abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213579417
Het komende kabinet schaft de salderingsregeling voor Nederlandse kleinverbruikers af per 2027. Dat valt te lezen in het coalitieakkoord dat de PVV, NSC, VVD en BBB hebben gepresenteerd. De stimulering van elektrisch rijden blijft in stand.

In de staat dat deze regeling per 1 januari 2027 beëindigd wordt. De partijen willen verder dat de kerncentrale in Borssele openblijft en de bouw van twee kerncentrales wordt doorgezet. Ook komen er twee extra kerncentrales, 'waarbij ook de mogelijkheden voor meerdere kleine centrales worden betrokken'. Voor de zorg willen de partijen een veilig, decentraal vormgegeven elektronisch patiëntendossier."

De elektrische rijder gaat eerlijk bijdragen, om de opbrengsten op de lange termijn houdbaar te houden", zeggen de partijen in . "De aanschaf van elektrische voertuigen blijft ondersteund worden, waarbij ook oog gehouden wordt voor de ‘fossiele rijders’ en een eerlijke verdeling van de kosten tussen beide groepen. De subsidies stoppen allemaal per 2025, de MRB gewichtscorrectie (fiscaal) blijft bestaan."

https://www.kabinetsforma(...)e-hoofdlijnenakkoord

Bron
https://tweakers.net/nieu(...)maal-vanaf-2027.html

Ts

Gaat geweldige .
Vraag je af hoe het gaat aflopen met huurhuizen met zonnepanelen.
Die je vaak verplicht bent om mee te huren.
pi_213579478
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:45 schreef suijkerbuijk het volgende:

Ik huur, en betaal 2,50 per zonnepaneel per maand. Dat haal ik er echt wel uit, ook zonder salderen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:56:29 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213579533
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
Het komende kabinet schaft de salderingsregeling voor Nederlandse kleinverbruikers af per 2027. Dat valt te lezen in het coalitieakkoord dat de PVV, NSC, VVD en BBB hebben gepresenteerd. De stimulering van elektrisch rijden blijft in stand.

In de staat dat deze regeling per 1 januari 2027 beëindigd wordt. De partijen willen verder dat de kerncentrale in Borssele openblijft en de bouw van twee kerncentrales wordt doorgezet. Ook komen er twee extra kerncentrales, 'waarbij ook de mogelijkheden voor meerdere kleine centrales worden betrokken'. Voor de zorg willen de partijen een veilig, decentraal vormgegeven elektronisch patiëntendossier."

De elektrische rijder gaat eerlijk bijdragen, om de opbrengsten op de lange termijn houdbaar te houden", zeggen de partijen in . "De aanschaf van elektrische voertuigen blijft ondersteund worden, waarbij ook oog gehouden wordt voor de ‘fossiele rijders’ en een eerlijke verdeling van de kosten tussen beide groepen. De subsidies stoppen allemaal per 2025, de MRB gewichtscorrectie (fiscaal) blijft bestaan."

https://www.kabinetsforma(...)e-hoofdlijnenakkoord

Bron
https://tweakers.net/nieu(...)maal-vanaf-2027.html

Ts

Gaat geweldige .
Waarom stem je dan ook rechts?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213579536
Tjah..... Opzich dat elektrische auto's minder voordelen krijgen is prima, zo extreem goed voor het milieu zijn die dingen nou ook weer nie.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:00:13 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213579575
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213579642
De prijs van zonnepanelen zullen wel weer keihard zakken komende weken.

Tijd voor een batterij die betaalbaar is en waar ik 30kw in op kan slaan.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:18:02 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579764
Nou zet een propellertje op je huis dat de overtollige stroom voor je wegdraait.
pi_213580354
Jammer dat het weg gaat.
pi_213580513
ACH ALS DAT ALLES IS....

Ik ben er tenminste wel super blij met de rechtste punten, ik en heel veel meer Hollanders:D
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:18:42 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213580526
Logische stap, je goedkope zomerstroom duur doorverkopen slaat nergens op.

Zonde dat deze regeling zo lang heeft bestaan, dat geld had beter geïnvesteerd kunnen worden in uitbreiding van het elektriciteitsnet.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_213580622
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef MichaelScott het volgende:
Logische stap, je goedkope zomerstroom duur doorverkopen slaat nergens op.

Zonde dat deze regeling zo lang heeft bestaan, dat geld had beter geïnvesteerd kunnen worden in uitbreiding van het elektriciteitsnet.
Daar betaal je al jaren voor .
En dat geld verdwijnt gewoon in de zakken van de netwerkbeheerder.
En nu lopen ze te janken omdat tussen nu en 10 jaar wel eens stroom te kort gaat komen .

Wel dat gaat alleen maar oplopen dus op deze manier.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ind-en-zon~aa028d4e/

Netbeheerder Tennet houdt rekening met een tekort aan elektriciteit in Nederland na 2030. Dat komt onder meer omdat Nederland de komende jaren steeds afhankelijker wordt van elektriciteit, terwijl het duurzamer wordende elektriciteitssysteem steeds afhankelijker wordt van weersomstandigheden. Daardoor is het onzeker in hoeverre er op elk moment voldoende elektriciteit opgewekt kan worden om te kunnen voldoen aan de vraag.

Ondertussen mag de netbeheerder geen accu plaatsen wettelijke.
Omdat ze geen stroom leverancier zijn
Dat mag alleen de stroom leverancier namelijk onder beheer hebben

Maar ja die hebben liever zonnepanelen en windmolens in plaats van Investeringen doen in accu's of anderen opslag .
Terwijl als ze dat wel doen ze via de burgers gewoon de stroom kunnen inkopen en in de avond verkopen.

Maar dat willen de investers niet die willen snel geld hebben over de ruggen van anderen
pi_213580651
quote:
Wilders met het gezicht van de staatssecretaris van Asiel (van den Burg).

Hoe ironisch :')
pi_213581625
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:18 schreef Hexagon het volgende:
Nou zet een propellertje op je huis dat de overtollige stroom voor je wegdraait.
Electrische kachel onder het afdakje in de achtertuin.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 16 mei 2024 @ 15:00:41 #14
3542 Gia
User under construction
pi_213582155
Bijen gaan houden. Heb je honing en was om kaarsen van te maken. Gebruik je die kaarsen als verlichting.
Wassen e.d. alleen als de zon schijnt.
Opwarmen van het water in de warmtepompboiler i.p.v. 's avonds liever 's middags doen.
Toch maar een houtkacheltje aanschaffen om te verwarmen.

Zomaar wat ideeën om dit standpunt te neutraliseren voor onszelf.
  donderdag 16 mei 2024 @ 15:08:41 #15
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213582267
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:00 schreef Gia het volgende:
Bijen gaan houden. Heb je honing en was om kaarsen van te maken. Gebruik je die kaarsen als verlichting.
Wassen e.d. alleen als de zon schijnt.
Opwarmen van het water in de warmtepompboiler i.p.v. 's avonds liever 's middags doen.
Toch maar een houtkacheltje aanschaffen om te verwarmen.

Zomaar wat ideeën om dit standpunt te neutraliseren voor onszelf.
Kaarsen als lichtbron :')
quote:
Kaarsen zijn milieuvriendelijk, toch? Niet helemáál waar. Als je iets verbrandt, komen er altijd afvalstoffen vrij. Bij kaarsen zijn dat onder andere CO² en roet. Dat laatste is niet heel gezond om in te ademen, maar door te branden met mate en tussendoor goed te ventileren, valt het fijnstofgehalte in huis vaak mee. Hoe eenvoudiger een kaars er trouwens uitziet, hoe milieubewuster hij meestal is.

Komt er een fikse walm vanaf of zie je (als de kaars in kwestie in een windlicht staat bijvoorbeeld) een zwarte aanslag, dan is dat minder goed nieuws. Al kan dat ook liggen aan de omstandigheden: een kaart die op de tocht staat, walmt bijvoorbeeld meer. En als de lont te lang is, levert het ook vaak extra roet op. Als je kijkt naar het klimaat is een lamp zelfs beter dan een kaars, zo ontdekte het televisieprogramma Kassa in 2014. Met name omdat een kaars inefficiënt is als lichtbron: pas bij veertig stuks is het licht net zo sterk als dat van een lamp van veertig watt bijvoorbeeld.
(VT Wonen)

Een houtkachel is al helemaal hilarisch. :') !!
https://www.milieucentraa(...)kachel-en-open-haard

Als mensen nog altijd domme dingen roepen wordt het nooit beter.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 16 mei 2024 @ 15:16:25 #16
3542 Gia
User under construction
pi_213582329
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:08 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Kaarsen als lichtbron :')
[..]
(VT Wonen)

Een houtkachel is al helemaal hilarisch. :') !!
https://www.milieucentraa(...)kachel-en-open-haard

Als mensen nog altijd domme dingen roepen wordt het nooit beter.
Ik heb het niet over milieu, maar over mijn portemonnee.
pi_213582361
Geert Wilders bij presentatie nieuw akkoord: ’De zon gaat weer schijnen’

Eveneens Geert Wilders: 'Maar je mag het niet salderen'
  donderdag 16 mei 2024 @ 15:23:13 #18
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213582397
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb het niet over milieu, maar over mijn portemonnee.
Nou meid, dan ga jij lekker je huis verlichten met kaarsen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_213582588
Dus in 2027 gaat dat geld wat mensen met panelen nu extra moeten gaan betalen bij de electriciteit leveranciers er weer af ?

Ik denk zelf dat dat nooit meer gaat gebeuren want als ze kunnen plukken dan doen die bedrijven dat ook.
pi_213582770
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:47 schreef Sorella het volgende:
Dus in 2027 gaat dat geld wat mensen met panelen nu extra moeten gaan betalen bij de electriciteit leveranciers er weer af ?

Ik denk zelf dat dat nooit meer gaat gebeuren want als ze kunnen plukken dan doen die bedrijven dat ook.
Wat denk je zelf. Dan zijn er wel weer andere redenen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 16:18:39 #21
236264 crew  capricia
pi_213582825
Het afbouwen van de salderingsregeling is nog geen drie maanden geleden weggestemd door de Eerste Kamer. Was natuurlijk ook een plan uit de koker van Rob Jetten. Ik dacht altijd dat de PVV zo'n hekel had aan D66?
Heel bijzonder dit.

Maar men gaat het kennelijk weer opnieuw proberen.

Is 2027 ook niet toevallig het jaar dat er verkiezingen voor de provinciale staten (en dus EK) zijn?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213582877
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:18 schreef capricia het volgende:
Het afbouwen van de salderingsregeling is nog geen drie maanden geleden weggestemd door de Eerste Kamer. Was natuurlijk ook een plan uit de koker van Rob Jetten. Ik dacht altijd dat de PVV zo'n hekel had aan D66?
Heel bijzonder dit.

Maar men gaat het kennelijk weer opnieuw proberen.

Is 2027 ook niet toevallig het jaar dat er verkiezingen voor de provinciale staten (en dus EK) zijn?
Is geen toeval, alles wordt naar dat jaar verschoven. oftewel hier gaat niks van terecht komen. Dit wordt kabinet uitstellen en afstellen 0.9 .

Deze mag wel in de OP en somt het komende kabinet mooi op in 1 plaatje: Wensdenken en stront uitrijden.

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 16:26:13 #23
236264 crew  capricia
pi_213582898
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Is geen toeval, alles wordt naar dat jaar verschoven. oftewel hier gaat niks van terecht komen. Dit wordt kabinet uitstellen en afstellen 0.9 .

Deze mag wel in de OP en somt het komende kabinet mooi op in 1 plaatje: Wensdenken en stront uitrijden.

[ afbeelding ]
Ik moet nog zien of ze er dan nog zitten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 16 mei 2024 @ 18:15:39 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213584093
Hopelijk saneert het kabinet erna die boeren helemaal de moeder.
  donderdag 16 mei 2024 @ 20:34:25 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')