abonnement Unibet Coolblue
pi_213512592
Dag lieve mensen,

Ik ben inmiddels achttien jaar bezig met levensbeschouwing. Ik had ooit twee dochters, maar n daarvan heb ik moeten begraven en de andere heb ik inmiddels twaalf jaar niet gezien. Ze is ontvoerd door haar moeder. Als vader met zo'n groot gemis is het mijn diepste wens geworden om als een leraar te kunnen zijn voor kinderen. Ik ontmoette laatst een meisje, Sofia, en ik wilde graag een brief schrijven maar haar ouders stonden dit niet toe. Dit idee was genspireerd op het boek 'De wereld van Sophie', waarbij een jong meisje een oudere man leert kennen die haar wegwijs maakt in de wereld van filosofie. Ik ben al lang op zoek naar een jong meisje voor wie ik wat kan betekenen, maar omdat dit tot op heden niet is gelukt heb ik besloten het gewoon met iedereen te delen. Ik ben benieuwd naar jullie feedback. Ik schrijf dit alsof ik overal heel zeker van ben, maar dat is gewoon mijn schrijfstijl. Als jullie met goede ideen komen zou het kunnen helpen om deze 'unificatietheorie' te verfijnen.

Het Laatste Testament, betaversie

Het was 8 mei 2005, eerste pinksterdag (althans, dat dacht ik achttien jaar lang). Ik, voorheen agnost, zat in een hotellobby in Turkije, een all incl. vakantie, en ik had een glas cognac maar ik lustte het niet. Uit verveling begon ik over de rand van het kristallen glas te draaien en dat produceerde een bijna hoogfrequent geluid en dat galmde door de lobby heen. Een fractie van een seconde later leek het alsof al dat geluid gebundeld bij me terugkwam, en met een ‘Whoooop’ in mijn oren belandde. Echt met geweld, alsof iemand me een klap in het gezicht gaf. Ik keek op, maar er stond niemand. Ik was alleen dus ik schrok me wezenloos. Er kwam een vluchtig besef: ‘glaasje draaien’ had toch iets met kwade geesten te maken? Oh mijn God, het bestaat echt en nu ben ik bezeten! Ik werd doodsbang en mijn hart begon te kloppen in mijn keel, maar precies tegelijkertijd werd ik me er k van bewust dat het Pinksteren was, en ik kon me nog vaag herinneren waar die dag voor stond (namelijk de uitstorting van de heilige geest.) En heilige geest vind ik nog altijd lullig en gnant klinken maar het was de enige gedachte waar ik mij aan vast kon klampen. Was dit namelijk op een willekeurige dag gebeurd, dan was ik permanent doorgedraaid, linea recta naar de bovenste verdieping van het hotel gestormd en uit het raam gesprongen want het was echt angstaanjagend. Ik had geen keus dan te geloven dat ik op het nippertje was gered, een kans van slechts 1 op 365,25, of eigenlijk 1 op 182,63 omdat er twee pinksterdagen zijn. Hoe dan ook, ik had geluk gehad en dat was mijn eerste aanraking met wat ik interpreteerde als God. Een zegening, maar tegelijkertijd ook een waarschuwing. Ik kan me nog goed herinneren dat ik in een stoel aan het strand ging zitten om te verwerken wat er zojuist was gebeurd, uitkijkend over de Egesche zee, en dat mijn hoofd geleidelijk aan begon te tintelen, een proces dat nog minstens twee dagen duurde. Alsof mijn brein ergens ontvankelijk voor werd. Ze zeggen dat we maar zo’n tien procent van onze hersenen gebruiken maar het voelde alsof de rest ook actief werd. En zodoende raakte ik ervan overtuigd dat ik vervuld werd met ‘de geest’, dezelfde geest als waar Voltaire het bijvoorbeeld over heeft. En het was zo overweldigend om me eenmaal thuis te beseffen dat ik op eerste paasdag geboren was, de dag dat Jezus opstond aldus de verhalen. Mijn moeders doopnaam (Maria), mijn vaders beroep (timmerman), de doopnaam van m’n beste vriend (Johannes) en mijn baan als bezorger bij pizzeria Jeruzalem. Ik kon er gewoonweg niet omheen. Ik heb drie jaar lang lopen janken. Alle sluizen gingen min of meer open staan en ik had vrij toegang tot mijn emoties. Ik kon huilen wanneer ik wilde, ik hoefde alleen maar aan deze gebeurtenis te denken en mijn tranen begonnen vanzelf te stromen en eigenlijk waren dat altijd tranen van geluk. Want ooit was ik een dwalende ziel en nu had ik God gevonden. Ik voelde me uitverkoren. Zodoende heeft mijn hart letterlijk getrild van vreugde. Dat vibrerende hart duurde hooguit tien seconden maar ik wist direct dat deze zielsgelukkige toestand het allerhoogste doel is om na te streven. Ik denk dat deze staat van zijn wel eens het eeuwige leven zou kunnen betekenen, een manier om zowel geestelijk als fysiek jong te blijven. En het was al die jaren mijn doel om dit gevoel toegankelijk te maken voor een ander want ik gun het iedereen, maar het punt is, we zijn niet allemaal op Pasen geboren of overtuigd in het bestaan van God. We hebben niet allemaal zoveel raakvlakken met het geloof en daarom kunnen we onszelf niet allemaal zo makkelijk ‘voor de gek houden’. Waar of niet, toevallig was het wel en sindsdien ben ik me gaan verdiepen in kansberekening. Hoe groot is de kans dat iets zal gebeuren? Want stel, je wint de staatsloterij. De kans dat je de jackpot wint is niet groot, namelijk n gedeeld door het aantal mensen dat meespeelt en dan keer honderd maar zelfs als dat je overkomt, is het nog geen wonder. Hij moet toch ergens vallen. Maar wat nu als je diezelfde jackpot nog eens wint. En dan nog eens. Waar houdt toeval op te bestaan en wanneer mag je spreken van een wonder? En die gebeurtenis in Turkije waar ik over sprak, die kans an sich is niet zo heel klein, maar sinds mijn ogen open zijn en mijn oren gespitst, kortom, sinds ik er ontvankelijk voor ben en een radar voor heb ontwikkeld, lijken er in mijn leven stelselmatig heel onwaarschijnlijke dingen te gebeuren. En elke keer wanneer er zoiets onwaarschijnlijks gebeurt, schrijf ik dit min of meer toe aan God die laat weten dat Hij er nog is. Het is de reden van mijn rotsvaste geloof in God, en ik voel het als een verplichting om dat te delen. Het gebeurt regelmatig maar dit zijn de twee opmerkelijkste.

Een kansberekening (2017)

In de zomer van 2017 zag ik op YouTube een documentaire over de ster Sirius, en die staat op ‘slechts’ (edit)*8.6 lichtjaar. Het is na de zon n van de helderste sterren aan de sterrenhemel en hij ligt links in het verlengde van de Orionbelt. De meeste sterren vertonen een roodverschuiving, hetgeen er op wijst dat ze van ons af bewegen, maar Sirius vertoont een blauwverschuiving en dat betekent dat ie steeds dichterbij komt, nog dichterbij dan (edit) *8.6 lichtjaar. Na afloop van de documentaire sloot ik mijn laptop en ging naar bed. Ik legde mijn hoofd op het kussen neer en bedacht me hoe geweldig het zou zijn als deze ster op een dag onderdeel zou uitmaken van ons zonnestelsel, wellicht voorzien van een aantal leefbare planeten op reisafstand. Het zou nog wel even duren want (edit) *8.6 lichtjaar is relatief dichtbij maar alsnog een astronomische afstand, maar het leek mij alvast een mooi ideaal. Enfin, ik keek naar buiten door het raam. Mijn rolgordijn was vrijwel helemaal naar beneden en de spleet waardoor ik het universum waarnam was 8 cm bij 1,20 meter. Ik zag dus maar een piepklein stukje van het universum vanaf mijn kussen gezien, en ik zag maar n ster door de spleet, een hele heldere. Ik ging naar buiten om te bevestigen wat ik vrijwel direct vermoedde: het was Sirius. Van al die miljarden sterren zag ik uitgerekend die ster door die minuscule spleet. Hoe groot was die kans?

Wel, de oppervlakte van de denkbeeldige bol waarin ik mij bevond, en waarvan mijn kussen het middelpunt was, bereken je door de formule 4 x pi x r2 te doen. De straal (r), van mijn kussen tot aan het glas, was 1,30 meter, en pi is ongeveer 3,14, en dus was de oppervlakte van de denkbeeldige bol ongeveer 23 m2. Omdat de spleet (8 cm bij 1,20 meter) ongeveer een tiende van een vierkante meter is, was de kans dat ik die kant op zou kijken en deze ster te zien zou zijn 1 op 230 (23 x 10). Maar ik was ook nog eens op zoek naar die ster. Voor het antwoord op deze vraag moest ik dus een schatting maken van hoe lang ik in mijn leven naar sterren heb gezocht. Ik had in mijn leven 11797 (32,30 x 365,25) dagen geleefd, waarvan, laat ik het ruim aanhouden, vijf gezocht naar sterren (waarschijnlijk waren het nog geen twee dagen maar ik wil vooral niet overdrijven). De kans dat ik dit mee zou maken was dus maximaal 5/11797 x 100 = 0,04238%. Deel dit vervolgens door 230, een kans van 0,00184276%. De kans is nihil, maar niet onmogelijk. Iedereen maakt wel eens wat toevalligs mee. Echter, door wat er met mij is gebeurd op eerste Pinksterdag 8 mei 2005, stnd mijn hele leven al in het teken van toeval en dat maakt bovenstaand verhaal praktisch onmogelijk, tnzij er een hogere macht bestaat. Het was een speld in een hooiberg en ook nog eens precies de hoopvolle gedachte waar ik naar op zoek was, namelijk de gedachte aan leven in overvloed. En de kans is natuurlijk aanwezig dat de zon al is opgebrand tegen de tijd dat Sirius hier arriveert, als ie dat al doet, maar toch, in een wereld vol schaarste is het wel een leuk ideaal om mee te geven aan onze kinderen. Bijvoorbeeld voor mijn dochter, de helft van een tweeling, geboren op eerste Pinksterdag in het sterrenbeeld tweelingen. Hoe kan het ook anders? En ik ben totaal geen wiskundig wonder maar ik denk dat zelfs Archimedes deze berekening wel zou hebben kunnen waarderen.

Een ontmoeting (2022)

Ik wist dat, als ik eenmaal weg was uit de gevangenis en ik daardoor meer bewegingsruimte had, dit ook van invloed zou zijn op de frequentie van deze ‘ontmoetingen’. En ja hoor, ik was nog geen maand overgeplaatst naar een plek met meer vrijheden toen er het volgende gebeurde. In november 2022 kwam er bij ons op de afdeling een Somalische jongen en hij had dezelfde leeftijd als ik. Hij heette Achmed maar hij noemde zichzelf Ben. We kwamen met elkaar in gesprek en op een gegeven moment vroeg ik hem waar hij vandaan kwam. Hij zei, ‘ik kom uit (plaatsnaam)’, waarop ik zei, ‘ok, ik ook’. Niet eens zo heel vreemd want (plaatsnaam) lag slechts 35 kilometer verderop. Toen zoomde ik iets verder in en vroeg hem waar in (plaatsnaam) en hij zei, ‘in de wijk (wijknaam)’, en ik zei, ‘hey, dat is grappig, ik ook’. Toen vroeg ik waar precies, om nog maar eens verder in te zoomen, en hij antwoordde ‘op de (straatnaam)’ ‘Echt?’ vroeg ik, ‘ik ook. En welk nummer dan?’ ’49, ik heb daar mijn hele leven gewoond.’ ‘Je maakt een grapje zeker, zei ik. Ik op (straatnaam) 45, in hetzelfde blok bestaande uit vier rijtjeshuizen, en daar heb ik 25 jaar gewoond. Alleen onze buurvrouw Lucia woonde tussen ons in op 47’, en die kenden wij beide. Hoe is het mogelijk dat we elkaar niet tegen zijn gekomen? Ik heb me even afgevraagd hoe groot die kans is, alleen is het antwoord niet zo eenvoudig. Hoeveel blokken woningen zijn er bijvoorbeeld in een straal van 35 kilometer? 300,000? Nog maar te zwijgen over andere benodigde gegevens om het uit te rekenen. Maar ja, voor het verhaal maakt het ook niet echt uit, wij woonden in hetzelfde blok, we hadden precies dezelfde vrienden, we wisten precies wie waar woonde, we hebben precies dezelfde leeftijd, maar hadden nog nooit van elkaar gehoord en elkaar nooit eerder gezien. Waar ik naartoe wil is dat deze dingen voor mij een bevestiging zijn dat ik iets op het spoor ben, al was ik dat spoor vaker dan eens bijster. Ik kan jullie niet overtuigen van zijn bestaan, sommige dingen moet je aan den levenden lijve ondervinden, maar ik hoop jullie met het volgende de juiste kant op te sturen.

Mijn theorie 2005-2023

Een uur op een hete kachel kan aanvoelen als een eeuwigheid en een uur naast een mooi meisje lijkt in een oogwenk voorbij. Dat is relativiteit volgens Albert Einstein, die net als ik, ook in een God geloofde. En als ik God was, dan had ik dit mechanisme ook ingebouwd, om zeker te zijn van zijn eigen (plezierige) bestaan. Voor ons betekent het dat we voor ons gevoel al met al meer lijden dan plezier hebben, en dat is deprimerend maar het geeft ook hoop. Het geeft ons namelijk een zeker bestaansrecht voor een eventueel - en dan bedoel ik prettig - leven hierna, en dat brengt mij bij het volgende. Jezus zei dat sommige mensen in het koninkrijk groot zouden worden genoemd, en anderen klein. En dat wie arm is rijk zal worden en wie rijk is, arm. Kortom, hij beschrijft het koninkrijk van God als een heerschappij met een bepaalde hirarchie. Het liefst gebruik ik de vorm van een piramide om te illustreren hoe deze heerschappij er mogelijk uit zal zien, en als deze niet bestaat, hoe deze op aarde er dan uit zou moeten zien. Ondertussen ben ik op zoek gegaan naar de criteria die onze plek op de piramide bepalen. Stel voor het gemak dat deze piramide uit zeven schalen bestaat: slecht (5), slechter (6), slechtst (7), neutraal (4), goed (3), beter (2) en best (1).

Dit is vooral uit praktisch opzicht: het is al heel wat genuanceerder dan ofwel het feit dat iets goed of simpelweg slecht is, maar ook he goed of hoe slecht. Welnu, als ik al het goede, betere, en beste dat ik heb gedaan afzet tegen de slechte, slechtere en slechtste dingen ben ik bang dat er op dit moment onder de streep lichtrode cijfers zullen staan. Ik durf mezelf daarom niet hoger in te schatten dan schaal vijf. Niet zozeer omdat ik een slecht mens ben, maar eerder vanwege domme fouten, of domheid an sich, waarschijnlijk gepaard met een stukje lafheid. Ik ben zelf een beetje bang aangelegd, maar ik ben geen gewelddadige jongen. Ik heb ook nooit iemand vermoord of verkracht en alleen daarom al hoor ik niet in schaal zes thuis. Zes? Ja, je leest het goed. Het is eenvoudig om te denken dat zware criminaliteit zoals moord en verkrachting het allerergste is wat iemand kan doen, en ja het is ook heel erg en de impact groot, maar wel op een beperkte schaal. Ik heb er mee gezeten, en de meesten daarvan zijn k mensen, vaak met een heel verdrietig verleden. Maar omdat zo’n beetje 90% van alle criminaliteit direct dan wel indirect voortkomt uit armoede, plaats ik de exorbitant rijken die daar verantwoordelijk voor zijn alvast in schaal zeven, daar waar de ‘stenen’ het meeste gewicht dragen. Zelfs na aftrek van al het goeds wat zij ogenschijnlijk hebben gedaan, valt het in het niet bij alle slachtoffers die geholpen hadden kunnen worden, maar inmiddels zijn gevallen. Nog maar te zwijgen over al het psychisch leed. En met het volgende citeer ik wederom Jezus. Niet alleen ‘omdat zij hun loon al hebben gehad’, maar ook omdat wat zij verzaken (namelijk eerlijk delen) gruwelijk veel leed veroorzaakt op immens grote schaal, generatie na generatie. Sommigen zullen nu zeggen dat zij hun rijkdom hebben vergaard door hard te werken maar dit is een illusie. Het meisje uit Bangladesh dat veertien uur per dag in een kledingfabriek werkt, werkt ook hard, maar krijgt er bijna niets voor. En voor justitie m.b.t. de lagere regionen: ik begrijp dat u het goede probeert te doen, maar u bestrijdt een probleem met een onderliggende oorzaak die nog veel hardnekkiger is. Ik zou u willen adviseren: als u een boom om wilt hakken, begin dan bij stam en niet bij de takken. Bestrijd eerst armoede, dan volgt criminaliteit vanzelf. Tot zover de onderste regionen. Ik kom zo dadelijk terug op de bovenste sferen. Als je jezelf indeelt, is het verstandig om bescheiden te zijn. Ken jezelf. Het begint met accepteren dat je niet de beste bent en waarschijnlijk ook niet de slechtste. Bedenk je dat de allerbesten zeer waarschijnlijk allang zijn geweest en de bovenste lagen van de piramide inmiddels wel bezet. En de meeste dingen zijn al ontdekt. Wat kunnen wij daar nog aan toevoegen?

Geometrie

[..] Sofia, de allereerste opdracht die ik je mee zou willen geven is best leuk om te doen: ga op een heldere nacht eens naar buiten met je vader en zoek de ster Polaris, oftewel de Poolster. Omdat Polaris bijna helemaal precies in het noorden staat, plaats je deze ster in gedachten bij je kroon, daar waar je als baby een fontanel had. Zoek vervolgens het steelpannetje. Als het goed is heb je deze al gevonden want de beste manier om Polaris te vinden, is door de laatste twee van de zeven sterren van het steelpannetje (dus de twee meest rechtse) in n lijn heel ver door te trekken naar boven. Gevonden? Kun jij uitvogelen waar ze zouden staan als je ze in je hoofd verbeeld? Ga vervolgens op zoek naar de Orion gordel. Deze bestaat uit drie sterren die bijna op n rechte lijn liggen. Links in het verlengde daarvan, iets verder afwijkend naar beneden, ligt Sirius, een heel bijzondere ster en bijna niet te missen. Het is namelijk de helderste ster aan de sterrenhemel en hij staat redelijk dichtbij, op een afstand van ‘slechts’ 8,6 lichtjaar. Ik zet ‘slechts’ hier tussen haakjes want het is eigenlijk alsnog heel ver. Licht legt in n seconde maar liefst een afstand van bijna 300.000 kilometer af. Dat is meer dan zeven keer om de aarde, en dat allemaal in n seconde! Kun je je voorstellen hoe ver het licht reist in 8,6 jaar? Een ontzagwekkende afstand. En dan te bedenken dat sommige sterren miljarden lichtjaren van ons af staan... Duizelingwekkend vind je niet? Maar dat is dus het fijne aan mijn theorie, want door deze sterren in je hoofd te verbeelden wordt iets dat eigenlijk niet te bevatten is, tch te begrijpen. Alle genoemde sterren springen in het oog en staan allemaal relatief dichtbij, vandaar dat ik deze heb uitgekozen. Wat Sirius extra bijzonder maakt is dat deze ster, in tegenstelling tot alle andere sterren die ik heb genoemd, langzaam naar ons toe beweegt, en in een ver verleden was deze ster voor sommige beschavingen heel belangrijk. Dat was een tijd waarin men wonderbaarlijke dingen kon maken met wiskundige precisie, iets wat wij tegenwoordig alleen nog met behulp van een hele snelle computer kunnen. Zoals de Piramides van Gizeh. Heb je die wel eens gezien? Het is n groot raadsel hoe ze het voor elkaar hebben gekregen. Was God soms onder hen om daarbij te helpen? Of had het iets met ons eigen bewustzijn te maken en zijn we simpelweg vergeten hoe het moet? De bijbel zegt immers ‘Gij zijt Goden..’

Het lijkt alsof alle sterren voortdurend om ons heen draaien, alleen Polaris niet, want deze staat zoals ik al had gezegd bijna helemaal stil in het noorden. Maar het universum draait niet, de draaiing wordt veroorzaakt door de aarde die om haar eigen as draait. Of wist je dat al? En nu, niet te vergeten, de zon zelf. Het is vrij logisch dat we deze in het centrum plaatsen, in de buurt van je beloningscentrum, oftewel je hypofyse. De zon als centrum van ons universum noemen ze het heliocentrische wereldbeeld. En dat wij het middelpunt zijn van het universum is niet helemaal correct, maar het geeft ergens wel een veilig gevoel, toch? Denk er regelmatig eens aan, want dit is de beste manier om bekend te raken met de vier windstreken, in dit geval noord (boven), zuid (onder), oost (rechts) en west (links.) Als het goed is zie je nu een ruit voor je. Het enige wat we nu nog hoeven te doen om een denkbeeldige ruimte in je hoofd te creren, is voor en achter toevoegen. Als het goed is Sofia, ontstaat er zo een geometrisch figuur met zes hoeken en acht vlakken: de Octader (even googelen om te zien of je hebt begrepen.) Ik denk veel aan hoe de aarde om haar eigen as en om de zon draait. Kijk, in ons leven maken we allemaal verbindingen in ons hoofd die ons begrip vergroten, en vormen wie we zijn. Om een creatieve geest te ontwikkelen is het belangrijk om je dingen te kunnen verbeelden, want, ‘Logica brengt je van A naar B, maar verbeelding brengt je overal.’ Een uitspraak van Albert Einstein, persoonlijk geverifieerd door mij. Denken aan hoe de aarde om haar eigen as en om de zon beweegt is een kindvriendelijke manier om je brein te trainen. Het is een vrij eenvoudige hersengymnastiek die bestaat uit het maken van bochtjes, boogjes en buigingen. Oh ja, nog n ding zodat je nooit meer de weg kwijtraakt: als je over de aarde navigeert, is de ruit van de vier windstreken die ik zojuist noemde niet verticaal, maar horizontaal, oftewel plat. Voor en achter worden zo noord en zuid, en noord en zuid worden boven en onder. Er verandert verder niets aan onze geometrie. Het blijft dezelfde octader. Zie God als de bol die deze en alle andere figuren omsluit, ‘Want in Hem leven wij, bewegen wij ons, en bestaan wij’ (Handelingen 17:28.)

Als je goed je best doet en met me meedenkt, kan het in combinatie met de juiste inzichten op een dag wel eens een kompas worden om wijze woorden op te roepen, of zelfs om de juiste mensen tegen te komen in je leven. Ja, f om te ontdekken hoe ze dat vroeger nu eigenlijk deden zonder computers… Je weet maar nooit Sofia. Wees sceptisch, ook als ikzelf jou iets vertel, want ik zit er ook wel eens naast, maar verlies je naviteit nooit. Naviteit lijkt een beetje op domheid maar het is een prachtige karaktereigenschap. En die sterren staan daar al wel even. Dat betekent dat Jezus ook weet waar ze staan. En Albert, en Leonardo Da Vinci. En ik. En jij nu ook. Wist je trouwens al dat de vertaling van het woord katholiek ‘universeel’ is? Dus als het aan mij ligt, welkom in het universum! Ik hoop dat je het leuk vindt want ik schrijf je dit met alle liefde en ik wil de volgende keer graag een ander geometrisch figuur aan je voorstellen, en je leren hoe je deze kunt interpreteren.

Klaar voor de volgende les?

Sofia betekent wijsheid. En natuurlijk wist je dat al, maar dat zegt wat over je ouders. Blijkbaar willen ze dat je wijs wordt. Welnu, ik bezit een aantal universele waarheden. Omdat ze universeel zijn, gelden ze voor elke situatie, ongeacht tijd en cultuur. Alle informatie die binnenkomt gaat door een filter, en als er een conflict in mijn brein ontstaat, dan weet ik dat er iets mis is met de informatie die ik binnen krijg. Ik wil je graag uitleggen hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, maar je zult zelf aan de slag moeten. Ik leg het volgende uit in een kindvriendelijke taal, omdat het voor kinderen is bedoeld.

Ok, trek een denkbeeldige lijn tussen Albert Einstein en Jezus van Nazareth, van links naar rechts. Je hebt nu een denkbeeldige lijn maar we zijn op zoek naar een driehoek. En een geest is geen driehoek maar je moet toch rgens beginnen. Dit is het moeilijkste gedeelte. De bijbel is een harde noot om te kraken. Dat betekent, de bijbel is een moeilijk boek om te begrijpen. Dat is omdat ze belangrijke informatie achterwege hebben gelaten en er onzin aan toe hebben gevoegd. Sommige dingen hebben ze zelfs compleet omgedraaid. Wat boven is maakten ze onder en wat onder is, maakten ze boven. Dat deden de vroegere Schriftgeleerden zodat ze zelf ‘plezier’ konden hebben en andere mensen op een dwaalspoor te zetten. Einsteins relativiteit is relatief makkelijk, want hij gebruikt een kindvriendelijke taal. Af en toe maakte hij een grapje. Jezus deed dat niet. Jezus ontwikkelt de emotionele helft van je hersenen (rechts), en Albert doet het tegenovergestelde. Hij ontwikkelt de andere helft (links), zodat je logisch leert nadenken. Het kan soms ook wel eens andersom zijn, maar dat is precies de verwarring die je nodig hebt. Wetenschap en geloof zijn als een treinrails. Ze ontmoeten elkaar nooit, maar als je deze twee ‘noten hebt gekraakt’ ben je in staat om van deze denkbeeldige lijn een gelijkzijdige driehoek te maken, richting je geestesoog, en pas dan begin je te begrijpen hoe ik aan mijn universele waarheden kom. Of waarheden, eigenlijk is het meer een bullshit-filter. Maar zolang je nog niet eens een driehoek kunt maken, kun je ook niet verwachten dat het iets driedimensionaals wordt, laat staan een nog ingewikkelder geometrisch figuur die de Geest zelf representeert. Het is veel denkwerk. Naast Albert zijn er een heleboel andere grote mensen die me daarbij hebben geholpen. Als je korte klappen wilt maken zijn deze het best te raadplegen op citaten.net. Bestudeer alles zo goed als je kunt en vergelijk hun uitspraken onderling met elkaar. Je hoeft niet goed in wiskunde te zijn, dat scheelt. Onthoud het, denk er over na. Hoe vaker je dit doet, hoe beter je universele filter zal worden. Om te testen of je vooruitgang boekt, lees je af en toe de citaten eens na om te kijken of je het er al mee eens bent. In het begin is het vooral inspirerend, maar na verloop van tijd lees je het nog eens en dan denk je bij jezelf, ja, daar ben ik helemaal mee eens. Het worden er steeds meer en dat geeft je zelfvertrouwen. Zo weet je dat je ‘in de waarheid’ wandelt en denkt zoals de grote mensen uit het verleden. En soms staat er ook iets tussen waar je het niet mee eens bent. Dan is het waarschijnlijk niet waar, of dan moet je nagaan of je zelf misschien iets over het hoofd hebt gezien. En waarom moet het uiteindelijk een piramide (Tetrahedron) worden en bijvoorbeeld geen kubus? Nou, dat is omdat de hoeken van de piramide precies dezelfde onderlinge afstand tot elkaar hebben. Dat is de kracht van dit figuur. Het is de enige manier om je geest op te bouwen als een ware architect, en niet n die, zoals bij de meeste mensen, lijkt op de takken van een boom, chaotisch en onlogisch. Zodra je deze driehoek hebt gevormd en klaar bent voor de volgende les zal ik je leren hoe je een dak op je tempel kunt bouwen. Zolang ik maar de tijd er voor neem mis ik op papier vrijwel geen details meer en kan ik de balk in iemands ogen wel verwijderen als ze met lulkoek aan komen zetten, maar ja, dat is makkelijk gedaan vanuit mijn comfortzone. En dat blijf ik trouwens ook gewoon doen, omdat ik het andere mensen wil leren. Maar qua echt contact, ik zou er graag wel eens wat emoties en gevoelens bij willen ervaren, en genieten van alles wat ik die kinderen kan leren. Mag de schepper ook van zijn eigen schepping genieten? (als in geneesheer, genees uzelf?) Een mooie anekdote die hier wel bij past: Toen n van Henry Ford’s machines niet goed functioneerde belde hij een klein mannetje om het te laten repareren. De man kwam, sleutelde tien minuten aan de machine en al gauw deed alles het weer. Twee dagen later kreeg Henry de rekening. 10,000 euro. Henry werd kwaad, belde de kleine man op en vroeg: ’10,000 euro? Voor tien minuten werk?’ De kleine man antwoordde: ‘Ja Henry. 10 euro om je machine te repareren. De rest voor weten hoe.’ Zolang je bepaalde vooroordelen hebt gaat dat niet, en helaas zijn er een heleboel. Ik zal er zo dadelijk een voorbeeld van geven.

Je doet er alvast goed aan om tijdens het overwegen en overdenken van al deze informatie te werken aan je artistieke vaardigheden. Schilderen en muziek maken ontwikkelen je ogen en oren, en ‘buigen’ de geest, zodat deze flexibel wordt en je je makkelijker aan kunt passen. Met drie kleuren kun je al hele mooie dingen maken. Zoals vuur. Het zijn de kleuren French Ultramarine, Alizarine Crimson en Cadmium Orange. Dat zijn transparante kleuren, met andere woorden, het wordt nooit zwart. Het wordt altijd mooi want de kleuren vloeien in elkaar over. Heeft iemand toevallig een vuurtje? Je zult blauw zien, en oranje, en tch zit er wel degelijk rood in. Misschien is schilderen met deze kleuren een manier om tussen de regels door te leren lezen? Ik weet niet hoor, het is maar een suggestie. Maar als je echt van jezelf wilt leren houden en geloven in je eigen mogelijkheden, zou je moeten proberen portretten te schilderen van leuke meisjes bijvoorbeeld. Dit kan, bijvoorbeeld door gebruik te maken van een raster, die je over de foto heen kunt leggen, en hetzelfde raster vooraf aan het schilderen op het canvas tekent. Op YouTube kun je vervolgens een beetje kleurenkennis opdoen. Een instrument kunnen bespelen is ook heel waardevol, maar een instrument leren stemmen is al een goed begin. En hoe meer je oefent, hoe sterker je geest zal worden. Door veel te oefenen kun je loslaten aan het zwart-wit denken van je ouders en dan kun je leren de dingen vanuit verschillende perspectieven te bekijken, en zodoende onwaarheden leren te doorzien. Dan hoef je niet eens meer te studeren om rechter te worden. Dan wt je wat rechtvaardig is.

Het klinkt heel simpel maar ik heb er achttien jaar over gedaan om de eerste twee noten te kraken. Als je dit alles goed bestudeert, doe je het waarschijnlijk sneller. Ook hoe deze piramide ingedeeld zou moeten zijn maar dat heb ik hierboven al gedeeltelijk uitgelegd. Het maken van die driehoek kun je zien als appels met peren vergelijken. Heb je wel eens gehoord van die uitspraak? In de volksmond heeft deze bezigheid totaal geen nut, totdat je er echt eens over na gaat denken en beseft dat appels en peren beide tot dezelfde categorie behoren: fruit. En ds is er een lering uit te trekken. Maar dt is nu een typisch voorbeeld van een vooroordeel, die zo’n 99,99% van de samenleving voor waar aanneemt, zonder er echt even bij stil te staan. Want het heeft wel degelijk zin. Sommige van de genoemde geometrische figuren hebben met asymmetrie te maken, vandaar. Ik weet dat dit nu nogal moeilijk is om te begrijpen, maar dit soort vergelijkingen en de conclusies die je daaruit kunt trekken heb je cht nodig om alle informatie en gedachten terug te kunnen brengen tot n ‘simpel’ geometrisch figuur, het abc van dit testament, zoals de vergelijking die ik trok tussen de sterren in de lucht en de verbindingen in je hoofd.

Om het even over de bovenste lagen van de piramide te hebben, de werkelijke indeling heeft ook met intelligentie en karakter te maken en daarom is het nooit helemaal zo eenduidig als ik het nu schets, maar zoals ik het zie zit het over het algemeen als volgt: In schaal n zitten over het algemeen wetenschappers die verantwoordelijk zijn voor alle gemakken waar wij vandaag de dag van profiteren, van satellieten tot aan medicijnen. Schaal twee is bedoeld voor kinderen, pestkoppen uitgesloten. Schaal drie is bedoeld voor de hardwerkende mensen met een fysiek zwaar beroep en die niet bang zijn voor vieze handjes zoals timmermannen, bouwvakkers, etc. Kortom, zij die er de reden van zijn dat je een dak boven je hoofd hebt en er warm water uit de kraan stroomt, of degenen met een eerlijk beroep, zoals bakker, chirurg etc. Schaal twee en drie kunnen ook omgekeerd zijn, daar ben ik nog niet zo zeker van. En die kinderen in twee (of drie dus) he, ik las ooit een verhaal. Op het moment dat Jezus Jeruzalem binnenkwam was er een klein meisje met vrijwel geen capaciteiten. Maar ze had gehoord over zijn grootheid en wilde iets doen om haar liefde te uiten. Toen ging ze naar haar moeder en vroeg: ‘Mama, als hij komt, mag ik dan bloemetjes strooien?’ En haar moeder antwoordde: ‘Ja lieverd, jij mag bloemetjes strooien.’ De tranen sprongen me in de ogen toen ik dat las. Verbeeld het je maar eens, een meisje dat bloemetjes strooit en zich angstvallig afvraagt of het genoeg is om ergens deel van uit te mogen maken. Wat ik hier mee wil zeggen is, intelligentie is n, maar het hebben van een hart is misschien nog wel belangrijker om te weten wie wt waard is, en dit alles maakt het geen eenvoudige inschatting.

Dit document gaat nog tientallen pagina's verder maar voorlopig laat ik het hier even bij. Nog n toevoeging voor de jongens.

Denk eens met me mee. Als het leven plezierig is, en de dood het tegenovergestelde van leven is, zal deze dood dan k plezierig zijn? Dat klinkt alvast niet erg logisch. In het dierenrijk vreten ze elkaar zelfs op, puur omdat hun oerinstinct ze verteld dat ze levend beter af zijn dan dood. En ik geloof zeker dat er een hemel is, vooral voor (niet verleidende) meisjes, maar als jongen is het in ieder geval logischer dat je een zaadcelletje wordt die een paar miljard keer moet sterven voordat het eindelijk weer eens het geluk heeft om terecht te komen waar het hoort. Dus onderschat niet hoe waardevol het leven is. Word verliefd! Zoek een leuk meisje! En als ze je niet ziet staan, nou ja, dan weet je als zaadje in ieder geval waar je het liefst terecht zou komen. Als je cht verliefd bent op een meisje zie je namelijk ook alvast de moeder in haar. En dan zwem je sneller dan de rest, dat kan ik je verzekeren! En dan ben je zo weer thuis, en dan kun je lekker negen maanden uitrusten bij de vrouw van wie je het allermeest houdt, voordat je weer aan het werk moet. En de liefde zelf zou geen hard werk hoeven zijn. Maar eeuwig leven in welvaart wl. Ik heb al wel een paar meisjes gevonden waar ik wel naar toe zou willen ‘zwemmen.’ Maar zelfs als het me lukt, dan zijn we er nog niet.

Ik heb n dochter en als iedereen mijn voorbeeld zou volgen zouden er over 200 jaar nog maar twee miljard mensen over zijn, tenminste, als we al niet allemaal levend verbrand of bevroren zijn als die dag komt, of uitgeroeid door een virus. Het zou een verademing zijn voor moeder natuur, want in sommige opzichten zijn we haar alleml aan het verkrachten. De tijd van ‘gaat heen en vermenigvuldigt u’ moet maar eens voorbij zijn. Ik zeg dit niet alleen uit zorgen voor overbevolking, maar het kon wel eens zo zijn dat je al dit extra gewicht als ouder zlf mee naar boven moet sleuren. En jongens, ik ben inmiddels een volwassen man en ik heb n van mijn dochters verloren. Ik draag dan ook een dikke zwarte spirituele band om mijn middel. Of nee, eerder een strakgespannen riem. Hooglied zit er voor mij niet meer in, maar voor jullie wel. Jullie mogen dan ook nog gewoon een band om de lendenen dragen. Voor sommige ouders adviseer ik alvast een riem.

[ Bericht 0% gewijzigd door VVV1985 op 11-05-2024 12:22:46 ]
pi_213512927
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 11:21 schreef VVV1985 het volgende:

Mijn theorie 2005-2023

Een uur op een hete kachel kan aanvoelen als een eeuwigheid en een uur naast een mooi meisje lijkt in een oogwenk voorbij. Dat is relativiteit volgens Albert Einstein, die net als ik, ook in een God geloofde. En als ik God was, dan had ik dit mechanisme ook ingebouwd, om zeker te zijn van zijn eigen (plezierige) bestaan.
Albert Einstein geloofde niet in god. Door theisten wordt dat argument vaak aangevoerd ("god dobbelt niet") maar dat was niet de god die theisten bedoelen. Overigens verwierp Einstein daarmee de Quantumtheorie, die later wel degelijk correct bleek te zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213513157
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 11:40 schreef blomke het volgende:

[..]
Albert Einstein geloofde niet in god. Door theisten wordt dat argument vaak aangevoerd ("god dobbelt niet") maar dat was niet de god die theisten bedoelen. Overigens verwierp Einstein daarmee de Quantumtheorie, die later wel degelijk correct bleek te zijn.
- Albert Einstein - Wat me echt interesseert is of God een keuze had toen hij de wereld schiep.
pi_213514697
Albert Einstein was ultra intelligent.

Die moet dus wel in God geloofd hebben.
pi_213515320
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 12:52 schreef Libertarisch het volgende:
Daarom geloofde ie niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213516253
Ik heb hele verhaal gelezen.

Ik begrijp dat het moeilijk kan zijn om het leed dat je nog altijd ervaart te verwerken en er dagelijks mee om te gaan

Maar hoe groot schat je de kans in dat je de rol die je wilt spelen voor een kind ook daadwerkelijk zal kunnen spelen in het leven van een kind van andere mensen?

Wat doet het met je dat je dat tot nu toe nog niet is gelukt? Wat als het nooit lukt?

Eerlijk gezegd lijkt me dit meer geschikt om te publiceren, dan om echt iemand te zoeken waarmee je een leraar-leerling relatie kunt opbouwen. Dat komt bij mij toch meer over als het in vervulling laten gaan van een fantasie, waavan ben ik bang niet veel ouders erop zitten te wachten dat hun kind erin meegaat, hoe goed je bedoelingen ook kunnen zijn. Ouders willen hun kinderen nu eenmaal beschermen, en ik kan me voorstellen dat ze sterke twijfels kunnen hebben dat zo'n relatie met een volwassen man wel helemaal veilig en kosher is.

Als dit van je af schrijven helpt, zou ik daar vooral mee doorgaan.

Maar misschien is het verstandig om die fantasie om een jong meisje te vinden los te laten.

Dat jonge meisje zal je huidige kinderen niet terugbrengen. De pijn zul je nog steeds voelen. Ik ben bang dat die pijn iets is die je je hele leven met je mee zult dragen. Dit soort verliezen laten nu eenmaal een grote open wond achter die in dit leven niet meer geneest. Daar zijn de gevoelens te sterk voor. Elke dag zullen er herinneringen zijn, en vragen zonder antwoord.

Je gelooft in God. Geef die pijn aan God. Jezus heeft compassie met onze pijn en kan ons troosten. Hij kan ons versterken en door de pijn heen trekken. Die pijn gaat daardoor niet weg, maar hij wordt draaglijker. Hij kan ons transformeren, van ons een beter mens maken, met meer compassie voor de pijn van anderen, om ook hen te troosten.

Als bijbelgeovige Christen zou ik je dus willen aanraden om in plaats van een jong meisje of kinderen te zoeken waarvoor je als een leraar kunt zijn, zelf als een kind Jezus te zoeken en van Hem je leraar te maken. Jezus kan jou, je leven en alles wat je hebt meegemaakt gebruiken om je nuttig te maken in het leven van veel mensen, niet alleen kinderen. Die zal Hij op je pad brengen zodra je daar klaar voor bent.

Verder zou ik je willen aanraden om op te passen met het soort theorien die een combinatie van mysticisme/astrologie en de bijbel voorstellen. Dit heeft in het verleden al tot veel verwarring geleid bij velen, waaronder de eerste gelovigen die ook graag Griekse filosofie en het Christelijke geloof combineerden tot het gnosticisme, waar je theorie me een beetje aan doet denken.

Ik wens je veel sterkte en Gods zegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 11-05-2024 16:27:00 ]
pi_213519911
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 14:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat doet het met je dat je dat tot nu toe nog niet is gelukt? Wat als het nooit lukt?
Ik heb pas n poging gedaan, twee maanden geleden. Ik heb dat meisje leren kennen tijdens n of ander paasweekend voor katholieken en na afloop besloot ik haar ouders te benaderen. Ze kwamen met n of ander slap excuus omdat ik voor hun in principe een volstrekt vreemdeling ben, maar ik weet dat er ouders zijn met een open houding, die bereid zijn om te delen. Drie weten immers meer dan twee en delen doe ik ook, en dat zijn vaak inzichten waar ik intens om heb geleden. Dat is ook precies de reden dat ik niet alles met iedereen deel. In Mattheus staat immers dat je geen parels voor de zwijnen moet gooien.

Ik zal je verder niet meer quoten maar weet je wat is? Ik houd van iedereen, maar niet evenveel. Kinderen hebben niet alleen meer potentie, maar zitten ook nog niet zo vastgeroest in middeleeuwse opvattingen als hun ouders. Kinderen onderwijzen is de efficintste manier om het beste uit mezelf te halen en mijn stempel op deze aarde te drukken. En omdat ik over zelfliefde beschik, gun ik mijzelf dat. En zo kan ik nog wel honderd redenen opnoemen waarom ik de voorkeur geef aan kinderen, maar de belangrijkste is dat ze langer leven, en ik niet weet hoe lang het duurt voor ik de weg terug naar huis vind. Maar als een kind en een ouder beide verdrinken, wie zou je dan als eerst redden?

Je zegt dat ik de pijn nog steeds voel als ik wat meer contact zou hebben met kinderen, en je praat daarbij als iemand die het aan den levenden lijve heeft ondervonden. Maar het gaat niet om n of andere fantasie met een jong meisje, het gaat om de blijdschap ervaren vanwege de acceptatie van hun ouders. Maar hoe oprecht is het als ze het betere deel voor hunzelf houden? Waarom zou ik dan ook maar overwegen het allerbeste van mezelf te geven? Die leraar die ik wil en kan zijn, kan ik alleen zijn op papier. Er is namelijk een shitload aan informatie te overwegen om de juiste dingen te kunnen zeggen en de juiste antwoorden te geven. Dingen die recht uit het hart komen, maar niet in strijd zijn met het verstand, om hen die logica bij te brengen. En dat allemaal op veilig afstand. Wat is daar nu niet koosjer aan? In fysiek contact ben ik gewoon als ieder ander, en een prettig gezelschap.

Mijn logica is springlevend, en ja, ik heb een splinter in mijn oog anders zou ik hier niet zijn. Ik ben in emotioneel opzicht een beetje beschadigd maar kinderen zijn een bron van vreugde. Daar ga ik eenvoudig in mee, en als ik ook maar enige invloed uit wil kunnen oefenen heb ik die glimlach nodig. Hoe geloofwaardig is het om een blijde boodschap te verkondigen met een verdrietig gezicht? Ik heb maar n vader nodig met een beetje gevoel in z'n donder. En in wie ik mijn gelijke herken, en die mij op waarde weet te schatten. Elke gelovige die ik tegen kom zegt, 'vertrouw op de heer'. Maar jullie ontlopen daarmee jullie verantwoordelijkheden. Maken we immers niet allemaal deel uit van datzelfde lichaam? (Paulus, Korintirs) Is het niet onze taak om op Hem te lijken? Maar jullie 'christenen' willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en verwachten ook nog eens naar de hemel te gaan, alsof het niets heeft gekost. Wat dat betreft hebben die Schriftgeleerden uitstekend werk verricht om jullie op een dwaalspoor te zetten.

Je zegt je kinderen te willen beschermen, maar als je het mij vraagt is het pure egosme en een regelrechte belediging aan mijn adres, alsof ik niet precies hetzelfde doel heb. Ja of vanwege de angst, dat zodra je ziet hoe gepassioneerd ik die kinderen lief kan hebben na al die jaren aan gemis, je al snel zou twijfelen aan je eigen capaciteiten. En ik weet dat het gevoelig ligt. Maar als ik ergens niet welkom ben, dan schud ik het stof van mijn voeten en dan keert de liefde bij me terug. Jullie wachten al jaren op de terugkomst van de heer. En dat ik het ben durf ik echt niet te zeggen, maar stel dat.. De feiten spreken immers in mijn voordeel. En Jezus werd ook geboren als een hulpeloze baby...

En wat betreft mijn ethiek, als ik n ding mocht zweren, dan is het dat geen van zulke lieden in de bovenste sferen komt zolang ik met Hem in de onderste regionen aan het werk ben. Want ik weet wel dat ik vrienden in beide heb, vrienden die geen schijn van kans maakten om zich in geestelijk opzicht te kunnen ontwikkelen. Maar dat is van latere zorg. Ik ben nu hier. Ik kan professioneel gitaarspelen en schilderen, ik kan onderwijzen, en ik bied lles kosteloos aan, omdat ik lle tijd van de wereld heb, en genoeg heb om van te kunnen leven.
pi_213523971
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 18:11 schreef VVV1985 het volgende:

[..]
Ik heb pas n poging gedaan, twee maanden geleden. Ik heb dat meisje leren kennen tijdens n of ander paasweekend voor katholieken en na afloop besloot ik haar ouders te benaderen. Ze kwamen met n of ander slap excuus omdat ik voor hun in principe een volstrekt vreemdeling ben, maar ik weet dat er ouders zijn met een open houding, die bereid zijn om te delen. Drie weten immers meer dan twee en delen doe ik ook, en dat zijn vaak inzichten waar ik intens om heb geleden. Dat is ook precies de reden dat ik niet alles met iedereen deel. In Mattheus staat immers dat je geen parels voor de zwijnen moet gooien.

Ik zal je verder niet meer quoten maar weet je wat is? Ik houd van iedereen, maar niet evenveel. Kinderen hebben niet alleen meer potentie, maar zitten ook nog niet zo vastgeroest in middeleeuwse opvattingen als hun ouders. Kinderen onderwijzen is de efficintste manier om het beste uit mezelf te halen en mijn stempel op deze aarde te drukken. En omdat ik over zelfliefde beschik, gun ik mijzelf dat. En zo kan ik nog wel honderd redenen opnoemen waarom ik de voorkeur geef aan kinderen, maar de belangrijkste is dat ze langer leven, en ik niet weet hoe lang het duurt voor ik de weg terug naar huis vind. Maar als een kind en een ouder beide verdrinken, wie zou je dan als eerst redden?

Je zegt dat ik de pijn nog steeds voel als ik wat meer contact zou hebben met kinderen, en je praat daarbij als iemand die het aan den levenden lijve heeft ondervonden. Maar het gaat niet om n of andere fantasie met een jong meisje, het gaat om de blijdschap ervaren vanwege de acceptatie van hun ouders. Maar hoe oprecht is het als ze het betere deel voor hunzelf houden? Waarom zou ik dan ook maar overwegen het allerbeste van mezelf te geven? Die leraar die ik wil en kan zijn, kan ik alleen zijn op papier. Er is namelijk een shitload aan informatie te overwegen om de juiste dingen te kunnen zeggen en de juiste antwoorden te geven. Dingen die recht uit het hart komen, maar niet in strijd zijn met het verstand, om hen die logica bij te brengen. En dat allemaal op veilig afstand. Wat is daar nu niet koosjer aan? In fysiek contact ben ik gewoon als ieder ander, en een prettig gezelschap.

Mijn logica is springlevend, en ja, ik heb een splinter in mijn oog anders zou ik hier niet zijn. Ik ben in emotioneel opzicht een beetje beschadigd maar kinderen zijn een bron van vreugde. Daar ga ik eenvoudig in mee, en als ik ook maar enige invloed uit wil kunnen oefenen heb ik die glimlach nodig. Hoe geloofwaardig is het om een blijde boodschap te verkondigen met een verdrietig gezicht? Ik heb maar n vader nodig met een beetje gevoel in z'n donder. En in wie ik mijn gelijke herken, en die mij op waarde weet te schatten. Elke gelovige die ik tegen kom zegt, 'vertrouw op de heer'. Maar jullie ontlopen daarmee jullie verantwoordelijkheden. Maken we immers niet allemaal deel uit van datzelfde lichaam? (Paulus, Korintirs) Is het niet onze taak om op Hem te lijken? Maar jullie 'christenen' willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en verwachten ook nog eens naar de hemel te gaan, alsof het niets heeft gekost. Wat dat betreft hebben die Schriftgeleerden uitstekend werk verricht om jullie op een dwaalspoor te zetten.

Je zegt je kinderen te willen beschermen, maar als je het mij vraagt is het pure egosme en een regelrechte belediging aan mijn adres, alsof ik niet precies hetzelfde doel heb. Ja of vanwege de angst, dat zodra je ziet hoe gepassioneerd ik die kinderen lief kan hebben na al die jaren aan gemis, je al snel zou twijfelen aan je eigen capaciteiten. En ik weet dat het gevoelig ligt. Maar als ik ergens niet welkom ben, dan schud ik het stof van mijn voeten en dan keert de liefde bij me terug. Jullie wachten al jaren op de terugkomst van de heer. En dat ik het ben durf ik echt niet te zeggen, maar stel dat.. De feiten spreken immers in mijn voordeel. En Jezus werd ook geboren als een hulpeloze baby...

En wat betreft mijn ethiek, als ik n ding mocht zweren, dan is het dat geen van zulke lieden in de bovenste sferen komt zolang ik met Hem in de onderste regionen aan het werk ben. Want ik weet wel dat ik vrienden in beide heb, vrienden die geen schijn van kans maakten om zich in geestelijk opzicht te kunnen ontwikkelen. Maar dat is van latere zorg. Ik ben nu hier. Ik kan professioneel gitaarspelen en schilderen, ik kan onderwijzen, en ik bied lles kosteloos aan, omdat ik lle tijd van de wereld heb, en genoeg heb om van te kunnen leven.
Volgens mij heb je een paar dingen die ik heb gezegd niet helemaal goed begrepen.

Ik heb niet gezegd dat een relatie leraar-leerling per definitie niet kosher is.

Ik geef zelf ook al jaren bijbelstudies aan kinderen en jongeren, van 4 jaar tot twintigers en alles daartussenin. Dat is hartstikke leuk en leerzaam, zowel voor hen als voor jezelf.

Maar dat gebeurt binnen het kader van de kerk, waarin ik door de kerk daarvoor ben aangesteld omdat men mij vertrouwt, goed met kinderen omga en omdat men weet dat ik geen afwijkende ideen in hun hoofd prent of mijn autoritetspositie voor andere doeleinden zal gebruiken.

Autoriteit over andermans kinderen in een religieuze setting is een bijzonder gevoelige kwestie, nog meer dan de autoreit van een leraar op school zou ik zeggen. Omdat ouders doorgaans echt willen dat hun kinderen een goede spirituele basis krijgen en dat vertrouwen ze niet zomaar aan iedereen toe. Daar heb je credentials voor nodig en dat is echt niet te veel gevraagd of een slaap excuus. Dan ben je al aan het veroordelen en dat geeft voor mij aan dat je niet geschikt bent voor zo'n rol, omdat je je niet in de ouders kunt verplaatsen maar de situatie alleen vanuit je eigen perspectief en je eigen verlangens benadert.

Wat ik dus wel zeg is dat ouders hoogstwaarschijnlijk zeer voorzichtig zullen zijn met je project, omdat zoiets allerlei vragen oproept. Het is op zijn minst gezegd ongewoon.

Dat zou anders zijn als je een erkend of getraind autoriteit/leraar/deskundige was. Bijvoorbeeld een privmuziekleraar met een goede reputatie.

Maar min of meer uit het nieuws op ouders afstappen met zo'n project, ik denk dat veel mensen daar niet snel in mee zullen gaan als dat niet vanuit henzelf komt, omdat ze daar behoefte aan hebben.

Dat hoef je ze niet kwalijk te nemen.

Verder wijken sommige van je ideen best af van reguliere Christelijke stromingen.

Dus gelovige ouders van kinderen zullen ook daar niet snel in meegaan vanwege theologische redenen.

Je zegt dat Christenen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, geen verantwoordelijkheid willen nemen, enzovoorts.

Dat zijn wat mij betreft nogal sterke vooroordelen die niet getuigen van veel begrip of respect voor de geloofsopvattingen van reguliere Christenen.

Ik vraag mij dan ook af hoe je verwacht met die houding een leraar te worden van kinderen met ouders die hun kinderen hun eigen overtuigingen willen bijbrengen.

Met andere woorden: wat kwalificeert je tot een goed leraar filosofie en theologie?

Het zijn je peroonlijke denkbeelden, je persoonlijke theorie die je wilt overdragen.

Reguliere gelovigen zullen daar hoogstwaarschijnlijk niet op zitten te wachten.

Niet omdat het boemannen zijn, maar omdat ze andere ideen hebben en de voorkeur geven aan gevestigde autoriteiten/insituties om de religieuze vorming van hun kinderen aan toe te vertrouwen, of dat nu een goed idee is of niet.

Ik geef je gewoon eerlijk mijn mening op basis van mijn eigen ervaring met religie en jeugd. Ik kan wel slijmen en zeggen o wat mooi en wat een leuk idee, maar dan zou ik niet eerlijk zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 11-05-2024 21:25:52 ]
pi_213526061
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 21:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Volgens mij heb je een paar dingen die ik heb gezegd niet helemaal goed begrepen.
En datzelfde geldt voor jou. Je zegt dat ik handel op basis van eigen verlangens terwijl ik volgens mij heel duidelijk heb gezegd dat ik vrienden in de hemel en de hel heb, en daarvoor mijn verantwoordelijkheid draag, k als ik er om moet lijden. En dat is niet omdat er een God bestaat die straft en beloont waarmee jij de kindertjes bang maakt, maar omdat er een God bestaat die niet kan toveren en zich noodgedwongen moet houden aan de wet van oorzaak en gevolg.

Vriend, als je echt van kinderen houdt dan ben je in staat om je aan hen te onderschikken, dat heeft niets te maken met autoriteit en zker niet met 'credentials.' Daarmee plaats jij jezelf boven hen, terwijl jij nder hen hoort. En zeker zullen ouders voorzichtig zijn. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn maar heb ik niet verteld dat ze ten alle tijden sceptisch moeten zijn?

Je hebt het over een goede reputatie maar klaarblijkelijk heb je boodschap niet begrepen. Er hingen twee misdadigers links en rechts van Jezus. En dat jij je van potentieel kwaad bewust bent, is PRECIES de reden dat je er mee te maken krijgt, als het aan mij zou liggen. Vriend, ik ben opgegroeid in een omgeving waar het veiliger is om te liegen en bedrog aan misleiding aan de orde van de dag zijn. En dat is precies de reden dat ik al 'zijn' streken ken. Ik heb je verteld dat ik te maken kreeg met wat een eventueel duivelse geest zou kunnen zijn en ik ben jarenlang doodsbang geweest. Zodoende heb ik l mijn gedachten leren te wantrouwen, inclusief die drogredenen van jou.

Ik sta al achttien jaar aan en de motor draait op volle toeren. Ik heb geen lichamelijke besnijdenis gehad, maar een geestelijke, en excusez moi als dat me een enorme lul maakt. Maar wat ik schrijf is het bewijs dat ik een echte leraar ben, en zo niet, kom dan met deugdelijke argumenten en niet met 'redentials' of beweringen zonder ze te onderbouwen. Het klopt, mijn theorie wijkt nogal af van de traditionele stromingen, maar ik ben dan ook praktisch de enige die de goede kant op gaat. Als je met de stroom mee wilt gaan, doe je best, maar volgens mij doen alleen dode vissen dat.

Het zijn geen persoonlijke overtuigingen, dat zou jij moeten weten. Om mijn achtergrond heb ik mij kunnen verplaatsen in de Meester als niemand anders. En misschien is het zelfs niet eens echt om je te misleiden, maar misschien verdraaiden ze boel alleen een beetje zodat ze net iets meer van Hem konden houden dan een ander. Want die man was een fenomeen en ik heb inmiddels een heel goed idee hoe hij deed wat hij deed. Maar dat ga ik dus echt niet met ju delen. Weet je, toen ik mezelf zo gelukkig voelde omdat ik God had ontmoet, en er even over na ging denken, besefte ik mezelf dat het niet helemaal eerlijk was om de vruchten te plukken van Zijn arbeid. Ik kon me namelijk niet herinneren dat ik er voor aan een kruis was genageld maar als jij zou weten hoeveel ik ondertussen heb geleden gaan je oren er van klapperen.

En nee, ik neem het jullie uiteindelijk niet kwalijk, en waarom? Albert begreep als geen ander hoe dom wij zijn in vergelijking met hem. Wij zijn debielen maar hij verstond de kunst om zijn wiskundige ontdekkingen te vertalen in woorden, in een taal die een kind van zes nog kan begrijpen. Het is jammer dat je er blind voor bent. Begrip heft het lijden op en met alleen geloven ga jij niet begrijpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door VVV1985 op 11-05-2024 22:26:46 ]
pi_213526713
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 22:09 schreef VVV1985 het volgende:

[..]
En datzelfde geldt voor jou. Je zegt dat ik handel op basis van eigen verlangens terwijl ik volgens mij heel duidelijk heb gezegd dat ik vrienden in de hemel en de hel heb, en daarvoor mijn verantwoordelijkheid draag, k als ik er om moet lijden. En dat is niet omdat er een God bestaat die straft en beloont waarmee jij de kindertjes bang maakt, maar omdat er een God bestaat die niet kan toveren en zich noodgedwongen moet houden aan de wet van oorzaak en gevolg.

Vriend, als je echt van kinderen houdt dan ben je in staat om je aan hen te onderschikken, dat heeft niets te maken met autoriteit en zker niet met 'credentials.' Daarmee plaats jij jezelf boven hen, terwijl jij nder hen hoort. En zeker zullen ouders voorzichtig zijn. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn maar heb ik niet verteld dat ze ten alle tijden sceptisch moeten zijn?

Je hebt het over een goede reputatie maar klaarblijkelijk heb je boodschap niet begrepen. Er hingen twee misdadigers links en rechts van Jezus. En dat jij je van potentieel kwaad bewust bent, is PRECIES de reden dat je er mee te maken krijgt, als het aan mij zou liggen. Vriend, ik ben opgegroeid in een omgeving waar het veiliger is om te liegen en bedrog aan misleiding aan de orde van de dag zijn. En dat is precies de reden dat ik al 'zijn' streken ken. Ik heb je verteld dat ik te maken kreeg met wat een eventueel duivelse geest zou kunnen zijn en ik ben jarenlang doodsbang geweest. Zodoende heb ik l mijn gedachten leren te wantrouwen, inclusief die drogredenen van jou.

Ik sta al achttien jaar aan en de motor draait op volle toeren. Ik heb geen lichamelijke besnijdenis gehad, maar een geestelijke, en excusez moi als dat me een enorme lul maakt. Maar wat ik schrijf is het bewijs dat ik een echte leraar ben, en zo niet, kom dan met deugdelijke argumenten en niet met 'redentials' of beweringen zonder ze te onderbouwen. Het klopt, mijn theorie wijkt nogal af van de traditionele stromingen, maar ik ben dan ook praktisch de enige die de goede kant op gaat. Als je met de stroom mee wilt gaan, doe je best, maar volgens mij doen alleen dode vissen dat.

