¤ 110 per nacht met ontbijt is tegenwoordig wel normaal voor een driesterrenhotel binnen de S-Bahnring. Wil je goedkoper overnachten, dan moet je buiten de S-Bahnring overnachten.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:36 schreef Stefanovich het volgende:
Het is toch allemaal vrij prijzig.
Heb nu een hotel geboekt voor 340 euro voor 3 nachten bij de Hackescher markt.
Mooi centraal, je kunt zo alle kanten op en genoeg restaurants en barretjes in de omgeving.
Dat blijkt. Mijn boeking is echter zonder ontbijt :’)quote:Op donderdag 5 september 2024 22:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
¤ 110 per nacht met ontbijt is tegenwoordig wel normaal voor een driesterrenhotel binnen de S-Bahnring. Wil je goedkoper overnachten, dan moet je buiten de S-Bahnring overnachten.
Oh grappig precies die dagen ga ik ook.quote:Op zondag 8 september 2024 10:43 schreef blessed19 het volgende:
Ik heb onderstaande gevonden. 200 voor 4 nachten. (10 -14 okt)
https://spacenight.berlin/
Moet alleen nog een reis boeken.
Verder op pad naar wat musea, maar de belangrijkste is wel het film museum in Berlijn.
Ook een bios pakken is ook belangrijk. Heeft iemand een aanrader hiervoor? Ik ken alleen de bios van het Sony Centre.
Hoe ga jij dan? Ik zit te zoeken naar trein constructies, maar kom er niet veel wijzer uit dan de standaard DB en NSquote:Op zondag 8 september 2024 14:47 schreef Ama het volgende:
[..]
Oh grappig precies die dagen ga ik ook.
Edit: Oh nee ik ga drie nachten.
Met de trein vanaf Hengelo en dan rechtstreeks naar Berlijn.quote:Op zondag 8 september 2024 15:13 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hoe ga jij dan? Ik zit te zoeken naar trein constructies, maar kom er niet veel wijzer uit dan de standaard DB en NS
In principe kun je eenvoudig boeken via DB. 10 oktober rijden er bussen tussen Deventer en Osnabrück blijkbaar. Dat is wel kut.quote:Op zondag 8 september 2024 15:13 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hoe ga jij dan? Ik zit te zoeken naar trein constructies, maar kom er niet veel wijzer uit dan de standaard DB en NS
Stasi museum is echt leuk.quote:Op zondag 8 september 2024 14:42 schreef laziness het volgende:
Wat is leuk met een 13 jarige om te doen in Berlijn?
Erg interessant, net als de Stasi gevangenis in Hohenschönhausen, maar dan moet je dat wel interessant vinden Berliner Unterwelten is wel een wat andere manier van de geschiedenis overbrengen.quote:
Ik ga vanaf apeldoorn. Via ns en db is het rond de 100 euro enkeltje eerste klas. Dat is wel maf aangezien ik in Nederland gratis kan reizen.quote:Op zondag 8 september 2024 18:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In principe kun je eenvoudig boeken via DB. 10 oktober rijden er bussen tussen Deventer en Osnabrück blijkbaar. Dat is wel kut.
Vanaf waar reis je?
Er is een (spel)computermuseum, daarnaast is het Sony Centre wel tof met de bioscoop daar.quote:Op zondag 8 september 2024 14:42 schreef laziness het volgende:
Het stuk in Nederland boeit volgens mij weinig voor de prijs, omdat het om een internationaal ticket gaat. Anders zou je natuurlijk je ticket vanaf Deventer kunnen boeken omdat je in NL gratis kunt.quote:Op zondag 8 september 2024 19:31 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ik ga vanaf apeldoorn. Via ns en db is het rond de 100 euro enkeltje eerste klas. Dat is wel maf aangezien ik in Nederland gratis kan reizen.
Eerste klas is geen prio, maar met zon lange reis misschien wel handig.
Je eigen Ritter Sport maken in de RS-winkel https://www.ritter-sport.com/de/berlinquote:Op zondag 8 september 2024 14:42 schreef laziness het volgende:
In die periode is ook https://festival-of-lights.de/en/quote:Op zondag 8 september 2024 10:43 schreef blessed19 het volgende:
Ik heb onderstaande gevonden. 200 voor 4 nachten. (10 -14 okt)
https://spacenight.berlin/
Moet alleen nog een reis boeken.
Verder op pad naar wat musea, maar de belangrijkste is wel het film museum in Berlijn.
Ook een bios pakken is ook belangrijk. Heeft iemand een aanrader hiervoor? Ik ken alleen de bios van het Sony Centre.
Vanuit apeldoorn gaat de trein gelukkig wel direct naar Berlijn. Dan betaal ik de 25 euro extra wel, scheelt gedoe met reizen.quote:Op zondag 8 september 2024 19:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het stuk in Nederland boeit volgens mij weinig voor de prijs, omdat het om een internationaal ticket gaat. Anders zou je natuurlijk je ticket vanaf Deventer kunnen boeken omdat je in NL gratis kunt.
Als je een heel stuk met de bus moet zou ik geen 1e klas ticket boeken voor ¤25 meer.
Vanuit Apeldoorn zou ik naar Hengelo gaan, de RB61 richting Bielefeld en in Osnabrück overstappen op de ICE naar Berlijn.
ICE is 2e klas ook comfortabel hoor.
https://www.funkturm-messeberlin.de/quote:Op zondag 8 september 2024 14:42 schreef laziness het volgende:
November weer eens met de auto, vanuit apeldoorn , naar Berlijnquote:Op zondag 8 september 2024 20:34 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Vanuit apeldoorn gaat de trein gelukkig wel direct naar Berlijn. Dan betaal ik de 25 euro extra wel, scheelt gedoe met reizen.
Dit word voor mij de vijfde keer Berlijn, maar nu voor het eerst alleen. Heb er zin in!
10 oktober zei je toch? Dan zou ik nog even goed kijken.quote:Op zondag 8 september 2024 20:34 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Vanuit apeldoorn gaat de trein gelukkig wel direct naar Berlijn. Dan betaal ik de 25 euro extra wel, scheelt gedoe met reizen.
Misschien het Illuseum Berlijn (illusie museum).quote:Op zondag 8 september 2024 14:42 schreef laziness het volgende:
Verhip, eerder kon het via directe verbinding... Dan maar om kwart voor 6 weg gaan en in Utrecht overstappen.quote:Op zondag 8 september 2024 22:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
10 oktober zei je toch? Dan zou ik nog even goed kijken.
Ik snap je niet helemaal. Ik zie het, om 6:44 kun je nog reizen en rijdt de IC Berlin via Utrecht-Arnhem-Dortmund. Dan zou ik die lekker kopen.quote:Op maandag 9 september 2024 14:04 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Verhip, eerder kon het via directe verbinding... Dan maar om kwart voor 6 weg gaan en in Utrecht overstappen.
EDIT.
Via DB enkeltje naar apeldoorn eerste klas voor 70 euro. apd - berlijn 90 euro eerste klas.
Ik kan via DB ook van apeldoorn naar berlijn boeken voor weinig. Is dat aan te raden, of krijg ik dan gezeik?
Cool. Ik vertrok maandagochtend om 9 uur uit een dorpje naast Zwolle, was om 16.00 in Berlijn.quote:Op zondag 8 september 2024 22:15 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
November weer eens met de auto, vanuit apeldoorn , naar Berlijn
Kwam er helaas ook achter.quote:Op zondag 8 september 2024 22:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
10 oktober zei je toch? Dan zou ik nog even goed kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |