagelijkse christelijke gebedsvormen te kunnen uitvoeren.
Zo wereldvreemd lijken de posts van je ten tonele te verschijnen.
Oké dan verschillen we van mening.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik herken Hiddendoe daar helemaal niet in.
Ik zie liever een goedlachse sensuele vrouw met poezelige handjes en tedere voeten thuis met stoute pasjes dartelen en het leven fris tegemoet komend. Dan een vrouw die wordt afgepeigerd voor wat centen alsof ze een bouwvakker is, eelt op de handen, stinkend naar zweet en domme blik. Zal mijn mannelijkheid wel zijn. Begint in dit tijdperk eerder uitzondering dan regel te zijn helaas.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:27 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
bansheeboy wil eem onderdanige en barende vrouw die niet zeurt en in de keuken staat. Die moet je sowieso niet serieus nemen.
Ik ben geen Milka reepquote:Op donderdag 30 mei 2024 18:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vrouwen zijn zacht, sensueel en teder, ze hebben een fijne elastische huid, als je eraan ruikt krijg je het Zwitsal gevoel. Ze verdienen echt een andere behandeling dan ze heen en weer gooien van man tot man alsof het bouwvakkers zijn.
Tederheid verdiend tederheid.²
En vooral uit de buurt van andere mannen (behalve de postbezorger).quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zie liever een goedlachse sensuele vrouw met poezelige handjes en tedere voeten thuis met stoute pasjes dartelen en het leven fris tegemoet komend. Dan een vrouw die wordt afgepeigerd voor wat centen alsof ze een bouwvakker is, eelt op de handen, stinkend naar zweet en domme blik. Zal mijn mannelijkheid wel zijn. Begint in dit tijdperk eerder uitzondering dan regel te zijn helaas.²
Toen je 19 was voor vele mannen wel.quote:
Je bent mij voor.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:47 schreef Boca_Raton het volgende:
TT klopt niet: voor de meerderheid van de vrouwen hoeft het niet.
Ik ben een goedlachse sensuele vrouw, ik trippel niet op mijn voetjes want ik ben geen danseres of elfquote:Op donderdag 30 mei 2024 18:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zie liever een goedlachse sensuele vrouw met poezelige handjes en tedere voeten thuis met stoute pasjes dartelen en het leven fris tegemoet komend. Dan een vrouw die wordt afgepeigerd voor wat centen alsof ze een bouwvakker is, eelt op de handen, stinkend naar zweet en domme blik. Zal mijn mannelijkheid wel zijn. Begint in dit tijdperk eerder uitzondering dan regel te zijn helaas.²
Don't feed the troll.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:21 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik ben een goedlachse sensuele vrouw, ik trippel niet op mijn voetjes want ik ben geen danseres of elf, ik peiger mijzelf af in de zorg, heb eelt op mijn handen en ruik naar alle soorten lichaamsvloeistoffen en zweet
. Ik heb allesbehalve een domme blik.
Wat ik zeker niet ben: een slaafje van de man en ik beperk mij niet tot de keuken.
Zou nog liever die domme (sorry, zwaar beledigend naar de hardwerkende mensen in de bouw) zwetende bouwvakster zijn dan een onderdanig slaafje.
Een man is mijn maatje, mijn minnaar, mijn spiegel,.. maar niet mijn baas.
Zoals sommige mannen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen ontzettend gemeen zijn, achterbaks, moordlustig, schijnheilig, en vies.
Vrouwen kunnen ook ongelooflijk wreed en sadistisch zijn.
En leugenachtig. En corrupt.
Kortom, vrouwen kunnen soms als mannen zijn.
En ze kunnen ook enorm stinken.![]()
Dat had ik in deel 1 al opgemerkt, maar deze clickbait doet het vast beter.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je bent mij voor.
Het hoort minderheid te zijn .
1 op de 5 zou het elke maand doen en 2 op de 5 indien nodig. Lijkt me wel kloppend dan toch?quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat had ik in deel 1 al opgemerkt, maar deze clickbait doet het vast beter.
20% en 40% is de meerderheid?quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:17 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
1 op de 5 zou het elke maand doen en 2 op de 5 indien nodig. Lijkt me wel kloppend dan toch?
Niet mijn titel of OP verder maar qls het niet klopt kan iemand dat indien gewenst aanpassen.
Whahahahaquote:Op donderdag 30 mei 2024 19:25 schreef Lenny77 het volgende:
Even een mislukte quote van @:Elan :
'Oh ik gooi dat altijd op een grote hoop van maandstonden![]()
![]()
Vind je niet dat voor PMS eigenlijk ook een verlof zou moeten ingevoerd?'
- nee want buiten dat een deel wat onstabiel is, is er weinig puur fysiek leed dan.
Er is dan eerder verlof nodig voor de man die slachtoffer is van zijn PMS-vrouw![]()
(Hoewel naar je werk kunnen vluchten misschien net het beste is wat je kan doen)
56% van de mensen, niet van de mannen, als ik het goed lees.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
20% en 40% is de meerderheid?
Er staat bovendien letterlijk in dat 56% niet vindt dat het in de wet moet worden opgenomen.
O ja, dat zou kunnen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
56% van de mensen, niet van de mannen, als ik het goed lees.
Om het eenvoudig te houdenquote:premenstrual dysphoric disorder. Twee weken voor haar menstruatie kan ze alleen maar huilen. En als ze ongesteld is geweest, voelt Alice zich weer gelukkig.
Dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, dat zou kunnen.
Maar goed, dat een bepaald percentage vrouwen zegt er wel gebruik van te maken als het er is, betekent niet dat ze ook vinden dat het wettelijk geregeld zou moeten worden.
1 op de 5 en 2 op de 5 ernaast is 3 op de 5 die er gebruik van wilt maken al dan niet maandelijks. Dan wil een meerderheid toch dat verlof? Of dat wettelijk wordt geregeld is idd een ander verhaal.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
20% en 40% is de meerderheid?
Er staat bovendien letterlijk in dat 56% niet vindt dat het in de wet moet worden opgenomen.
Ik denk niet dat het klopt dat de meerderheid van de vrouwen menstruatieverlof wil. Maar het geeft wel aan dat veel vrouwen op zeker moment dusdanig veel last van de menstruatie hebben dat verlof een goede optie zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
1 op de 5 en 2 op de 5 ernaast is 3 op de 5 die er gebruik van wilt maken al dan niet maandelijks. Dan wil een meerderheid toch dat verlof? Of dat wettelijk wordt geregeld is idd een ander verhaal.
Jawel maar ik kan mij voorstellen dat bij sommigen wel een mega drop kan volgen na de oestrogeenpiek. Progestagenen nemen het dan over en die kunnen wel eens rare dingen veroorzaken. Het kan dus kloppen voor die persoon maar is eerder een uitzondering lijkt mij.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:32 schreef Elan het volgende:
@:Lenny77 check dit uit de OP :
[..]
Om het eenvoudig te houden.
Exact twee weken voor je ongesteldheid heb je toch juist je eisprong?
Eigenlijk erg hoe zoiets kleins volledig over kan nemenquote:Op donderdag 30 mei 2024 21:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
Een ex van mij was een aantal dagen voor haar menstruatie en de eerste 2/3 dagen van haar menstruatie echt een monster, niet te genieten. Alles wat je zei was fout, jankbuien. Schelden en niet alleen tegen mij, tegen alles en iedereenHeeft ook niet lang stand gehouden. Maar toen heb ik wel echt serieus meegemaakt dat sommige vrouwen er wel serieus heel veel last van kunnen hebben.
Maar als tegenwicht is onze mannengriep ook echt heftig hoor, dat onderschatten vrouwen dan weer vaak
Nou dat was natuurlijk niet de enige reden dat het geen stand hield, maar speelde wel mee in de reden van het ermee stoppen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Eigenlijk erg hoe zoiets kleins volledig over kan nemen
Ik denk dat ze bedoelt dat hormonen zo’n enorme invloed kunnen hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:36 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nou dat was natuurlijk niet de enige reden dat het geen stand hield, maar speelde wel mee in de reden van het ermee stoppen.
Klinkt als een gemiddelde ochtend van mijn vriendinquote:Op donderdag 30 mei 2024 21:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
echt een monster, niet te genieten. Alles wat je zei was fout, jankbuien. Schelden en niet alleen tegen mij, tegen alles en iedereen
Ja ik snap vrouwendingen niet altijdquote:Op donderdag 30 mei 2024 21:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat hormonen zo’n enorme invloed kunnen hebben.
Wat betreft hormonen snap ik die vrouwendingen ook niet, hoor. Hormonen spelen echt een grote rol in fysieke en emotionele gezondheid van vrouwen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:48 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja ik snap vrouwendingen niet altijd
Dat snap ik ook welquote:Op donderdag 30 mei 2024 21:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat betreft hormonen snap ik die vrouwendingen ook niet, hoor. Hormonen spelen echt een grote rol in fysieke en emotionele gezondheid van vrouwen.
Scheer anders even iedereen over één kam wanneer het jou zo uitkomtquote:Nou wij dus. De vrouwen, de kleurlingen, de homo's. De koninkjes zijn van hun troontjes gevallen. En dat vinden ze niet leuk.![]()
Ik weet niet of ik voor of tegen ben.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:57 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dat snap ik ook welJoh, je had m'n zusje moeten meemaken... Ik ben ook niet tegen menstruatie verlof btw als vrouwen er serieus zoveel last van hebben hoor.
Dat is ochtendhumeurquote:Op donderdag 30 mei 2024 21:48 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Klinkt als een gemiddelde ochtend van mijn vriendin
Naja, weet je... Als een man naar het werk belt en zegt "ik ben ziek, denk een griepje" Dan zegt de werkgever, oke ziek het maar even uit en dan kom je weer. Zegt een vrouw "Ik kan niet komen want ik heb zo'n kramp van mijn menstruatie dat ik amper kan zitten" Dan zegt een werkgever vaak van "Ja sorry hoor, maar dat is niet ons probleem".quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik voor of tegen ben.
Ik ben vooral voor meer openheid en betere medische zorg.
Wat betreft het eerste laten veel posts in dit topic weer zien waarom veel vrouwen daar nog niet aan toe zijn.
Wat betreft het tweede wordt er gelukkig wel aan gewerkt, maar is nog een lange weg te gaan.
Kunnen we elkaar de hand schuddenquote:Op donderdag 30 mei 2024 22:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat is ochtendhumeur![]()
(en helaas zeer bekend voor mij)
Het is natuurlijk ook niet niks om een vrouwenlichaam op een maand tijd compleet klaar te maken voor een zwangerschap. Daar zijn serieus complexe processen voor nodig en een hele rits hormonen. Sommige hiervan zijn prettig en sommige de helquote:Op donderdag 30 mei 2024 21:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat betreft hormonen snap ik die vrouwendingen ook niet, hoor. Hormonen spelen echt een grote rol in fysieke en emotionele gezondheid van vrouwen.
Het is sowieso bizar jullie met die hormonen. In en rond een zwangerschap schijnt helemaal extreem te zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jawel maar ik kan mij voorstellen dat bij sommigen wel een mega drop kan volgen na de oestrogeenpiek. Progestagenen nemen het dan over en die kunnen wel eens rare dingen veroorzaken. Het kan dus kloppen voor die persoon maar is eerder een uitzondering lijkt mij.
Over het algemeen is het 5-7 dagen voor de menstruatie dat PMS inkickt. En bij een deel helemaal niet.
Dan heb je op dag 2 de arbo op je dak als je niks zegt (bij sommige bedrijven dan).quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is sowieso bizar jullie met die hormonen. In en rond een zwangerschap schijnt helemaal extreem te zijn.
Vraag me trouwens af hoe zoiets zou gaan met de privacywetgeving, normaliter gaat het je werkgever tegenwoordig geen zak aan welke lichamelijke of geestelijke gebreken je mee kampt. Laat staan wanneer je ongesteld bent of moet worden.
Daar heb je een goed punt te pakken. Voor zover vrouwen al aangeven dat het van de menstruatie komt. En de consensus is al heel lang ‘niet zeuren, doorgaan, het hoort er gewoon bij’. Dat is soms gewoonweg echt niet mogelijk.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Naja, weet je... Als een man naar het werk belt en zegt "ik ben ziek, denk een griepje" Dan zegt de werkgever, oke ziek het maar even uit en dan kom je weer. Zegt een vrouw "Ik kan niet komen want ik heb zo'n kramp van mijn menstruatie dat ik amper kan zitten" Dan zegt een werkgever vaak van "Ja sorry hoor, maar dat is niet ons probleem".
Dus daar zou wat mij betreft ook best naar gekeken mogen worden en begrepen mogen worden. Vandaar dat ik eerder de "mannengriep" al aanhaalde.
Ik "kraam" (Phun intended) niet alleen maar onzin uit hoor. Ik denk wel iets verder na over dingen dan die ik er soms uitgooiquote:Op donderdag 30 mei 2024 22:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt te pakken. Voor zover vrouwen al aangeven dat het van de menstruatie komt. En de consensus is al heel lang ‘niet zeuren, doorgaan, het hoort er gewoon bij’. Dat is soms gewoonweg echt niet mogelijk.
Ik zou zelf destijds bijvoorbeeld ook al geholpen zijn als ik dan 1 of 2 dagen thuis kon werken, maar pre-corona was dat toch een stuk lastiger.
Met ziekte is dat ja, maar jouw baas hoef je niet te vertellen wat je mankeert als je dat niet wil.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dan heb je op dag 2 de arbo op je dak als je niks zegt (bij sommige bedrijven dan).
Wat moet ik hier uit opmaken? Dat ernstige menstruatie dan maar verlof dagen inleveren moet zijn?quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Met ziekte is dat ja, maar jouw baas hoef je niet te vertellen wat je mankeert als je dat niet wil.
Verlofdagen zijn afgesproken via je CAO en gaan intern via de planning. Net als zwangerschapsverlof en bijzonder verlof zal iemand Greetje dan op menstruatieverlof moeten zetten.
Het zou niet eerlijk zijn als sommige vrouwen een paar verlofdagen meer per jaar zouden hebben, maar daarentegen zou het heel eerlijk zijn als vrouwen verlofdagen moeten inleveren als ze vanwege de menstruatie niet kunnen werken. Tenminste, dat maak ik wel op uit veel posits in dit topic.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wat moet ik hier uit opmaken? Dat ernstige menstruatie dan maar verlof dagen inleveren moet zijn?
