quote:
Op vrijdag 3 mei 2024 11:32 schreef Symphonic het volgende:De enige sport waar ik werkelijk helemaal niets van begrijp.
Ik weet wat bat en wicket zijn en dan houdt het op.
Is er ergens een korte duidelijke uitleg over cricket waar ook wordt uitgelegd hoe dat zit met runs, all over etc? Ik wil wel graag weten hoe het spel in elkaar zit (serieuze interesse)
Je hebt twee sessies. In de ene sessie sla je de bal, in de andere sessie gooi (en vang) je de bal.
Je wil zoveel mogelijk punten scoren als je de bal mag slaan - meer dan de tegenstander in 'zijn' sessie. Hiervoor krijg je bij T20 20 overs van 6 ballen per over.
De bal wordt gegooid. Je slaat hem weg. Dat levert punten op afhankelijk van hoe goed je hem slaat en of de tegenstander hem nog weet tegen te houden.
Als slaande partij verdedig je je wicket. Dat zijn 3 paaltjes met twee stokjes erop. Stel je bent aan slag (net als bij honkbal) en de bal komt tegen de paaltjes terwijl je niet in de buurt bent, dan ben je af en moet je gaan douchen. Als jij en al je teamgenoten af zijn (10
wickets), dan is je team uitgespeeld. Anders speel je tot je 20 overs hebt gehad.
[ Bericht 1% gewijzigd door VoMy op 02-06-2024 21:58:33 ]