Wat is het meest logisch om te doen? als je een (of meerdere) zekering(en) wil plaatsen in een elektrische installatie.
Ik ga nieuwe zonnepanelen plaatsen bij mijn zomerhuisje en wil nu een zekering op de panelen zetten, dit omdat ik vaak speel met m'n setup is het handig om een automatische zekering te plaatsen op punten die ik mogelijk ga gebruiken/veranderen. (waarom, lang verhaal maar makkelijk voor mijn off-grid playground)
Echter is het de vraag, zet je de zekering op de plus of de min of aller beide? onlangs was ik aan het spelen met een beste omvormer voor van 12 naar 230v 1500w (3000 piek) . Daarin zaten zekeringen op zowel de plus als de min kant maar in vele installaties zie ik vaak maar 1 op of de plus of de min.
Nu heb ik natuurlijk al gegoogled maar de antwoorden vind ik nogal vaag, plus kan, min kan, plus handig ivm geen power meer maar min is ground is ook erg handig als je die ontkoppelt..
Wat denk jij?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...