Nah, hij is een hardliner en wordt gezien als een mogelijke opvolger van Khamenei.quote:
Eerder voor vrouwen in Iran.quote:
Dit dus, er komt gewoon de volgende bloeddorstige religieuze gek, ze grossieren in dat soort lui.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Deze man heeft in feite nauwelijks invloed, de werkelijke macht ligt bij de 'raad der hoeders' met geestelijk leider Khamenei.
Desondanks heeft deze man niet voor niets de bijnaam 'slager van Teheran', ik hoop van harte dat hij de pijp uit is.
Wat moet ik me hierbij voorstellen?quote:Semi-officiële persbureaus
Een helicopter?quote:
Klopt, ik heb ergens in 2011 aan tafel gezeten (gedronken) met iemand die net even wat hoger in de pikorde stond dan Ahmedinejad.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Deze man heeft in feite nauwelijks invloed, de werkelijke macht ligt bij de 'raad der hoeders' met geestelijk leider Khamenei.
Er wordt vaak een beeld geschetst alsof het leven voor vrouwen in Iran een hel is. Ik betwijfel dat. Het is veelzeggend dat de protesten zich vaak richten tegen het verplicht dragen van een hoofddoek. Als de verplichting om een hoofddoek te dragen het grootste probleem is van de vrouwen in Iran, dan is het met de vrouwenrechten in Iran kennelijk heel goed gesteld.quote:
Als je geen hoofddoek draagt reden is om je dood te knuppelen (nadat je verkracht bent) zegt dat genoeg over de andere 'rechten' die vrouwen daar hebben.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er wordt vaak een beeld geschetst alsof het leven voor vrouwen in Iran een hel is. Ik betwijfel dat. Het is veelzeggend dat de protesten zich vaak richten tegen het verplicht dragen van een hoofddoek. Als de verplichting om een hoofddoek te dragen het grootste probleem is van de vrouwen in Iran, dan is het met de vrouwenrechten in Iran kennelijk heel goed gesteld.
In werkelijkheid is het met de vrouwenrechten in Iran ook goed gesteld. Vrouwen kunnen onderwijs volgen tot op het hoogste niveau, aan de Iraanse universiteiten studeren meer vrouwen dan mannen. Met uitzondering van het leger en de geestelijkheid staan alle beroepen en functies open voor vrouwen. Er zitten vrouwen in de Majils (het nationale parlement) en meerdere presidenten van Iran hadden vrouwelijke ministers in hun regering.
Behalve als een vrouw geen hoofddoek op wil, dan wordt ze als ze pech heeft in een busje van de zedenpolitie meegesleurd.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er wordt vaak een beeld geschetst alsof het leven voor vrouwen in Iran een hel is. Ik betwijfel dat. Het is veelzeggend dat de protesten zich vaak richten tegen het verplicht dragen van een hoofddoek. Als de verplichting om een hoofddoek te dragen het grootste probleem is van de vrouwen in Iran, dan is het met de vrouwenrechten in Iran kennelijk heel goed gesteld.
In werkelijkheid is het met de vrouwenrechten in Iran ook goed gesteld. Vrouwen kunnen onderwijs volgen tot op het hoogste niveau, aan de Iraanse universiteiten studeren meer vrouwen dan mannen. Met uitzondering van het leger en de geestelijkheid staan alle beroepen en functies open voor vrouwen. Er zitten vrouwen in de Majils (het nationale parlement) en meerdere presidenten van Iran hadden vrouwelijke ministers in hun regering.
Het zit daar wat ingewikkelder in elkaar. De president en het parlement hebben grondwettelijk wel degelijk macht en bevoegdheden. Maar je kan je niet zomaar verkiesbaar stellen voor het presidentschap of voor het parlement. Daarvoor heb je de goedkeuring nodig van de Raad van Hoeders.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |