quote:Tja, helaas kan je dat soort mixen niet kopen. Bedrijven die die mixen maken of hebben gemaakt geven die formules nooit prijs. Bedrijven zijn o.a. QUEST international en IFF international.
Op maandag 17 februari 2003 16:07 schreef DemonRage het volgende:
Wie weet waar je dat poeder kan krijgen die ze ook op chips gooien om er een bepaalde smaak (zoals curry en bolognese) aan te geven? In de supermarkt is het zo snel niet te vinden nl.
Ik heb ooit connecties gehad met IFF flavours and Fragrence en via via heb ik toen uit het lab een groote zak met van allerlei geur kleur en smaakstoffen gekregen, jammer maar die heb ik al weggegooid (overdatum)
Verder ook leuk om EdT en parfum te krijgen (zelfde prut maar zonder designerflesje.
Je kan altijd proberen info te krijgen bij bovengenoemde bedrijven. Quest zit overigens in Naarden.
quote:Volgens mij zijn die E nummers die op de chips zitten smaakversterkers. Een bekende is bijvoorbeeld MSG (mono sodium glutamate, natriumglutamaat, E621) verkrijgbaar in elk willekeurige toko. Verder kan je het proberen met paprikapoeder, tomatenpoeder, uienpoeder, knoflookpoeder, etc. Het ligt er helemaal aan wat voor smaak je wil creëren. Wees creatief.
Op maandag 17 februari 2003 16:56 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Toen we op school een keer chips gingen maken gebruikten we paprika poeder, dat kun je zo in je supermarkt kopen. Maar de andere smaakgevers zijn denk ik van die E nummers, die kun je nergens kopen lijkt me...
Dat zijn idd smaakversterkers en dat is echt TROEP gewoon...:N
Mijn broer, moeder en in mindere mate zijn intolerant voor kleur en smaakstoffen enzo en ik denk, dat erg veel mensen het al dan niet in mindere mate ook zijn, maar dat ze het niet weten...
Al die aggressie, stress en hyperactieve ADHD-kinderen... 't Zou allemaal maar zo door die chemische zooi kunnen komen
Voorbeeld: ik wordt super-depressief van vanilline.. Da's de kunstmatige 'vorm' van natuurlijk vanille (zoek het verschil in schrijven )... Mn broer en moeder worden er nogal erg aggressief van en van een veel voorkomende smaakversterker waar ik de naam van ben vergeten kan ze niet van slapen..
Verder zijn er ook nog talloze kleurstoffen en smaakversterkers waardoor ik nogal erg prikkelbaar wordt...
Etc etc etc..
Dusss: gewoon natuurlijke kruiden kopen en er lekker mee experimenteren en blijf asjeblieft van die chemische zooi af!
[edit] Die ene smaakversterker heet Veetsin/Fetsin (zo klinkt het iig)...[/]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |