abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 12:34:49 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213568789
Tijjani Babangida is herstellende van een zwaar auto-ongeluk waarbij hij vorige week betrokken raakte in Nigeria. De oud-Ajacied raakte gewond, maar maakt het inmiddels naar omstandigheden goed, zo is te zien op foto’s die worden gedeeld vanuit het ziekenhuis.

Hoewel de 50-jarige oud-voetballer zelf dus aan de beterende hand is, valt het leed voor hem niet te overzien. Zijn broer Ibrahim Babangida, oud-speler van FC Volendam, overleed ter plaatse. Naar nu blijkt is het zoontje van Tijjani, de 1-jarige Fadil, een paar dagen later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen bezweken.

,,Vanwege mijn geloof is het niet gepast om God te vragen waarom dit is gebeurd, ongeacht de pijn”, vertelt Babangida aan de Nigeriaanse krant Timeline. ,,Hij is het die geeft en Hij is het die neemt. Ik geloof dat Hij me na verloop van tijd de innerlijke kracht zal geven om te vergeten.”

Het ongeluk vond vorige week plaats op de snelweg van Kaduna naar Zaria. Babangida werd in kritieke, maar stabiele toestand naar het ziekenhuis gebracht. Op foto’s is te zien hoe hij zich een paar dagen later gesteund door een looprekje door de gangen van het ziekenhuis in de Nigeriaanse hoofdstad Abuja voortbeweegt. Ook zijn vrouw overleefde het zware ongeluk, al raakte ze wel een oog kwijt.

Babangida speelde in Nederland voor Ajax, Roda JC, Vitesse en VVV en won met Nigeria goud op de Olympische Spelen van Atlanta. Met de Amsterdammers werd de aanvaller in 1998 kampioen van Nederland en won hij tweemaal de KNVB-beker.

https://www.ad.nl/nederla(...)e-1-omkwam~a6ce1784/

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')