Tja, balen is dat...quote:
We laten de boom staan want ondanks dat er geen blad opzit want nu is het best wel een grappige kale boom maar ik hoop echt dat de boom er volgend jaar weer vol bijstaat.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:30 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Tja, balen is dat...
Ik zou de boom gewoon laten staan
Wacht het volgende jaar af, dan kun je alsnog besluiten wat je ermee doet
Onze Gingko staat er al 20 jaar en groeit nauwelijks, maar staat nu wel vol in het blad
Krab eens een stukje van de bast weg. Zie je groen, dan leeft de boom nog. Is het bruin, dan weet je genoeg.quote:
Zo te zien is het licht groen onder de bast.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:40 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Krab eens een stukje van de bast weg. Zie je groen, dan leeft de boom nog. Is het bruin, dan weet je genoeg.
Licht groen is een goed teken. Dan zit er leven in de boom. Zijn de knoppen bruin of zwart?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:38 schreef Sorella het volgende:
[..]
Zo te zien is het licht groen onder de bast.
Nu heb ik ook gelezen om de plant uit de grond te halen en als er verrotte wortels tussen zitten om die er tussen uit te knippen Maarja dit is een boompje geen plant, zal dat iets uitmaken ?
De knoppen zijn bruin.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 09:42 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Licht groen is een goed teken. Dan zit er leven in de boom. Zijn de knoppen bruin of zwart?
Verrotte wortels kun je er tussen uit knippen ja. Maar dan moet je ook de grond vervangen waar de schimmels van de rot inzitten.
Boom eruit halen. Alle wortels die er slijmerig zwart uitzien en stinken moet je wegknippen. Je zou kunnen overwegen om lava korrels door de nieuwe grond heen te mengen. Dit houdt de grond open en luchtig.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 09:57 schreef Sorella het volgende:
[..]
De knoppen zijn bruin.
De ginko staat in een metselkuip met gaten in de bodem i.v.m. grasmaaien (vraag me niet waarom ik had de hele bodem eruit geknipt maarja)
Dus grond vervangen zou niet zo,n probleem moeten zijn lijkt mij.
Nee, lavameel is een bodem verbeteraar. Je moet die korrels hebben die ze verkopen voor planten of vijverfilters.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:04 schreef Sorella het volgende:
We hebben lavameel zou dat ook voldoen, of anders die korrels die ze in potgrond doen ?
Wat als alle wortels zwart en slijmerig zijn, ik denk niet dat alles weggeknipt moet worden, ongeveer de helft ?
Sry, ik kan geen foto plaatsen van de wortels, manlief heeft de boom hoger gezet (soort heuveltje) maar ik zie wel op 1 tak wat groens tevoorschijn komen dus dat biedt een klein beetje hoop.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:11 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nee, lavameel is een bodem verbeteraar. Je moet die korrels hebben die ze verkopen voor planten of vijverfilters.
Alle wortels? Plaats eens een foto dan.
Zie het aan eh?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:51 schreef Sorella het volgende:
[..]
Sry, ik kan geen foto plaatsen van de wortels, manlief heeft de boom hoger gezet (soort heuveltje) maar ik zie wel op 1 tak wat groens tevoorschijn komen dus dat biedt een klein beetje hoop.
Denk niet dat de ginko dit jaar volledig tot zijn recht komt dus misschien komt de gink volgend jaar weer volledig tot zijn recht.
https://www.knmi.nl/neder(...)rzichten/2024/winterquote:In Ell kwam het boven de verse sneeuw in de nacht van 18 januari met -10,4°C tot strenge vorst (minimumtemperatuur lager dan -10,0°C), de laagste temperatuur van deze winter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |