Dit is toevallig een net gebouwd hotel wel... maar goed vroeg input en inderdaad...quote:Op woensdag 24 april 2024 22:32 schreef Scorpie het volgende:
Wel handig nog ff geld vangen voor een asset die waarschijnlijk economisch al afgeschreven is.
Vaak hebben die partijen ook gewoon cash nodig.quote:Op woensdag 24 april 2024 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als het echt zo'n rendement had, dan zouden die partijen het zelf wel doen.
Regel 1: als iemand jou rendement belooft dan moet je je altijd afvragen waarom ze jou daar voor nodig hebben en het niet zelf doen.
Denk dat er ook wel allerlei contractuele beperkingen gelden voor de verkoop.quote:Op donderdag 25 april 2024 07:35 schreef Hanca het volgende:
Het grootste probleem wat ik zie is dat je de kamer waarschijnlijk nooit meer kwijt raakt. Hoe zet je een hotelkamer te koop als je er vanaf wil? Dat gaat niet via funda of een beurs, je zult dat altijd via de hoteleigenaar moeten doen. Ik heb er een hard hoofd in of dat je ooit gaat lukken als je die kamer eenmaal hebt. Want ze adverteren nu wel, nu ze zelf een aantal kamers willen verkopen. Maar adverteren voor die ene kamer van jou, dat is wat anders.
En een hotelkamer moet elke 5-7 jaar volledig gerenoveerd worden, dat is een extra enorme kostenpost.
Ja, elke hotelkamer wordt elke 5-7 jaar volledig gerenoveerd. Zo'n kamer slijt natuurlijk hard (de mensen die er slapen zijn geen eigenaar, dat merk je) en moet ook bij de tijd blijven. Niemand huurt een hotelkamer met zwaar verouderd meubilair, je moet echt een beetje bij de laatste mode blijven.quote:Op donderdag 25 april 2024 07:43 schreef ludovico het volgende:
Iedere 5 jaar complete renovatie? De tering.
Doe je het niet, dan krijg je Flutcher-toestanden en dan gaan mensen het in reviews bestempelen als oude, versleten meuk.quote:Op donderdag 25 april 2024 08:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, elke hotelkamer wordt elke 5-7 jaar volledig gerenoveerd. Zo'n kamer slijt natuurlijk hard (de mensen die er slapen zijn geen eigenaar, dat merk je) en moet ook bij de tijd blijven. Niemand huurt een hotelkamer met zwaar verouderd meubilair, je moet echt een beetje bij de laatste mode blijven.
Ik sprak ooit met een hoteleigenaar en die had standaard 2 kamers in renovatie. Opnieuw schilderen, nieuwe meubels, enz.
Het gaat ook om rendement. Met vastgoed verhuren haal je de aankoopprijs ook niet binnen 7 jaar terug via de huur. Voordeel van vastgoed is wel dat het over het algemeen z'n waarde behoudt en zelfs stijgt.quote:Op donderdag 25 april 2024 08:12 schreef Electric_Eye het volgende:
Heb even snel gerekend. Als de kamerprijs ¤100 per nacht is, reken ik met 60% bezettingsgraad en dagelijkse schoonmaakkosten van ¤15. Mag je gelukkig ook nog 90% van de winst houden. Er zal ook wel geld gevraagd worden voor beddengoed en dergelijke. Kom ik al snel op een bedrag van ¤35 per dag uit.
Ben je voor een investering van 90k 7 jaar bezig om je investering terug te verdienen. Maak je geen euro winst dus. Dan is het daarna nog de vraag hoe je het verkoopt, tegen welk bedrag en wat de tussentijdse kosten zijn.
Daarmee ben je dus gewoon een ordinaire geldschieter voor een hotel in nood (lijkt me).
Dit.quote:Op donderdag 25 april 2024 07:35 schreef Hanca het volgende:
Het grootste probleem wat ik zie is dat je de kamer waarschijnlijk nooit meer kwijt raakt. Hoe zet je een hotelkamer te koop als je er vanaf wil? Dat gaat niet via funda of een beurs, je zult dat altijd via de hoteleigenaar moeten doen. Ik heb er een hard hoofd in of dat je ooit gaat lukken als je die kamer eenmaal hebt. Want ze adverteren nu wel, nu ze zelf een aantal kamers willen verkopen. Maar adverteren voor die ene kamer van jou, dat is wat anders.
En een hotelkamer moet elke 5-7 jaar volledig gerenoveerd worden, dat is een extra enorme kostenpost.
En maakt je ook afhankelijk van zo'n renovatie, moet je het doen dan kost het knaken.quote:Op donderdag 25 april 2024 08:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Doe je het niet, dan krijg je Flutcher-toestanden en dan gaan mensen het in reviews bestempelen als oude, versleten meuk.
En hotels die dit soort constructies starten lijken me nou ook niet bepaald hotels met een frisse boekhouding waarbij alles koek en ei is. Dit ontstaat natuurlijk uit geldnood. Alleen maar risicoquote:Op donderdag 25 april 2024 08:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het gaat ook om rendement. Met vastgoed verhuren haal je de aankoopprijs ook niet binnen 7 jaar terug via de huur. Voordeel van vastgoed is wel dat het over het algemeen z'n waarde behoudt en zelfs stijgt.
Bij een hotelkamer ben je volledig afhankelijk van het hotel. Als dat flopt, is het niks meer waard. Je zult wel de 'rechten op' kopen en niet de hotelkamer an sich.
Gaat om Ibis (style) in dit geval. Toch wel een bekende naam natuurlijk.quote:Op donderdag 25 april 2024 08:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
En hotels die dit soort constructies starten lijken me nou ook niet bepaald hotels met een frisse boekhouding waarbij alles koek en ei is. Dit ontstaat natuurlijk uit geldnood. Alleen maar risico
Ja nou... ik weet niet veel af van hotels maar.quote:Op donderdag 25 april 2024 08:41 schreef anndb het volgende:
[..]
Gaat om Ibis (style) in dit geval. Toch wel een bekende naam natuurlijk.
Maar goede input, ik zal zo eens info opvragen voor de grap.
Grote hotels doen dat ook wel, maar die mikken dan op institutionele beleggers. Die gaan niet met honderden hotelkamers leuren bij particulieren.quote:Op donderdag 25 april 2024 08:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
En hotels die dit soort constructies starten lijken me nou ook niet bepaald hotels met een frisse boekhouding waarbij alles koek en ei is. Dit ontstaat natuurlijk uit geldnood. Alleen maar risico
Dan gaan ze er maar voor werken. Een krantenwijk of zoiets.quote:Op donderdag 25 april 2024 01:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vaak hebben die partijen ook gewoon cash nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |