abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213602792
Volgende maand ga ik naar Cyprus (het zuidelijke deel) maar overweeg ook om naar Noord-Cyprus te gaan.
Wie is hier wel eens geweest en heeft tips?

En zijn er autoverhuurbedrijven waarbij je zowel in Cyprus als in Noord-Cyprus kunt rijden? Ik begin in het zuiden dus wil daar graag de auto huren.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:43:34 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213602978
Autobedrijven in Cyprus ('Zuid-Cyprus') hebben allemaal in de voorwaarden staan dat je de auto niet naar het bezette deel ('Noord-Cyprus') mee mag nemen. Dan ben je ook niet meer verzekerd.

Wat je wel kunt doen is naar Nicosia rijden en daar te voet oversteken naar het bezette deel. Dat doen heel veel toeristen, er is een grensovergang in de stad.
pi_213603392
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:43 schreef kwiwi het volgende:
Autobedrijven in Cyprus ('Zuid-Cyprus') hebben allemaal in de voorwaarden staan dat je de auto niet naar het bezette deel ('Noord-Cyprus') mee mag nemen. Dan ben je ook niet meer verzekerd.

Wat je wel kunt doen is naar Nicosia rijden en daar te voet oversteken naar het bezette deel. Dat doen heel veel toeristen, er is een grensovergang in de stad.
Het laatste heb ik toen ook gedaan. Let er wel op, je bent ineens iedereens vriend en iedereen wilt wat van je.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:28:04 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213603546
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:16 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Het laatste heb ik toen ook gedaan. Let er wel op, je bent ineens iedereens vriend en iedereen wilt wat van je.
Ja het is net echt Turkije wat dat betreft. Voelde me daar ook nooit op m'n gemak. Altijd snel terug naar het Griekse deel :P
pi_213604121
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:43 schreef kwiwi het volgende:

Ik had al wat rond gevraagd en inderdaad is het erg lastig (onmogelijk?) om in Cyprus een auto te huren en die verzekerd naar het noorden te rijden.
Zit er aan te denken om vanuit Nicosia naar Girne te gaan (bus/huurauto?) en van daaruit wat kleine trips te doen.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 12:44:21 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213604457
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 12:19 schreef kaiserhenk het volgende:

[..]
Ik had al wat rond gevraagd en inderdaad is het erg lastig (onmogelijk?) om in Cyprus een auto te huren en die verzekerd naar het noorden te rijden.
Zit er aan te denken om vanuit Nicosia naar Girne te gaan (bus/huurauto?) en van daaruit wat kleine trips te doen.
Waarschijnlijk onmogelijk, want Cyprus erkent het bezette deel van het eiland niet als een land.
pi_213605104
Alleen in Nicosia geweest, dat was zoals eerder aangegeven niet direct van toegevoegde waarde. Had wel kijkje willen nemen in famagusta/varosha, maar niet aan toegekomen.
  zondag 19 mei 2024 @ 23:53:37 #8
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_213623567
Ben in Girne geweest, was allemaal prima te doen hoor, je kan je auto niet mee nemen van zuid naar noord en vice versa, er rijd een bus van Nicosia naar Girne voor 1 euro. duurt 30 mins ong.

Je kan ook een auto huren in het noordelijke deel om het noordelijke deel te ontdekken.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_213623603
Ik ben er geweest.
Het enige dag mij bij is gebleven is https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kasteel_Kyrenia
Protège moi de mes désirs.
pi_213626335
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2024 23:53 schreef cherrycoke het volgende:
Ben in Girne geweest, was allemaal prima te doen hoor, je kan je auto niet mee nemen van zuid naar noord en vice versa, er rijd een bus van Nicosia naar Girne voor 1 euro. duurt 30 mins ong.

Je kan ook een auto huren in het noordelijke deel om het noordelijke deel te ontdekken.
Ik ben inderdaad van plan om in Noord-Cyprus een auto te huren voor een paar dagen (twee/drie). Dat heeft net wat extra bewegingsvrijheid.

Iemand in Varosha (verlaten wijk bij Famagusta) geweest?
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:30:38 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213657743
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 00:02 schreef arvensis het volgende:
Ik ben er geweest.
Het enige dag mij bij is gebleven is https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kasteel_Kyrenia
Je kunt daar ook mooi hiken. Ik spreek niet uit ervaring, ik heb alleen plaatjes gezien en ook alleen het Zuidelijke deel bezocht.

https://www.gonorthcyprus.com/jeep-safari-tour.nl.asp
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213665111
Als puber (zomervakantie 2016) op vakantie geweest naar Girne met m'n ouders en daar een auto gehuurd. Zijn destijds 'gewoon' naar Larnaca geweest met diezelfde huurauto. Zowel heen- als terugweg geen problemen gehad bij de grens. Heenweg de grensovergang bij Astromeritis en terugweg de grote bij Nicosia.

Echter, nu ik het lees over de verzekeringen was het wellicht niet het slimste plan om te doen maar vraag me af of m'n ouders daar iets over wisten. (Weet vrijwel zeker van niet).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')