dat is alleen belangrijk als je de huur wil uitrekenen via 't puntensysteem. mijn huur is lager dan de max. sociale huur.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:54 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Wat is je huidige huur? Best een belangrijk gegeven
Om er naar bij, we kijken niet op 2 tientjes meer of minder
Dat was van belang als je een behoorlijke smak geld neer legt voor een postzegel, de vraag dan is vooral : is het die 100 euro waard om ruzie te maken met de huisbaasquote:Op donderdag 9 mei 2024 23:04 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat is alleen belangrijk als je de huur wil uitrekenen via 't puntensysteem. mijn huur is lager dan de max. sociale huur.
wat ik mij afvraag is hoe gebruik je de uitslag van die berekening als je teveel huur betaald.
kan je je huur officieel laten taxeren op basis van dat puntensysteem ? door wie ?
en is dat in mijn geval mogelijk aangezien 't particuliere verhuur/vrije markt is.
volgens de berekening zou ik ¤100 per maand teveel betalen. Alleen Huurcomissie is niet helemaal duidelijk als de eerste 6 maanden van 't huurcontract zijn verstreken. Binnen de eerste 6 maanden kan je Huurcomissie vragen om te kijken naar de prijs zegt de website, waarom de eerste 6 maanden ? Na 1 jaar moet je toch ook kunnen vragen of de huur gepast is, ik zie door de bomen 't bos niet. ik ga ze eens bellen 1 dezer dagen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:22 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dat was van belang als je een behoorlijke smak geld neer legt voor een postzegel, de vraag dan is vooral : is het die 100 euro waard om ruzie te maken met de huisbaas
Ja je huur zal misschien 100 euro (of minder) worden, maar de keerzijde is wel dat de service en goodwill van je huisbaas tot een absoluut vorstpunt zal dalen en je enkel het minimale gedaan zal krijgen tegen de maximale termijn
Nogmaals is het je het potentieel probleem waard dat je 3 dagen extra’s kan wachten op reparatie van je ketel of je schilderwerk pas word gedaan als de verf overal vanaf bladderd?quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
volgens de berekening zou ik ¤100 per maand teveel betalen. Alleen Huurcomissie is niet helemaal duidelijk als de eerste 6 maanden van 't huurcontract zijn verstreken. Binnen de eerste 6 maanden kan je Huurcomissie vragen om te kijken naar de prijs zegt de website, waarom de eerste 6 maanden ? Na 1 jaar moet je toch ook kunnen vragen of de huur gepast is, ik zie door de bomen 't bos niet. ik ga ze eens bellen 1 dezer dagen.
en als ik ¤100 minder huur per maand moet betalen dan ga ik dat natuurlijk wel aangeven bij de verhuurder.
vorig jaar heeft de verhuurder de huur met wettelijk percentage verhoogd en dat zou dit jaar weer kunnen gebeuren, vandaar. als ik nu al teveel betaal dan is huurverhoging absurd. en daarom wil ik duidelijkheid.
het gaat mij erom dat ik niet teveel betaal, de rest is bijzaak.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:14 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Nogmaals is het je het potentieel probleem waard dat je 3 dagen extra’s kan wachten op reparatie van je ketel of je schilderwerk pas word gedaan als de verf overal vanaf bladderd?
Een huisbaas die uit rancune zijn pand verder laat vervallen heeft alleen zichzelf ermee rotte kozijnen vervangen is stukken duurder dan preventief onderhoud plegen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:14 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Nogmaals is het je het potentieel probleem waard dat je 3 dagen extra’s kan wachten op reparatie van je ketel of je schilderwerk pas word gedaan als de verf overal vanaf bladderd?
Zo te lezen woon je wèl in een sociale huurwoning. Daarvoor is alleen de aanvangshuur van belang, niet wie je verhuurder is. Hier kun je dat controleren: https://www.rijksoverheid(...)e-huurwoning-of-nietquote:
particuliere verhuurquote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:36 schreef LucasRivers het volgende:
Zo te lezen woon je wèl in een sociale huurwoning
Hangt van de prijs af. Maar je doet je best om vooral dat detail te verhullen, dus verwacht geen specifieke antwoorden alhier.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:31 schreef sturmpie het volgende:
[..]
particuliere verhuur
valt dat vanwege de prijs onder sociale huur ?
ik zeg dat de prijs minder is dan de max. sociale huur, dan weet je dat 't minder is dan ¤879,66. dan weet je genoeg.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:41 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Hangt van de prijs af. Maar je doet je best om vooral dat detail te verhullen, dus verwacht geen specifieke antwoorden alhier.
Misschien kun je gewoon mijn linkjes lezen. Wie je verhuurder is maakt niet uit. Alleen je huur die je aan het begin van je huurcontract betaalde bepaalt of je een sociale huurwoning hebt of niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:31 schreef sturmpie het volgende:
[..]
particuliere verhuur
valt dat vanwege de prijs onder sociale huur ?
Nee want het gaat om de prijs aan het begin van je huurcontract, die moet liggen onder de grens die op dat moment gold voor sociale huur. Je huidige huur is daarvoor niet van belang.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:57 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik zeg dat de prijs minder is dan de max. sociale huur, dan weet je dat 't minder is dan ¤879,66. dan weet je genoeg.
ok, bedankt voor je reactie.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:42 schreef LucasRivers het volgende:
[..]
Nee want het gaat om de prijs aan het begin van je huurcontract, die moet liggen onder de grens die op dat moment gold voor sociale huur. Je huidige huur is daarvoor niet van belang.
https://www.huurcommissie(...)ntenaantal-aanvragenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:16 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ok, bedankt voor je reactie.
ik dacht dat sociale huur alleen via 'n woningcorporatie mogelijk is, maar dat hangt dus van de prijs af als ik 't goed begrijp.
verder heb ik begrepen dat ik 't via de kantonrechter moet spelen.
maar wat ik wil weten: hoe laat ik mijn woning taxeren ?
ik moet wel iets kunnen laten zien aan de kantonrechter als ik van mening ben dat de huurprijs te hoog is volgens 't puntensysteem van Huurcommissie.
sorry, volgens mij begrijp jij dit topic niet, 't onderwerp is "huur taxeren".quote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:21 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Niet zo sneu doen joh. Als je gerichte antwoorden wil, moet ie ook bereid zijn aanvullende vragen te beantwoorden.
dit is 't juiste antwoord !quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:36 schreef LucasRivers het volgende:
[..]
Zo te lezen woon je wèl in een sociale huurwoning. Daarvoor is alleen de aanvangshuur van belang, niet wie je verhuurder is. Hier kun je dat controleren: https://www.rijksoverheid(...)e-huurwoning-of-niet
Vervolgens volg je de procedure zoals die hier beschreven is: https://www.huurcommissie(...)ntenaantal-aanvragen
Je hoeft dus juist niet naar de kantonrechter als het sociale huur is. Dan moet je het stappenplan volgen uit de tweede link uit mijn eerste post. Dus eerst huurverlaging vragen via een brief aan je verhuurder. Als deze daar niet positief op reageert kun je naar de huurcommissie.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:16 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ok, bedankt voor je reactie.
ik dacht dat sociale huur alleen via 'n woningcorporatie mogelijk is, maar dat hangt dus van de prijs af als ik 't goed begrijp.
verder heb ik begrepen dat ik 't via de kantonrechter moet spelen.
maar wat ik wil weten: hoe laat ik mijn woning taxeren ?
ik moet wel iets kunnen laten zien aan de kantonrechter als ik van mening ben dat de huurprijs te hoog is volgens 't puntensysteem van Huurcommissie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |