abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213374640
Ik ben op zoek naar hulp bij de indeling van onze bureaus/kantoor. Zouden jullie met ons mee willen denken? Of hebben jullie anders tips waar we advies zouden kunnen krijgen?

Wij hebben een computerhoek (met schuine hoeken) in de woonkamer waar onze twee werkplekken staan en waar we vaak te vinden zijn. We hebben daar ook een aantal kastjes staan voor de administratie en dergelijke.

Nu hebben we vorig jaar een tijdelijke oplossing neergezet, met 2 bureaus en aan aantal kastjes (Ikea Eket). We dachten dat we de kastjes leuk in het midden konden zetten om de grote lege ruimte een beetje op te vullen en hier aansluitend hetzelfde bureaublad op te leggen als de bureaus,

We willen inmiddels graag twee zit-sta bureaus plaatsen, liefst met een schuin bureaublad (op maat zagen?). De kasten willen we graag veranderen: ze zijn nu 35cm diep, en in ieder geval de helft willen we minimaal 40 diep hebben. Ook twijfelen we over de hoogte, we hebben nu 70cm, maar dat zou best (deels?) hoger kunnen, maar we moeten elkaar wel kunnen blijven zien.

We zouden de kastjes op maat kunnen laten maken, maar toen ik 2 jaar geleden informeerde was de wachttijd daarvoor een jaar en dat duurt me wel heel erg lang.

Plattegrond:

Aanzicht:
  woensdag 1 mei 2024 @ 21:38:08 #2
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213386605
Ik zou nooit mijn home office in de huiskamer nemen.
Zo zit je altijd op je werk en laat je het niet los. Niet gezond.
pi_213386860
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 21:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zou nooit mijn home office in de huiskamer nemen.
Zo zit je altijd op je werk en laat je het niet los. Niet gezond.
Het ligt er maar net aan hoe je er tegenaan kijkt, ik heb 15 jaar thuisgewerkt in de woonkamer. Ik had er geen last van, zodra de laptop dicht ging was ik thuis. Nooit last gehad dat ik mijn bureau met werk associeerde.
  woensdag 1 mei 2024 @ 22:58:18 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213387392
Maak een werkeiland op de plek waar je kastjes staan met de beide bureaus tegenover elkaar. Mooie grote kast tegen de muur voor je administratie.

Ikea Platsa is 40cm (of 55cm) diep. Ideale diepte voor multomappen. Ik ben sowieso wel fan van Platsa. Ik had 3x80 cm breed en 1m hoog, en 55cm diep met heel veel laden voor linnen, badhanddoeken, kabels, kantoorbenodigdheden etc. Boven had ik 3x80 hangen met deurtjes en die kastjes zaten vol met administratie.

Anyway, met een werkeiland en mooie praktische kast haal je het meest uit de ruimte.
Resistance is futile.
pi_213389021
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:58 schreef Seven. het volgende:
Maak een werkeiland op de plek waar je kastjes staan met de beide bureaus tegenover elkaar. Mooie grote kast tegen de muur voor je administratie.

Ikea Platsa is 40cm (of 55cm) diep. Ideale diepte voor multomappen. Ik ben sowieso wel fan van Platsa. Ik had 3x80 cm breed en 1m hoog, en 55cm diep met heel veel laden voor linnen, badhanddoeken, kabels, kantoorbenodigdheden etc. Boven had ik 3x80 hangen met deurtjes en die kastjes zaten vol met administratie.

Anyway, met een werkeiland en mooie praktische kast haal je het meest uit de ruimte.
Is dat niet afhankelijk van het door werk? Als je vaak even mee elkaar mee kijkt of iets is zo een werkeiland met telkens omlopen zeer inefficiënt
pi_213389412
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 21:57 schreef Managarm het volgende:

[..]
Het ligt er maar net aan hoe je er tegenaan kijkt, ik heb 15 jaar thuisgewerkt in de woonkamer. Ik had er geen last van, zodra de laptop dicht ging was ik thuis. Nooit last gehad dat ik mijn bureau met werk associeerde.
Mee eens overigens in mijn nieuwe huis komt hij in een afgesloten kast zodat de zooi ook uit het zicht is.
Vind de woonkamer juist fijn want daar zijn alle andere voorzieningen ook.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213389419
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 08:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Is dat niet afhankelijk van het door werk? Als je vaak even mee elkaar mee kijkt of iets is zo een werkeiland met telkens omlopen zeer inefficiënt
Bij het aanzichtplaatje van TS moet je nog meer omlopen en dan kan je nog niet eens fatsoenlijk meekijken.

Ik zou niet snel kiezen voor kasten midden in de ruimte. Hokkerig en opgesloten. Een werkeiland zou er wel passen maar dat is ook niet ruim. Waarom niet 2 buro's naast elkaar onder die ramen en dan tegen de schuine muur een kast of kasten. Of een buro tegen het korte muurtje en een onder de ramen.

In ieder geval ruimte om te bewegen over houden zowel ten behoeve je kantoor als voor de keuken.
pi_213389474
Je kan ook een hoge dossierkast onder de airco zetten, bureaus op deze plek houden. Maakt de ruimte een stuk groter. Moet je wel je schakelaars verplaatsen :) .
  donderdag 2 mei 2024 @ 09:27:50 #9
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_213389629
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:58 schreef Seven. het volgende:

Ik stem voor deze.

Met, als het past, nog iets van een kast van 1,20m hoog tegen de bureaus aan de keuken kant. Met wat plantjes erop ofzo. Dan is het ook wat afgeschermd van de keuken.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_213390032
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 08:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Bij het aanzichtplaatje van TS moet je nog meer omlopen en dan kan je nog niet eens fatsoenlijk meekijken.

Ik zou niet snel kiezen voor kasten midden in de ruimte. Hokkerig en opgesloten. Een werkeiland zou er wel passen maar dat is ook niet ruim. Waarom niet 2 buro's naast elkaar onder die ramen en dan tegen de schuine muur een kast of kasten. Of een buro tegen het korte muurtje en een onder de ramen.

In ieder geval ruimte om te bewegen over houden zowel ten behoeve je kantoor als voor de keuken.
Eens
  donderdag 2 mei 2024 @ 10:35:40 #11
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_213390272
2 bureaus tegenover elkaar haaks op het raam, maar niet onder de lichtkoepel. Heb je het minst last van spiegeling. Eventueel een akoestisch paneel ertussen als je veel belt.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_213393524
Voor ons is thuiswerken in de woonkamer heel fijn. Heb je toch nog contact met kinderen en hond. Bovendien zitten we 's avonds ook nog regelmatig achter de pc (gamen/fok/..)
Daarom wil ik ook een zit-sta bureau. Ik ben kampioen zitten. -O-

Het nadeel van twee bureaus tegenover elkaar is dat we elkaar niet meer zien (ik heb 2 monitoren, mijn man heeft er 3). Ik ben ook bang dat de ruimte dan erg krap wordt. Je hebt dan ieder nog maar een meter achter je bureau en die plek heeft mijn man al nodig voor zijn bureaustoel (zojuist gemeten: 80cm vanaf het bureau).
Het is juist leuk als je beide thuis werkt dat je even kan kletsen samen.

Jullie vinden kasten in het midden niet mooi, maar waarom is bureaus in het midden dan beter? (Serieuze vraag)
Bureaus tegen de wand en geen kasten: wordt het dan niet erg leeg? We hebben nu 2 meter lege ruimte tussen het kookeiland en de kastjes. Als die weg zouden gaan krijg je 4-5 meter lege ruimte. Dat lijkt me wel heel leeg en dan missen we ook opbergruimte.

Hmm. Ik heb even overlegd. We vinden de bureaus tegen de wand toch wel het handigst. Voordelen: de rotzooi is uit het zicht (vooral mijn bureau) en we hebben veel contact met elkaar: kunnen elkaar aankijken.

Ik vind de opstelling nu niet zo mooi, maar ik dacht dat dat vooral kwam doordat de bovenkant van de kastjes zo onrustig is. Zou het schelen als het voorste kasje hoger is (ter afscheiding)? Of als je een (bureau)blad erop legt?
Of zou het juist mooier zijn om het als het ware in elkaar over te laten lopen, zodat het eruit ziet als een hoekbureau (als de zit-sta bureau's laag staan?

Verder dacht ik nog even om alternatieve opbergruimte te creeeren door kasten boven de bureau's te hangen. Maar als het bureau omhoog kan/gaat, dan is dat ook weer niet handig.

Platsa is trouwens ook erg interessant. Ik had zelf de Besta inmiddels gevonden.
  donderdag 2 mei 2024 @ 17:15:50 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213393701
Het voorste kastje hoger... Ik denk dat je daar een beetje bizarre indeling mee creëert.

Bureau in het midden is beter omdat je er een betere flow mee creëert. Een werk eiland is logisch. Een kasteneiland eigenlijk niet echt. Je zou het nog kunnen verbeteren door er een leuke decoratie op te zetten maar dat moet dan wel een serieuze statement piece zijn, dus niet 1 of 2 kleine plantjes.
Resistance is futile.
  donderdag 2 mei 2024 @ 17:17:59 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213393722
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:35 schreef ieniminimuis het volgende:
2 bureaus tegenover elkaar haaks op het raam, maar niet onder de lichtkoepel. Heb je het minst last van spiegeling. Eventueel een akoestisch paneel ertussen als je veel belt.
Zorgt ook voor een goede flow.
Resistance is futile.
pi_214746221
Ook al is het een late reactie, wil ik toch even laten weten wat het gaat worden.

We hebben het samen overlegd, maar 2 bureaus tegen elkaar is voor ons geen optie, dan zien we elkaar niet meer.
De suggestie om de bureaus voor de ramen te zetten (1 links, 1 rechts en de kastjes tegen de muur) hebben we uitgeprobeerd. In de vakantie hebben we alles verschoven en verzet en we waren er in 1e instantie erg enthousiast over. Het oogt best ruimtelijk en ook al zit je met de ruggen naar elkaar, je hebt heel makkelijk contact met elkaar.
Maar uiteindelijk bleek dat we de ramen niet meer open konden doen. Door het brede bureau en de monitoren konden we niet meer bij het raam. En dat was uiteindelijk de showstopper.
Dus we gaan de opstelling zo houden. Wel met nieuwe bureaus en bureaubladen die netjes doorlopen, maar we weten nu in ieder geval zeker dat dat voor ons de beste optie is.

Daarom wil ik iedereen nog even bedanken voor het meedenken. We hebben er zeker iets mee gedaan, ook al kiezen we uiteindelijk voor een andere oplossing. De komende weken gaan we aan de slag met de uitvoering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')