Zware menstruatie is in mijn ogen gewoon ziek melden, en een beetje werkgever met gevoel gaat daar ook in mee. En wat ik een paar posts hierboven al zei is dat je dat gewoon dubbel en dwars terug betaald krijgt door inzet en motivatie omdat je die ruimte als vrouw krijgt en begrepen wordt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zou niet eerlijk zijn als sommige vrouwen een paar verlofdagen meer per jaar zouden hebben, maar daarentegen zou het heel eerlijk zijn als vrouwen verlofdagen moeten inleveren als ze vanwege de menstruatie niet kunnen werken. Tenminste, dat maak ik wel op uit veel posits in dit topic.
Wat ben je toch een ontzettende domme kneus.quote:Op donderdag 30 mei 2024 11:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Velen van ons hebben op school gezeten, en velen van ons hebben allemaal gezien hoe vrouwen omgaan met hun menstruatie, het was keer op keer het excuus om niet te gymen, geen huiswerk te maken, niet mee te doen aan een toets en ze waren ongeveer 75 keer per jaar ongesteld, en ja de overgrote meerderheid van de meiden op school maakte hier dankbaar gebruik van. Dus niet raar om te denken dat vrouwen hier nu ook dankbaar misbruik van gaan maken.
Maar voer het maar in, dan ook meteen controle door de bedrijfsarts, liggen ze niet in de foetus houding op de bank onder de deken dan ook meteen keihard aanpakken. Want als ze kunnen shoppen, sporten, poetsen als ze ongesteld zijn dan kunnen ze ook werken. Daarnaast hoe doen al die vrouwen het nu dan als ze niet kunnen leven met hun menstruatiepijn? Melden ze zich elke maand ziek op het werk? Want nu bestaat die regeling nog niet.
En toch houden jullie er van als er voor jullie wordt gezorgd (op alle mogelijke manieren). Als jullie worden beschermd (tegen alle mogelijk gevaren) en op een voetstuk worden geplaatst. Dat is de natuur van een vrouw.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:21 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik ben een goedlachse sensuele vrouw, ik trippel niet op mijn voetjes want ik ben geen danseres of elf, ik peiger mijzelf af in de zorg, heb eelt op mijn handen en ruik naar alle soorten lichaamsvloeistoffen en zweet
. Ik heb allesbehalve een domme blik.
Ik vraag me altijd af wat hier de biologische wijsheid of nut achter is. Kan het zijn dat er mogelijk een stukje acteerwerk aan de basis ligt?quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
Een ex van mij was een aantal dagen voor haar menstruatie en de eerste 2/3 dagen van haar menstruatie echt een monster, niet te genieten
Wat is daar heftig aan. Vraagt alleen verzorging en de man is tevreden. Simpeler kan niet.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
Maar als tegenwicht is onze mannengriep ook echt heftig hoor, dat onderschatten vrouwen dan weer vaak
En toch spreekt hij de waarheid als een huis. Ik herken alles wat hij zegt ook helaas.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:39 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Wat ben je toch een ontzettende domme kneus.
Weet je, ik ga graag op posts in. Maar deze is serieus van een kwaliteit dat ik dat niet ga doen. Als je niks begrepen hebt van wat er in dit topic en vorige topic gezegd is. Dan ben je een serieuze reactie op dit gebied van mij niet waard.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat hier de biologische wijsheid of nut achter is. Kan het zijn dat er mogelijk een stukje acteerwerk aan de basis ligt?
Ik vraag het me af.²
Tsja hoe meer je dit moet bevestigen..quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben desondanks erg fijn in de omgang.
Je bent daarin echt vrij. Maar ik heb me dat echt altijd afgevraagd. Wat is het biologische nut van die stemmingswisselingen en huilbuien. Serieuze vraag.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Weet je, ik ga graag op posts in. Maar deze is serieus van een kwaliteit dat ik dat niet ga doen. Als je niks begrepen hebt van wat er in dit topic en vorige topic gezegd is. Dan ben je een serieuze reactie op dit gebied van mij niet waard.
Ik gun vrouwen juist het allerbeste. Lees mijn berichten terug. Ik ben er op tegen dat er met ze wordt geschoven alsof het bouwvakkers zijn. Tedere zaken moet je teder benaderen. Logische stelregel, maar ik lijk er alleen in te staan gek genoeg.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:45 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Flikker toch op, eng mens. Met je ''fijn in de omgang''.
Biologie? School? Opvoeding? Van ouders leren? Welke van deze punten heb jij gemist? Alle 4 mag ook hoor, het is geen meerkeuze vraag.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent daarin echt vrij. Maar ik heb me dat echt altijd afgevraagd. Wat is het biologische nut van die stemmingswisselingen en huilbuien. Serieuze vraag.²
Ik denk dat je mijn vraag niet begrijpt. Nu kan ik je reactie beter voorstellen. Geen probleem, ik leg het gewoon uit:quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:51 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Biologie? School? Opvoeding? Van ouders leren? Welke van deze punten heb jij gemist? Alle 4 mag ook hoor, het is geen meerkeuze vraag.
Waar baseer je dit op?quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:27 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
bansheeboy wil eem onderdanige en barende vrouw die niet zeurt en in de keuken staat.
Dat is ook wel hoe meisjes worden opgevoed: menstruatie hoort erbij, buikpijn en bloedverlies of andere dingen ook, wen er maar aan en doe wat je moet doen. Dus om dan te zeggen dat jouw klachten zo heftig zijn dat je er niet mee kunt doen wat je moet doen, is een grote stap.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:37 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Zware menstruatie is in mijn ogen gewoon ziek melden, en een beetje werkgever met gevoel gaat daar ook in mee. En wat ik een paar posts hierboven al zei is dat je dat gewoon dubbel en dwars terug betaald krijgt door inzet en motivatie omdat je die ruimte als vrouw krijgt en begrepen wordt.
Bij geboorte kom je eruit als man of vrouw fysiek dan voor sommigen daar weer over vallen. En als je als vrouw geboren bent heb je er niet voor gekozen om iedere maand ongemakken te hebben tijdens de periode. Daar mag best meer aandacht voor komen denk ik. Sommigen lopen er makkelijk mee rond, anderen hebben verschrikkelijke krampen. Niemand kiest daar vrijwillig voor of kan dat beinvloeden. Dus tja begrip en communicatie zou best veel kunnen schelen. In mijn team werkt een vrouw die serieus echt veel last heeft van haar menstruatie, ze slikt dan Ibu's bij het leven.. Ik heb al meerdere keren aangegeven persoonlijk aan haar als je je kut voelt, werk lekker thuis. "Nee zegt ze, dan voel ik me zwak". Lul ook daar maar eens tegen.
Het is toch altijd goed gegaan. Waarom dan toch weer deze nieuwe maatregelen?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 08:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook wel hoe meisjes worden opgevoed: menstruatie hoort erbij, buikpijn en bloedverlies of andere dingen ook, wen er maar aan en doe wat je moet doen. Dus om dan te zeggen dat jouw klachten zo heftig zijn dat je er niet mee kunt doen wat je moet doen, is een grote stap.
Mee eens.quote:Op donderdag 30 mei 2024 15:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hier ben ik zo mee eens.
Het gaat hier over puur lichamelijke klachten. Weliswaar verbonden aan de vrouwelijke sexualiteit, maar toch...
Artsen (meestal mannen) hebben zich hier niet echt in verdiept, want het zijn 'maar' vrouwen.
Deze 'wetenschappers' zouden zich eens wat meer moeten verdiepen in de vrouwelijke anatomie en alles wat hier verband mee houdt.
Al is het alleen maar om de verschillen tussen de mannelijke en vrouwelijke sexualiteitsbeleving eens goed onder de loep te nemen.
Ik ben geen arts. Het enige wat ik mag doen bij iemand die gewond is, is een pleister erop plakken. En eventueel een kusje. Als het een kindje betreft.
Mannelijke sexualiteit: Jongens in de puberteit krijgen natte dromen. Krijgen een orgasme in hun slaap. Is lekker.
De eerste keer aftrekken, WAUW!!!![]()
De eerste keer sex met een meisje (of vrouw) WAUWWWWW!!!!. Dat is lekker. Meestal is het nog een ervaren volwassene of een hoer.
Kind verwekken: net zolang doorgaan tot je klaarkomt. Dan zit jouw taak erop.
Vrouwelijke sexualiteit: Meisjes worden ongesteld voor de eerste keer. Die zien dus bloedvlekken in hun onderbroek. Worden bang. Denken dat ze ongeneeslijk ziek zijn. Vooral omdat het gepaard gaat met buikkrampen en andere fysieke ongemakken. Zie je het verschil met de natte droom van jongens?
De eerste keer sex met je vriendje (als je geluk hebt en inmiddels niet verkracht bent door een collega, buurman of oom). Pijn, bloed en vernedering. En ook nog soms de bedreiging hier tegen niemand iets over te vertellen.
Kind baren. Bijna negen maanden lang misselijk, ongemak, enz. Moeten deze vrouwen nu echt rekening houden met hun echtgenoten die een aantal maanden niet kunnen neuken en daarom hun heil maar elders gaan zoeken? En dan de bevalling. Angst, pijn, soms uren- of dagenlang. En dan maar hopen dat al die pijn een gezond en levensvatbaar jongetje oplevert. En niet dit kindje na die lijdensweg na twee uren of dagen of maanden alsnog moet gaan begraven.
Zou er op deze grote wereld met een bevolking van ruim 7 miljard of zo, één man te vinden zijn die voor een dag zou willen ruilen met een vrouw en tijdens deze dag alles beleeft wat vrouwen in heel veel jaren bijna dagelijks moeten doorstaan?
Nee, ik denk van niet En daarom ben ik van mening dat vrouwen over het algemeen intelligenter en sterker zijn dan welke man ook.
Denk je dat de maatschappij draaiende blijft zonder mannen ja?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:21 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Waar zijn mannen nou goed voor in deze wereld? Nutteloos volkje.
Nou wordt het helemaal mooi.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk je dat de maatschappij draaiende blijft zonder mannen ja?
Is gewoon een normale vraag toch. Als mannen nutteloos zijn dan kun je met alleen maar vrouwen de maatschappij toch goed staande houden?quote:
Dat kunnen wij zeker.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Is gewoon een normale vraag toch. Als mannen nutteloos zijn dan kun je met alleen maar vrouwen de maatschappij toch goed staande houden?
En je denkt dat in de fysiek zware beroepen nu genoeg vrouwen werken die dat kunnen opvangen?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:28 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Dat kunnen wij zeker.Hebben we echt geen mannen voor nodig.
![]()
![]()
![]()
Ja.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En je denkt dat in de fysiek zware beroepen nu genoeg vrouwen werken die dat kunnen opvangen?
Laat eens wat cijfers daarvan zien, ben wel benieuwd hoeveel vrouwen er in de bouw en techniek werkenquote:
Schattig.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:28 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
www.google.nl.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Laat eens wat cijfers daarvan zien, ben wel benieuwd hoeveel vrouwen er in de bouw en techniek werken
Various studies show the most male-dominated industries include construction and building, vehicle technicians or mechanics, or carpenters, where the share of women is only 1–2%.quote:
Ik kom regelmatig op bouwplaatsen. Waarom zie je daar nooit vrouwen betonijzer vlechten?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:28 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dit soort posts zijn net zo achterlijk als je zal vinden in de incel krochten van het internet.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:28 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dat is achterlijkheid bestrijden met achterlijkheid inderdaadquote:Op vrijdag 31 mei 2024 14:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit soort posts zijn net zo achterlijk als je zal vinden in de incel krochten van het internet.
Natuurlijk niet. Net zo min als zonder vrouwen. Wat een nonsens.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk je dat de maatschappij draaiende blijft zonder mannen ja?
Hier moet wel bij worden opgemerkt dat het vrij moeilijk is voor een vrouw om in een (mbo) opleiding voor dergelijke beroepen te komen en stand te houden. Het aandeel vrouwen is er (nog) niet hoog, en staande blijven tussen de mannen op zo'n opleiding is niet gemakkelijk. Er wordt wel ook meer aandacht aan besteed, en ik meen dat het aandeel groeit.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Various studies show the most male-dominated industries include construction and building, vehicle technicians or mechanics, or carpenters, where the share of women is only 1–2%.
98 procent minder werkenden in die branches. Dat moet wel gaan lukken om de maatschappij staande te houden inderdaad.
Laten we even realistisch blijven.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier moet wel bij worden opgemerkt dat het vrij moeilijk is voor een vrouw om in een (mbo) opleiding voor dergelijke beroepen te komen en stand te houden. Het aandeel vrouwen is er (nog) niet hoog, en staande blijven tussen de mannen op zo'n opleiding is niet gemakkelijk. Er wordt wel ook meer aandacht aan besteed, en ik meen dat het aandeel groeit.
Ja maar het gaat vooral natuurlijk gewoon om laag opgeleid werk waar hoop mankracht voor nodig is. Bedoelde niet technische universitaire studies.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier moet wel bij worden opgemerkt dat het vrij moeilijk is voor een vrouw om in een (mbo) opleiding voor dergelijke beroepen te komen en stand te houden. Het aandeel vrouwen is er (nog) niet hoog, en staande blijven tussen de mannen op zo'n opleiding is niet gemakkelijk. Er wordt wel ook meer aandacht aan besteed, en ik meen dat het aandeel groeit.
Juist ook zaken als loodgieter, electricien, metaalbewerking, autotechniek zijn typische opleidingen waar ook zeker wel meisjes interesse in hebben, maar waarbij het lastig is voor ze om die opleiding te doen. In de bouw zijn ook zeker wel functies, ook hands on, die vrouwen kunnen bekleden.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 14:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja maar het gaat vooral natuurlijk gewoon om laag opgeleid werk waar hoop mankracht voor nodig is. Bedoelde niet technische universitaire studies.
Dat je nauwelijks vrouwelijke stratenmakers, bouwvakkers en dakleggers ziet heeft natuurlijk wel met meer te maken dan interesse
Waarvan er dan toch een aantal uit die krochten gekropen zijn om oa bij dit forum uit te komen. Waardoor dit topic vanaf het begin al een 'vrouwen moeten zich niet zo aanstellen' smaakje krijgt, anderen door dat achterlijke seksisme in de verdediging schieten en een enkeling dan vervalt in dit soort onzinnig en kinderachtig over-en-weer.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 14:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit soort posts zijn net zo achterlijk als je zal vinden in de incel krochten van het internet.
