De MAP is een noodmiddel en van het moment dat je eisprong gebeurd is en je eitje op weg is, helpt zelfs de MAP niet meer. Het risico dus absoluut niet waard om deze in te zetten als normale anticonceptie.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:40 schreef Elan het volgende:
Als condooms verder geen punt zijn doe je het een keer zonder en gebruik je daarna de MAP.
Koperspiraal zorgt vaak juist voor enorm heftige bloedingen.
Dan doe je het in een 'veilige' week?quote:Op woensdag 29 mei 2024 15:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De MAP is een noodmiddel en van het moment dat je eisprong gebeurd is en je eitje op weg is, helpt zelfs de MAP niet meer. Het risico dus absoluut niet waard om deze in te zetten als normale anticonceptie.
Buiten dat ontregelt een MAP het lichaam zo hard dat je daarna een hele tijd in een verstoorde cyclus zit en dus helemaal niet meer weet wanneer iets veilig is of niet.
In een veilige week zou ik sowieso geen MAP gebruiken want zonde om het lichaam te ontregelen zonder redenquote:Op woensdag 29 mei 2024 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan doe je het in een 'veilige' week?
Het is natuurlijk geen reguliere anticonceptie die je elke maand wil gebruiken, maar als je het een keer zonder condoom wilt ervaren zoals TS omschrijft![]()
Wat zou jij haar aanraden?
De minipil even volhouden is echt geen optie. Ik ben bijna 7 jaar bezig geweest om uit een zware depressie te komen, dankzij mijn medicatie gaat dat nu al jaren goed. Maar met de minipil krijg ik weer suicidale gedachtes en neigingen tot zelfbeschadiging. Dus dat kan ik helaas niet lang volhouden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 16:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
In een veilige week zou ik sowieso geen MAP gebruiken want zonde om het lichaam te ontregelen zonder reden![]()
Ik zou zeggen toch de minipil en even volhouden want in het begin moet het lichaam even wennen. Grote kans ook dat je maandstonden volledig wegblijven dan.
Ik lees dat het probleem vooral de PMS fase is. Helaas moet je dan aan de hormonen om die op te vangen. Misschien kunnen mensen met een Mirena even advies geven over hun PMS in combi met het spiraaltje?
Bij mij viel met het gebruik van de minipil ook mijn PMS weg en ik mag zelf ook geen gewone combinatie pil nemen wegens vaatproblemen.
Voor dat probleem, namelijk die van hormonale disbalans en je pre-menstruele klachten, zijn ook hele goede (persoonlijke) oplossingen en je hoeft er NIET mee rond te blijven lopen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 23:32 schreef Watnleven het volgende:
[..]
De minipil even volhouden is echt geen optie. Ik ben bijna 7 jaar bezig geweest om uit een zware depressie te komen, dankzij mijn medicatie gaat dat nu al jaren goed. Maar met de minipil krijg ik weer suicidale gedachtes en neigingen tot zelfbeschadiging. Dus dat kan ik helaas niet lang volhouden.
Het liefst trek ik m'n baarmoeder er gewoon uit, maarja. Er is toch een kinderwens aanwezig. In principe voel ik mij hartstikke goed zo zonder al die hormomen alleen die kut pms en menstruaties verpesten alles. 2 weken per maand ben ik een zielig hoopje mens en de andere 2 weken ben ik superwoman. Vermoeiend haha.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |