abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213734545
quote:
Eén of twee dagen verlof, omdat je menstrueert: in sommige landen heel normaal, in Nederland (nog) niet. Een meerderheid (56 procent) vindt ook niet dat het in de wet opgenomen moet worden.

Toch zijn er wél veel vrouwen die er behoefte aan hebben. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag en Spot On onder ruim 2100 vrouwen die menstrueren.

Niet functioneren

Van de vrouwen die menstrueren zou 1 op de 5 bijna iedere maand gebruik willen maken van menstruatieverlof.

"Ik moet me nu bijna elke maand ziek melden omdat ik niet functioneer", legt iemand in het onderzoek uit. "Dus ik weet zeker dat ik verlof zou opnemen, als dat zou kunnen."

Menstruatieklachten komen op allerlei manieren voor en hebben een grote invloed op je lichaam en humeur. We hebben al eerder een video gemaakt over de effecten ervan. Hieronder zie je hoe ernstig deze kunnen zijn.
Alice Groen liep 12 jaar met klachten rond voordat ze eindelijk de juiste diagnose kreeg: premenstrual dysphoric disorder. Twee weken voor haar menstruatie kan ze alleen maar huilen. En als ze ongesteld is geweest, voelt Alice zich weer gelukkig.
Een grotere groep, 2 op de 5, zou het niet maandelijks nodig hebben, maar het wel eens opnemen als dat nodig is.

Kwetsbaarder

De helft van de panelleden ziet het als iets positiefs wanneer hun werkgevers menstruatieverlof aanbieden. Toch vindt de meerderheid van hen niet dat de overheid het recht op menstruatieverlof wettelijk vast zou moeten leggen.

En dat is vooral omdat zij zich zorgen maken over hun positie op de arbeidsmarkt.
Mannelijke Kamerleden ervaren menstruatiepijn met elektrische schokken
Mannelijke Kamerleden ervaren menstruatiepijn met elektrische schokken
"Ik denk dat het de kwetsbare positie van vrouwen op de arbeidsmarkt alleen nog maar kwetsbaarder maakt. Wie wil er straks nou een vrouw aannemen als ze constant voor van alles vrij kan krijgen?", zegt een panellid.

Nauwelijks last

Voor een ander deel van de vrouwen die menstrueren is het niet nodig om zich daardoor af te melden.

Zij hebben bijvoorbeeld nauwelijks last van hun menstruatie of gebruiken anticonceptie om de menstruatie te stoppen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-nederlandse-vrouwen
pi_213734549
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:07 schreef Lenny77 het volgende: [..] :N Zo ga je gewoon hetzelfde pad op als de mannen die vrouwen minder vinden. Ga dit pad niet op joh. De gewone doorsnee blanke man maakt meer dan genoeg shit mee. We ploeteren allemaal maar verder...
Die post is dan ook echt een zwaktebod. Alle schuld bij de blanke heteroman schuiven is net zo debiel als aangeven dat vrouwen niet zo moeten zeiken.
pi_213734558
En gratis chocola in dat ziektepakket zeker?
De Staat maar laten betalen want oh oh oh er is toch wel genoeg geld.
Google is your friend, abuse your friends
pi_213734582
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:13 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Die post is dan ook echt een zwaktebod. Alle schuld bij de blanke heteroman schuiven is net zo debiel als aangeven dat vrouwen niet zo moeten zeiken.
Meen je dat nou?
  donderdag 30 mei 2024 @ 18:17:34 #5
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213734589
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit zou schattig kunnen zijn als het niet zo overduidelijk was dat jij een zeer dubbele agenda hebt :')
De vrouw interesseert jou geen fluit, jij wil gewoon terug het baasje zijn...
Vrouwen zijn zacht, sensueel en teder, ze hebben een fijne elastische huid, als je eraan ruikt krijg je het Zwitsal gevoel. Ze verdienen echt een andere behandeling dan ze heen en weer gooien van man tot man alsof het bouwvakkers zijn.

