Voor ons is thuiswerken in de woonkamer heel fijn. Heb je toch nog contact met kinderen en hond. Bovendien zitten we 's avonds ook nog regelmatig achter de pc (gamen/fok/..)
Daarom wil ik ook een zit-sta bureau. Ik ben kampioen zitten.
Het nadeel van twee bureaus tegenover elkaar is dat we elkaar niet meer zien (ik heb 2 monitoren, mijn man heeft er 3). Ik ben ook bang dat de ruimte dan erg krap wordt. Je hebt dan ieder nog maar een meter achter je bureau en die plek heeft mijn man al nodig voor zijn bureaustoel (zojuist gemeten: 80cm vanaf het bureau).
Het is juist leuk als je beide thuis werkt dat je even kan kletsen samen.
Jullie vinden kasten in het midden niet mooi, maar waarom is bureaus in het midden dan beter? (Serieuze vraag)
Bureaus tegen de wand en geen kasten: wordt het dan niet erg leeg? We hebben nu 2 meter lege ruimte tussen het kookeiland en de kastjes. Als die weg zouden gaan krijg je 4-5 meter lege ruimte. Dat lijkt me wel heel leeg en dan missen we ook opbergruimte.
Hmm. Ik heb even overlegd. We vinden de bureaus tegen de wand toch wel het handigst. Voordelen: de rotzooi is uit het zicht (vooral mijn bureau) en we hebben veel contact met elkaar: kunnen elkaar aankijken.
Ik vind de opstelling nu niet zo mooi, maar ik dacht dat dat vooral kwam doordat de bovenkant van de kastjes zo onrustig is. Zou het schelen als het voorste kasje hoger is (ter afscheiding)? Of als je een (bureau)blad erop legt?
Of zou het juist mooier zijn om het als het ware in elkaar over te laten lopen, zodat het eruit ziet als een hoekbureau (als de zit-sta bureau's laag staan?
Verder dacht ik nog even om alternatieve opbergruimte te creeeren door kasten boven de bureau's te hangen. Maar als het bureau omhoog kan/gaat, dan is dat ook weer niet handig.
Platsa is trouwens ook erg interessant. Ik had zelf de Besta inmiddels gevonden.