abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 mei 2024 @ 01:42:58 #101
117098 Hathor
Effe niet
pi_213662990
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 00:54 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Interessant
Maar de koran verdraait twee Bijbelse stelligheden, het offer door Abraham en het offer aan het kruis, beiden zeer relevant met eeuwigheidswaarde.
Laten we eerst even zeggen dat de bijbel en de koran beide door mensen geschreven zijn, en daardoor geen enkele waarde hebben.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_213663097
Goede zaak. En Israel aanklagen voor oorlogsmisdaden graag, Nu moeten we HEEL HARD OPTREDEN!!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 07:54:25 #103
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213663553
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 00:49 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Israël kent namelijk geen burgerlijk huwelijk, dus dat is het probleem en wat mij betreft is dat ook één van de dingen die moet veranderen. Nu trouwen mensen vaak ergens in het buitenland en geven dan een groot feest bij thuiskomst in Israël. Sommigen houden het op een verbintenisfeest (vrij vertaald)
Dit staat los van enige vorm van geloof - genomen vanuit de Israëlische wet.

Is het niet beter dat juist te zien als een oplossing. Het burgerlijk huwelijk leidt tot veel problematiek en heeft inherent niks met de staat van doen, dit kan prima, op wat voor manier dan ook, tussen burgers geregeld worden.
Dit kan prima opgelost worden door middel van samenlevingscontracten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_213663961
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 07:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Is het niet beter dat juist te zien als een oplossing. Het burgerlijk huwelijk leidt tot veel problematiek en heeft inherent niks met de staat van doen, dit kan prima, op wat voor manier dan ook, tussen burgers geregeld worden.
Dit kan prima opgelost worden door middel van samenlevingscontracten.
Dat is wat nu dus steevast gebeurt in Israël. Samenlevingscontracten is de manier om vast te leggen wat je wil samen, qua huis, qua eventuele kinderen en na je dood - dat kan dus wèl in Israël. Alleen een burgerlijk huwelijk niet - dus een huwelijk gesloten door de Staat/overheid. Voor niemand dus.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 10:59:54 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213664925
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:57 schreef TheVulture het volgende:
Aangezien deze weg de enige realistische weg naar rust en vrede is lijkt me dit een prima zaak. Israel is met de vergelding op die terroristische aanslag zo ver doorgeslagen dat ze echt zichzelf in de voet hebben geschoten en zich alleen maar meer isoleren....
Hoe zie je dit precies als een weg naar vrede? Een terreurbeweging die een land van de kaart willen vegen en dit meermaals openlijk hebben zitten te verkondigen, zijn nu beloond voor hun barbaarse daden. Op deze manier wakker je dus terrorisme aan, het loont namelijk. Het is dus geen weg naar vrede, maar een weg naar meer conflict en oorlog.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:30 schreef sturmpie het volgende:

[..]
het is doorgaans niet zo dat arabieren illegaal in Israël wonen (als ze er wel illegaal wonen kunnen ze bij wijze van spreken gisteren al uitgezet worden), meestal wonen en werken ze er, ze staan waarschijnlijk zelfs ingeschreven. dat is op Palestijns grondgebied niet mogelijk want dat is officieel geen staat, laten we eerlijk zijn, ze noemen 't niet voor niks joodse kolonisten/bezetters.
Als er geen concrete staat is, kan er ook geen 'Palestijns' grondgebied zijn. Dit is dus tegenstrijdig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213664975
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoe zie je dit precies als een weg naar vrede? Je beloond een groep terroristen die een ander land van de kaart willen vegen en dit meermaals openlijk hebben zitten te verkondigen. Op deze manier wakker je dus terrorisme aan, het loont namelijk.

Los van alles is een tweestaten-oplossing altijd al de meest bestendige vorm van vrede geweest. Ik ben het met je eens dat het heel vreemd zou zijn als enkel de terroristische aanslag van 7 oktober hier toe zou leiden, dan zou je inderdaad kunnen zeggen dat terrorisme loont. Het is echter de buitensporige drang naar vergelding van Israel daarop die ook vele onschuldigen raakt die er nu voor zorgt dat dit mechanisme in werking is getreden.

Israel is in haar reactie veel te ver doorgeschoten, iets waar oa Biden ze ook al voor gewaarschuwd heeft. Dat kost ze enorm veel goodwill in de wereld, ook van landen die normaliter bondgenoten zijn.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 11:11:34 #107
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213665033
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 11:05 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Los van alles is een tweestaten-oplossing altijd al de meest bestendige vorm van vrede geweest. Ik ben het met je eens dat het heel vreemd zou zijn als enkel de terroristische aanslag van 7 oktober hier toe zou leiden, dan zou je inderdaad kunnen zeggen dat terrorisme loont. Het is echter de buitensporige drang naar vergelding van Israel daarop die ook vele onschuldigen raakt die er nu voor zorgt dat dit mechanisme in werking is getreden.

Israel is in haar reactie veel te ver doorgeschoten, iets waar oa Biden ze ook al voor gewaarschuwd heeft. Dat kost ze enorm veel goodwill in de wereld, ook van landen die normaliter bondgenoten zijn.
De realiteit is dat Israël van de terreurbewegingen af moet die het land al decennia teisteren. Dat wil zeggen zowel de meerdere Palestijnse als Hezbollah in Libanon. Ik zou dat niet willen omschrijven als een buitensporige drang naar vergelding.

Bovendien weet dit je claim niet te onderbouwen, want op welke manier leidt het erkennen van een Palestijnse staat, zonder concrete grenzen, overheid en vredesakkoord nu tot meer vrede? Nou niet dus, zoals aangegeven creëert men juist enkel een precedent voor terreurgroeperingen en misschien zelfs landen (Iran) om Israël te blijven aanvallen. Het levert namelijk iets op.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:34:42 #108
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213671374
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 11:11 schreef HowardRoark het volgende:
zonder concrete grenzen
er wordt gesproken om de landsgrenzen van 1967 te hanteren
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 25 mei 2024 @ 11:18:00 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213675633
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 08:56 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Dat is wat nu dus steevast gebeurt in Israël. Samenlevingscontracten is de manier om vast te leggen wat je wil samen, qua huis, qua eventuele kinderen en na je dood - dat kan dus wèl in Israël. Alleen een burgerlijk huwelijk niet - dus een huwelijk gesloten door de Staat/overheid. Voor niemand dus.
We zeggen beide hetzelfde.

Ik was - , zonder tussenkomst van de staat, - vergeten toe te voegen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 18:44:31 #110
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_213681010
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 00:09 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja de grenzen die de palestijnen door het westen werden opgelegd.
In die tijd was het ook geen Palestijns grondgebied maar Engels... En voor die tijd is het zo vaak gewijzigd dat de Italianen, de Grieken, de Persen etc er allemaal aanspraak op zouden kunnen maken.

Die grenzen zijn destijds vastgesteld om een probleem te voorkomen. De Arabische wereld wilde daar niet mee akkoord gaan en Israel wel. De Arabische landen initieerden daarop een oorlog waarin Israel uiteindelijk meer grondgebied heeft veroverd, en de dreiging die er sindsdien is heeft er voor gezorgd dat Israel altijd is blijven investeren in de krijgsmacht.

Je kunt Israel moeilijk kwalijk nemen dat ze land kregen en dat vervolgens verdedigde tegen Arabische aggressors. Dat ze nu de de Jordaanoever langzaamaan aan het inpikken zijn zou moeten stoppen, al ben ik van mening dat de Israeli's die daar nu wonen ook zouden moeten kunnen blijven wonen nadat het land terug wordt gegeven. Of alle Arabieren moeten Israel ook verlaten. Het is gelijke monikken gelijke kappen in mijn ogen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_213681036
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:44 schreef sanger het volgende:

[..]
In die tijd was het ook geen Palestijns grondgebied maar Engels... En voor die tijd is het zo vaak gewijzigd dat de Italianen, de Grieken, de Persen etc er allemaal aanspraak op zouden kunnen maken.