Het zijn geen persoonlijke overtuigingen, dat zou jij moeten weten. Om mijn achtergrond heb ik mij kunnen verplaatsen in de Meester als niemand anders. En misschien is het zelfs niet eens echt om je te misleiden, maar misschien verdraaiden ze boel alleen een beetje zodat ze net iets meer van Hem konden houden als een ander. Want die man was een fenomeen en ik heb inmiddels een heel goed idee hoe hij deed wat hij deed. Maar dat ga ik dus echt niet met ju delen. Weet je, toen ik mezelf zo gelukkig voelde omdat ik God had ontmoet, en er even over na ging denken, besefte ik mezelf dat het niet helemaal eerlijk was om de vruchten te plukken van Zijn arbeid. Ik kon me namelijk niet herinneren dat ik er voor aan een kruis was genageld maar als jij zou weten hoeveel ik ondertussen heb geleden gaan je oren er van klapperen.

En nee, ik neem het jullie uiteindelijk niet kwalijk, en waarom? Albert begreep als geen ander hoe dom wij zijn in vergelijking met hem. Wij zijn debielen maar hij verstond de kunst om zijn wiskundige ontdekkingen te vertalen in woorden, in een taal die een kind van zes nog kan begrijpen. Het is jammer dat je er blind voor bent. Begrip heft het lijden op en met alleen geloven ga jij niet begrijpen.
Je vroeg in de OP om meningen.

Wij zijn niet in competitie met elkaar.

Het enige wat ik heb proberen te zeggen, is dat ik de kans zeer klein acht dat ouders zullen meegaan in je verlangen om hun kind onder je hoede te nemen. En dan vooral binnen een kerk als je jezelf nog niet hebt bewezen als iemand die zij kunnen vertrouwen, zowel op persoonlijk als op theologisch vlak. Dat bedoel ik met credentials en reputatie: hebben ouders voldoende redenen om hun kind aan je toe te vertrouwen op basis van verdiensten, erkenning door het instituut waartoe zij zelf behoren, een gedegen opleiding, en welk ander criterium zij ook hanteren om je betrouwbaar te achten.

Het barst namelijk van de goeroes en de charlatans in de wereld die maar wat graag macht uitoefenen over anderen onder het mom van liefdadigheid. Soms zijn die mensen zich daar zelf niet eens van bewust, maar hebben zij werkelijk de intentie om goed te doen. Dat is iets waar de meeste mensen in een kerk wel een keer mee te maken hebben gehad en men is daar over het algemeen vrij huiverig voor denk ik. En dat is volstrekt logisch. Er zijn jagers en prooien, en kinderen zijn nu eenmaal makkelijke en kwetsbare prooien.

Ik zeg niet dat jij op zo'n manier zou handelen, maar ouders zullen daar over het algemeen voor op hun hoede zijn. Dus ik denk dat het goed zou zijn om je verwachtingen bij te stellen over wat je realistisch kunt bereiken met dit project, om herhaaldelijke teleurstellingen te vermijden, voor je eigen bestwil. Dat is echt het enige wat ik probeer te zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 11-05-2024 22:34:53 ]
pi_213526827
Ok, in dat geval bedankt voor je mening, maar ik heb kleinere kansen werkelijkheid zien worden. .
pi_213526937
Je verhaal doet echt... raar aan. De woordkeuze, wat je graag wil... Een jong meisje de wereld laten ontdekken. Oud-Griekse stijl zeker :')
  zaterdag 11 mei 2024 @ 22:36:20 #13
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_213526947
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 11:51 schreef VVV1985 het volgende:

[..]
- Albert Einstein - Wat me echt interesseert is of God een keuze had toen hij de wereld schiep.
Wat denk je dat er Albert met die vraag bedoelde?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_213527285
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 22:35 schreef Cockwhale het volgende:
Je verhaal doet echt... raar aan. De woordkeuze, wat je graag wil... Een jong meisje de wereld laten ontdekken. Oud-Griekse stijl zeker :')
Ja, nou, ik wilde het eigenlijk niet zeggen maar ik heb er een zwak voor. Ik heb het verleden erg goed bestudeerd en er zijn verdacht weinig vrouwen die iets van blijvende waarde hebben nagelaten. En bij de schaakbond spelen zowel mannen als vrouwen, maar in de top 100 komt geen enkele vrouw voor. Ik heb die voorkeur dus om de balans. Ik wil niet alleen met mannen overblijven, alsjeblieft zeg. En ze hebben het hart ongetwijfeld op de betere plek zitten dan wij, en in dat opzicht leggen we het als mannen af, maar op kinderen na komt er over het algemeen niets zinnigs uit. Dat gezegd hebbende krijg ik vast de helft van alle lezers tegen me... Maar het is geen belediging. Ik houd van vrouwen. En Jezus zegt, maak de twee n. Wellicht is mijn theorie een mogelijkheid om allemaal dezelfde richting in te denken.
pi_213527672
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik zeg niet dat jij op zo'n manier zou handelen, maar ouders zullen daar over het algemeen voor op hun hoede zijn. Dus ik denk dat het goed zou zijn om je verwachtingen bij te stellen over wat je realistisch kunt bereiken met dit project, om herhaaldelijke teleurstellingen te vermijden, voor je eigen bestwil. Dat is echt het enige wat ik probeer te zeggen.

Wat denk jij dat er gebeurt als ik aankomende zondag naar de kerk ga en (misschien alleen alleenstaande ouders) aanbied om mijn diensten geheel kosteloos aan te bieden? Het is zeer eenvoudig om het vertrouwen te winnen. Het is simpel maar ik wil dat hele gedoe om elkaar te leren kennen overslaan om tijd te besparen. Daarom deel ik dit massaal, het scheelt een hoop tijd en echt, mijn intenties zijn zuiver en ik probeer jullie ervan te overtuigen. Als er een God bestaat en hij een keuze heeft, heeft hij zodoende het meeste om uit te kiezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door VVV1985 op 11-05-2024 23:05:03 ]
pi_213527854
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 22:36 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Wat denk je dat er Albert met die vraag bedoelde?
Ik weet het niet precies man. Misschien of Hij heeft overwogen om de ultieme stilte en rust in te ruilen voor de big bang, met alle gevolgen van dien? Met het achterliggende idee miljarden jaren hard te moeten werken om alles zodanig te centreren dat er een leefbare planeet mogelijk zou zijn?
  zaterdag 11 mei 2024 @ 23:16:08 #17
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_213528305
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 22:59 schreef VVV1985 het volgende:

[..]
Wat denk jij dat er gebeurt als ik aankomende zondag naar de kerk ga en (misschien alleen alleenstaande ouders) aanbiedt om mijn diensten geheel kosteloos aan te bieden? Het is zeer eenvoudig om het vertrouwen te winnen. Het is simpel maar ik wil dat hele gedoe om elkaar te leren kennen overslaan om tijd te besparen. Daarom deel ik dit massaal, het scheelt een hoop tijd en echt, mijn intenties zijn zuiver en ik probeer jullie ervan te overtuigen. Als er een God bestaat en hij een keuze heeft, heeft hij zodoende het meeste om uit te kiezen.
Wat jij een kind wil leren zit niemand op te wachten.

Ondanks je goede bedoelingen en dat je misschien een harstikke aardige gast bent die geen vlieg kwaad doet zal ik als je morgen bij mij in de kerk komt je direct knock-out slaan met zo'n voorstel. Sorry maar het komt echt creepy over. Goed dat je het hier deelt maar doe dit alsjeblieft niet. Daar schiet jezelf ook echt niets mee op.

Je zou beter gitaarles kunnen geven en als het vertrouwen er eenmaal is kun je altijd nog een levensles vertellen. Maar daar zou ik het echt bij laten hoor omdat het echt best wel creepy shit is hoe je denkt en redeneert. Maar je moet daar een kind echt niet mee op willen zadelen. Die vind z'n eigen weg wel, die kiest haar eigen pad en vind haar eigen mystagogen. Als jij er daar 1 van bent en je kunt af en toe een duwtje in de rug geven als dat nodig is dan is dat fijn. Maar meer moet je echt niet willen.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  zaterdag 11 mei 2024 @ 23:21:02 #18
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213528431
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 22:46 schreef VVV1985 het volgende:

[..]
Ja, nou, ik wilde het eigenlijk niet zeggen maar ik heb er een zwak voor. Ik heb het verleden erg goed bestudeerd en er zijn verdacht weinig vrouwen die iets van blijvende waarde hebben nagelaten. En bij de schaakbond spelen zowel mannen als vrouwen, maar in de top 100 komt geen enkele vrouw voor. Ik heb die voorkeur dus om de balans. Ik wil niet alleen met mannen overblijven, alsjeblieft zeg. En ze hebben het hart ongetwijfeld op de betere plek zitten dan wij, en in dat opzicht leggen we het als mannen af, maar op kinderen na komt er over het algemeen niets zinnigs uit. Dat gezegd hebbende krijg ik vast de helft van alle lezers tegen me... Maar het is geen belediging. Ik houd van vrouwen. En Jezus zegt, maak de twee n. Wellicht is mijn theorie een mogelijkheid om allemaal dezelfde richting in te denken.
Ja, dat zou ik zeker zeggen tegen de ouders.van zo'n meisje. 'Weet je,.vrouwen hebben eigenlijk niets.van waarde toegevoegd aan de wereld, maar laat mij me over.jullie achtjarige dochter ontfermen en dan ga ik verandering in brengen.'
pi_213528520
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:16 schreef Panterjong het volgende:
Ondanks je goede bedoelingen en dat je misschien een harstikke aardige gast bent die geen vlieg kwaad doet zal ik als je morgen bij mij in de kerk komt je direct knock-out slaan met zo'n voorstel.
Maar als ik er geld voor vraag wel? Ik snap jou echt niet. Het is een win-win. Ik kan die kinderen leren hoe ze kunnen geloven in hun eigen mogelijkheden. De theorie komt later wel. En als jij iemand in de kerk knock-out wil slaan vraag ik mij af of je daar wel thuishoort.
  zaterdag 11 mei 2024 @ 23:28:23 #20
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_213528655
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:04 schreef VVV1985 het volgende:

[..]
Ik weet het niet precies man. Misschien of Hij heeft overwogen om de ultieme stilte en rust in te ruilen voor de big bang, met alle gevolgen van dien? Met het achterliggende idee miljarden jaren hard te moeten werken om alles zodanig te centreren dat er een leefbare planeet mogelijk zou zijn?
Als ik bijv. vraag "bepaalt God of iets moreel is of staat dat los van God?", erken ik dan het bestaan van God? Of probeer ik dan iets (een inconsistentie) aan de kaak te stellen?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_213528848
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 22:59 schreef VVV1985 het volgende:

[..]
Wat denk jij dat er gebeurt als ik aankomende zondag naar de kerk ga en (misschien alleen alleenstaande ouders) aanbied om mijn diensten geheel kosteloos aan te bieden? Het is zeer eenvoudig om het vertrouwen te winnen. Het is simpel maar ik wil dat hele gedoe om elkaar te leren kennen overslaan om tijd te besparen. Daarom deel ik dit massaal, het scheelt een hoop tijd en echt, mijn intenties zijn zuiver en ik probeer jullie ervan te overtuigen. Als er een God bestaat en hij een keuze heeft, heeft hij zodoende het meeste om uit te kiezen.
Ik denk dat het volgende gaat gebeuren:

- De ouders zullen je uit beleefdheid vriendelijk bedanken voor het voorstel, maar het afslaan
- Vervolgens zullen ze de pastor/priester/dominee/ouderling/jeugdverantwoordelijke informeren
- Een leidinggevende zal een volgende keer een praatje met je maken om de temperatuur te meten
- Je zult maandenlang nauwlettend in de gaten worden gehouden als je dezelfde kerk blijft bezoeken om de kinderen te beschermen
- Als je hetzelfde voorstel blijft herhalen, zal iemand van de leiding je waarschijnlijk aanspreken om daarmee te stoppen

Ik zou het zelfs niet uitsluiten dat men contact opneemt met de overkoepelende organisatie of de autoriteiten om meer te weten te komen over wie je bent en wat je verleden is.

Als ze erachter komen dat je hebt gezeten, zul je met nog meer achterdocht in de gaten worden gehouden.

Wat je moet snappen is dat pedofilie, kindermisbruik en incest net zo vaak voorkomen in de kerk als buiten de kerk.

Vooral de afgelopen jaren is daar meer aandacht voor gekomen en let men daar dus ook meer op. Zoals anderen ook al zeggen, zou je meteen voor een potentile pedofiel worden gezien, en je criminele verleden zal daar niet bij helpen.

Voordat je een leraar wilt zijn, moet je eerst hebben geleerd. Je kunt niet zomaar een gemeenschap binnenwandelen met de intentie om de spirituele autoriteit uit te hangen. Dat wordt nooit aanvaard, vooral niet als je met allerlei afwijkende ideen op de proppen komt.

Kies dus eerst een gemeente waar je zelf deel van wil uitmaken. Wees bereid om te leren en je aan het daar gevestigde gezag te onderwerpen.

Als de kerkelijke autoriteiten je vervolgens geschikt achten om een onderwijzende functie te krijgen, zullen zij je daarvoor benaderen.

Zo niet, moet je zo'n rol niet willen spelen.

En als je niet naar de kerk gaat met de intentie om zelf te leren of er deel van uit te maken, is het waarschijnlijk beter om gewoon weg te blijven.

Wat jij wil is zeer ongebruikelijk en zal in elke normaal functionerende gemeente worden geweerd om de meest kwetsbaren te beschermen.

Daarom zei ik in mijn eerste post ook: dit is werk om te publiceren. Niet om daadwerkelijk je fantasie mee in vervulling te laten gaan.

Er zijn betere manieren om je leed te verwerken, met de hulp van Jezus Christus.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 11-05-2024 23:45:22 ]
pi_213529103
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:21 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Ja, dat zou ik zeker zeggen tegen de ouders.van zo'n meisje. 'Weet je,.vrouwen hebben eigenlijk niets.van waarde toegevoegd aan de wereld, maar laat mij me over.jullie achtjarige dochter ontfermen en dan ga ik verandering in brengen.'
Ja, en jongens natuurlijk. Waarom zijn jullie zo gepikeerd om haar geslacht? Ik kom regelmatig meisjes tegen die genieten van alle oprechte aandacht. Vaak uit een gezin van meer dan twee. En ik houd nu eenmaal van bochtjes en boogjes en buigingen omdat ik de godganse dag in hoeken denk. Het oog moet ook wat.
  zaterdag 11 mei 2024 @ 23:52:20 #23
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_213529259
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:24 schreef VVV1985 het volgende:

[..]
Maar als ik er geld voor vraag wel? Ik snap jou echt niet. Het is een win-win. Ik kan die kinderen leren hoe ze kunnen geloven in hun eigen mogelijkheden. De theorie komt later wel. En als jij iemand in de kerk knock-out wil slaan vraag ik mij af of je daar wel thuishoort.
Nee ook niet als je er geld voor vraagt. Ik begrijp dat je goede bedoelingen hebt. Het gaat er echter om hoe je overkomt. Je kunt niet van mensen verwachten dat ze direct hun dochter aan je toevertrouwen omdat jij ze iets over Orion, of iets dergelijks wil vertellen. Dat komt gewoon creepy over.

Tja, je kunt denk beter een tik krijgen zodat je het uit je hoofd haalt dan dat je al die ellende waar Ali je op wijst op je dak krijgt.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_213529629
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:45 schreef VVV1985 het volgende:

[..]
Ja, en jongens natuurlijk. Waarom zijn jullie zo gepikeerd om haar geslacht? Ik kom regelmatig meisjes tegen die genieten van alle oprechte aandacht. Vaak uit een gezin van meer dan twee. En ik houd nu eenmaal van bochtjes en boogjes en buigingen omdat ik de godganse dag in hoeken denk. Het oog moet ook wat.
Dus je voelt je fysiek aangetrokken tot jonge meisjes en denkt dat zij jouw aandacht waarderen. En je probeert actief een jong meisje onder jouw invloedssfeer te krijgen.

Zet dit idee uit je hoofd. Ga hulp zoeken. Praat met iemand. Maar blijf niet in deze fantasiewereld hangen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-05-2024 00:11:16 ]
pi_213530366
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 00:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dus je voelt je fysiek aangetrokken tot jonge meisjes en denkt dat zij jouw aandacht waarderen. En je probeert actief een jong meisje onder jouw invloedssfeer te krijgen.

Zet dit idee uit je hoofd. Ga hulp zoeken. Praat met iemand. Maar blijf niet in deze fantasiewereld hangen.

De leraar uithangen doe ik alleen op papier omdat de waarheid te groot is om te bevatten, of te preken. Althans niet voor mij. Seksuele aantrekkingskracht voor kinderen dien je niet te verwarren met pedoseksualiteit en er daadwerkelijk naar handelen, en zeker niet voor een klein mannetje als ik. Er is een Canadees onderzoek geweest en daaruit is gebleken dat vrouwen de voorkeur geven aan mannen met een groot geslachtsdeel. Ik heb er met een aantal vrouwen over gepraat, en ze wilden het niet alleml toegeven, maar ontkennen deed geen van allen. Ik heb een aantal bedpartners gehad, en bij de laatste was ik er klaar mee. Ik heb nog even porno gekeken, maar alles wat ik daar zag waren groot geschapen mannen, en vrouwen die niet onder banken of stoelen schuiven hoe gecharmeerd ze daar van zijn. In bed word ik beroofd van mijn mannelijkheid en dat sta ik niet langer toe. Het heeft te maken met ideale proporties, zodat ik me voor kan stellen dat ze er ondanks mijn fysieke tekortkoming alsnog optimaal van zou genieten.

Noem het een 'timmermansoog.' Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert. En meten is weten, maar ik ga het zker niet uittesten. Daarvoor heb ik iets te lang vast gezeten, om verwaarloosbare redenen. Maar elk meisje is mooi als ze zich op haar gemak voelt en dat ik ze aantrekkelijk vind is de reden dat ik er twee keer zoveel om kan geven als jullie. En ik denk sommige van die meisjes die liefde heel goed kunnen gebruiken om opgewassen te kunnen zijn tegen zakkenwassers als jullie.

Ik heb al zes jaar geen seks gehad en dat bevalt me prima. Priesters worden 'opgeleid' voor het celibaat en kunnen hun verlangens vervolgens niet beteugelen. Ik deed het andersom. Ik leerde mijn verlangens te beteugelen om celibatair te kunnen zijn. Dus hoe durf je te zeggen dat ik niet heb geleerd? Seksueel misbruik is uit den boze maar de leugens die jullie je kinderen voorhouden is een vorm van geestelijk misbruik en in mijn optiek is die zonde even zwaar, want je verneukt ze voor het leven.

En alsof Jezus afwachtte tot de autoriteiten hem geschikt achtten om een onderwijzende functie te hebben. Die nam hen allemaal op de schop. Blind respect voor autoriteit is de grootste vijand van de waarheid.
pi_213530601
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 00:26 schreef VVV1985 het volgende:

[..]
De leraar uithangen doe ik alleen op papier omdat de waarheid te groot is om te bevatten, of te preken. Althans niet voor mij. Seksuele aantrekkingskracht voor kinderen dien je niet te verwarren met pedoseksualiteit en er daadwerkelijk naar handelen, en zeker niet voor een klein mannetje als ik. Er is een Canadees onderzoek geweest en daaruit is gebleken dat vrouwen de voorkeur geven aan mannen met een groot geslachtsdeel. Ik heb er met een aantal vrouwen over gepraat, en ze wilden het niet alleml toegeven, maar ontkennen deed geen van allen. Ik heb een aantal bedpartners gehad, en bij de laatste was ik er klaar mee. Ik heb nog even porno gekeken, maar alles wat ik daar zag waren groot geschapen mannen, en vrouwen die niet onder banken of stoelen schuiven hoe gecharmeerd ze daar van zijn. In bed word ik beroofd van mijn mannelijkheid en dat sta ik niet langer toe. Het heeft te maken met ideale proporties, zodat ik me voor kan stellen dat ze er ondanks mijn fysieke tekortkoming optimaal alsnog optimaal van zou genieten.

Noem het een 'timmermansoog.' Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert. En meten is weten, maar ik ga het zker niet uittesten. Daarvoor heb ik iets te lang vast gezeten, om verwaarloosbare redenen. Maar elk meisje is mooi als ze zich op haar gemak voelt en dat ik ze aantrekkelijk vind is de reden dat ik er twee keer zoveel om kan geven als jullie. En ik denk sommige van die meisjes die liefde heel goed kunnen gebruiken om opgewassen te kunnen zijn tegen zakkenwassers als jullie.

Ik heb al zes jaar geen seks gehad en dat bevalt me prima. Priesters worden 'opgeleid' voor het celibaat en kunnen hun verlangens vervolgens niet beteugelen. Ik deed het andersom. Ik leerde mijn verlangens te beteugelen om celibatair te kunnen zijn. Dus hoe durf je te zeggen dat ik niet heb geleerd? Seksueel misbruik is uit den boze maar de leugens die jullie je kinderen voorhouden is een vorm van geestelijk misbruik en in mijn optiek is die zonde even zwaar, want je verneukt ze voor het leven.

En alsof Jezus afwachtte tot de autoriteiten hem geschikt achtten om een onderwijzende functie te hebben. Die nam hen allemaal op de schop. Blind respect voor autoriteit is de grootste vijand van de waarheid.
Jezus was de ultieme leraar, God.

Jezus was puur, heilig, perfect.

Jij bent een mens en niet God en niet Jezus.

Jij hebt zonden, zwakheden en gebreken. Het menselijke hart is niet te vertrouwen.

Je project is niets anders dan een seksuele fantasie die je in je geest hebt verbloemd tot iets nobels om hem voor jezelf aanvaardbaar te maken. Als je hem aan zou zien voor wat hij is, zou je het met iedereen hier eens zijn dat het volstrekt abnormaal is en dat dit bij elk normaal mens alle alarmbellen zou laten afgaan.

Dat dit bij jou niet het geval is, is voor mij reden tot zorgen.

Zet dit uit je hoofd en zoek hulp, zowel menselijk als spiritueel. Ga je leed verwerken, echt verwerken, maar zoek niet bij normale mensen validatie voor volstrekt abnormale en abjecte ideen.
  zondag 12 mei 2024 @ 01:05:23 #27
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213531591
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:45 schreef VVV1985 het volgende:

[..]
Ja, ze voegen niks toe dus laten ze dan in hemelsnaam leuk zijn om naar te kijken, amirite.
pi_213531841
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 01:05 schreef herverwijderd het volgende:
Ja, ze voegen niks toe dus laten ze dan in hemelsnaam leuk zijn om naar te kijken, amirite.
Gast, kun je niet gewoon ingaan op mijn argumenten want volgens mij heb ik je mond al lang dichtgemetseld met controleerbare feiten. Zoals ik zei, ik wil best van mening veranderen maar dan moet het wel kloppen wat je zegt. Ik zeg toch dat ze het hart op de betere plek hebben zitten? Ze kennen een diepere liefde, waarschijnlijk omdat zij kinderen baren. Een liefde die beter in staat is om offers te brengen, zodat zij automatisch minder succesvol zijn?

(Dat wil niet zeggen dat ze minder waardevol zijn. Integendeel dus, vermoedelijk.)
pi_213533113
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 22:46 schreef VVV1985 het volgende:

[..]
Ik krijg de kriebels van je schrijfwijze. Je hele idee en hoe je het formuleert, kom je over als een man dat op jonge meisjes aast en dat probeert te verbloemen met goede bedoelingen. Ik zeg niet dat het zo is, maar zo komt het wel over.
  zondag 12 mei 2024 @ 07:52:13 #30
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_213533231
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 06:51 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik krijg de kriebels van je schrijfwijze. Je hele idee en hoe je het formuleert, kom je over als een man dat op jonge meisjes aast en dat probeert te verbloemen met goede bedoelingen. Ik zeg niet dat het zo is, maar zo komt het wel over.
Uit zijn manier van schrijven blijkt dat als deze man ooit meisjes tot zijn beschikking krijgt, dat het gegarandeerd mis gaat.
  zondag 12 mei 2024 @ 08:21:44 #31
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213533365
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 01:20 schreef VVV1985 het volgende:

[..]
Gast, kun je niet gewoon ingaan op mijn argumenten want volgens mij heb ik je mond al lang dichtgemetseld met controleerbare feiten. Zoals ik zei, ik wil best van mening veranderen maar dan moet het wel kloppen wat je zegt. Ik zeg toch dat ze het hart op de betere plek hebben zitten? Ze kennen een diepere liefde, waarschijnlijk omdat zij kinderen baren. Een liefde die beter in staat is om offers te brengen, zodat zij automatisch minder succesvol zijn?

