abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213536590
Hallo,

Ik was op zoektocht of er iets te doen is tegen overmatige okselzweet en kwam MiraDry tegen. Het apparaat zou dmv geluidsgolven de zweetklieren uitschakelen. Natuurlijk zit daar een hele technologie achter. Volgens klinieken zou één behandeling al genoeg kunnen zijn. In sommige gevallen twee. Resultaat is permanent.

Ik vraag me af of dit allemaal wel waar is want het klinkt echt te goed om waar te zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee? Het is wel prijzig maar als dit echt werkt dan wil ik het meteen laten doen!

Thanks.
pi_213537605
Zelf ook overwogen, maar vanwege de kosten nog niet gedaan. Wel goede verhalen over gelezen.

Op dit moment gebruik ik odorex extra dry spray. Deze kan ik zeker aanraden. 2-3 keer week opspuiten en gewoon totaal geen zweet en geurtjes meer onder de oksels.
pi_213537841
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:04 schreef babipangang het volgende:
Zelf ook overwogen, maar vanwege de kosten nog niet gedaan. Wel goede verhalen over gelezen.

Op dit moment gebruik ik odorex extra dry spray. Deze kan ik zeker aanraden. 2-3 keer week opspuiten en gewoon totaal geen zweet en geurtjes meer onder de oksels.
Je spuit het 2 tot 3 maal per week en hebt dat helemaal geen zweet onder je oksels bij warme zonnige dagen??? Wat is dat voor een spul dan
pi_213537907
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:19 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Je spuit het 2 tot 3 maal per week en hebt dat helemaal geen zweet onder je oksels bij warme zonnige dagen??? Wat is dat voor een spul dan
https://www.trekpleister.(...)GkmTpuBoCGggQAvD_BwE

Dit spul werkt als een tierelier. Voor het slapen gaan een paar spraytjes en zelfs bij bloedheet weer geen last van zweet.
pi_213538896
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:25 schreef babipangang het volgende:

[..]

Dit spul werkt als een tierelier. Voor het slapen gaan een paar spraytjes en zelfs bij bloedheet weer geen last van zweet.
Is dat niet gewoon super slecht voor je? Al dat vocht vasthouden, je zweet toch niet voor niets? Het lijkt of dit spul je poriën dicht lijmt
pi_213539218
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:50 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Is dat niet gewoon super slecht voor je? Al dat vocht vasthouden, je zweet toch niet voor niets? Het lijkt of dit spul je poriën dicht lijmt
Het sluit de porien af inderdaad, maar zoveel plekken waar het zweet eruit kan. Verder geen bijwerkingen van dit spul, ook geen overmatig zweten op andere plekken.
pi_213542805
quote:

[..]

Wow! Ga ik meteen proberen!!!
pi_213542832
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:50 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Zweten heeft een functie maar overmatig zweten is gewoon doelloos en is vies.
pi_213542952
quote:

[..]

Dat komt omdat het geen deodorant is maar anti- transparant. Ik heb het ook gebruikt maar overgestapt op Deoleen omdat de Odorex extra dry creme eruit ging. Ik vind een creme fijner en het is net zo duur. Ik gebruik het wel iedere dag na het douchen omdat ik dat frisser vindt. De okseltjes blijven droog en de crème is geurloos #topfan
pi_213543053
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 23:52 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Wow! Ga ik meteen proberen!!!
Tip: hou je okselhaar kort of weg en spuit dat spul er niet direct na het scheren op, dat kan best wel pijnlijk zijn.
pi_213543078
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:34 schreef babipangang het volgende:

[..]
Tip: hou je okselhaar kort of weg en spuit dat spul er niet direct na het scheren op, dat kan best wel pijnlijk zijn.
Daarom de creme :)
pi_213543191
quote:
99s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:15 schreef praadje het volgende:

[..]
Dat komt omdat het geen deodorant is maar anti- transparant. Ik heb het ook gebruikt maar overgestapt op Deoleen omdat de Odorex extra dry creme eruit ging. Ik vind een creme fijner en het is net zo duur. Ik gebruik het wel iedere dag na het douchen omdat ik dat frisser vindt. De okseltjes blijven droog en de crème is geurloos #topfan
Tnx voor de tip zeg!

Voor mijn werk zoek ik echt zoiets.
Witte blouse, groot restaurant en terras, warm weer....

Ik ben geen grote zweter, maar op zulke dagen kan ik ook wel wat extra hulp gebruiken.
pi_213543246
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:21 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Tnx voor de tip zeg!

Voor mijn werk zoek ik echt zoiets.
Witte blouse, groot restaurant en terras, warm weer....

Ik ben geen grote zweter, maar op zulke dagen kan ik ook wel wat extra hulp gebruiken.
Eigenlijk ben ik ook geen zweetnek maar wanneer ik buiten onder de zon loop en de temperatuur 23 graden of hoger is dan gaan de zweetkleppen onder mijn oksels als een gek open. Zonder dat ik stress ervaar, inspanning verricht of een overdreven warm gevoel heb. Lijkt wel alsof mijn lichaam direct op zonlicht reageert.

Mijn onderrug zweet ook wel wat maar daar heb ik niet zo'n moeite mee. Wil gewoon dat die zweet bij mijn oksels verdwijnt. Kan niet eens mijn dure t-shirtjes aantrekken, puur vanwege dat.
  maandag 13 mei 2024 @ 08:55:10 #14
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_213543908
quote:
99s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:15 schreef praadje het volgende:

[..]
deze ga ik ook eens proberen ^O^

ik had eerst syneo 5
dat hielp eerst best goed, maar na een tijdje leek het steeds minder goed te werken :(

zodra ik een shirt aan doe beginnen mijn oksels zweet te spuiten.. een beetje zoals in die oude axe reclame waarbij het zweet als een fontein uit de oksels sproeit ;(
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_213546148
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:19 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ik heb zoiets (syneo5) wel eens gebruikt en het werkt goed, maar ik ging daardoor wel meer zweten op mijn rug.
Tja, dan heb ik liever natte oksels dan een natte rug :') . Voordeel van dat odorex spul is dat het ook weer uitwerkt, als het niet bevalt ben je er een paar dagen later weer vanaf.
Fake it till you make it...
pi_213554453
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 13:36 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik heb zoiets (syneo5) wel eens gebruikt en het werkt goed, maar ik ging daardoor wel meer zweten op mijn rug.
Tja, dan heb ik liever natte oksels dan een natte rug :') . Voordeel van dat odorex spul is dat het ook weer uitwerkt, als het niet bevalt ben je er een paar dagen later weer vanaf.
Meen je die? Natte rug is minder erg dan oksels joh. Oksels stinkt, plakt, brand, geeft af op je shirt. rug valt nog wel mee als shirtje los zit. Druppelt zo weg naar je achterste :P
pi_213555331
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 00:31 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Meen je die? Natte rug is minder erg dan oksels joh. Oksels stinkt, plakt, brand, geeft af op je shirt. rug valt nog wel mee als shirtje los zit. Druppelt zo weg naar je achterste :P
Een natte plek op je rug vind ik ook niet echt fris staan.
Ik vond het in elk geval heel vervelend, dus dan liever natte oksels. Maar ik zou zeggen probeer het en ervaar het, dan weet je of je het wat vindt of niet.
Fake it till you make it...
pi_213555881
Qua middeltjes die je er ‘s avonds elke paar dagen op moet smeren is er best wat keuze. Vroeger gebruikte ik de creme van Deoleen, die werkte redelijk. Odorex vloeibaar vond ik troep, het werkte voor mij niet meer als ik het regelmatig gebruikte (dus ik gebruikte het alleen voor speciale momenten) en het veroorzaakte ook irritatie. Creme van Therme doet helemaal niks. Paar jaar geleden Seven days gevonden en dat werkt nog steeds. Je moet dat echt opbouwen en uiteindelijk kan ik dan eindigen bij elke 6 of 7 dagen aanbrengen. Het houdt m’n oksels dan echt droog. Ik gebruik ernaast nog wel elke ochtend een deo en daarbij wissel ik per dag af tussen een spray van 8x4 en een roller van Nivea invisible.
Mocht het ooit nodig zijn dan ga ik Syneo5 of Odaban ofzo proberen
pi_213662259
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:04 schreef babipangang het volgende:

Waarom ben ik hier nooit eerder achter gekomen? AL DIE JAREN!! Ik gebruik die depper nu voor de tweede week. Wat een geweldig wondermiddel! Mijn oksels blijven gewoon droog! Elke keer controleer ik het met mijn hand en kan het maar niet geloven dat ze droog zijn!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 08:34:38 #20
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_213663807
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:52 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Waarom ben ik hier nooit eerder achter gekomen? AL DIE JAREN!! Ik gebruik die depper nu voor de tweede week. Wat een geweldig wondermiddel! Mijn oksels blijven gewoon droog! Elke keer controleer ik het met mijn hand en kan het maar niet geloven dat ze droog zijn!
Ik gebruik nu een tijdje die Deoleen creme, dat werkt naar mijn idee wel een beetje en ik vind die creme ook best fijn. Maar ik heb denk ik toch iets heftigers nodig tegen mijn okselfonteinen

Dus deze ga ik ook nog eens proberen! ^O^
pi_213670144
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:52 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Heb het zelf ook pas afgelopen jaar ontdekt NA AL DIE JAREN!
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:19:58 #22
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_213892824
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:56 schreef babipangang het volgende:

[..]
Heb het zelf ook pas afgelopen jaar ontdekt NA AL DIE JAREN!
Ik heb dit wonderspul nu ook en het werkt gewoon!!
Niet te geloven.. ipv niagara falls heb ik nu hooguit een klein kabbelend beekje *O*
Bedankt voor de tip! _O_
pi_215098059
Nou beste mensen, een kleine terugkoppeling. Eerste week enal ging dus goed, super blij. Maar sindsdien zijn de bijwerkingen verergert en heb ik deze week besloten om ermee te stoppen. Het brandgevoel, prikken en jeuken is niet meer te doen. Vind het zo jammer, want dat ding werkt wel.

