6 flessen. Google zegt 500 calorieën bij een fles van 750 milliliter. Zit je al aan 3000 calorieën door alleen je wijn verslaving.quote:Op zondag 26 mei 2024 14:35 schreef bonanza8 het volgende:
Ik zat zojuist Ewout in een verslavingskliniek in Zuid Afrika te kijken
er was een man die zei dat hij 6 flessen wijn per dag leeg dronk, een andere man had het over een halve liter wodka in 10 minuten naar binnen klokte en dan vaak out ging.
Is dit grootspraak? Ik kan mij dit gewoon niet voorstellen
En heeft zo'n afkickkliniek wel zin, dat je in 6 tot 8 weken clean bent? Je bent misschien wel gedetoxed, maar als je terug komt is de situatie gewoon hetzelfde toch? De kans op herhaling is volgens mij gigantisch groot
Door zo veel drank verslechtert de opname van voedingsstoffen enorm doordat je spijsvertering naar de tiefus gaat, je kan dan wel 3000 calorieen binnenkrijgen maar je gaat alsnog kapot aan allerlei tekorten aan belangrijke stoffen.quote:Op zondag 26 mei 2024 14:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
6 flessen. Google zegt 500 calorieën bij een fles van 750 milliliter. Zit je al aan 3000 calorieën door alleen je wijn verslaving.
Die man moet wel viesdik zijn of niks eten
Pis en schijt je dat niet gewoon grotendeels weer uit? omdat je lichaam het niet kan verwerken/opnemenquote:Op zondag 26 mei 2024 14:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
6 flessen. Google zegt 500 calorieën bij een fles van 750 milliliter. Zit je al aan 3000 calorieën door alleen je wijn verslaving.
Die man moet wel viesdik zijn of niks eten
Je kunt de dag erna toch tellen hoeveel lege flessen je ziet staan?quote:Op zondag 26 mei 2024 14:41 schreef Farenji het volgende:
Mensen die precies tot in detail weten te vertellen hoeveel ze zuipen, dat vind ik nogal ongeloofwaardig. Na een fles of drie raak je toch wel de tel kwijt?
Ik denk ook wel dat hij diabeet is van al die suikers.quote:Op zondag 26 mei 2024 14:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Door zo veel drank verslechtert de opname van voedingsstoffen enorm doordat je spijsvertering naar de tiefus gaat, je kan dan wel 3000 calorieen binnenkrijgen maar je gaat alsnog kapot aan allerlei tekorten aan belangrijke stoffen.
Alcohol is dus een 'dikmaker', om twee redenen:quote:Op zondag 26 mei 2024 14:55 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
Pis en schijt je dat niet gewoon grotendeels weer uit? omdat je lichaam het niet kan verwerken/opnemen
Het heeft zin, want het geeft je een startpunt om je leven opnieuw in te richten. Maar het is daarna ook een hoop werken aan jezelf, want de kans op terugval is groot, dus je moet ook echt gemotiveerd zijn om anders te willen. Het betekent vaak ook dat je (een deel van) je vriendenkring moet afstoten als je een "gezelligheids-drinker" was, hoewel de meeste zware alcoholisten al vaker geisoleerd leven.quote:Op zondag 26 mei 2024 14:35 schreef bonanza8 het volgende:
En heeft zo'n afkickkliniek wel zin, dat je in 6 tot 8 weken clean bent? Je bent misschien wel gedetoxed, maar als je terug komt is de situatie gewoon hetzelfde toch? De kans op herhaling is volgens mij gigantisch groot
Google… 😂quote:Op zondag 26 mei 2024 14:58 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Alcohol is dus een 'dikmaker', om twee redenen:
Het vrij hoge caloriegehalte van de alcohol zelf en daar bovenop, de toegevoegde suikers in de drank.
Het feit dat alcohol niet kan worden opgeslagen in het lichaam en snel verbrand wordt. Daardoor wordt de verbranding van andere energiebronnen, met name vet, onderdrukt. Het vet dat overblijft, wordt opgeslagen, vooral in de buik (vandaar de befaamde 'bierbuik').
Zegt google er over
Er is onder verslaafden soms wel een soort competitie wie er het slechtste aan toe was. Hoe diep de ‘rock bottom’ was zeg maar.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:10 schreef matigeuser het volgende:
En waarom zouden die mensen nog aan 'grootspraak' doen? Alsof het iets is om trots op te zijn?
Hoi,quote:Op zondag 26 mei 2024 14:35 schreef bonanza8 het volgende:
Ik zat zojuist Ewout in een verslavingskliniek in Zuid Afrika te kijken
er was een man die zei dat hij 6 flessen wijn per dag leeg dronk, een andere man had het over een halve liter wodka in 10 minuten naar binnen klokte en dan vaak out ging.
Is dit grootspraak? Ik kan mij dit gewoon niet voorstellen
En hoe laat begin je dan?quote:Op zondag 26 mei 2024 15:47 schreef capricia het volgende:
6 flessen wijn per dag? Wouw. Dan ga je toch kotsen. Kan je maag zoiets wel handelen?
Ja, ik denk dat zo iemand meteen bij het wakker worden geen water tegen de kater, maar wijn begint te drinken.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:48 schreef maily het volgende:
[..]
En hoe laat begin je dan?
Meteen na het ontbijt, de koffie?
Geen idee ....quote:Op zondag 26 mei 2024 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat zo iemand meteen bij het wakker worden geen water tegen de kater, maar wijn begint te drinken.
Hoe kan je lijf zoiets aan?
En dan moet er toch veel meer in je leven kapot zijn. Een baan of een relatie kun je niet hebben met zo'n hoeveelheid alcohol.quote:
Niet. Na 15 jaar ga je doodquote:Op zondag 26 mei 2024 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat zo iemand meteen bij het wakker worden geen water tegen de kater, maar wijn begint te drinken.
Hoe kan je lijf zoiets aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |