abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213591556
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 00:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En als je dan ook nog wat voor je kWh's van je zonnepanelen krijgt, zakt je energierekening ook nog wel wat.
Door het verschil in energiebelasting tussen aardgas en stroom te vergroten kan de overheid er evengoed voor zorgen dat warmtepompen goedkoper zijn dan CV's om te verwarmen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213591812
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Door het verschil in energiebelasting tussen aardgas en stroom te vergroten kan de overheid er evengoed voor zorgen dat warmtepompen goedkoper zijn dan CV's om te verwarmen.
Ik heb niet zo'n vertrouwen in dat er doordachte plannen komen waar iedereen wat aan heeft, dat zal met een enkeltje symboolpolitiek wel stoppen. Ik heb er wel reteveel vertrouwen in dat er zeer doordachte plannen komen waar Joop van den Ende, John de Mol en andere belastingdoorsluizers en grootverdieners wat aan zullen hebben.
pi_213591869
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik heb niet zo'n vertrouwen in dat er doordachte plannen komen waar iedereen wat aan heeft, dat zal met een enkeltje symboolpolitiek wel stoppen. Ik heb er wel reteveel vertrouwen in dat er zeer doordachte plannen komen waar Joop van den Ende, John de Mol en andere belastingdoorsluizers en grootverdieners wat aan zullen hebben.
De echt rijken en ultrarijken hebben de beschikking over experts en faciliteiten om hun vermogen veilig te stellen. Het zullen altijd de minder vermogenden zijn die de rekeningen krijgen toegeschoven door overheden
pi_213613094
quote:
84s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom stem je dan ook rechts?
Waarom denk je dat TS op rechts heeft gestemd?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 19 mei 2024 @ 07:30:08 #55
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213613339
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2024 05:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Waarom denk je dat TS op rechts heeft gestemd?
Dat roept ie altijd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213619204
quote:
84s.gif Op zondag 19 mei 2024 07:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat roept ie altijd.
Dat haal ik hier niet uit.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215828380
quote:
Afschaffen salderingsregeling Nederland komt eraan, Eerste Kamer lijkt voor

Een meerderheid van de Nederlandse Eerste Kamer lijkt in te stemmen met het afschaffen van de salderingsregeling. Behalve de coalitiepartijen lijken ook de fracties van Volt, CDA en ChristenUnie in te stemmen met het voorstel, wat een meerderheid zou zijn in de Eerste Kamer.

De stemming over het voorstel is volgende week. Als de Eerste Kamer instemt, zou dat betekenen dat de wet er doorheen is. De Tweede Kamer stemde eerder dit voorjaar al in met de wetgeving.

De Eerste Kamer debatteerde dinsdag over de wetgeving. Het kabinet wil van de salderingsregeling af omdat het veel geld kost en afschaffen netcongestie zou verminderen door huishoudens te stimuleren zelf opgewekte stroom direct te gebruiken.

Als de wet er door komt, is dat inclusief de veranderingen die de Tweede Kamer wilde. Deze amendementen regelen onder meer dat energieleveranciers een vergoeding moeten geven die minimaal 50 procent is van wat stroom op dat moment kost. Ook mogen terugleverkosten officieel niet meer, al mogen energieleveranciers wel kosten rekenen die ze daadwerkelijk maken voor het terugleveren. "Dit betekent dat kosten, ongeacht met welke activiteiten van de leverancier deze samenhangen,
daadwerkelijk moeten worden gemaakt en dat de leverancier moet kunnen onderbouwen hoe deze
verband moeten houden met het terugleveren", aldus minister Sophie Hermans van Klimaat en Groene Groei.
pi_215828445
Slecht verhaal. Die kosten kunnen ze dus gewoon volledig uit hun duim zuigen want openheid gaan ze echt niet geven als je er om gaat vragen
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215828749
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 18:52 schreef Red_85 het volgende:
Slecht verhaal. Die kosten kunnen ze dus gewoon volledig uit hun duim zuigen want openheid gaan ze echt niet geven als je er om gaat vragen
Om een vergunning te verkrijgen en behouden moeten energiebedrijven openheid geven in hun administratie aan het ACM. Het ACM kan dan nagaan of er onterecht kosten, of op een onjuiste wijze verrekening van kosten plaatsvinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 10-12-2024 19:26:47 ]
pi_215829289
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 18:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Terugleverkosten mogen niet meer, tenzij het terugleverkosten zijn...

Tja...
pi_215831907
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 19:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Om een vergunning te verkrijgen en behouden moeten energiebedrijven openheid geven in hun administratie aan het ACM. Het ACM kan dan nagaan of er onterecht kosten, of op een onjuiste wijze verrekening van kosten plaatsvinden.

Alsof de acm hard en eerlijk handhaaft en de consument werkelijk in bescherming neemt :')

Doe gasten vreten ook alles wat ze voorgeschoteld krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215832512
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Alsof de acm hard en eerlijk handhaaft en de consument werkelijk in bescherming neemt :')

Doe gasten vreten ook alles wat ze voorgeschoteld krijgen.
Ik mag aannemen dat de administratie door een accountant wordt beoordeeld en goedgekeurd voordat de ACM inzage krijgt.
pi_215832582
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:15 schreef Hexagon het volgende:
Hopelijk saneert het kabinet erna die boeren helemaal de moeder.
Nee, alleen de reguliere burger moeten inleveren. Kut kabinet dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')