(Dat wil niet zeggen dat ze minder waardevol zijn. Integendeel dus, vermoedelijk.)
Nee sorry, dat gaat me niet lukken. Ik voel me echt zo vies elke keer als ik een paar zinnen van je gelezen heb dat ik die tekstlappen niet doorkom. Sorry, en sterkte ermee.
pi_213533513
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Als ze erachter komen dat je hebt gezeten, zul je met nog meer achterdocht in de gaten worden gehouden.

Wat je moet snappen is dat pedofilie, kindermisbruik en incest net zo vaak voorkomen in de kerk als buiten de kerk.
Binnen de RK-kerk was het seksuele misbruik omvangrijk en wijd verbreid. Veel groter dan buiten de RK-kerk, door de machtsstructuren binnen het instituut. Alleen al in Frankrijk 330.000 (!!!!) kinderen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Er zijn betere manieren om je leed te verwerken, met de hulp van Jezus Christus.
Nee hoor, dat werkt voor geen meter. Die man is in het jaar 37 of zo gekruisigd en toen was het einde oefening. Er zijn bestaande hulpverleners en betere therapien/medicatie die wel werken..

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 12-05-2024 08:54:46 ]
pi_213533987
Je klinkt als iemand die begeleiding nodig heeft bij boodschappen doen etc.
Conscience do cost.
  zondag 12 mei 2024 @ 10:05:09 #34
545 dop
:copyright: dop
pi_213534205
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 12:52 schreef Libertarisch het volgende:

Die moet dus wel in God geloofd hebben.
Ahhh vandaar dat hij zichzelf als Agnost beschouwde.

Naar mate de intelligentie toeneemt blijkt het % gelovigen af te nemen.
Nu wil ik dat niet als kwalificatie nemen voor het niet bestaan van God, maar zullen we het omgekeerde dan ook maar niet proberen te doen.
Dom oor
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_213534930
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:05 schreef dop het volgende:

[..]
Ahhh vandaar dat hij zichzelf als Agnost beschouwde.

Naar mate de intelligentie toeneemt blijkt het % gelovigen af te nemen.
Nu wil ik dat niet als kwalificatie nemen voor het niet bestaan van God, maar zullen we het omgekeerde dan ook maar niet proberen te doen.
Dom oor
Misschien klopt dat bij een achterlijk geloof zoals het christelijke wel ja
pi_213538238
Alles doorgelezen en kan alleen maar typen:heftig wat je allemaal mee hebt gemaakt. Zet dit uit je hoofd, zoek hulp om het een en ander te verwerken en kom nooit in de buurt van kinderen.
pi_213539534
quote:
In bed word ik beroofd van mijn mannelijkheid en dat sta ik niet langer toe. Het heeft te maken met ideale proporties, zodat ik me voor kan stellen dat ze er ondanks mijn fysieke tekortkoming alsnog optimaal van zou genieten.

Noem het een 'timmermansoog.' Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert. En meten is weten, maar ik ga het zker niet uittesten. Daarvoor heb ik iets te lang vast gezeten, om verwaarloosbare redenen.
Tja, als Laatste Testament klinkt dit toch wat sneu.

Pro-tip: zoek hulp.
Maar blijf vooral uit de buurt van (jonge) meisjes.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_213541604
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_213542100
Echt, dat discussiren over of Einstein al dan niet gelovig was of niet heb ik zo vaak zien gebeuren online en het enige wat men daarmee bereikte was dat ze zichzelf belachelijk maakten.
Conscience do cost.
pi_213542629
Ik heb deze hele discussie eens doorgelezen, inclusief de lappen tekst uit de openingspost, en ik krijg net als anderen toch een beetje mijn twijfels over de oprechtheid van TS en krijg ik hetzelfde vermoeden over waar TS op uit is.

Maar misschien kan TS eerst ook eens openlijk vertellen hoe lang en waarvoor hij in de gevangenis heeft gezeten. Daar ben ik wel benieuwd naar. Het zou me niets verbazen als hij in de gevangenis heeft gezeten wegens iets dat hij met een jong meisje gedaan heeft.
pi_213542909
Ik ben ook wel benieuwd waarom kind van TS is 'ontvoerd' naar eigen zeggen.
pi_213543159
Je schrijft het tussen aanhalingstekens, maar officieel wordt er wel degelijk gesproken over ontvoering als een ouder een kind tegen de geldende voogdijwetgeving naar het buitenland brengt en daar vasthoudt. Er is een internationaal verdrag, het Haags Kindontvoeringsverdrag uit 1980, dat beoogt om die kinderen weer te doen terugkeren. Landen die zich bij dit verdrag hebben aangesloten, verplichten zich daarmee om daaraan mee te werken.

In totaal hebben 95 landen het verdrag ondertekend, waaronder de meeste landen van Europa. Nederland is ook een van de landen die het Haags Kindontvoeringsverdrag hebben ondertekend. Dit geldt overigens alleen voor het land Nederland binnen het koninkrijk. De Nederlandse Antillen, en later Aruba, Curaao en Sint Maarten hebben het nooit ondertekend, en de Hoge Raad heeft ooit in een arrest bepaald dat het Haags Kindontvoeringsverdrag alleen in het land Nederland geldig is. Suriname heeft het ook niet ondertekend. Landen die het verdrag niet ondertekend hebben, zijn dus niet verplicht om mee te werken aan terugkeer van ontvoerde kinderen.

Ik heb nu een beetje het vermoeden dat het volgende gebeurd is.

TS was getrouwd met een Surinaamse of Antilliaanse vrouw waar hij twee dochters mee gemaakt heeft. Een daarvan is vroeg overleden en met de andere dochter ging TS op een gegeven moment vieze spelletjes spelen. Zijn vrouw kwam daarachter en besloot om het meisje naar Suriname of de Antillen te ontvoeren en onder te brengen bij familie, zodat ze daar verder veilig op kon groeien.
pi_213552952
Is dit nu het 'speculeer over TS verleden' topic geworden?
pi_213555799
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 00:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Jezus was de ultieme leraar, God.

Jezus was puur, heilig, perfect.

Jij bent een mens en niet God en niet Jezus.

Jij hebt zonden, zwakheden en gebreken. Het menselijke hart is niet te vertrouwen.

Je project is niets anders dan een seksuele fantasie die je in je geest hebt verbloemd tot iets nobels om hem voor jezelf aanvaardbaar te maken. Als je hem aan zou zien voor wat hij is, zou je het met iedereen hier eens zijn dat het volstrekt abnormaal is en dat dit bij elk normaal mens alle alarmbellen zou laten afgaan.

Dat dit bij jou niet het geval is, is voor mij reden tot zorgen.

Zet dit uit je hoofd en zoek hulp, zowel menselijk als spiritueel. Ga je leed verwerken, echt verwerken, maar zoek niet bij normale mensen validatie voor volstrekt abnormale en abjecte ideen.
begeleid 'm even naar de GGZ
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:58:59 #45
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_213556533
Beetje onfris allemaal.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 12:34:33 #46
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_213557313
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:58 schreef hoatzin het volgende:
Beetje onfris allemaal.
Beetje? :X Ik krijg de kriebels als ik dit allemaal lees.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_213563694
Hey hallo,

Ik zou heel graag in willen gaan op de reacties die jullie de afgelopen dagen hebben achtergelaten maar ik ben de afgelopen twee dagen echt uitgeput geweest en dat heb ik er niet voor over. Ik denk dat je het me niet kwalijk kunt nemen dat ik heel sceptisch ben tegenover autoriteiten. Als de wereld er nu eens prachtig bij zou liggen zou het een ander verhaal zijn maar dat is niet het geval.

Zoals ik in de inleiding heb verteld, heb ik gevoelens gekend die het menselijk besef te boven gaan. Sindsdien ben ik er naar op zoek, en dat is ook n van de oorzaken dat ik niet gelukkig ben. Omdat ik het andere uiterste ken. En alleen daarom al kan ik niet eenvoudig advies van jullie aannemen want jullie zijn hooguit pseudo-gelukkig en dat wil ik niet zijn. En kijk ondertussen ook gewoon eens naar jezelf want het barst van de mensen die de muggen ziften maar kamelen slikken, oftewel, de splinter in het oog van hun broeder opmerken maar de balk in hun eigen ogen niet zien. En daar ben ik echt helemaal klaar mee.

En die hirarchie die ik heb ontwikkeld, is een eerlijke. Onverschilligheid is een grote zonde. En ik zeg niet dat het waar is dat het er aan die andere zijde zo aan toe gaat maar ik sluit niets uit. Ik hoop zelfs dat ik er naast zit, echt. Ik hoop dat we allemaal gezellig naar de hemel gaan… maar ik ben simpelweg voorbereid op het ergste en ik ben me voortdurend aan het focussen op geestelijke ontwikkeling want het lichaam is vergankelijk maar de geest misschien niet.

En ls er wat van ons overblijft, bedacht ik me, dan zijn het in eerste instantie waarschijnlijk de gewichtloze dingen: energie en gedachten, waaronder de herinnering aan liefde, wellicht. En ik ben wel eens bang dat als ik de zuivere liefde in dit leven niet voor tenminste een beetje heb ervaren, ik daar diezelfde liefde niet herken en daardoor misschien niet kan navigeren. Vandaar al die hoeken, want die zijn berekenbaar, voor het geval ik wl met een geest gezegend ben die het daar van moet hebben. En ik weet niet veel van wiskunde maar als E=MC2, en energie en massa een verschillende manifestatie van hetzelfde zijn, is het misschien mogelijk wat Paulus ons beloofd in Korintirs: een lichaam, al heb ik geen idee hoe.

En jullie noemen mijn theorie abnormaal. Maar de kinderen leren dat er een Satan bestaat die rondgaat als een brullende leeuw, op zoek naar iemand om te verslinden, dat vind ik niet alleen abnormaal, maar zelfs asociaal. Als je het mij vraagt komt al het kwaad voort uit angst of pijn. En ja, Jezus had het ook over Satan en God, die tweedeling, maar hij kon ook niet anders want in die tijd dachten ze nu eenmaal zo primitief. Ik denk dat je de Bijbel moet lezen in de juiste tijdsgeest. Vroeger hadden ze het over demonen, tegenwoordig spreken ze van bipolariteit, schizofrenie etc.

De bedoeling is dat we er alleml komen, en niet alleen zij die zich bekeren tot Christus. Wat er met mij is gebeurd was een geboorte uit de geest, waar Jezus zoveel over spreekt in het Thomasevangelie. Tenminste, zo heb ik dat genterpreteerd. Ik was op die dag al gered, naar mijn gevoel. Dus ik bn al bekeerd. Maar ik neem l zijn woorden serieus, niet alleen het deel wat mij het beste uitkomt.

En wat betreft Albert, ik heb nooit een vader gehad die mij iets leerde en daar heb ik uiteindelijk heel veel geluk mee gehad want daardoor was ik overgeleverd aan mensen die me wel wat konden leren. En het kan echt geen kwaad om eens achterom te kijken en iets te leren van mensen die wat belangrijks hebben betekend. Albert had ook een zoon met psychische problemen, en daar heb ik er zelf ook genoeg van gehad. Maar ik vond in Albert een vader en als ik zijn werk bestudeer voel ik gewoonweg zijn vaderliefde. Dus alsjeblieft, zeg niet dat ik hulp nodig heb van een psychiater. De psychiatrie is uiteindelijk het sulletje onder de wetenschap. Geometrie is voor mij genoeg om in balans te blijven. En ik wil niets aan Jezus afdoen, maar als hij perfect was, waarom waren zijn laatste woorden dan: ‘Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?’

Ik wil nog wel n poging doen om hier te blijven, maar dan gaan we elkaar niet af lopen zeiken maar met elkaar meedenken. En anders blijf ik gewoon weg.
pi_213565421
Ik heb een idee voor therapie. Begin een tweede profetietopic hier in f&l.
pi_213571763
Wellicht kun je een poging doen om je ideen nog wat minder duidelijk te maken?
Of misschien nog ets meer om de hete brij heen draaien?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_213575421
joh admins, verwijder m'n account maar. Dit wordt m niet, ik zoek het wel in mijn eentje uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')