abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213610172
quote:
Niet één voetballer uit de kast op 'coming-out day': 'Drempel nu nog hoger'
De verwachtingen waren hooggespannen, maar toen het eenmaal zover was, overheerste de teleurstelling. Op 17 mei zou een groep Europese profvoetballers gelijktijdig uit de kast komen. Maar toen de dag uiteindelijk aanbrak, bleef het ijzingwekkend stil.

En dus heerst er teleurstelling binnen de lhbti-gemeenschap zegt Thijs Smeenk, bestuurslid van de Nederlandse John Blankenstein Foundation, een stichting die opkomt voor acceptatie van homo's en lesbiennes in de Nederlandse topsport.

Smeenk zegt dat hij al wel sceptisch was over het slagen van de actie, die was aangekondigd door de homoseksuele Duitse oud-voetballer Marcus Urban. "Ik had gehoopt dat hij wist waar hij aan begon. Ik denk dat het beter was geweest als hij had gezegd dat hij een campagne ging opstarten, maar dat hij niet kon garanderen dat er daarmee voetballers uit de kast zouden komen. Hij had ongetwijfeld de beste bedoelingen, maar nu is het wel jammer."
https://nos.nl/artikel/2(...)drempel-nu-nog-hoger

Tsja, als je marktwaarde verdampt na de coming out zou ik het ook wel weten.
pi_213611013
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:53 schreef byah het volgende:
Tsja, als je marktwaarde verdampt na de coming out zou ik het ook wel weten.
Dat niet alleen maar denk dat de meeste niet willen dat gelijk de hele wereld het weet, en dat op zo'n dag...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_213611065
Die politieke statements hou je maar lekker voor jezelf.
  Forum Admin zaterdag 18 mei 2024 @ 22:53:46 #4
35723 crew  GGMM
pi_213611580
Dat je nog even een week wacht met de bekendmaking omdat het dan coming-out day is.

Wat stompzinnig
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Redactie Sport zaterdag 18 mei 2024 @ 23:03:07 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_213611690
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:53 schreef GGMM het volgende:
Dat je nog even een week wacht met de bekendmaking omdat het dan coming-out day is.

Wat stompzinnig
Dat is precies het probleem toch?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Trouwste user 2022 zondag 19 mei 2024 @ 13:16:00 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_213616236
Waarom moet iemand zijn of haar seksuele voorkeur delen :? Stephen Fry zei het ooit mooi. Dat hij geen seks heeft en zelf wel bepaald met wie. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 20 mei 2024 @ 14:39:03 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_213627873
De Franse minister van Sport Amélie Oudéa-Castéra wil de ‘zwaarst mogelijke sancties’ tegen Mohamed Camara en zijn club Monaco nadat de voetballer een logo tegen onder meer homofobie op zijn shirt had bedekt met tape.

De actie met het logo was bedoeld ter ondersteuning van de Internationale Dag tegen Homofobie, Bifobie, Transfobie en Interseksefobie. De 24-jarige Malinees bleef ook weg toen voor het duel met Nantes beide teams poseerden achter een spandoek ter ondersteuning van de lhbtq+-gemeenschap.

,,Zulk gedrag moet met de zwaarst mogelijke sancties worden bestraft, zowel voor de speler als voor de club die hem toestond dit te doen”, zei Oudéa-Castéra bij de Franse radiozender RTL. Ze noemde Camara’s handelen ‘onacceptabel’ en heeft dat ook bij de organisatie achter de competitie Ligue 1 gemeld.

Trainer Adi Hütter werd na afloop van het duel, dat met 4-0 werd gewonnen mede door een doelpunt van Camara, gevraagd naar het gedrag van de Malinees. ,,Als club ondersteunen we de actie tegen homofobie. Het was een persoonlijk initiatief van hem, waarover we intern met hem zullen praten”, zei Hütter die verder niet op de zaak wilde ingaan.

https://www.ad.nl/buitenl(...)n-bestraft~a8ceaa4b/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')