Het laatste heb ik toen ook gedaan. Let er wel op, je bent ineens iedereens vriend en iedereen wilt wat van je.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:43 schreef kwiwi het volgende:
Autobedrijven in Cyprus ('Zuid-Cyprus') hebben allemaal in de voorwaarden staan dat je de auto niet naar het bezette deel ('Noord-Cyprus') mee mag nemen. Dan ben je ook niet meer verzekerd.
Wat je wel kunt doen is naar Nicosia rijden en daar te voet oversteken naar het bezette deel. Dat doen heel veel toeristen, er is een grensovergang in de stad.
Ja het is net echt Turkije wat dat betreft. Voelde me daar ook nooit op m'n gemak. Altijd snel terug naar het Griekse deelquote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:16 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Het laatste heb ik toen ook gedaan. Let er wel op, je bent ineens iedereens vriend en iedereen wilt wat van je.
Ik had al wat rond gevraagd en inderdaad is het erg lastig (onmogelijk?) om in Cyprus een auto te huren en die verzekerd naar het noorden te rijden.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:43 schreef kwiwi het volgende:
Autobedrijven in Cyprus ('Zuid-Cyprus') hebben allemaal in de voorwaarden staan dat je de auto niet naar het bezette deel ('Noord-Cyprus') mee mag nemen. Dan ben je ook niet meer verzekerd.
Wat je wel kunt doen is naar Nicosia rijden en daar te voet oversteken naar het bezette deel. Dat doen heel veel toeristen, er is een grensovergang in de stad.
Waarschijnlijk onmogelijk, want Cyprus erkent het bezette deel van het eiland niet als een land.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:19 schreef kaiserhenk het volgende:
[..]
Ik had al wat rond gevraagd en inderdaad is het erg lastig (onmogelijk?) om in Cyprus een auto te huren en die verzekerd naar het noorden te rijden.
Zit er aan te denken om vanuit Nicosia naar Girne te gaan (bus/huurauto?) en van daaruit wat kleine trips te doen.
Ik ben inderdaad van plan om in Noord-Cyprus een auto te huren voor een paar dagen (twee/drie). Dat heeft net wat extra bewegingsvrijheid.quote:Op zondag 19 mei 2024 23:53 schreef cherrycoke het volgende:
Ben in Girne geweest, was allemaal prima te doen hoor, je kan je auto niet mee nemen van zuid naar noord en vice versa, er rijd een bus van Nicosia naar Girne voor 1 euro. duurt 30 mins ong.
Je kan ook een auto huren in het noordelijke deel om het noordelijke deel te ontdekken.
Je kunt daar ook mooi hiken. Ik spreek niet uit ervaring, ik heb alleen plaatjes gezien en ook alleen het Zuidelijke deel bezocht.quote:Op maandag 20 mei 2024 00:02 schreef arvensis het volgende:
Ik ben er geweest.
Het enige dag mij bij is gebleven is https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kasteel_Kyrenia
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |