abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 mei 2024 @ 16:08:44 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213637688
Wesley Sneijder en de Stichting Sport Ondiep trekken zich met ingang van het nieuwe seizoen op financieel en sportief vlak terug uit de Utrechtse voetbalclub DHSC. De oud-international bevestigt het nieuws.

Over de reden wil de recordinternational op dit moment nog niets kwijt. ,,Ik kom hierover nog naar buiten met een verklaring, maar het klopt dat de stichting en ik ons met ingang van het nieuwe seizoen terugtrekken uit DHSC.”

De website van de stichting is ondertussen ook uit de lucht en de businessunit naast het hoofdgebouw van DHSC, die de naam van Sneijder draagt en drieënhalf jaar geleden nog met trots werd gepresenteerd, wordt snel verwijderd. Het besluit is het zoveelste hoofdstuk in de soap waar de Utrechtse volksclub zich dit seizoen in bevindt. Eerder onthulde deze krant al de grote financiële problemen van de vereniging. Er is een schuld van rond de twee ton.

Het ministerie van VWS heeft de club in onderzoek vanwege mogelijke fraude rond een subsidieaanvraag. Vanuit de gemeente loopt er een zogenoemd Bibob-onderzoek. Het doel daarvan is het voorkomen dat de overheid onbewust criminaliteit faciliteert bij het verlenen van een vergunning of het verstrekken van een subsidie.

Wesley Sneijder Foundation
Onlangs hield de Wesley Sneijder Foundation een gala. Daar is een groot bedrag opgehaald van, naar verluidt, tussen de 400.000 en 600.000 euro. Op de vraag of er nog een deel van dat bedrag naar het noodlijdende DHSC gaat, is Sneijder resoluut. ,,Nee, want dat is voor de Wesley Sneijder Foundation.”

DHSC heeft meer problemen, want ook de sportieve toekomst staat op het spel. Hoewel DHSC zich komende zaterdag definitief kan handhaven in de vierde divisie is er voor komend seizoen (nog) geen geld om een selectie op dat niveau te laten voetballen. Bovendien vindt er na dit seizoen een grote leegloop plaats uit Ondiep en is er voor de start van de volgende voorbereiding nog nieuwe speler gepresenteerd.

Naast de financiële en sportieve malheur is er een bestuurscrisis aan de gang. Komende donderdag, tijdens een buitengewone algemene ledenvergadering, moeten er nieuwe bestuurders worden gekozen om de vereniging door woelig vaarwater te navigeren.

https://www.ad.nl/nederla(...)mateurclub~a7b6a468/

Vierdeklasser en geen geld om spelers te betalen. :D Ik speelde tweede klas en moest contributie betalen. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 21 mei 2024 @ 16:11:03 #2
30919 mitt
Michael Corleone
pi_213637706
Verbaast me ook helemaal niks.

DHSC was, is en blijft een tokkieclub in Utrecht.

Speelde er niet graag vroeger, wat een armoe.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Moderator dinsdag 21 mei 2024 @ 16:17:49 #3
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_213637770
----> VBL
What can change the nature of a man?
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 mei 2024 @ 17:03:38 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_213638176
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 16:11 schreef mitt het volgende:
Verbaast me ook helemaal niks.

DHSC was, is en blijft een tokkieclub in Utrecht.

Speelde er niet graag vroeger, wat een armoe.
Vroeg of laat vallen dit soort clubs. Hier in Bommel ook. Net als WKE of Vinkenslag.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 22 juni 2024 @ 16:41:43 #5
30919 mitt
Michael Corleone
pi_214011849
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')