Tederheid verdiend tederheid.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213734594
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:14 schreef Metalfrost het volgende:
Zeker is er genoeg geld. Wil jij dat geld dan liever besteden aan de huisvesting van illegallen?
pi_213734619
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zeker is er genoeg geld. Wil jij dat geld dan liever besteden aan de huisvesting van illegallen?
Het zal mij verrekken waar het belastinggeld naartoe gaat. Betalen moeten we toch.
pi_213734638
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:07 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
jij schijnt je niet in vrouwen te kunnen inleven zo te lezen en neemt een wat ouderwets standpunt in dus vergeef me dat ik jouw mening hierover niet echt serieus neem.

Zegt verder niks of er een wet hiervoor moet komen overigens :)
Het is iets wat vrouwen moeten regelen/bepalen als daar voldoende draagvlak voor is, maar wat ik lees is de meerderheid van de dames er überhaupt niet voor te porren.
In een compleet oververhitte arbeidsmarkt (juist in sectoren waar relatief veel vrouwen werken zoals onderwijs en zorg) zullen zij er vervolgens naast de lusten ook vooral de lasten van ondervinden.
Wellicht binnen hun eigen functie en anders wel daarbuiten. Als juf Elise ziek is vanwege maandstonden en het kind niet naar school/opvang kan. Bijvoorbeeld.

Dat is de keerzijde waar bepaalde mensen nogal makkelijk overheen stappen terwijl ze je tussen neus en lippen door voor vrouwenhater uitmaken.

Verder zijn er amper landen die dat kennen (Japan en Spanje?) en hebben we hier een zeer goed sociaal stelsel opgetuigd dat zieke werknemers prima bescherming geeft. De huidige kaders voldoen prima.

Ik vermoed dat je in veel sectoren een verder toenemende werkdruk zou krijgen indien je dit zou doorvoeren. Daar is niemand bij gebaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elan op 30-05-2024 18:28:00 ]
blablablabla
pi_213734640
quote:
15s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Vrouwen zijn zacht, sensueel en teder, ze hebben een fijne elastische huid, als je eraan ruikt krijg je het Zwitsal gevoel. Ze verdienen echt een andere behandeling dan ze heen en weer gooien van man tot man alsof het bouwvakkers zijn.

Tederheid verdiend tederheid.

