Tussen de 3 computers dat de topicstarter aangeeft.
1.
Asus Vivobook 15 E1504FA-NJ710W
2.
HP Laptop 15s-eq2952nd
3.
Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8 82XQ00AWMH
Zou mijn voorkeur uitgaan naar de
Lenovo Ideapad.
Alle computers zijn quasi gelijk aan elkaar, doordat ook de onderdelen hetzelfde zijn. De reden waarom ik die
Lenovo aanraad is omdat deze een IPS-scherm heeft (werkt iets fijner dan een TN-paneel).
Bij die
Lenovo is je processor iets recenter al zal dat bitter weinig verschil geven in de praktijk. 8GB is aan de lage kant maar voor wat mails en wat internet volstaat het maar als je er op wilt gamen is geen enkele voor je geschikt!
Als je niet kan kiezen, ga dan naar de winkel en kijk naar bouwkwaliteit (als er iets stuk gaat, is het meestal iets dat loskomt, scharnieren, toetsen die er uit vallen, ...)
Ooit een
Lenovo gehad van het werk en heb er 7 jaar mee gedaan en die werkte nog als nieuw. Moest hem van ICT afgeven omdat ze een nieuwe computer voor me hadden.
Maar verwacht niet dat je het oerdegelijke
Lenovo (van vroeger) in huis haalt. Ik heb al gehoord dat de goedkopere computers uitbesteed worden die onder de
Lenovo-licentie werken.
Misschien eens vergelijken met de Medion computers uit Aldi.
Lenovo bouwt die computers maar dan met oudere hardware (om de prijs te drukken) maar vaak wel prima voor de doorsnee gebruiker die wat mails leest, op internet gaat en kleine bestanden lokaal opslaat.