Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 10 Homequote:Op woensdag 15 mei 2024 22:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Weet je zo de specificaties van het systeem?
Zit er ook een SSD in als opstartschijf? En hoeveel werkgeheugen?
In de praktijk zou ik toch een back-up maken van alle belangrijke bestanden, een opstart USB-stick maken en dan een schone Windows setup installeren.
Die stick maak je met de "Microsoft Media Creation Tool".
Gezien de leeftijd van het systeem zal dat voor Windows 10 x64 zijn.
https://support.microsoft.com/en-us/windows/create-installation-media-for-windows-99a58364-8c02-206f-aa6f-40c3b507420d
Licentiegegevens zou je zelf moeten hebben maar als deze Windows versie al eens legaal geactiveerd is geweest heb je grote kans dat dat automatisch goed gaat.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dank. Dus dan zet hij mijn licentiegegevens en wat opstartsoftware op een stick?
Ja, wat je wil bewaren zet je op een stick of een externe schijf.quote:Ik heb verder niks bewaard van de computer. En dan installeer ik het systeem opnieuw met deze stick.. Lijkt me een handige methode.
De bestanden die ik wil bewaren zet ik dan op een andere stick dus?
Ik ziet het, volgens de specificaties een 256GB M.2 SSD (dat zal nog wel S-ATA M.2 zijn en geen PCI-E maar toch een stuk sneller dan een ouderwetse harddisk).quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:16 schreef LXIV het volgende:
Er zit een SSD in. Was toen nog helemaal geen standaard
Nogmaals dank, ik ga het proberen! Niet vanavond echter.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Licentiegegevens zou je zelf moeten hebben maar als deze Windows versie al eens legaal geactiveerd is geweest heb je grote kans dat dat automatisch goed gaat.
Hij maakt inderdaad opstartsoftware aan waar vanuit je de setup van Windows kan uitvoeren.
[..]
Ja, wat je wil bewaren zet je op een stick of een externe schijf.
Als het echt belangrijk is, heb je sowieso al een back-up.
SSD of harddisk kan ook stuk gaan in je computer en dan is het ook weg.
Wanneer je dat doet is aan jezelf natuurlijk.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nogmaals dank, ik ga het proberen! Niet vanavond echter.
Ik draai eigenlijk enkel Edge erop om zo toegang te krijgen tot mijn remote werkomgeving. Denk je echt dat daar een snellere computer voor nodig is? Ik denk met een schone installatie en een snelle internetverbinding is het toch ok? Het enige wat hij hoeft te doen is het beeld van de remote omgeving weer te geven.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:10 schreef GereDathan het volgende:
8 jaar geleden was dit een aardige computer, maar niet spectaculair. Nu 8 jaar later is het gewoon een oud beestje wat eigenlijk niet meer meekan. Ouderwetse, en tegenwoordig als traag geziene, SSD. Slechts 8GB RAM en een 6e generatie i7.
Elke minuut of cent die je hier nog instopt is weggegooid. Zeker met in gedachte dat Win10 bijna klaar is. Doe jezelf een plezier en investeer 1000 euro in een modern apparaat waar je weer 5 tot 8 jaar mee vooruit kan.
Als hij nog Windows 7 gebruikt dan is die kans aanwezigquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:15 schreef ReplaR het volgende:
Ik durf te wedden dat je desktop zo eruit ziet![]()
[ afbeelding ]
Apart toch dat wat of gewoon goed was nu maar met een browser kan draaien!quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
De specificaties zijn niet riant maar met een verse installatie moet het wel genoeg zijn.
quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:04 schreef LXIV het volgende:
Hoe kan ik hem eenvoudig weer terug in de beginstand zetten?
bron: https://support.microsoft(...)9b-b7c9-e6f2b48d275equote:Als u uw pc opnieuw wilt instellen, gaat u naar Start > Instellingen > Systeem > Herstel . Selecteer naast Deze pc opnieuw instellen de optie Pc opnieuw instellen.
Niet zozeer een snellere, maar gewoon een computer van deze tijd. Een schone installatie gaat niets opleveren, Windows 10 blijft Windows 10.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik draai eigenlijk enkel Edge erop om zo toegang te krijgen tot mijn remote werkomgeving. Denk je echt dat daar een snellere computer voor nodig is? Ik denk met een schone installatie en een snelle internetverbinding is het toch ok? Het enige wat hij hoeft te doen is het beeld van de remote omgeving weer te geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |