abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 mei 2024 @ 09:45:02 #26
37248 BertV
Klei indiaan
pi_213720418
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:40 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
verheerlijking van het kremlin dan, om het even.
Het lijkt mij nooit goed om een regiem te verheerlijken.
Ik heb me er niet zo in verdiept of het naïviteit is en/of dat media die er alles aan doet om het op te blazen.

...zeker in Rusland kun je beter geen andere mening hebben.
Handgemaakt
  woensdag 29 mei 2024 @ 10:03:58 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213720575
Ik moest ook wel ff fronsen bij deze keuze eerlijk gezegd. :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 29 mei 2024 @ 11:12:35 #28
33189 RM-rf
1/998001
pi_213721069
quote:
10s.gif Op woensdag 29 mei 2024 10:03 schreef jogy het volgende:
Ik moest ook wel ff fronsen bij deze keuze eerlijk gezegd. :@.
Ik ben ook helemaal geen feit van het idee een top-ambtenaar een leidende rol als minister-president te geven, en zeker op dit terrein van Veiligheid en Justitie kan dat juist erg gevaarlijk zijn door het overklappen van rollen die eigenlijk elkaar moeten controleren en afstand houden.

Maar dat is wat anders dan een an sich democratische benoeming gelijk gaan framen als het 'einde van de democratie' of dat nu plots nederland een 'deep state land' geworden zou zijn...

'Personen' zelf zijn niet leidinggevend voor de vraag of een land een goed functionerende democratie en rechtstaat is... dat hangt eerder of van de instituten en de mate waarin er een onafhankelijk controle-mechanisme bestaat..

Het is bekend dat bepaale machthebbers graag zulke controle-mechanismes proberen 'te omgaan'...
13,5 jaar Systeem-Rutte heeft evengoed en goed voorbeeld gegeven hoe een leidende politicus het hele concept van 'accountavbility' ondergraven heeft en zeer bewust allerhande handelingen deed om de informatie die hij kreeg en welke handelingen ij daarop deed niet controleerbaar te laten zijn.

Het kan misschien zelfs een goede ontwikkeling zijn als de kamer nu iig gelijk al streng erop let dat Schoof niet eenzelfde Systeem-Rutte kan optuigen ... wat ik ergens ook wel vermoed en ook inschat dat ook Schoof als top-ambtenaar zich makkelijker in de rol van 'dienaar' van de rechtstaat kan opstellen, omdat hij ook in zijn rol als top-ambtenaar aan die accountability strenger moest voldoen dan veel gekozen politici.

Ik zou vooral waarschuwen voor een onjuist idee dat er in de politiek of het landsbestuur bepaalde 'personen' zouden bestaan die 'eerlijker' zouden zijn dan anderen... een soort van "l'Incorruptible" zoals de bijnaam van Robbespierre was (die ook op zn image van 'Onkreukbaarheid' dan een uiteindelijk dictatuur dor 'La Terreur' wilde vestigen, vanuit overigens het idee dat je daarmee de beeste moderne staat zou creeren en onrecht opheffen: "je kunt geen omelet maken zonderen eieren te breken")...

Iedere politicus, ambtenaar of persoon an sich is in staat bepaalde fouten te begaan, bewust of onbewust en in een bepaalde wens 'goede' dingen te doen kan het makkelijk voorkomen dat mensen regels gaan breken en rechten van anderen schenden..
Democratie bestaat er vooral uit dat er een 'tegen-gewicht' bestaat hier controleren en ok corrigerend tegen op te treden ...
helemaal belangrijk is dat dit corrigerende en controlerende handelen hoger dient te wegen dan 'ideologische' principes
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213721111
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 19:39 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Het zwartste scenario is uitgekomen, Dick Schoof komt aan de macht. Hij heeft belangrijke functies gehad bij onder andere de AIVD. 17 miljoen Nederlanders kunnen mogelijk worden bespioneerd. En dat allemaal door controlled opposition Wilders, een hard gelag. Strategisch stemmen was voor veel mensen de domste beslissing ooit. Gelukkig heb ik gewoon op FvD gestemd, maar desondanks een klap in het gezicht. Het is alsof de CIA het land gaat regeren.
Een schizofreen is nooit alleen
pi_213721121
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:50 schreef BertV het volgende:
Sommige mensen zijn zo gevoelig voor mediapolarisatie... _O-

Je stemt FvD, dus je bent pro-poetin.
Je bent tegen mrna-vaccins, dus je bent tegen vaccinaties
Je bent tegen de groene religie, dus je gelooft niet in het bestaan van klimaat. (?)
Je stemt niet links, dus je bent extreem rechts
Je wil geen CBDC, dus je bent crimineel
Je wil geen invloed van niet-democratische organisaties, dus je bent een complotwappie
Je stemt niet groen, dus je bent een vervuiler.
Je bent voor vredesonderhandelingen dus je bent een nazi.
Je bent tegen iets van de FvD, dus je bent schaap.
Je kunt wel logisch nadenken, dus je bent schaap.

