quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:48 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Dit is incest en in incest tussen ouder en een minderjarig kind is altijd misbruik.
Ik was al meerderjarig toen het gebeurde.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:48 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Dit is incest en in incest tussen ouder en een minderjarig kind is altijd misbruik.
Al is het alleen maar vanwege het feit dat je er mee zit en dat is zo want anders maak je geen topic aan.
Oh....dan raad ik je alsnog aan om hulp te zoeken. Jullie band is wel erg scheef zo.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:09 schreef VolwassenMillenial het volgende:
[..]
Ik was al meerderjarig toen het gebeurde.
De vraag is ook of het daadwerkelijk strafbaar is, incest tussen twee volwassenen. Zo nee, dan heeft justitie weinig zin....quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:25 schreef VolwassenMillenial het volgende:
Ik weet dat er een externe partij bij betrokken moet worden. De vraag is of dat een hulpverlener moet zijn of justitie.
Je zou prima eerst naar een hulpverlener kunnen, die kan je ook gewoon adviseren om door te pakken en met justitie te praten. (beetje afhankelijk van de ernst, dat kun je samen inschatten)quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:25 schreef VolwassenMillenial het volgende:
Ik weet dat er een externe partij bij betrokken moet worden. De vraag is of dat een hulpverlener moet zijn of justitie.
Naar een psycholoog bedoel je dan of?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:26 schreef dop het volgende:
[..]
Je zou prima eerst naar een hulpverlener kunnen, die kan je ook gewoon adviseren om door te pakken en met justitie te praten. (beetje afhankelijk van de ernst, dat kun je samen inschatten)
Dan blijft het nog misbruik want jij zit/zat in een afhankelijkheidspositie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:09 schreef VolwassenMillenial het volgende:
[..]
Ik was al meerderjarig toen het gebeurde.
Allebei.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:25 schreef VolwassenMillenial het volgende:
Vind dat gelijk zo’n intens woord. Moreel is het natuurlijk niet goed te praten maar ze probeerde me wel gewoon te helpen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:10 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Dan blijft het nog misbruik want jij zit/zat in een afhankelijkheidspositie.
En je hebt er last van.
Dus het blijft misbruik.
Ik weet het niet. Ik neig naar hulpverlening in plaats van straf want los van wat je er van vind: ze deed het wel om mij te helpen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:12 schreef fokexpert het volgende:
Dat je moeder niet 100% is is duidelijk. Vraag is natuurlijk in hoeverre je zou willen dat ze gestraft wordt als het strafbaar is.
Of is je band zo slecht?
quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:04 schreef greysbones het volgende:
https://zedendelict-advoc(...)ikel-249-strafrecht/
Misschien hier eens in kijken
Zolang TS het vrijwillig (of niet aantoonbaar gedwongen) is ondergaan, is er dus geen sprake van een strafbaar feit en heeft het juridisch aankaarten geen enkele zin.quote:Wanneer twee volwassen bloedverwanten met wederzijdse instemming geslachtsgemeenschap hebben is er geen sprake van een strafbaar feit.
Ze had als oudere moeten weten dat ze verkeerd bezig was.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:13 schreef VolwassenMillenial het volgende:
[..]
Vind dat gelijk zo’n intens woord. Moreel is het natuurlijk niet goed te praten maar ze probeerde me wel gewoon te helpen.
Het was absoluut vrijwillig. Ik wil haar ook niet beschuldigen van iets dat ze niet gedaan heeft. Toen der tijd maar wat blij dat ze het aanbood. Ik stond toen alleen niet stil bij machtsverhoudingen waardoor ik me nu toch afvraag wat haar echte motief was.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
[..]
Zolang TS het vrijwillig (of niet aantoonbaar gedwongen) is ondergaan, is er dus geen sprake van een strafbaar feit en heeft het juridisch aankaarten geen enkele zin.
Dan zou ik als ik jou was mijn aandacht vestigen op hulpverlening en alles wat betreft justitie negeren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:26 schreef VolwassenMillenial het volgende:
[..]
Het was absoluut vrijwillig. Ik wil haar ook niet beschuldigen van iets dat ze niet gedaan heeft. Toen der tijd maar wat blij dat ze het aanbood. Ik stond toen alleen niet stil bij machtsverhoudingen waardoor ik me nu toch afvraag wat haar echte motief was.
Psycholoog?quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan zou ik als ik jou was mijn aandacht vestigen op hulpverlening en alles wat betreft justitie negeren.
Ik zou eerst bij de huisarts langsgaan en laat hem / haar jou (en je moeder) doorverwijzen naar de juiste instantie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |