Neen, opticien, maar een bril vervang je niet iedere maand.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:09 schreef engine het volgende:
Hoe doe je dat bij je bril? Neem je daar ook gewoon een standaard -6 model?
Welke site gebruik je?quote:Op zondag 12 mei 2024 08:12 schreef Amsel het volgende:
Bij een opticien een oogmeting laten doen, en daarna online de merkloze versie bestellen van de lenzen die de opticien aanraadde. Doe ik al jaren zo, werkt perfect.
Met maandlenzen trouwens.
Die heb ik ook, prima spul inderdaad!quote:Op zondag 12 mei 2024 10:49 schreef Cruzinats het volgende:
Ik merk wel echt een verschil in lenzenvloeistof met de wat duurdere merkvarianten en kruidvat huismerk. Geen droge ogen meer en minder knipperen. Gebruik zelf Opti-Free Puremoist.
Ik heb (na een netvlies loslating, dat heeft overigens absoluut niks met lenzen te maken, netvlies zit achter je oog) een sterkte van -9 en cylinder, maar die lenzen koop je ook gewoon online.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:22 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb een tijdje lenzen van het Kruidvat of de HEMA gehad toen ik weer wilde overstappen van nachtlenzen naar daglenzen en geen tijd had (te lam was) om naar de opticien te gaan.
Heb wel daglenzen, een aantal jaar geleden waren de lenzen die ik droeg (maandlenzen) uit het assortiment genomen ivm niet voldoende luchtdoorlatendheid. En heb verschillende types en merken toen geprobeerd, maar die kon ik geen van allen een maand dragen zonder klachten (+last van mn ogen in de avond).
Die van de drogist zaten wel prima. Maar na een oogmeting bij de opticien daar andere lenzen ‘gekregen’ en dat zat beter.
Tegenwoordig een aardige cylinder dus ben sowieso gebonden aan lenzen via de opticien.
Maar mijn hemel, wat zijn die lenzen met cylinder duur.
Ja online kan wel inderdaad. Maar ik maakte de vergelijking met opticien vs drogist. Daar zijn die niet te vinden.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:26 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik heb (na een netvlies loslating) een sterkte van -9 en cylinder, maar die lenzen koop je ook gewoon online.
Nee dat klopt.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:30 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ja online kan wel inderdaad. Maar ik maakte de vergelijking met opticien vs drogist. Daar zijn die niet te vinden.
Je kan best je lenzen online kopen en je ogen na laten kijken bij een opticiën, alleen betaal je dan wel voor de controle. En als je de lenzen daar koopt dan zit de controle er vaak al bij in.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:38 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nee dat klopt.
Maar ik zou persoonlijk ook nooit lenzen van de drogist (waarbij je dus niet eens per zoveel jaren opgemeten kunt worden) dagelijks dragen.
Ik betaal online nu ongeveer 90 euro per half jaar voor goede A merk lenzen. (Zonder controle dus, dat kost 80 euro extra eens per 2 jaar).
Omgerekend 15 euro per maand, net zo duur als Netflix
Dit doe ik ook.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:59 schreef Rene het volgende:
Wanneer ik mn ogen laat controleren en de sterkte is anders, koop ik daar mijn bril zodat de controle gratis is. Daarna vraag ik ook de lenssterkte op. Die krijg ik dan op papier
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |