Dit is denk ik goed. De andere vraag heb ik geen idee. Niet memorabel genoeg. Althans voor mij.quote:
76, 88, 92, 96, 2000. 2004, 2008. De rest weet ik niet meer.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
Aan welke EK-eindrondes deed Nederland mee?
Misschien weet de rest meer?quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
76, 88, 92, 96, 2000. 2004, 2008. De rest weet ik niet meer.
1980 ook nog, maar dat je die vergeten bent is voorstelbaar. 2012, kuttoernooi en 2021.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
76, 88, 92, 96, 2000. 2004, 2008. De rest weet ik niet meer.
Wat een verschrikkelijke vraag, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Puur op statistische basis kom ik tot het volgende rijtje: Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal, Zwitserland, Rusland en Kroatiëquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:51 schreef VoMy het volgende:
27 juni 2021, weten we het nog? Een stuiterbal geschoten vanaf de middenlijn, Matthijs de Ligt draait, keert, struikelt en mept de bal met de handen uiteindelijk voor de voeten van een anders misschien doorgebroken Tsjech weg. Slim want hij krijgt geel, toch dom want de VAR maakt er rood van. VARRED.
Geen slimme actie, iedereen weet dat je in een knock-outwedstrijd in ieder geval niet met een mannetje minder moet komen te staan. Iedereen behalve voormalig Godenzoon Matthijs, die was tijdens de teambespreking bij de sectie over geen kapitale fouten maken met Anneke aan het appen ofzo.
Vraag. Welke andere landen pakt er dit millennium (dus vanaf 2000) al eens een rode kaart in de Knock-Outfase van het EK Voetbal.
Hint: Het aantal landen dat we zoeken is 8.
Bonusvraag 1: Wat is de enige van deze landen die met een rode kaart een wedstrijd won en welke was dat.
Bonusvraag 2: Nederland heeft 4 rode kaarten op het EK Voetbal gehaald, allemaal tegen Tsjechië. In welke edities gebeurde dit nog meer?
Toch is het niet zo moeilijk als je denkt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijke vraag, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Puur op statistische basis kom ik tot het volgende rijtje: Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal, Zwitserland, Rusland en Kroatië
Turkije had ik kunnen weten/raden, die pakken altijd wel een keer domme rode kaart. En grappig dat er in 3 edities op rij geen rode kaart is gegeven in de KO fase.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Toch is het niet zo moeilijk als je denkt.
Portugal zit er natuurlijk altijd tussen, evenals Italië. Schopploegen.
De grap is soort van dat er in 2004-08-12 helemaal geen rode kaarten zijn uitgedeeld, en dat je de helft van de rode kaarten uit het vorige toernooi in 2021 kunt halen.
Uit 2021 kwamen: Wales, Zweden en Zwitserland (tegen Spanje, best een memorabele wedstrijd).
Uit 2016 was er nog: Ierland.
En dan uit 2000:
Italië, Portugal, Roemenië en Turkije. Dat is veel langer geleden en daarmee natuurlijk ondoenlijk om te weten.
Echter, die rode kaart van Italië was in de fameuze halve finale tegen Nederland waar ONZE JONGENS 2 penalties kregen en misten in reguliere speeltijd om vervolgens de strafschoppenserie eveneens te verliezen. Daarmee is ook bonusvraag 2 beantwoordt.
Cruijff dacht ik?quote:
Correct. Daarna Piet Keizer. En daar weer na Wim van Hanegem en Johan Neeskens op het EK-76 tegen de Tsjechen.quote:
Tegen de Duitsers Igna, maar finale geen idee.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 15:49 schreef tong80 het volgende:
Wie floot de finale op EK-88 ? Bonuspunt voor de scheids tegen de Duitsers.
Nee, warm.quote:
Sjaak Troost, Wilbert Suvrijn, Joop Hiele, Hendrie Krüzen of was die laatste Koevermans?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
Welke Nederlandse spelers van de EK'88 eindronde selectie speelden geen enkele minuut op het toernooi?
Troost, Hiele, Kruzen en Koevermans kloppen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Sjaak Troost, Wilbert Suvrijn, Joop Hiele, Hendrie Krüzen of was die laatste Koevermans?
Een derde keeper vermoed ik.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Troost, Hiele, Kruzen en Koevermans kloppen.
Suvrijn is ingevallen...
Er moet er nog één, iemand die tot 2000 erbij was.
Aron Winter?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Troost, Hiele, Kruzen en Koevermans kloppen.
Suvrijn is ingevallen...
Er moet er nog één, iemand die tot 2000 erbij was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |