abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213322348
Ik heb tijdens mijn behandeling bij de ggz een relatie gekregen met mijn verpleegkundige. Deze relatie is uitgekomen dus ontslag voor hem maar de relatie gaat door, wat op zich mooi is.

Maar ik merk nu dat de overige personeelsleden anders doen en nu voel ik mij bij hen niet meer zo op mijn gemak hun hebben de eerste tijd mij lastig gevallen met hun problemen door zijn ontslag.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar lotgenoten dus mensen die verliefd waren en daar uit voort een liefdesrelatie kregen geen ontucht.
pi_213322428
Wat voor soort hulp is het? Ambulant? Maatschappelijke? Ben je opgenomen? Woon je beschermd?

Is het mogelijk om ergens anders hulp te krijgen?
Twiddel
pi_213322464
-nee-

[ Bericht 94% gewijzigd door Lenny77 op 25-04-2024 14:44:57 ]
pi_213322589
Gaat om ambulante hulpverlening bggz
pi_213322667
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:56 schreef Ilse1979 het volgende:
Ik heb tijdens mijn behandeling bij de ggz een relatie gekregen met mijn verpleegkundige. Deze relatie is uitgekomen dus ontslag voor hem maar de relatie gaat door, wat op zich mooi is.

Maar ik merk nu dat de overige personeelsleden anders doen en nu voel ik mij bij hen niet meer zo op mijn gemak hun hebben de eerste tijd mij lastig gevallen met hun problemen door zijn ontslag.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar lotgenoten dus mensen die verliefd waren en daar uit voort een liefdesrelatie kregen geen ontucht.
Sorry, maar klinkt vrij ongeloofwaardig.
  donderdag 25 april 2024 @ 14:47:15 #6
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213322688
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Sorry, maar klinkt vrij ongeloofwaardig.
Eens. Daarnaast mag een hulpverlener geen relatie aangaan met een cliënt, en in dit geval heeft de cliënt daar ook een verantwoordelijkheid in en die mis ik bij TS
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 15:03:08 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213322845
Als het ongeloofwaardig klinkt, dan blijf aub gewoon weg uit het topic.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_213323411
Over de geloofwaardigheid, hou op, schei uit, er gebeuren dingen in ggz instellingen die niet mogen maar regelmatig gebeuren.

Ts haar verhaal ook wel eens meegemaakt (als omstander dan)

Ts, is het mogelijk om naar een andere hulpverlenerdienst te gaan ipv die je nu hebt?
Twiddel
  donderdag 25 april 2024 @ 16:29:02 #9
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213323440
Ze moeten niet bij jou zijn, jij hebt niets verkeerd gedaan lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 25 april 2024 @ 16:30:56 #10
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213323452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 16:24 schreef summer2bird het volgende:
Over de geloofwaardigheid, hou op, schei uit, er gebeuren dingen in ggz instellingen die niet mogen maar regelmatig gebeuren.

Ts haar verhaal ook wel eens meegemaakt (als omstander dan)

Ts, is het mogelijk om naar een andere hulpverlenerdienst te gaan ipv die je nu hebt?
Zelf ook meegemaakt en niet als omstander en als cliënt heb je zelf ook een verantwoordelijkheid
Dit is te makkelijk wmb. Andere hulpverlener zoeken lijkt me ook nog weer een ander probleem.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213323483
Tja, het is net voor niets dat relaties tussen hulpverleners en patiënten verboden zijn. Hij heeft dus volkomen terecht ontslag gekregen.

Maar goed, wel vervelend dat de ex-collega's van je vriend jou daar voor straffen. Sterkte.
  donderdag 25 april 2024 @ 16:38:26 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213323492
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 16:30 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Zelf ook meegemaakt en niet als omstander en als cliënt heb je zelf ook een verantwoordelijkheid
Dit is te makkelijk wmb. Andere hulpverlener zoeken lijkt me ook nog weer een ander probleem.
Er is een machtsongelijkheid: een professional tegenover een cliënt. De professional is verantwoordelijk. Punt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 25 april 2024 @ 16:40:10 #13
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213323507
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 16:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Er is een machtsongelijkheid: een professional tegenover een cliënt. De professional is verantwoordelijk. Punt.
Dat is absoluut waar , maar je bent als cliënt ook niet alleen maar het slachtoffer,
Zij maakt ook die keuze .Punt
Sorry maar ik vind het wat makkelijk allemaal, en ook ik weet waar ik het over heb
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 25 april 2024 @ 16:41:36 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213323517
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 16:40 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dat is absoluut waar , maar je bent als cliënt ook niet alleen maar het slachtoffer,
Sorry maar ik vind het wat makkelijk allemaal, en ook ik weet waar ik het over heb
Ik ben het niet met je eens.
pi_213323660
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 16:30 schreef Puzzie het volgende:

[..]
We hebben welgeteld 4 zinnen gezien van TS. Waar haal je uit dat ze geen verantwoordelijkheid neemt? Verantwoordelijk waarvoor trouwens. De partner werkt er niet meer en ze zijn nu gelukkig samen. Mensen worden verliefd op het werk, ook als dat niet professioneel is, professionaliteit is trouwens ook maar een verzonnen iets.
Twiddel
pi_213323665
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 16:40 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Misschien weten wij ook waar we het over hebben
Twiddel
pi_213337969
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 15:03 schreef CoolGuy het volgende:
[modbreak]Als het ongeloofwaardig klinkt, dan blijf aub gewoon weg uit het topic. [/modbreak]
Sinds wanneer mag het niet aangegeven worden als iets niet logisch is? Het zou juist jullie helpen om het in te zien als mensen jullie erop wijzen maar hiermee gooi je die deur helemaal dicht..
  maandag 29 april 2024 @ 08:57:45 #18
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_213359457
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:56 schreef Ilse1979 het volgende:

Niet lullig bedoeld maar dat andere personeelsleden anders doen.. is dit iets wat anderen ook zien? Of merk je het alleen zelf?

En hoe lastiggevallen met hun problemen?
Beetje meer duiding zou helpen
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_213361726
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 16:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik ben het niet met je eens.
Ik snap wel wat Puzzie bedoelt.

Als je stelt dat het 100% de verantwoordelijkheid is van de begeleider, houdt dat in dat de client 100% afhankelijk is van een zorgverlener die ook maar een mens is die niet feilloos kan zijn. De meeste psychische aandoeningen ontstaan juist omdat iemand zich door een ander om welke reden dan ook beperkt voelt in zijn vrijheid en eigen verantwoordelijkheid. Daarbij, als een psychisch zorgverlener op eieren moet lopen om zich aan protocol dit en dat te kunnen houden, want anders zou de client zus en zo kunnen reageren - dan is het onderlinge contact te geforceerd en kunnen client en zorgverlener elkaar niet begrijpen.

TS heeft nou eenmaal deze keus gemaakt en dit zijn de consequenties. Ik kan mij zeker voorstellen dat zij zich daar erg klote bij voelt. Het gaat haar niet helpen als ze zichzelf verwijten maakt, want ook zij is maar een mens; zeker als mensen emotionele problemen hebben, kunnen ze zich teveel laten leiden door hun emoties en beslissingen maken waar ze achteraf spijt van krijgen. Het is niet makkelijk om daarbovenop door eigen verkeerde keuzes keihard op jouw bek te gaan, echter aanvaarden dat het gebeurd is + consequenties achteraf aanvaarden, is één van de beste manieren om van destructief gedrag af te komen.

Ik weet waar ik over praat. Ik kan het heel makkelijk zeggen, maar weet dat het in de praktijk een enorme uitdaging kan zijn die ik ook niet altijd aandurf.
pi_213361992
quote:
99s.gif Op maandag 29 april 2024 08:57 schreef greysbones het volgende:

[..]
Niet lullig bedoeld maar dat andere personeelsleden anders doen.. is dit iets wat anderen ook zien? Of merk je het alleen zelf?

En hoe lastiggevallen met hun problemen?
Beetje meer duiding zou helpen
Goede reactie!

@Ilse1979 Kan je benoemen wat jou het meest dwarszit van deze situatie?

Kan het bijvoorbeeld zijn dat het zoveel schaamte bij jou oproept dat je niet weet hoe je met die emoties moet dealen? Of is het wat anders?

Wat er gebeurd is, zegt niet zozeer iets over wie jij als persoon bent, maar meer over de problemen waarmee je worstelt. Ik kan er bijvoorbeeld uit afleiden dat je niet alleen wilt zijn en verlangt om met iemand gelukkig te worden.

Ik heb zelf ook door mijn eigen shit heel veel ellende over mezelf afgeroepen. Ik heb wel duizenden keren van anderen gehoord "Je moet het bij jezelf zoeken!" waardoor ik dacht dat ze daarmee bedoelden dat ik de schuld bij mezelf moest zoeken. Wat vervolgens niet matchte met uitspraken als "Je moet niet zo hard zijn voor jezelf en jezelf niet veroordelen!" Ik raakte daar alleen maar van in de war, want ik hoorde ook elke keer dat ik te zwartwit denk: daar maakte ik weer uit op dat ik niet op mijn perceptie kan vertrouwen en maar braaf heb te doen wat zij zeggen.

Het heeft mij persoonlijk wel kunnen helpen dat ik altijd kan vragen "Wat bedoel je nou eigenlijk? Kan je beargumenteren wat je mij wilt vertellen, want ik begrijp jou op deze manier misschien verkeerd." Niemand kan jou dan iets verwijten.
pi_213362736
Ik heb ook een relatie gehad met hulpverleenster, niet direct mijn hulpverleenster, zij gaf begeleiding in een inloophuis waar ik regelmatig kom, dat ging niet bepaald vlekkeloos
Natuurlijk heb je als cliënt zelf ook verantwoordelijkheid
  maandag 29 april 2024 @ 15:31:09 #22
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213363030
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 14:43 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb ook een relatie gehad met hulpverleenster, niet direct mijn hulpverleenster, zij gaf begeleiding in een inloophuis waar ik regelmatig kom, dat ging niet bepaald vlekkeloos
Natuurlijk heb je als cliënt zelf ook verantwoordelijkheid
Juist!! Of je moet verstandelijk beperkt zijn , dan is de situatie sowieso heel anders maar het feit dat je een cliënt bent ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 29 april 2024 @ 15:47:09 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213363140
Hoe is het al dan niet verantwoordelijk zijn voor de situatie als cliënt relevant voor de vraag van TS?
pi_213363511
TS laat zich niet meer zien
pi_213378631
Het boek van Sara Kroos, ‘Rood is ja’, gaat over dit thema.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')