Ik ben oud, gerimpeld en soms ontzettend chagrijnig. Maar ik ben wel een vrouw.
En neem van mij aan, broekie, vrouwen zijn echt wel veel meer dan een zacht huidje en en lekkere geurtjes.
Vrouwen kunnen ontzettend gemeen zijn, achterbaks, moordlustig, schijnheilig, en vies.
Vrouwen kunnen ook ongelooflijk wreed en sadistisch zijn.
En leugenachtig. En corrupt.
Kortom, vrouwen kunnen soms als mannen zijn.
En ze kunnen ook enorm stinken. }:|
pi_213734661
quote:
15s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:20 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Het zal mij verrekken waar het belastinggeld naartoe gaat. Betalen moeten we toch.
Het is jouw geld. Rare manier van redeneren. Als je een of andere golddiger tegenkomt, reageer je dan ook zo laconiek?
pi_213734662
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Meen je dat nou?
als hetero blanke vent kan ik alleen al vanuit mijn eigen ervaringen ja zeggen. Scheer mensen niet over 1 kam, dat gaat beide richtingen op.
pi_213734667
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het is jouw geld. Rare manier van redeneren. Als je een of andere golddiger tegenkomt, reageer je dan ook zo laconiek?
Wij van het andere geslacht hebben manieren om onszelf erop te wijzen om te ontdekken dat iemand een golddigger is of niet.
pi_213734678
quote:
15s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:26 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Wij van het andere geslacht hebben manieren om onszelf erop te wijzen om te ontdekken dat iemand een golddigger is of niet.
Wat dan? De lengte van je erectie?
pi_213734683
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik ben oud, gerimpeld en soms ontzettend chagrijnig. Maar ik ben wel een vrouw.
En neem van mij aan, broekie, vrouwen zijn echt wel veel meer dan een zacht huidje en en lekkere geurtjes.
Vrouwen kunnen ontzettend gemeen zijn, achterbaks, moordlustig, schijnheilig, en vies.
Vrouwen kunnen ook ongelooflijk wreed en sadistisch zijn.
En leugenachtig. En corrupt.
Kortom, vrouwen kunnen soms als mannen zijn.
En ze kunnen ook enorm stinken. }:|
Ik weet niet hoor, maar uit sommige posts lijkt het net alsof je vers uit het klooster bent gearriveerd op het verzorgingstehuis omdat je te oud bent om de dagelijkse christelijke gebedsvormen te kunnen uitvoeren.
Zo wereldvreemd lijken de posts van je ten tonele te verschijnen.
pi_213734696
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:26 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
als hetero blanke vent kan ik alleen al vanuit mijn eigen ervaringen ja zeggen. Scheer mensen niet over 1 kam, dat gaat beide richtingen op.
En dat is nou precies wat ik al die tijd doe. En de 'mannetjes' komen niet verder dan alle vrouwen afschilderen als profiterende lamzakken.
  donderdag 30 mei 2024 @ 18:30:30 #16
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213734698
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:14 schreef Metalfrost het volgende:
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 30 mei 2024 @ 18:30:32 #17
13462 BansheeBoy
pi_213734699
Even terugkomend op het heerschap dat laatdunkend deed over de (krolse) donkere man. Zal ik je wat verklappen? De blanke Germaan kan er ook wat van. De blikken die ze elkaar toeschuiven als er een mooi exemplaar langsloopt.

Mannen zijn mannen, ze wordt gevoerd en geleid door hun stoute en gewillige mastodont. Dit gaat voorbij huidskleur en is universeel.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_213734700
En dan binnenkort een verjaardagskalender op de heren-wc met rode vlaggetjes?
pi_213734705
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is nou precies wat ik al die tijd doe. En de 'mannetjes' komen niet verder dan alle vrouwen afschilderen als profiterende lamzakken.
elke man is toch anders? Net als elke vrouw?
  donderdag 30 mei 2024 @ 18:33:10 #20
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_213734720
Verlof gaat wat ver, denk dat thuiswerken een betere optie is. Sommige vrouwen zijn zó heftig ongesteld met zoveel pijn dat het vrij vervelend is om op kantoor te zitten.
With love :*
pi_213734724
Onzin. Menstruatie kan inderdaad leiden tot lichamelijke gevolgen waardoor je niet kan werken. Dat is niet anders dan bij andere medische onvolkomenheden.

Daarvoor hebben wij al iets: ziekteverlof.
pi_213734728
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat dan? De lengte van je erectie?
Onder andere haar ondergeplamuurde uiterlijk, de manier van lopen en uit de hoogte doen.
  donderdag 30 mei 2024 @ 18:36:38 #23
13462 BansheeBoy
pi_213734742
quote:
15s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:34 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Onder andere haar ondergeplamuurde uiterlijk, de manier van lopen en uit de hoogte doen.
Ik laat me graag informeren door je. Waar hebben we het precies over? De kantoorgirl die het moet hebben van haar looks maar doet of het pure kwaliteit en expertise is wellicht?

pi_213734753
quote:
15s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik laat me graag informeren door je. Waar hebben we het precies over? De kantoorgirl die het moet hebben van haar looks maar doet of het pure kwaliteit en expertise is wellicht?

Weet ik veel.
Ik ging uit van Hiddendoe's aanname, niet om jouw brede perspectief over het onderwerp.
pi_213734763
Dit is wel een goede voor de vraag: Waar hield Nederland zich zoal mee bezig voor de derde wereldoorlog?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')