Zijn er geen alternatieven voor de Odorex die minder brand/jeukgevoel veroorzaken?
pi_215098166
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 13:01 schreef Werkperd het volgende:
Nou beste mensen, een kleine terugkoppeling. Eerste week enal ging dus goed, super blij. Maar sindsdien zijn de bijwerkingen verergert en heb ik deze week besloten om ermee te stoppen. Het brandgevoel, prikken en jeuken is niet meer te doen. Vind het zo jammer, want dat ding werkt wel.

Zijn er geen alternatieven voor de Odorex die minder brand/jeukgevoel veroorzaken?
Jawel, Seven Days. Dat bouw je op, dus eerst om de dag ‘s avonds aanbrengen en dan steeds een dag langer er tussen laten tot je (hopelijk) een week er tussen kunt laten. Wij gebruiken het nu al een paar jaar en nog steeds geen irritatie. Het houdt de boel goed droog. Tegen de geur werkt het gek genoeg niet, maar daarvoor gewoon een milde deoroller van Nivea gebruiken.
pi_215272456
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:26 schreef Werkperd het volgende:
Hallo,

Ik was op zoektocht of er iets te doen is tegen overmatige okselzweet en kwam MiraDry tegen. Het apparaat zou dmv geluidsgolven de zweetklieren uitschakelen. Natuurlijk zit daar een hele technologie achter. Volgens klinieken zou één behandeling al genoeg kunnen zijn. In sommige gevallen twee. Resultaat is permanent.

Ik vraag me af of dit allemaal wel waar is want het klinkt echt te goed om waar te zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee? Het is wel prijzig maar als dit echt werkt dan wil ik het meteen laten doen!

Thanks.
Ik heb Miradry gedaan en het is letterlijk het beste wat ik had kunnen doen. Om even de context te schetsen vanuit mijn situatie.

Ik zweette veel onder mijn oksels, vooral als het warm was of als ik stress had (presentatie geven of spreken voor grote groepen etc) ik nam vaak een extra shirtje mee omdat ik anders al snel helemaal natte oksels en vlekken in mijn shirt had.

Ik ben naar een dermatoloog gegaan en ben begonnen met het injecteren van Botox in mijn oksel. Dit werkt voor een maand of 4-6 perfect. onder alle omstandigheden waren mijn oksels helemaal droog. Ook als ik aan het sporten was. Heerlijk want de vervelende geur was ook weg.

Maar ieder half jaar moet je dit in principe verversen en dat is best duur en het is niet fijn om telkens 15 spuiten per oksel te krijgen. Maar qua resultaten werkt dit echt heel goed.

Toen ik hier eenmaal mee gestart was kon ik eigenlijk niet meer terug omdat er echt een "leven' voor en na is. Je kiest ervoor om helemaal droge oksels zonder nare geur te hebben of niet.

Dus besloot ik na overleg met de dermatoloog te kiezen voor miradry. Dit kostte 1200 euro ofzo. (Maar 2x per jaar botex a 385 euro per keer, dan heb je dat bedrag er zo uit. Ze gaan met een apparaat de zweetklieren van je oksel kapot branden. De behandeling is niet echt pijnlijk maar fijn is anders.

Na de behandeling ben ik een paar dagen thuis gebleven van werk met koelzakken onder mijn oksels. Want eigenlijk heb je een soort van brandwonden onder je oksel. Na een week was dat wel weer prima. Maar het is even een weekje vervelend allemaal.

Nu ben ik inmiddels 3 jaar verder en ik zweet echt voor 80% minder uit mijn oksels en de nare vieze geurtjes zijn vrijwel weg. Tuurlijk heb ik wel eens natte oksels na een dag in de tuin werken en stinkt het, maar dit zijn tegenwoordig de uitzonderingen. Ook moet je er rekening mee houden dat de haren onder je oksels bijna niet meer terug groeien. Maar dat is geen probleem, want zo'n bos haren onder je oksels is toch al niet zo fris.

Owja en voor de mensen die denken dat "Het zweet er toch uit moet en je op andere plaatsen meer gaat zweten. Dat klopt niet. 2% van de zweetklieren in je lichaam zitten in je oksels dus je gaat niet meer zweten op andere plekken en je kan je warmte prima via andere zweetklieren kwijt.

Dus al met al is het wel een investering maar wat mij betreft 1000% de moeite en kosten waard. Ik zou het direct nog een keer doen en ik kan het ook echt iedereen aanraden.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')