Die grenzen zijn destijds vastgesteld om een probleem te voorkomen. De Arabische wereld wilde daar niet mee akkoord gaan en Israel wel. De Arabische landen initieerden daarop een oorlog waarin Israel uiteindelijk meer grondgebied heeft veroverd, en de dreiging die er sindsdien is heeft er voor gezorgd dat Israel altijd is blijven investeren in de krijgsmacht.

Je kunt Israel moeilijk kwalijk nemen dat ze land kregen en dat vervolgens verdedigde tegen Arabische aggressors. Dat ze nu de de Jordaanoever langzaamaan aan het inpikken zijn zou moeten stoppen, al ben ik van mening dat de Israeli's die daar nu wonen ook zouden moeten kunnen blijven wonen nadat het land terug wordt gegeven. Of alle Arabieren moeten Israel ook verlaten. Het is gelijke monikken gelijke kappen in mijn ogen.
We hadden ze ook de Waddeneilanden kunnen geven. Minder problemen.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 18:54:55 #112
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_213681124
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:46 schreef potjecreme het volgende:

[..]
We hadden ze ook de Waddeneilanden kunnen geven. Minder problemen.
Maar dat is niet gebeurd. Feit is dat Israel een staat is die vanuit de VN is toegewezen en daarmee een soeverein opererend land is. Welke al sinds het allereerste jaar wordt aangevallen door Arabische buurlanden en terreurgroeperingen.

Men kan simpelweg de eisen van de Palestijnen niet inwiligen. Denk aan het precedent wat hiermee geschapen wordt voor alle terreurgroeperingen in de wereld. In Ierland, Spanje, Turkije, Jemen en nog wel wat meer in de Arabische landen zitten dan groeperingen die dit als voorbeeld nemen om een stuk land toegeeigend te krijgen.

Daarnaast willen de Palestijnen teveel en zijn ze zelf ook verdeeld. De Palestijnen willen maar 1 ding en dat is het volledige grondgebied (from the river to the sea) terwijl dat meer is dan de oorspronkelijke Israelische grenzen aangaven. Dat is niet realistisch. Men moet genoegen nemen met de grenzen zoals in het VN besluit of van 1967, anders zal Israel terecht nooit instemmen. En zelfs als dat gebeurt zal Palestina nooit stoppen met oorlog voeren tegen Israel, net als Hezbollah en Iran dit ook niet zullen stoppen. Het blijft een kruidvat daar....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 19:45:06 #113
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213681644
Ik ben zo ontzettend blij, tevreden, gelukkig en intens gelukkig met deze ontwikkelingen. israel heeft zijn hand overspeeld. De wereld heeft eindelijk de feiten onder ogen en kijkt steeds minder weg. Op naar meer!

Ja.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213690332
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 01:44 schreef sturmpie het volgende:
Palestina erkennen als staat is 'n stap in de goede richting. Men kan dan de landsgrenzen aangeven en dan zullen de joodse kolonisten zich moeten terugtrekken zodat de Palestijnen weer toegang krijgen tot hun grond.
Arabs daar zijn net zo immigrant als joden, hun achternaam verraad het.
Ik meen dat er massa migratie uit de regio was toen bleek dat joden daar zouden wonen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_213690409
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zo ontzettend blij, tevreden, gelukkig en intens gelukkig met deze ontwikkelingen. israel heeft zijn hand overspeeld. De wereld heeft eindelijk de feiten onder ogen en kijkt steeds minder weg. Op naar meer!

Ja.

:{²
Israël moet zich inhouden, taliban is bewapend en opnieuw bevestigd, moslims worden onder de duim gehouden, onderdrukt, en geen haan die ernaar mekkerde.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_213690432
verzonnen land, net als israel
pi_213690490
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 01:42 schreef Hathor het volgende:

[..]
Laten we eerst even zeggen dat de bijbel en de koran beide door mensen geschreven zijn, en daardoor geen enkele waarde hebben.
Bijbel is geschreven door mensen onder inspiratie van God's heilige Geest, de koran is geschreven door mensen onder invloed van de antichrist geest om het kruis van jouw en mijn redding te verijdelen en om Isaak te vervangen door de wilde ezel Ismaël, en het goede nieuws van Isa is de komst van Mohammed ipv de Heilige Geest uitstorting, dat bedoelt de bijbel eigenlijk en moest verbeterd worden.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zondag 26 mei 2024 @ 22:51:08 #118
117098 Hathor
Effe niet
pi_213697612
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 14:54 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Bijbel is geschreven door mensen onder inspiratie van God's heilige Geest, de koran is geschreven door mensen onder invloed van de antichrist geest om het kruis van jouw en mijn redding te verijdelen en om Isaak te vervangen door de wilde ezel Ismaël, en het goede nieuws van Isa is de komst van Mohammed ipv de Heilige Geest uitstorting, dat bedoelt de bijbel eigenlijk en moest verbeterd worden.
Precies wat ik bedoel, alles moet herschreven worden, want er worden foutjes geconstateerd.

Weet je wat die foutjes zijn?

De teringlijers die menen anderen te moeten dicteren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 26 mei 2024 @ 22:58:18 #119
117098 Hathor
Effe niet
pi_213697668
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:44 schreef sanger het volgende:

[..]
In die tijd was het ook geen Palestijns grondgebied maar Engels... En voor die tijd is het zo vaak gewijzigd dat de Italianen, de Grieken, de Persen etc er allemaal aanspraak op zouden kunnen maken.

Die grenzen zijn destijds vastgesteld om een probleem te voorkomen. De Arabische wereld wilde daar niet mee akkoord gaan en Israel wel. De Arabische landen initieerden daarop een oorlog waarin Israel uiteindelijk meer grondgebied heeft veroverd, en de dreiging die er sindsdien is heeft er voor gezorgd dat Israel altijd is blijven investeren in de krijgsmacht.

Je kunt Israel moeilijk kwalijk nemen dat ze land kregen en dat vervolgens verdedigde tegen Arabische aggressors. Dat ze nu de de Jordaanoever langzaamaan aan het inpikken zijn zou moeten stoppen, al ben ik van mening dat de Israeli's die daar nu wonen ook zouden moeten kunnen blijven wonen nadat het land terug wordt gegeven. Of alle Arabieren moeten Israel ook verlaten. Het is gelijke monikken gelijke kappen in mijn ogen.
Alle Arabieren moeten gewoon weg uit Israel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 26 mei 2024 @ 23:00:59 #120
117098 Hathor
Effe niet
pi_213697698
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zo ontzettend blij, tevreden, gelukkig en intens gelukkig met deze ontwikkelingen. israel heeft zijn hand overspeeld. De wereld heeft eindelijk de feiten onder ogen en kijkt steeds minder weg. Op naar meer!

Ja.

:{²
Blijf maar lekker dromen dombo. Israel gaat geen kadootjes geven
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 27 mei 2024 @ 00:03:07 #121
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213698248
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 23:00 schreef Hathor het volgende:

[..]
Blijf maar lekker dromen dombo. Israel gaat geen kadootjes geven
Ik geef alleen schets van hoe ik me voel nu de kaarten er eindelijk anders voor liggen. Geeft een stukje volwassenheid en rust in de inborst. Ik ben erg tevreden.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213698291
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:54 schreef sanger het volgende:

[..]
Maar dat is niet gebeurd. Feit is dat Israel een staat is die vanuit de VN is toegewezen en daarmee een soeverein opererend land is. Welke al sinds het allereerste jaar wordt aangevallen door Arabische buurlanden en terreurgroeperingen.

Men kan simpelweg de eisen van de Palestijnen niet inwiligen. Denk aan het precedent wat hiermee geschapen wordt voor alle terreurgroeperingen in de wereld. In Ierland, Spanje, Turkije, Jemen en nog wel wat meer in de Arabische landen zitten dan groeperingen die dit als voorbeeld nemen om een stuk land toegeeigend te krijgen.

Daarnaast willen de Palestijnen teveel en zijn ze zelf ook verdeeld. De Palestijnen willen maar 1 ding en dat is het volledige grondgebied (from the river to the sea) terwijl dat meer is dan de oorspronkelijke Israelische grenzen aangaven. Dat is niet realistisch. Men moet genoegen nemen met de grenzen zoals in het VN besluit of van 1967, anders zal Israel terecht nooit instemmen. En zelfs als dat gebeurt zal Palestina nooit stoppen met oorlog voeren tegen Israel, net als Hezbollah en Iran dit ook niet zullen stoppen. Het blijft een kruidvat daar....
Zelfs al accepteert Palestina een tweestatenoplossing volgens de 1967 grenzen, wat moet er dan gebeuren met de Palestijnen in de West Bank die hun huis uit zijn gekickt door illegale Israelische nederzettingen? Als Palestina als staat erkent word dan heeft Israël een probleem, want dan heeft Palestina het recht om deze huizen en het grondgebied terug te eisen wat Israelische expansie in gevaar brengt.

Het is niet eerlijk om te zeggen dat de Palestijnen teveel willen wanneer Israeliers illegaal hebben gehandeld onder internationaal recht en vervolgens van de onderhandelingstafel weglopen omdat ze kostte wat het kost de nederzettingen willen behouden, beschermen en zelfs uitbreiden.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 27 mei 2024 @ 08:45:11 #123
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_213699572
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 00:07 schreef Nexum het volgende:

[..]
Zelfs al accepteert Palestina een tweestatenoplossing volgens de 1967 grenzen, wat moet er dan gebeuren met de Palestijnen in de West Bank die hun huis uit zijn gekickt door illegale Israelische nederzettingen? Als Palestina als staat erkent word dan heeft Israël een probleem, want dan heeft Palestina het recht om deze huizen en het grondgebied terug te eisen wat Israelische expansie in gevaar brengt.

Het is niet eerlijk om te zeggen dat de Palestijnen teveel willen wanneer Israeliers illegaal hebben gehandeld onder internationaal recht en vervolgens van de onderhandelingstafel weglopen omdat ze kostte wat het kost de nederzettingen willen behouden, beschermen en zelfs uitbreiden.
Dat is het probleem van Israel als het zover komt. En dat is niet erg want wat Israel op dat gebied doet is ook niet juist.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_213708148
Goede zaak! En de regering van Israel moet vervolgd worden. KEIHARD. Dit is al maanden geen verdedigen meer, maar duidelijk het lukraak doden van mensen (en heel veel kinderen) in gaza. Mensen die dit toch nog proberen goed te praten zijn ziek! Maar ze doen dat omdat zij geen kinderen of andere familieleden hebben in gaza die gevaar lopen. Een discussie over wie gelijk heeft gaan voorstanders van Israel in 100% van de gevallen verliezen. Er zijn meer dan 15.000 kinderen vermoord door Israel, Meer dan 30.000 kinderen zwaargewond door Israel. En ongeveer een half miljoen kinderen in hongersnood.

Dat bedoel ik. STFU
  dinsdag 28 mei 2024 @ 05:41:31 #125
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213708206
onlangs 'n raket op 'n vluchtelingenkamp waar Israël beweert dat 2 kopstukken van HAMAS er zich schuilhielden tussen de vrouwen kinderen. HAMAS speelt 'n ontzettend smerig spelletje als dat zo is.

Israël trapt duidelijk niet in de tactiek waar HAMAS burgers gebruikt als menselijk schild.
Eigenlijk verwacht ik van Gazanen dat ze zelf HAMAS uitmoorden om erger te voorkomen, want Israël zal niet stoppen tot ze alle targets uitgeschakeld hebben, en daar is ook iets voor te zeggen, 't is gewoon 'n hopeloos zootje ongeregeld en iedere Gazaan is 'n potentieel HAMAS terrorist dus burgerlijke slachtoffers worden deels gezien als toekomstig HAMAS.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')