Over polariseren gesproken. Jouw grote leider heeft het geperfectioneerd.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2024 11:20:33 ]
pi_213721132
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:26 schreef Bofjijff het volgende:
Op een slaaf van poetin stemmen maar wel zeiken over spionage _O-

w/
Dus jij mag anderen wel in een hokje duwen, maar andersom mag het niet?

Ok.
pi_213721142
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 04:56 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Dan is dat een probleem van Oekraïne, niet van Nederland.
En jij denkt serieus stop dat Rusland stopt bij de grens van Oekraïne, terwijl Putin meerdere malen gezegd heeft dat hij graag verder wil gaan?

Of noem je Putin nu een leugenaar? O jee.
  woensdag 29 mei 2024 @ 13:59:00 #33
37248 BertV
Klei indiaan
pi_213722479
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 11:21 schreef AardappelSchotel het volgende:

[..]

Ok.
Dit is een lijstje met de extreme reacties / dooddoeners die ik krijg te horen op wat mij betreft gewone standpunten... mgoed, dat leek me duidelijk.
Handgemaakt
  woensdag 29 mei 2024 @ 14:30:00 #34
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_213722740
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 11:21 schreef AardappelSchotel het volgende:

[..]

Ok.
idioten zet ik idd graag in een hokje.
  woensdag 29 mei 2024 @ 15:18:15 #35
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213723121
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 04:56 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Dan is dat een probleem van Oekraïne, niet van Nederland.
en jij denkt dat het bij Oekraïne blijft ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 29 mei 2024 @ 15:18:34 #36
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213723123
Dick Schoof is goeie peer, dat wordt 'n feestje
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 29 mei 2024 @ 15:47:44 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213723425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 11:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik ben ook helemaal geen feit van het idee een top-ambtenaar een leidende rol als minister-president te geven, en zeker op dit terrein van Veiligheid en Justitie kan dat juist erg gevaarlijk zijn door het overklappen van rollen die eigenlijk elkaar moeten controleren en afstand houden.

Maar dat is wat anders dan een an sich democratische benoeming gelijk gaan framen als het 'einde van de democratie' of dat nu plots nederland een 'deep state land' geworden zou zijn...

'Personen' zelf zijn niet leidinggevend voor de vraag of een land een goed functionerende democratie en rechtstaat is... dat hangt eerder of van de instituten en de mate waarin er een onafhankelijk controle-mechanisme bestaat..

Het is bekend dat bepaale machthebbers graag zulke controle-mechanismes proberen 'te omgaan'...
13,5 jaar Systeem-Rutte heeft evengoed en goed voorbeeld gegeven hoe een leidende politicus het hele concept van 'accountavbility' ondergraven heeft en zeer bewust allerhande handelingen deed om de informatie die hij kreeg en welke handelingen ij daarop deed niet controleerbaar te laten zijn.

Het kan misschien zelfs een goede ontwikkeling zijn als de kamer nu iig gelijk al streng erop let dat Schoof niet eenzelfde Systeem-Rutte kan optuigen ... wat ik ergens ook wel vermoed en ook inschat dat ook Schoof als top-ambtenaar zich makkelijker in de rol van 'dienaar' van de rechtstaat kan opstellen, omdat hij ook in zijn rol als top-ambtenaar aan die accountability strenger moest voldoen dan veel gekozen politici.

Ik zou vooral waarschuwen voor een onjuist idee dat er in de politiek of het landsbestuur bepaalde 'personen' zouden bestaan die 'eerlijker' zouden zijn dan anderen... een soort van "l'Incorruptible" zoals de bijnaam van Robbespierre was (die ook op zn image van 'Onkreukbaarheid' dan een uiteindelijk dictatuur dor 'La Terreur' wilde vestigen, vanuit overigens het idee dat je daarmee de beeste moderne staat zou creeren en onrecht opheffen: "je kunt geen omelet maken zonderen eieren te breken")...

Iedere politicus, ambtenaar of persoon an sich is in staat bepaalde fouten te begaan, bewust of onbewust en in een bepaalde wens 'goede' dingen te doen kan het makkelijk voorkomen dat mensen regels gaan breken en rechten van anderen schenden..
Democratie bestaat er vooral uit dat er een 'tegen-gewicht' bestaat hier controleren en ok corrigerend tegen op te treden ...
helemaal belangrijk is dat dit corrigerende en controlerende handelen hoger dient te wegen dan 'ideologische' principes
Wederom een goede post O+.

Het is idd (waarschijnlijk) geen deepstate geval maar dat schoof zich fijner voelt in de grijze gebieden van het leven en de rechtsstaat lijkt me voor zichzelf spreken anders zou je die functies nooit goed hebben kunnen bekleden. En zijn inner cirkel zal meer bestaan uit figuren met een vergelijkbaar niveau aan schimmigheid dus dat zel het een en ander wel een kleurtje geven. Maar het is inderdaad dus aan de kamer en de andere takken van sport binnen de overheid om het allemaal een beetje in het gareel te houden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_213729186
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:30 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
idioten zet ik idd graag in een hokje.
Ik had de verkeerde persoon gequote, mijn excuus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')