Mensen reageren vaak vanuit eigen ervaringen en volgens mij ben ik lang niet de enige hier die in zijn vormende jaren klasgenoten had die permanent ongesteld waren bij gym.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarvan er dan toch een aantal uit die krochten gekropen zijn om oa bij dit forum uit te komen. Waardoor dit topic vanaf het begin al een 'vrouwen moeten zich niet zo aanstellen' smaakje krijgt, anderen door dat achterlijke seksisme in de verdediging schieten en een enkeling dan vervalt in dit soort onzinnig en kinderachtig over-en-weer.
En helaas is de aanwezigheid van juist dat type man, waarschijnlijk een van de belangrijkste redenen waarom er een wens bestaat voor een speciale menstruatieverlofregeling. Want he, in theorie zou onze wetgeving mbt arbeid en ziekte hier inderdaad gewoon in moeten voorzien. Ziekmelden, belletje met de arbo-arts, driehoek gesprek met de eigen huisarts, die dan gewoon adhv het dossier en eigen professioneel oordeel kan bevestigen 'dat mevrouw inderdaad menstruatieklachten heeft die x dagen zwaar functie beperkend zijn'. Easy peasy.
Maar volgens mij weten jij en ik beide, zelfs niet eens vrouw zijnde, dat het in de praktijk natuurlijk lang niet altijd zo zal gaan. En dat ligt voor een groot deel aan het bestaan van mensen, veelal mannen (met af en toe een verdwaalde vrouw met wat lijkt op enige geïnternaliseerde vrouwenhaat waardoor ze meteen schiet in een 'vrouwen gaan hier misbruik van maken met elk pijntje' en menstruatieklachten voornamelijk wegzet als smoesjes) die dit blijkbaar toch niet serieus kunnen nemen en het afdoen als onzin of zelfs vrouwen hierdoor als minderwaardig wegzetten. Dat blijkt al door de reacties in dit topic. Meteen weer een ruim aantal mannen die in achterlijk seksisme schieten. Terwijl, last time I checked, het enige relevante oordeel dat van de arbo- en eigen arts zou moeten zijn.
En tsja, als dat dan je werkgevers of collega's zijn, dan snap ik heel fucking goed dat er grote obstakels bestaan om zulk verlof onder huidige ziektewet-regels te verkrijgen, of zelfs te durven aanvragen. Niet zo fijn om daarna nog met dat soort mensen te moeten werken. Grote kans dat je er op afgerekend gaat worden.
Dus he .. als je als arbeidsmarkt 'tijdelijke ziekte door menstruatieklachten' niet serieus genoeg kan nemen op een manier waarop elke vrouw die dat nodig heeft er ook daadwerkelijk gebruik van kan maken. Dan krijg je dus een breed gedragen wens om speciaal verlof. Tsja, dat krijg je er van.
Omdat dat werkgevers een vrijbrief geeft om vrouwen makkelijker te ontslaan op basis van teveel verzuimquote:Op vrijdag 31 mei 2024 16:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar ik begrijp iets niet: waarom volstaat ziekmelden niet?
Ach zo…. Ja ik snap het nu.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 16:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat dat werkgevers een vrijbrief geeft om vrouwen makkelijker te ontslaan op basis van teveel verzuim
Ze willen een gelijke behandeling maar toch niet. Ik loop ook vast. Daarom vind ik dit allemaal teveel (negatieve) bijwerkingen. Ik zie een precious woman liever thuisblijven.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 16:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar ik begrijp iets niet: waarom volstaat ziekmelden niet?
Ze zijn niet gelijk.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 16:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze willen een gelijke behandeling maar toch niet. Ik loop ook vast. Daarom vind ik dit allemaal teveel (negatieve) bijwerkingen. Ik zie een precious woman liever thuisblijven.²
Wel gelijkwaardig.quote:
Ik zie dat er een paar pagina's terug een korte discussie liep over het nut van mannen in de maatschappij. Het is misschien een beetje off-topic, dus misschien kan ik er beter een aparte discussie over beginnen, maar op zich is het wel een interessant onderwerp. Ik ben zelf een man en heb sterk het gevoel dat je tegenwoordig als man maar als overbodig wordt gezien. Het zou ook interessant kunnen zijn om eens een discussie te voeren over de vraag wat het voor de maatschappij zou betekenen als er veel meer vrouwen dan mannen zouden zijn. Maar ook dat is een beetje off-topic en eerder onderwerp voor een aparte discussie.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:21 schreef Yasmin__x het volgende:
Mee eens.
Waar zijn mannen nou goed voor in deze wereld? Nutteloos volkje.
Dat laatste zegt ook niemand. Je kunt je gewoon ziekmelden en in de huidige maatschappij wordt de werkgever die dat weigert direct overal gecancelled dus er is geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gaat hier misbruik van komen? 100% zeker. Moeten we daarom maar zieke mensen aan het werk dwingen? Neuh.
Cancelen is een privilege voor hoogopgeleide D66 vrouwen. De schoonmaakster die slecht Nederlands spreekt gaat haar baas niet wegkrijgen voor een botte menstruatie opmerking.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat laatste zegt ook niemand. Je kunt je gewoon ziekmelden en in de huidige maatschappij wordt de werkgever die dat weigert direct overal gecancelled dus er is geen enkel probleem.
Niet alles heeft biologisch nut he....quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent daarin echt vrij. Maar ik heb me dat echt altijd afgevraagd. Wat is het biologische nut van die stemmingswisselingen en huilbuien. Serieuze vraag.²
Ik heb zelf ook 1,5 jaar met klachten rond gelopen voor ik de stap naar de huisarts durfe te zetten. Bleek endometriose te zijn maar in eerste instantie werd het afgedaan als iets in de trant van 'het is een blaasontsteking of een schimmelinfectie'. Voelde me totaal niet serieus genomen en dat draagt er aan bij dat het echt wel ernstig moet zijn voor ik de stap zet.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 16:12 schreef miss_sly het volgende:
Veel vrouwen gaan met menstruatieklachten niet naar de huisarts. Het moet al heel extreem zijn om daarvoor een huisarts of gyneacoloog te bezoeken. Maar met de 'gewone' buikkrampen, hoofdpijnen, misselijkheid en heel erg bloedverlies groeien meisjes op. En ja, dan skippen ze regelmatig gym als het even kan en gebruiken ze dat ook heus als smoes als ze tiener zijn. Dat betekent niet dat ze als ze ouder worden en werken dús ook altijd smoezen zoeken om niet te hoeven werken. Het zegt vooral veel over de mannen die zo bang zijn dat vrouwen massaal proberen onder werk uit te komen.
Nogmaals, ik denk dat vooral minder taboe op menstruatie- en overgangsklachten en wat ruimte om zonder gedoe eens een dag extra vanuit huis te werken, alsmede meer onderzoek naar deze klachten zodat er meer aan gedaan kan worden, al een enorme stap voorwaarts zouden zijn.
nee niet mee eens. Ik zie ook grote problemen met de weerbaarheid van onze huidige generatie en vind dat we doorgaans te veel pamperen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even: Dit is een pleidooi voor slachtofferschap en tegen weerbaarheid.
Als we echt een samenleving willen die alleen nog uit zielige aanstellers bestaat dan moeten we dit soort afslagen nemen. Eens kijken waar we over 20 jaar dan staan. Nog meer jongeren de GGZ in, nog meer mensen die niet zelfstandig kunnen zijn.
Echt geen weldenkend mens kan hier voor zijn, zelfs niet de vrouw die enorm last heeft maar zich gewoon elke maand ziek kan melden.
Ik denk dat deze er altijd wel is. We weten hem alleen (nog) niet in bepaalde gevallen. Want van een week niet slapen, om maar bij je voorbeeld te blijven, ga je dood.quote:
dat betekent niet dat het biologisch gezien nut heeft vanuit een macro-perspectief bezien. Alleen dat er een negatief gevolg aanhangt als je het niet doet.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat deze er altijd wel is. We weten hem alleen (nog) niet in bepaalde gevallen. Want van een week niet slapen, om maar bij je voorbeeld te blijven, ga je dood.²
Waarom is het voor meisjes moeilijker om bijv. een mbo opleiding werktuigbouw te doen?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 14:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Juist ook zaken als loodgieter, electricien, metaalbewerking, autotechniek zijn typische opleidingen waar ook zeker wel meisjes interesse in hebben, maar waarbij het lastig is voor ze om die opleiding te doen. In de bouw zijn ook zeker wel functies, ook hands on, die vrouwen kunnen bekleden.
Maar de echt zware beroepen waar veel spierkracht voor nodig is. zijn voor veruit de meeste vrouwen inderdaad niet weggelegd.
Kortzichtige post helaas.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 03:52 schreef ZanneG het volgende:
wat een kolder!
ik werk in een vrouwenteam, het kan toch niet zo zijn dat in dat team wij ons elke maand ziek gaan melden omdat we ongesteld zijn?
het hoort er nu eenmaal bij en laten we het niet gaan dramatiseren.
zo erg is het nu allemaal ook weer niet.
wie gaat dat ook betalen?
Slechts priesters en imams en hun vertrouwelingen hebben werk waarbij zij van hun werkgever lange jurken mogen dragen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:21 schreef core2duo het volgende:
Wordt het dan niet ook eens tijd dat mannen op hun werk kunnen dragen wat ze willen, zoals vrouwen reeds kunnen doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |