I’m with @kwiwi!quote:Op maandag 13 mei 2024 17:43 schreef kwiwi het volgende:
Ik zou gewoon inzetten met je normale dagprijs en dan onderhandelen. Niet al direct met een lagere prijs aan komen zetten.
En wat je uiteindelijk wil accepteren hangt natuurlijk ook af van of je normaal gezien die dagen wel of niet makkelijk kunt vullen met werk voor het normale tarief.
Als ik hem niet zou aannemen zou er niets aan de hand zijn, maar als een degelijk tarief zou lukken zou het lekker zijn, en kan ik ook meer uitbesteden bijv.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:29 schreef BE het volgende:
[..]
I’m with @:kwiwi!
Heb je deze opdracht echt heel hard nodig of voor hen 10 anderen?
Dan zou ik op je normale tarief inzetten. Zij willen je blijkbaar echt heel graag.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:31 schreef kingofcamels het volgende:
[..]
Als ik hem niet zou aannemen zou er niets aan de hand zijn, maar als een degelijk tarief zou lukken zou het lekker zijn, en kan ik ook meer uitbesteden bijv.
Gewoon je gangbare prijs hanteren en niks onderhandelen. Blijkbaar willen ze je graag genoeg om op deze basis vast te leggen, het belang van je contactpersoon is niet per sé jouw belang.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:43 schreef kwiwi het volgende:
Ik zou gewoon inzetten met je normale dagprijs en dan onderhandelen.
Een high end tarief waar ik bij andere opdrachtgevers mee weg kom, omgerekend 87,5 per uur. Als je Googlet zul je daar ook snel op uitkomen.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:43 schreef 111210 het volgende:
Overigens vind ik 700,- voor een video editor best fors. Uit mijn omgeving weet ik dat 400/500 wel gangbaar is. Bij tv is dit geloof ik zelfs nog lager.
Denk er wel aan dat een freelancer alle bijkomende kosten, verzekeringen, pensioen etc. zelf moet doorberekenen.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:46 schreef LXIV het volgende:
Normaal ben je misschien ook wel tijd bezig met verwerving of kun je niet zoveel werken als je wil. Voor 500 euro per dag zit je FTE op 10K per maand, ik weet niet of dat een normaal salaris is voor een video editor.
Als je te veel vraagt en krijgt heb je risico dat ze je dumpen als ze iemand anders vinden.
Ik zou dus niet overvragen maar realistisch zijn voor loondienst.
als ik dit zo lees willen ze niet teveel uitgeven(of zie ik het verkeerd)? zelf ook weleens zoiets aan de hand gehad,gelukkig mag ik het zelf bepalen,en zit bovendien niet om centen verlegen.er werd toen minder aardig gereageerd,ja dan hebben ze ook wat.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:39 schreef kingofcamels het volgende:
mijn contactpersoon heeft me er wel op gewezen dat het hier gaat om gegarandeerd 3 dagen in de week werk, en dat ik dat in mijn achterhoofd moet houden bij het opstellen van een aanbod voor een dagprijs omdat ik garantie heb op regelmaat.
Maar wat is die zekerheid. Krijgt hij een contract dat ze 5 jaar lang 3 dagen afnemen of ligt hij er uit bij de eerst volgende reorganisatie?quote:Op maandag 13 mei 2024 19:03 schreef Farenji het volgende:
Ligt eraan hoe hard je die klus nodig hebt, als je veel moeite hebt om je tijd te vullen dan is 3 gegarandeerde dagen per week natuurlijk wel wat waard, en kun je best wat water bij de wijn doen, maar als het nu ook al lekker gaat met genoeg werk dan is er geen reden om te zakken. Want misschien moet je door het extra werk wel nee zeggen tegen andere klussen, die het hogere tarief zouden betalen.
Dat valt toch wel mee? Hij draait ook op voor de werkgeverslasten? Voor 10k per maand ga ik geen ondernemer spelen.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:46 schreef LXIV het volgende:
Normaal ben je misschien ook wel tijd bezig met verwerving of kun je niet zoveel werken als je wil. Voor 500 euro per dag zit je FTE op 10K per maand, ik weet niet of dat een normaal salaris is voor een video editor.
Als je te veel vraagt en krijgt heb je risico dat ze je dumpen als ze iemand anders vinden.
Ik zou dus niet overvragen maar realistisch zijn voor loondienst.
Dat soort dingen leg je natuurlijk even vast in een contractje.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar wat is die zekerheid. Krijgt hij een contract dat ze 5 jaar lang 3 dagen afnemen of ligt hij er uit bij de eerst volgende reorganisatie?
Snap ik maar dat zou de korting wel beïnvloeden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat soort dingen leg je natuurlijk even vast in een contractje.
Ik snap je niet, waarom?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Snap ik maar dat zou de korting wel beïnvloeden.
Als het vast voor 5 jaar is kopen ze een risico voor je af. Dat heeft een waarde. Als het 6 maanden is dan zou ik zeggen laat maar.quote:
Dat ligt eraan, 6 maanden kan lang genoeg zijn. Als je vastigheid voor 5 jaar wil kun je wellicht beter in loondienst gaan werken.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als het vast voor 5 jaar is kopen ze een risico voor je af. Dat heeft een waarde. Als het 6 maanden is dan zou ik zeggen laat maar.
Je hebt dan beiden vastigheid van inkomen maar wel afwisseling en hoger inkomen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:23 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, 6 maanden kan lang genoeg zijn. Als je vastigheid voor 5 jaar wil kun je wellicht beter in loondienst gaan werken.
Ok laat ik vanuit mezelf spreken: ik zou ook als werknemer in loondienst nooit afspraken maken met een looptijd van 5 fucking jaar maken, laat staan als ZZPer.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je hebt dan beiden vastigheid van inkomen maar wel afwisseling en hoger inkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |